غذاهای سنتی برزیل

غذاهای سنتی برزیل؛ همراه با عطر شیره نارگیل!

کشور برزیل را می‌توان به ۵ منطقه اصلی شمال، شمال شرق، جنوب، جنوب شرق و مرکز غرب تقسیم کرد. هر کدام از این مناطق برای تهیه غذا از یک سبک خاص استفاده می‌کنند. غذاهای محلی برزیل تنوع زیادی دارند که ناشی از تاریخچه مهاجران این کشور و تنوع فرهنگی گسترده در مناطق آن است. در هر نقطه از جهان که باشید، رفتن به این کشور فقط برای چشیدن طعم بی‌نظیر غذاهای سنتی برزیل ایده بدی نیست. ما در ادامه 8 غذای پرطرفدار و خوشمزه برزیل را به شما معرفی می‌کنیم.

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

1. Feijoada

غذاهای سنتی برزیل

یکی از بهترین غذاهای سنتی برزیل Feijoada نام دارد. این غذا نوعی خورشت لوبیا است که با گوشت گاو یا خوک تهیه می‌شود و جزو غذاهای ملی این کشور به شمار می‌آید. ،Feijoada یکی از غذاهای محلی برزیل است که معمولا همراه با برنج سرو می‌شود و در اکثر رستوران‌های این کشور وجود دارد. اگر به برزیل سفر کردید، به یکی از رستوران‌های آن بروید و طعم بی‌نظیر این غذا را بچشید.

2. Vatapa

یکی دیگر از خوشمزه‌ ترین غذاهای سنتی برزیل Vatapa است. این غذا در واقع یک چاشنی کلاسیک بوده که طرفداران زیادی به‌ویژه در ایالت باهیا دارد. در تهیه این چاشنی خوشمزه از نان، شیره نارگیل، روغن درخت نخل، بادام‌زمینی، بادام هندی و میگو استفاده می‌شود. طرز تهیه این غذای معروف به این صورت است که تمامی این‌موارد با هم مخلوط شده و له می‌شوند تا یک مواد خامه‌ای به دست آید. سپس در روغن درخت نخل سرخ شده و به‌همراه نوعی فست‌فود آفریقایی برزیلی که با نخود سیاه تهیه می‌شود، سرو می‌شود. البته در تهیه این چاشنی می‌توان به‌جای موارد گفته‌شده از مرغ، تن‌ماهی و یا بوقلمون هم استفاده کرد. اگر به برزیل سفر کردید، همراه با دوستانتان این غذای بومی مقوی و خوشمزه را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید.

3. Farofa

غذاهای سنتی برزیل

یکی دیگر از غذاهای اصیل برزیل Farofa نام دارد. این غذا به‌نوعی یک خوراک برشته و خشک است که در تهیه آن از آرد و برنج استفاده شده و به‌همراه تکه‌های گوشت خوک سرو می‌شود. برزیلی‌ها، به‌دلیل وجود برنج در  Farofa، آن را به‌عنوان یک وعده غذایی کامل می‌خورند؛ به همین دلیل شما در منوی اکثر رستوران‌های برزیل نام این غذا را مشاهده می‌کنید. بنابراین به برزیل بروید و از خوردن این غذای بومی در یکی از رستوران‌های این کشور غافل نشوید.

4.  Comida Baiana

از دیگر غذاهای محلی برزیل می‌توان به Comida Baiana اشاره کرد. این یکی از بهترین غذاهای سنتی برزیل بوده که بسیار پرطرفدار است و با ماهی، صدف تازه، فلفل تند، شیره نارگیل، گشنیز تازه و روغن درخت نخل درست می‌شود. اگر به برزیل رفتید، بکوشید این غذا را در شهر سالوادور میل کنید؛ چرا که Comida Baiana در این شهر به شکل سنتی تهیه می‌شود؛ بنابرین می‌توانید طعم واقعی آن را بچشید.

