سفر به برزیل در تابستان

سفر به برزیل در تابستان؛ آب‌وهوا، جاذبه‌ها و تفریحات

برزیل با مساحتی بالغ‌بر ۴۳۵۰ کیلومتر پنجمین کشور بزرگ جهان به شمار می‌آید که ٪۴۸ از قاره آمریکای‌ جنوبی و یک‌سوم جمعیت این قاره را نیز به خود اختصاص داده است. همچنین طیف وسیعی از مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری جهان را در بر دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها جنگل‌های وسیع و سربه‌فلک‌کشیده‌ آمازون نام دارد. با اینکه پایتخت برزیل، برازیلیا، در داخل خاک و دور از ساحل است اما سواحل زیبا و طبیعت بکری که سرتاسر برزیل را فراگرفته، باعث شده لقب عروس قاره آمریکایی جنوبی را به برزیل بدهند. به خاطر همین است که در طول سال و به‌ویژه در تابستان،‌ گردشگران زیادی به برزیل می‌آیند تا در میان ازدحام و شلوغی ساحل، ساعت‌های زیادی را روی تخت‌ها یا شن‌های براق دراز بکشند و آفتاب بگیرند. اگر شما هم در پی سفر به برزیل در تابستان هستید، با ما در این مقاله همراه باشید.

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

آب ‌و هوای برزیل در فصل تابستان

سفر به برزیل در تابستان

برزیل کشوری بزرگ با شرایط آب‌وهوایی متفاوتی در فصل تابستان است. فصل تابستان در برزیل از 22 دسامبر شروع می‌شود و تا ماه مارس ادامه می‌یابد. در این فصل، آب‌وهوا گرم‌ومرطوب بوده و با بارندگی‌های فصلی‌ همراه است. میانگین دما در ماه دسامبر از ۲۵‌ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و همچنین ماه دسامبر 12 روز بارندگی دارد. در ماه ژانویه نیز میانگین دما در برزیل معمولاً حدود 27 تا 30 درجه سانتی‌گراد و میزان بارندگی ۱۳ روز است. در ماه فوریه نیز دما بین 23 تا 31 درجه سانتی‌گراد و همچنین میزان بارندگی بین ۹ تا ۲۶ روز خواهد بود. سرانجام میانگین دما در ماه مارس در یک روز معمولی به حداکثر 25 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. همچنین در این ماه احتمال ۲۵ روز بارندگی وجود دارد.

مکان‌های دیدنی 

تا اینجای مطلب شما را با برزیل و آب ‌و هوای آن در فصل تابستان آشنا کردیم. حالا وقت آن رسیده که مکان ‌های دیدنی برزیل را که در فصل تابستان می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید، به شما معرفی کنیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

1.Rio do Janeiro

Rio do Janeiro
Aerial view of Christ Redeemer and Corcovado Mountain

یکی از مکان‌هایی که در سفر به برزیل در تابستان باید بروید، شهر ریو دو ژانیرو است.  این شهر که دارای پنج جاذبه اصلی است، در دهه ۱۹۶۰ به رسمیت شناخته شد. شهر ریو دو ژانیرو در ناحیه جنوبی شهر خود سواحل Copacabana به‌طول 4 کیلومتر را جای داده که در کنار اقیانوس اطلس قرار دارد. شبه‌جزیره سنگی Ipanema یا Prado Arpoador نیز که در جنوب شهر قرار دارد، بهترین مکان دیدنی برزیل در تابستان برای موج‌سواری، خرید از بوتیک‌های لوکس اطراف، رستوران‌ها و پیاده‌روی به شمار می‌آید. سومین مکان دیدنی که در سفر به برزیل در تابستان باید از آن دیدن کنیم، مجسمه Christ the Redeemer یا تندیس مسیح بوده که دستانش را از هم باز کرده؛ گویی تمام شهر و ساکنانش را در آغوش گرفته است. در آخر، کارناوال ریو نیز یکی از بزرگترین جشنواره‌های جهان به حساب می‌آید که به‌مدت 5 روز و 40 روز قبل از عید پاک برگزار می‌شود. مردم همه‌ساله از نقاط مختلف جهان برای شرکت در این جشنواره در فصل تابستان به برزیل سفر می‌کنند.

2. Florianópolis

یکی دیگر از مکان ‌هایی که در سفر به برزیل در فصل تابستان باید از آن دیدن کنید، شهر Florianópolis است. این شهر، دومین شهر بزرگ ایالت سانتا کاتارینا در منطقه جنوب برزیل بوده که 60 ساحل دارد. از جمله این سواحل می‌توان از Campeche و Joaquina با تپه‌‌های شنی بزرگ و همین‌طور امکان انجام ورزش موج‌سواری در آن اشاره کرد.

3 . Bahia

سفر به برزیل در تابستان

یکی دیگر از مکان ‌هایی که در سفر به برزیل در فصل تابستان باید‌ به آنجا بروید، ایالت Bahia است. این ایالت در شمال شرقی برزیل در کنار اقیانوس آرام قرار دارد. کل خط ساحلی این ایالت دارای ماسه‌های بکر، درختان نارگیل، درختان حرا و حیات‌وحش است. این ایالت، دارای پارک ملی Chapada Diamantina بوده که دارای مناظر کوهستانی، صخره‌های زیبا، پارک جنگلی و حیوانات اهلی و وحشی همچون گربه، آهو، خرگوش و مارمولک است. یکی دیگر از جاذبه‌های این ایالت که به مروارید Bahia شهرت دارد، شهر Trancosc است. این شهر سال‌ها یک دهکده ماهیگیری بوده و دورتادور آن با ساختمان‌های یک‌طبقه کم‌ارتفاع که دیوارهای آن به رنگ روشن نقاشی شده‌اند، جلوه منحصربه‌فردی به شهر بخشیده است.

