granada

راهنمای سفر به گرانادا؛ گرانادا را مانند یک محلی بشناسید!

گرانادا یکی از شهرهای مورد علاقه بسیاری از گردشگرانی است که به اسپانیا سفر می‌کنند. از خیابان‌های پرپیچ و خم آن گرفته تا آثار تاریخی و هنری، گرانادا یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای سفر است. حدود یک سوم جمعیت این شهر را دانشجویان تشکیل می‌دهند که حال و هوای آرامی به گرانادا می‌دهد. اگر دوست دارید یک شهر تاریخی و فوق العاده برای سفر به اسپانیا را انتخاب کنید؛ گرانادا قطعاً همان شهری است که از دیدن آن لذت خواهید برد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید به این خاطر که می‌خواهیم درباره راهنمای سفر به گرانادا بیشتر صحبت کنیم.

Tour europe

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

گرانادا در یک نگاه

Granada

در راهنمای سفر به گرانادا ابتدا بیایید کمی با تاریخچه این شهر بیشتر آشنا شوید. گرانادا شهری در منطقه اندلس در جنوب اسپانیا است. این یک شهر دانشگاهی است و یکی از مشهورترین نقاط دیدنی اسپانیا و اروپا (الحمرا) را در خود جای داده است. گرانادا حداقل 2500 سال است که توسط انسان سکونت داشته است. قبل از تبدیل شدن به یک مستعمره یونانی، به عنوان یک سکونتگاه ایبرو-سلتی آغاز شد. قبل از اینکه توسط ویزیگوت‌ها اداره شود و سپس توسط امپراتوری بیزانس یا روم شرقی دوباره تسخیر شود، به عنوان یک مرکز اقتصادی اسپانیای روم شکوفا شد. فتح مورها در سال 711 بعد از میلاد حکومت اسلامی را به شبه جزیره ایبری آورد و گرانادا به مرکز اسپانیای مسلمان تبدیل شد. پس از Reconquista مسیحی در سال 1236، این شهر برای 250 سال بعد به مرکز پادشاهی ناصری تبدیل شد تا اینکه در نهایت در سال 1492 به دست اسپانیای مسیحی افتاد. این پایان حکومت مورها در شبه جزیره ایبری بود.

در طول قرون بعدی تلاش‌هایی برای پنهان کردن شخصیت مسلمان آن صورت گرفت. بسیاری از میراث معماری شهر قبل از اینکه گردشگری شروع به جلب توجه جهانی به شهر کند، نابود شد. به نوعی، می‌توان گفت که گردشگری به نجات میراث اسلامی گرانادا کمک کرد. امروزه الحمرا و گرانادا از پربازدیدترین مقاصد اسپانیا هستند.

بهترین زمان برای بازدید از گرانادا

تا آنجا که آب و هوا پیش می‌رود، آوریل تا می و سپتامبر تا اکتبر بهترین ماه‌ها برای بازدید از گرانادا هستند. در ادامه راهنمای سفر به گرانادا بیشتر با آب و هوای هر ماه آشنا خواهید شد:

  • مارس تا می: این زمان یکی از بهترین زمان‌های سال برای حضور در گرانادا است. آب و هوا به خصوص در اواخر فروردین و اردیبهشت مناسب است. اگر دمای هوای سرد برایتان مهم نیست، ماه مارس نیز ممکن است ماه خوبی برای بازدید باشد.
  • ژوئن تا آگوست : تابستان‌ها در جنوب اسپانیا گرم است، بنابراین اگر طرفدار هوای گرم نیستید، این بهترین زمان برای رفتن نیست. دما اغلب در ماه‌های ژوئیه و آگوست از 40 درجه سانتی گراد (104 درجه فارنهایت) فراتر می رود و مردم محلی را وادار می‌کند تا به شهرهایی با آب و هوای سردتر بروند. ممکن است بسیاری از مغازه‌ها، رستوران‌ها و بارها در این مدت بسته باشند. در مقابل، ژوئن یک ماه شلوغ در گرانادا است. زیرا این شهر میزبان Feria del Corpus Cristi و جشنواره بین‌المللی موسیقی و دانزا است.
  • سپتامبر تا نوامبر: از نظر آب و هوا، پاییز شبیه بهار است و یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از گرانادا است.
  • دسامبر تا فوریه : به دلیل موقعیت مکانی آن در جنوب اسپانیا، زمستان‌های گرانادا نسبتاً معتدل است. اگر می‌خواهید در کوه‌های سیرا نوادا بروید، زمستان زمان خوبی برای رفتن است.