5. Cheese Buns

غذاهای سنتی برزیل

یکی دیگر از معروف ‌ترین غذاهای سنتی برزیل Cheese Buns نام دارد. این غذا نوعی نان‌وپنیر است که برزیلی‌ها آن را در وعده صبحانه و یا به‌عنوان میان‌وعده میل می‌کنند. در تهیه Cheese Buns از آرد ذرت، آب و پنیر استفاده می‌شود. همچنین بافت بسیار ترد و سبکی دارد و بسیار مقرون‌به‌صرفه است. قطر این نان‌ها حدود 2.5 تا 15سانتی‌متر بوده و ارتفاع آن حدود 5 سانتی‌متر است. اگر دوست دارید طعم بی‌نظیر یک میان‌وعده برزیلی را امتحان کنید، این غذای اصیل، یک گزینه بسیار عالی بوده و برای تمامی گروه‌های سنی مناسب است.

6. Brigadeiro

یکی از شیرینی‌های سنتی خوشمزه و بی‌نظیر برزیلی Brigadeiro نام دارد. شرکت Nestle Milkmaid تصمیم گرفت با ترکیب شیر و شکر در قرن 19 میلادی یک خوردنی تولید کند که طرفداران زیادی دارد. بنابراین Brigadeiro در سال ۱۹۲۰ ساخته شد و به‌نام Brigadeiro Eduardo Gomes نامگذاری شد. همچنین به‌دلیل اینکه لبنیات جزو تولیدات اصلی این کشور بوده، از آن به‌عنوان یک جیره غذایی در دوران جنگ استفاده می‌شد. این شیرینی، نوعی شکلات است که با شیر درست می‌‌شود و درون آن آبنبات قرار دارد. همچنین این شیرینی، ظاهر بسیار زیبایی دارد و به‌عنوان میان‌وعده و دسر بعد از غذا بسیار مناسب است. اگر قصد خوردن غذاهای سنتی برزیل را دارید، این شیرینی خوشمزه را به‌عنوان دسر میل کنید و از طعم شکلاتی آن لذت ببرید.

7. Brazilian Snacks

غذاهای سنتی برزیل

یکی دیگر از غذاهای سنتی برزیل Brazilian Snacks است. این غذا نوعی تنقلات بوده که مجموعه‌ای از انواع شیرینی‌های مختلف است. شما می‌توانید Brazilian Snacks را به‌عنوان یک میان‌وعده و یا یک وعده کامل نوش جان کنید. لازم است به این موضوع توجه کنید که حتما این‌گونه تنقلات را از فروشگاه‌های مواد غذایی در برزیل تهیه کنید؛ زیرا نانوایی‌ها برای اینکه مواد غذایی را به مشتریان ارزان‌تر بفروشند، از تنوع کمتری برخوردارند.

8. Empadinha Snack Food

آخرین خوراکی که در لیست غذاهای محلی برزیل می‌آوریم، Empadinha Snack Food نام دارد. این غذا شکل توپک‌هایی است که داخل آن با مواد پر شده. مواد میانی می‌تواند شیرینی، خرما، گوشت ادویه‌دار و یا میگو باشد. هرکدام از توپک‌ها باتوجه‌به مواد میانی، اسم خاص خودش را دارد؛ برای مثال توپکی که با شیرینی پرشده باشد coxinha و آنکه با خرما پرشده palmito نام دارد.

در این منطقه، تنوع غذاهای دریایی بیشتری را مشاهده می‌کنید. غذاهای معروف برزیل در این منطقه شامل خورشت ماهی، لوبیای قهوه‌ای و میگوی خشک‌شده بوده که طعم بی نظیری دارند. از دیگر غذاهای بومی برزیل می توان به tacacá یا سوپ تند، pato no tucupi که نوعی اردک تند است، و vatapa که نوعی غذای دریایی آغشته به سسی غلیظ است، اشاره کرد.

درآخر

در این مقاله کوشیدیم تعداد انگشت‌شماری از غذاهای سنتی برزیل که طعم‌ومزه بی‌نظیری دارند را به شما معرفی کنیم. کشور برزیل تنوع غذایی بالایی دارد و تعداد زیادی از افراد، تنها برای خوردن غذاهای این کشور به آن سفر می‌کنند. آیا پس ‌از خواندن این مقاله علاقه‌مندید این غذاها را امتحان کنید؟

نظرات کاربران