تفریحات سفر به برزیل در تابستان

تا اینجای مطلب، شما را با وضعیت آب ‌و هوای برزیل در سفر تابستانه آشنا کردیم. بعد از آن نیز جاذبه‌های دیدنی آن را به شما معرفی کردیم. در ادامه مطلب شما را با تفریحاتی که می‌توانید در تابستان برزیل انجام دهید، آشنا می‌کنیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

به دل جنگل بروید

جنگل های برزیل
Pristine jungle, Atlantic Forest, Brazil

یکی از تفریحاتی که می‌توانید در سفر به برزیل در فصل تابستان انجام دهید، پیاده‌روی در جنگل‌های بکر برزیل است. قبل از ورود به جنگل‌های بکر و زیست‌گاه موجودات و حیوانات وحشی برزیل، ابتدا باید در جلسات آموزش بقا و جهت‌گیری در جنگل شرکت کنید. سپس همراه با تور جنگل‌گردی و به‌همراه فردی که آن منطقه را خوب می‌شناسد، به دل جنگل می‌روید و سفر شما به این قلمرو ناشناخته آغاز می‌شود. در قسمتی از راه به مناطق آبی جنگل می‌رسید و باید پاروبه‌دست قایق‌رانی کنید. همچنین در مسیر پیاده‌روی‌تان در جنگل مجبور می‌شوید در مسیرهای گل‌آلود و سنگی پاورچین‌‌پاورچین به‌سمت گذرگاه‌ها، رودخانه و حیات‌وحش بروید. بعد از ساعت‌ها گشت‌وگذار در جنگل نوبتی هم باشد، نوبت به استراحت است. شما می‌توانید برای تجدید قوا و استراحت به ایستگاه‌هایی که توسط برزیلی‌ها و به‌سبک بومی‌های سنتی آمریکایی درست شده، بروید.

خیابان‌گردی کنید

یکی دیگر از تفریحاتی که می‌توانید در سفر به برزیل در فصل تابستان انجام دهید، خیابان‌گردی است. سالوادور، اولین پایتخت استعماری برزیل در سال 1549 بود که توسط مهاجرین پرتغالی تاسیس شد. اگر خوب گوش کنید، صدای فریاد و ضربات رقصان شلاق‌ها را که در آسمان پیچ‌و‌تاب خورده و بر شانه‌های مردان و زنان‌ بومی‌ بخت‌برگشته فرود می‌آمده را خواهید شنید؛ زیرا این شهر اولین بازار برده‌فروشان برزیل بوده است. همچنین سالوادور یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا هم محسوب می‌شود. وقتی که در کوچه‌‌‌پس‌‌کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر قدم می‌زنید، اماکنی مانند کلیسای Salvador Cathedral Sao Francisco Monastery را خواهید دید. علاوه‌بر آن، یک مرکز فرهنگی  به‌نام Plurinho که مربوط به آفریقایی‌ها بوده را خواهید دید و در آنجا از برنامه‌های مذهبی، موسیقی و آشپزی که در این مرکز برگزار می‌شود، لذت خواهید برد.

سوار آسانسور شوید

سفر به برزیل در تابستان

یکی دیگر از تفریحاتی که می‌توانید در سفر به برزیل در فصل تابستان انجام دهید، سوارشدن بر آسانسور لاسردا است. این آسانسور، اولین و بزرگترین آسانسور شهری و عمومی در دنیا بوده که در شهر سالوادور قرار دارد. این آسانسور پایین شهر Cidade Baixa را به بالای شهر Cidade Alta وصل می‌کند. آسانسور Lacerda بین سال‌های 1869 تا 1837 ساخته شده است. وقتی که این آسانسور 72 متری در بلند‌ترین نقطه از زمین می‌ایستد، با منظره‌ منحصر‌به‌فردی روبه‌رو می‌شوید؛ شما مرز خشکی و اقیانوس با آبی آرام را می‌بینید که میزبان کشتی‌های ریز و درشتی بوده که در آن لنگر انداخته‌اند. آسانسور Lacerda اول دارای دو کابین بود؛ اما به‌مرور زمان وقتی که مورد استقبال گردشگران قرار گرفت دو کابین دیگر به آن اضافه شد. اگر برای سواری گرفتن به Lacerda مراجعه کردید، نگران صف‌های طولانی انتظار نباشید؛ زیرا هر کدام از کابین‌های این آسانسور در یک سواری 30 ثانیه‌ای، توانایی جابه‌جایی 27 مسافر را دارد.

کلام آخر

برزیل کشوری وسیع با پیشینه‌ تاریخی قابل توجهی است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری زیادی دارد. همه‌ساله در فصل‌های مختلف سال، طیف وسیعی از گردشگران خارجی از اکثر نقاط جهان برای بازدید و تفریح به این کشور می‌آیند. فصل تابستان در برزیل نیز یکی از فصل‌هاییست که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. چرا که به‌هنگام سفر به برزیل در تابستان، امکان موج‌سواری، پیاده‌روی در ساحل، گشتن در جنگل‌ها و کوهنوردی امکان‌پذیر خواهد بود. حالا شما بگویید: دوست دارید از کدامیک از جاذبه‌های این کشور دیدن کنید؟ 

نظرات کاربران