سفر به گرانادا

Travel to Granada

یکی از نکات مهم در راهنمای سفر به گرانادا راه‌های مختلف رسیدن به این شهر است. بسته به جایی که هستید، راه‌های مختلفی برای رسیدن به آنجا وجود دارد:

به وسیله هواپیما

افرادی که به گرانادا پرواز می‌کنند به فرودگاه فدریکو گارسیا لورکا گرانادا جائن با نام فرودگاه بین المللی گرانادا (GRX) می‌رسند. این فرودگاه در حدود 18 کیلومتری (11.2 مایلی) غرب گرانادا واقع شده است. از فرودگاه می‌توانید با اتوبوس آلسا، تاکسی یا ترانسفر شخصی به شهر بروید.

  • اتوبوس: اتوبوس حدود 45 دقیقه طول می‌کشد و فقط 3 یورو هزینه دارد. این ارزان ترین راه برای رسیدن از فرودگاه به شهر است. می‌توانید هزینه آن را در محل یا پیش پرداخت از طریق کلوک پرداخت کنید. اتوبوس ارزان و قابل اعتماد است، اما پس از پیاده شدن شما در مرکز شهر، باید پیاده بروید یا با تاکسی به هتل خود بروید. بسیاری از محله‌های گرانادا تپه‌ای با خیابان‌های سنگ‌فرش هستند، بنابراین ممکن است در پیاده‌روی به هتل خود با مشکل مواجه شوید.
  • تاکسی: تاکسی‌ها شما را در حدود 20 دقیقه به مرکز شهر می‌رسانند. هزینه آن بین 25 تا 30 یورو خواهد بود، بنابراین اگر افراد زیادی در گروه شما وجود دارد، ممکن است برای راحتی کار ارزشش را داشته باشد.
  • ترانسفر خصوصی: اگر ترجیح می‌دهید هنگام فرود، راننده‌ای در فرودگاه منتظر شما باشد، می‌توانید از قبل یک ترانسفر خصوصی را رزرو کنید.

با قطار

Going to Granada by train

با قطار پرسرعت AVE می‌توان به گرانادا رسید. ایستگاه قطار در حدود 1.5 کیلومتری (1 مایلی) شمال مرکز شهر قرار دارد، بنابراین می‌توانید پیاده روی کنید یا با تاکسی به هتل خود بروید. 

با اتوبوس

همچنین می‌توانید با اتوبوس‌های آلسا که ارزان تر از قطار بوده و به همان اندازه راحت هستند به گرانادا سفر کنید. ایستگاه اتوبوس دورتر، در حدود 3 کیلومتری (1.9 مایلی) شمال مرکز شهر واقع شده است. می‌توانید مسیرهای اتوبوس به گرانادا را در Bookaway جستجو کنید. از ایستگاه، می‌توانید با اتوبوس عمومی یا تاکسی به هتل خود بروید.

با ماشین

Going to Granada by car

اگر با رانندگی کردن راحت هستید، پس سفر با ماشین بهترین راه برای گشت و گذار در اسپانیا و اروپا است.‌ اگر علاقه مند به اجاره ماشین و رانندگی به گرانادا هستید، می‌توانید این کار را در Rentalcars.com انجام دهید.

کجا ارز مبادله کنیم؟

واحد پول در اسپانیا یورو (EUR) است. شما می‌توانید یورو را از دستگاه خودپرداز برداشت کنید، بنابراین مجبور نیستید ارزی را در گرانادا تغییر دهید. به نظر می رسد این روزها در اسپانیا و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی این گزینه بالفعل است. اگر قصد دارید از کارت خودپرداز خود در اروپا استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم از قبل به بانک خود اطلاع دهید. به این ترتیب آنها هیچ تراکنشی را علامت گذاری نمی‌کنند. بسیاری از دستگاه‌های خودپرداز در اروپا از شما می‌پرسند که آیا می‌خواهید «با یا بدون تبدیل» ادامه دهید. همیشه بدون تبدیل ادامه دهید. ادامه تبدیل به بانک خارجی که دستگاه خودپرداز را اداره می‌کند اجازه می‌دهد تا تبدیل را برای شما معمولاً با نرخ‌های ارز وحشتناک انجام دهد.

مکان‌هایی برای بازدید در گرانادا

در ادامه راهنمای سفر به گرانادا قصد داریم شما را با بهترین مکان‌هایی که می‌توانید از آنها بازدید کنید آشنا کنیم:

باغ الحمرا و جنرالیف

Alhambra Gardens, Granada

الحمرا دلیل اصلی بازدید بسیاری از مردم از گرانادا است. این مجموعه باشکوه که در قرن هشتم ساخته شد، قلعه سلسله ناصری، آخرین پادشاهی اسلامی در اروپای غربی بود. حدود 10.5 هکتار (26 هکتار) زمین را اشغال می‌کند و توسط 2 کیلومتر (1.2 مایل) دیوارهای قلعه محافظت می‌شود. الحمرا که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، از سه بخش اصلی الزاکابا، مدینه، و منطقه قصر تشکیل شده است. منطقه قصر جایی است که کاخ‌های نصرید را خواهید دید که دیدنی ترین بخش مجموعه قلعه است. بلیط‌های الحمرا بسیار سریع تمام می‌شوند . بنابراین به شما توصیه می‌شود که هر چه سریعتر بلیط های خود را خریداری کنید. 

جنرالیف کاخ تابستانی حاکمان ناصری بود که مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و بسیاری از باغ‌های بزرگ را در خود جای داده است. الحمرا و جنرالیف در یک مجموعه قرار دارند اما در واقع مکان‌های جداگانه‌ای هستند که درست در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. آنها به قدری عظیم هستند که حدود 10-15 دقیقه پیاده روی از یکی به دیگری طول می‌کشد.

کلیسای جامع گرانادا و کلیسای سلطنتی گرانادا

کلیساهای زیبایی در سراسر اسپانیا وجود دارد. کلیسای جامع گرانادا بزرگترین کلیسای شهر است که شاهکار معماری رنسانس اسپانیا به حساب می‌آید. جالب اینجاست که این بنا بر روی محل سابق مسجد بزرگ ساخته شده است تا شاید بتوان شخصیت موری شهر را از بین برد و پایان سلطه مسلمانان در غرناطا را نشان داد. کلیسای سلطنتی گرانادا درست در کنار کلیسای جامع واقع شده است. این کلیسا در سال 1517 و برای نگهداری بقایای پادشاهان کاتولیک ملکه ایزابلا اول و پادشاه فردیناند ساخته شد. کلیسای جامع و کلیسای سلطنتی در مرکز تاریخی واقع شده‌اند، بنابراین می‌توانید به راحتی از آن‌ها دیدن کنید، اما اگر می‌خواهید یک راهنما همه چیز را برای شما توضیح دهد، می‌توانید به یک تور با راهنما بپیوندید.

باغ‌های کارمن د لس مارتیرز

Gardens of Carmen de los Martires

کاسا کارمن به یک خانه سنتی در گرانادا با یک باغ محصور اشاره دارد. Carmenes زیادی در گرانادا وجود دارد، اما شناخته شده‌ترین و قابل دسترس‌ترین آنCarmen de los Martires است. این بزرگترین کارمن (از نظر مساحت) در گرانادا است که درست در جنوب الحمرا واقع شده است. بسیاری از Carmenes فقط برای رویدادهای خاص باز هستند، اما باغ‌های Carmen de los Martires برای عموم باز است. خود خانه بسته است، اما گردشگران می‌توانند در باغ‌های کارمن که از زیباترین باغ‌های گرانادا توصیف می‌شوند، کاوش کنند.

Monasterio de San Jeronimo

صومعه سلطنتی سنت جروم یک صومعه کاتولیک است که اولین صومعه ای بود که پس از Reconquista مسیحی در گرانادا ساخته شد. این بنا که به سبک رنسانس ساخته شده است، دارای یک گنبدخانه است که به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های معماری باروک اسپانیا توصیف شده است. برای ورود به داخل باید 4 یورو هزینه بدهید. با این حال می‌توانید به صورت رایگان وارد حیاط شوید. این یک فضای آرام با ده‌ها درخت پرتقال است. شما می‌توانید به تنهایی یا در این تور راهنما که شامل بازدید از کلیسای جامع و کلیسای سلطنتی نیز می شود، از صومعه دیدن کنید.

یادبود اندلس

Andalusia memorial

بناهای یادبود اندلس (بناهای تاریخی اندلس) به مجموعه ای از چهار جاذبه موری پراکنده در سراسر شهر شامل ال بانوئلو، کورال دل کربن، پالاسیو دارالهورا و کاسا هورنو د اورو اشاره دارد. 

کارهایی که باید در گرانادا انجام دهید

علاوه بر مکان‌های تاریخی و هنری که در گرانادا وجود دارد و با آنها آشنا شدید؛ این شهر کارهای زیادی برای انجام دادن به گردشگران ارائه می‌دهد. برخی از مهم‌ترین این کارها عبارتند از:

نمایش فلامنکو در داخل غار را تماشا کنید

Flamenco show inside the cave

تماشای نمایش فلامنکو در داخل غاری در ساکرومونته یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در گرانادا انجام دهید. فلامنکو یک هنر اسپانیایی است که از آهنگ، رقص و نواختن گیتار تشکیل شده است. ریشه آن در اندلس است و اعتقاد بر این بوده که از مردم کوچ نشین رومی که به جنوب اسپانیا مهاجرت کرده اند سرچشمه گرفته است. برخی از آنها ساکن شدند و خانه‌های خود را در غارهایی در Sacromonte، محله ای درست در شرق مرکز تاریخی، ساختند. داخل این غارها جایی است که می‌توانید از اصیل ترین و به یاد ماندنی ترین تجارب فلامنکو در اسپانیا لذت ببرید.

آلبایزین را کاوش کنید

Albayzin یک منطقه اتمسفری موریانه با خانه‌های عمدتاً سفید و میرادوراها (نقاط دید) است که مناظر تماشایی از شهر و الحمرا را ارائه می‌دهند. آلبایزین در حدود 1.5 کیلومتری (1 مایلی) شمال شرقی مرکز شهر قرار دارد، بنابراین می‌توانید به راحتی با پای پیاده به آنجا بروید، اگر چه بیشتر پیاده روی سربالایی است. با کاوش در هزارتوی جاده‌ها و کوچه‌های باریک آن که بسیار آرام‌تر از مرکز شهر گرانادا است، لحظات خوبی را سپری خواهید کرد. شما به راحتی می توانید به تنهایی از آلبایزین دیدن کنید، اما اگر ترجیح می‌دهید به یک تور با راهنما بروید، می‌توانید یکی از آن‌ها را رزرو کنید. 

در Alcaiceria خرید کنید

Alcaiceria

Alcaiceria محل سابق بازار بزرگ گرانادا بود، شبکه ای از خیابان‌ها مملو از بیش از 200 مغازه فروش ابریشم، ادویه جات ترشی جات و سایر کالاهای گرانبها. متأسفانه، بخش اعظم بازار در قرن نوزدهم در اثر آتش سوزی ویران شد، بنابراین تنها چیزی که امروزه باقی مانده، مغازه‌هایی است که اقلامی مانند صنایع دستی عربی، فارولا و لباس‌های قومی را می‌فروشند. اگر به دنبال سوغاتی‌های جالب در گرانادا هستید، این یک مکان عالی برای دیدن است. ورود به Alcaiceria از طریق Calle Reyes Catolicos شما را به کلیسای جامع گرانادا می‌برد.

به یک تور دوچرخه الکترونیکی بروید

گرانادا به اندازه‌ای کوچک است که بتوان به راحتی با پای پیاده به گشت و گذار پرداخت، اما اگر می‌خواهید راه جالب‌تری برای پیمایش در شهر داشته باشید، شاید دوست داشته باشید به یک دوچرخه الکترونیکی یا تور Segway بروید. بسیاری از محله‌های گرانادا تپه‌ای هستند، بنابراین ممکن است برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند، سخت باشد. تورهای دوچرخه الکترونیکی و سگوی زیادی وجود دارد که می‌توانید در Get Your Guide یکی از آنها را انتخاب کنید.

سفرهای یک روزه از گرانادا

اگر چند روز در گرانادا ماندید و دوست داشتید به شهرهای اطراف آن و یا مناطق طبیعی زیبایش سفر کنید؛ می‌توانید سفر یک روزه را برای مقاصد زیر برنامه‌ ریزی کنید:

Sierra Nevada

Sierra Nevada

رشته کوه سیرا نوادا یک مقصد گردشگری محبوب در اندلس است. این سومین رشته کوه مرتفع اروپا است و کوه Mulhacen، بلندترین قله اسپانیا را در آن خواهید دید. این مرکز پیست اسکی سیرا نوادا، جنوبی‌ترین پیست اسکی در اروپا است. فصل اسکی آن از اواخر نوامبر شروع می شود و می‌تواند تا اوایل ماه مه ادامه یابد. اسکی یکی از بهترین دلایل برای بازدید از سیرا نوادا است، اما نزدیکی آن (در حدود 35 کیلومتری (21.7 مایلی) شرق گرانادا) آن را به یک مقصد سفر یک روزه ایده آل در هر زمانی از سال تبدیل می‌کند.

Alpujarras

آلپوجاراس منطقه ای در دامنه‌های جنوبی رشته کوه سیرا نوادا است. این شامل حدود پنجاه روستا است که در ابتدا توسط بربرهایی که پس از حمله مورها در سال 711 پس از میلاد در این منطقه ساکن بودند، تأسیس شد. این روستاها به عنوان آخرین سنگر مورها عمل می‌کردند. پس از Reconquista، مورها مجبور به گرویدن به مسیحیت شدند. کسانی که نپذیرفتند به این تپه‌ها گریختند و به شورش علیه سلطنت کاتولیک ادامه دادند تا اینکه آخرین رهبر مورها در سال 1571 اعدام شد. روستاهای آلپوجاراس همچنان مسکونی هستند و به یک مقصد گردشگری محبوب از گرانادا تبدیل شده‌اند. می‌توانید خودتان با اتوبوس آلسا به آنجا بروید، اما برای سفرهای یک روزه، رفتن به تور با راهنما احتمالاً آسان‌تر است.

Frigiliana

Frigiliana

Frigiliana شهری در مالاگا است که به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا شناخته می‌شود. این شهر در 8 کیلومتری ساحل قرار دارد و به ‌خاطر هزارتوی خیابان‌های سنگ‌فرش و خانه‌های سفیدرنگ روستایی شهرت دارد. محیط زیبا و فضای ساحلی دوست داشتنی این شهر باعث شده است که توسط مقامات گردشگری اسپانیا لقب “زیباترین روستای اندلس” را به خود اختصاص دهد. این شهر در حدود 100 کیلومتر (62.1 مایل) جنوب گرانادا است. شما می‌توانید با اتوبوس آلسا از طریق نرجا به آنجا برسید، اگر چه با توجه به مسافت، شاید بهتر است به یک تور با راهنما بروید.

در گرانادا کجا غذا بخوریم؟

این سوالی است که در راهنمای سفر به گرانادا برای هر مسافری پیش می‌آید. اما باید بگوییم که در این شهر نباید به هیچ عنوان نگران خوردن غذا باشید زیرا در گرانادا می‌توانید رستوران‌های زیادی را برای صرف غذای لذیذ و درجه یک پیدا کنید. در ادامه بیشتر با بهترین رستوران‌های این شهر آشنا می‌شوید:

Bar Los Diamantes

Bar Los Diamantes

بار لوس دیامانتز یکی از محبوب ترین تاپاس بارها در گرانادا است. تقریباً همیشه مملو از افرادی است که از بشقاب تاپاس لذت می‌برند. آنها برخی از بهترین تاپاس‌های دریایی را در شهر ارائه می دهند. کافیست خود را به سمت بار برسانید و از تاپاس‌های خوشمزه مانند چیپیرون فریتوس (ماهی مرکب بچه)، ناواجا (صدف تیغی) و مولیجا (نان شیرینی) لذت ببرید.

Bar Poë

Bar Poë متعلق به یک مهاجر بریتانیایی و همسر آنگولیایی او است. این زن و شوهر به دلیل تهیه منوی غذاهای تاپاس با الهام از غذاهای بین المللی مانند خورش لوبیا سیاه برزیلی، جگر مرغ تند با گشنیز، و ماهی کاد نمکی به سبک پرتغالی شناخته شده اند.

Oum Kalsum

Oum Kalsum

Oum Kalsum که در گوشه ای از Bar Poë واقع شده، بار جالب دیگری است که برای سرو غذاهای تاپاس الهام گرفته از مراکش مانند کوسکوس، شاورما، فلافل و تاجین شناخته می‌شود.

La Sitarilla

La Sitarilla در نزدیکی Bar Poë و Oum Kalsum واقع شده است. تاپاهای آنها به اندازه دو تای قبلی عجیب و غریب نیستند، اما به همان اندازه خوشمزه هستند. این رستوران یکی از بزرگترین و شلوغ ترین تاپاس بارهای گرانادا است. اینجا مملو از مردم محلی اسپانیایی بوده که بهترین اوقات را سپری می‌کنند. 

چگونه در گرانادا بگردیم؟

Granada

گرانادا آنقدر بزرگ نیست، بنابراین بیشتر جاذبه‌های اصلی آن در داخل یا در فاصله کمی از مرکز تاریخی واقع شده‌اند. اگر از پیاده روی لذت می‌برید، احتمالاً به هیچ شکلی از حمل و نقل نیاز نخواهید داشت. اگر ترجیح می‌دهید پیاده‌ روی نکنید، یک راه عالی برای رفت و آمد، استفاده از قطار هاپ آف است. قطارهای توریستی شهر گرانادا را قطار می‌نامند اما در واقع روی ریل حرکت نمی‌کنند. آنها مجموعه ای از ماشین‌های الکتریکی هستند که می توانند تا 54 مسافر را در یک زمان در خود جای دهند. آنها مسیرهای مشخصی را در سرتاسر شهر طی می‌کنند و شما می توانید در طول مدت گذرتان هر چند وقت یکبار که دوست دارید سوار و پیاده شوید. 

چند روز برای اقامت / برنامه سفر گرانادا

همانطور که توضیح داده شد، گرانادا نسبتا جمع و جور است، بنابراین می توان تقریباً همه چیز را در این راهنمای سفر به گرانادا در دو روز کامل انجام داد. با این حال، ممکن است دو روز پر از رویداد باشد، بنابراین اگر عجله‌ای ندارید، بهتر است آن را به سه روز افزایش دهید. در اینجا یک نمونه برنامه سفر ۲ یا ۳ روزه گرانادا آمده است تا به شما در برنامه ریزی سفر کمک کند:

Carmen de los Martires

روز اول

  • کارمن د لس مارتیرس
  • الحمرا
  • جنرالیف
  • کاررا دل دارو
  • ال بانوئلو
  • حمام آل اندالوس
  • فلامنکو در ساکرومونته

روز دوم

  • Alcaiceria
  • کلیسای جامع گرانادا
  • کلیسای سلطنتی گرانادا
  • Calle Elvira
  • Monasterio de San Jeronimo
  • Palacio de Dar-Horra
  • Albayzin
  • Mirador de San Miguel

راهنمای سفر به گرانادا؛ نکات پایانی!

Mirador de San Miguel

آخرین مطلبی که در راهنمای سفر به گرانادا باید درباره آن صحبت کنیم نکات سفر به گرانادا است. با رعایت این نکات می‌توانید سفری آسان و بی دغدغه را تجربه کنید:

سفر خود را با Sygic Travel برنامه ریزی کنید

اگر شما هم از برنامه ریزی جزئیات سفر خود لذت می برید، برنامه Sygic Travel برای شما مفید خواهد بود. می‌توانید از این برنامه رایگان برنامه ریزی سفر برای ایجاد برنامه‌های سفر خود برای چندین سال استفاده کنید. می‌توانید آن را به صورت رایگان در iOS یا اندروید دانلود کنید.

یک دستگاه وای فای جیبی اجاره کنید

Pocket Wi-Fi

داشتن یک اتصال وای فای پایدار در سفر ضروری است. برای انجام تحقیق، تبدیل ارز و ارتباط ماندن در رسانه های اجتماعی به آن نیاز دارید. دسترسی به Google Maps به تنهایی هزینه را توجیه می‌کند.

بلیط‌های الحمرا خود را زودتر رزرو کنید

همانطور که توضیح داده شد، Alhrambra یکی از داغ ترین مکان‌ها برای بازدید در اروپا است. بنابراین بلیط‌های این مکان را زودتر رزرو کنید. اگر می‌توانید، به محض اینکه تاریخ سفر خود را نهایی کردید، بلیط خود را رزرو کنید. زیرا آنها فقط به تعداد معینی از افراد در یک زمان اجازه حضور در کاخ‌های ناصرید را می‌دهند، بنابراین از شما خواسته می‌شود که در هنگام خرید بلیط خود یک زمان را انتخاب کنید. حتما چند دقیقه زودتر بیایید زیرا در صورت از دست دادن زمان خود اجازه ورود به شما را نمی دهند.

معاملات سفر گرانادا را بررسی کنید

Get Your Guide

شما می توانید کوپن‌های تور و سایر خدمات مرتبط با سفر را از وب سایت های بسیاری خریداری کنید. برای سفر به گرانادا، پیشنهاد می‌کنیم Get Your Guide و Klook را بررسی کنید. آنها هر دو وب سایت‌های تجارت الکترونیک مسافرتی پیشرو هستند که مجموعه خوبی از معاملات را در مورد تورها، نقل و انتقالات، بلیط ها و موارد دیگر ارائه می‌دهند.

اجاره ماشین

اجاره ماشین یکی از بهترین راه ها برای گشت و گذار در گرانادا است. اگر قصد اجاره خودرو در اسپانیا یا هر جای دیگری در اروپا را دارید، می‌توانید از طریق Rentalcars.com این کار را انجام دهید.

آداپتور برق مناسب را بیاورید

اسپانیا دارای پریزهای برق نوع C یا نوع F است، بنابراین مطمئن شوید که آداپتورهای برق مناسب را برای دستگاه های خود به همراه داشته باشید. ولتاژ برق 230 ولت و فرکانس استاندارد 50 هرتز است.

سخن پایانی

در این مقاله درباره راهنمای سفر به گرانادا صحبت کردیم. این شهر تاریخی اسپانیا علاقمندان زیادی دارد که حتی هر ساله به آن سفر می‌کنند. پس اگر دوست دارید یکی از شهرهای جذاب اسپانیا را برای سفر خود انتخاب کنید گرانادا قطعاً بهترین آنها خواهد بود.

نظرات کاربران