هرینه های سفر به روسیه
27 شهریور 1401
روسیه

هزینه‌ های سفر به روسیه 2022، چقدر باید هزینه کنیم؟

روسیه

سفر به روسیه از آن چیزهایی است که هر آدمی باید در طول زندگی‌اش تجربه کند. هنوز توریستی که دلش برای تماشای معماری عجیب و غریب، موزه‌ها و طبیعت سرد و وحشی سرزمین تزارها قنج نرود، به دنیا نیامده است. با این حال اگر بدون حساب و کتاب به بهشت هم برویم، احتمالا چیزی جز جهنم عایدمان نخواهد شد. بنابراین قبل از اینکه بلیط هواپیما مسکو را بخرید و راه بیفتید، بیایید ببینیم سفر به روسیه چقدر برای‌مان آب خواهد خورد؛ با ما همراه هزینه‌ های سفر به روسیه باشید!

هزینه بلیط هواپیما روسیه

بلیط هواپیما روسیه

خرید بلیط هواپیما یکی از اولین هزینه‌ های سفر به روسیه است که باید بررسی کنیم. اما با توجه به اینکه ۳ کلیک ارزان ترین بلیط هواپیما روسیه را ارائه می‌دهد، قیمت بلیط‌های رفت و برگشت از مبدا تهران به مقصد مسکو و سن پترزبورگ را برای شهریورماه ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار دادیم.

قیمت ارزان ترین بلیط هواپیما مسکو: ۲۰ میلیون تومان رفت و برگشت

قیمت ارزان ترین بلیط هواپیما سن پترزبورگ: ۳۵ میلیون تومان رفت و برگشت

هزینه های ویزای توریستی روسیه

ویزای توریستی روسیه

چه بخواهید شخصا به روسیه بروید و چه بخواهید از طریق تور مسکو یا سن پترزبورگ به سرزمین تزارها سفر کنید، باید ویزای توریستی روسیه را بگیرید. هزینه بررسی مدارک و صدور ویزای شما حدود ۹۵ دلار خواهد بود. اگر می‌خواهید سیر تا پیاز شرایط صدور ویزا توریستی روسیه را بدانید، روی لینک زیر کلیک کنید.

همه چیز درباره ویزاتوریستی روسیه! (لینک مقاله)

هزینه اقامت در هتل های روسیه

اما مورد دیگری که بخش بزرگی از بودجه شما و هزینه های سفر به روسیه را به خود اختصاص می‌دهد، هزینه‌های اقامت شماست. ما قیمت هتل‌های مختلف مسکو و سن پترزبورگ برای شهریورماه سال ۱۴۰۱ (آگوست ۲۰۲۲) را بررسی کرده‌ایم.

هزینه اقامت در هتل های مسکو

هتل های مسکو

اگر بخواهید در همین تابستان به روسیه سفر کنید، هزینه یک شب اقامت در هتل های مسکو برای اتاق‌های دو تخته به شرح زیر خواهد بود.

– قیمت هتل های ۵ ستاره مسکو: از ۴ میلیون تومان

– قیمت هتل های ۴ ستاره مسکو: از ۳ میلیون تومان

– قیمت هتل های ۳ ستاره مسکو: از یک و نیم میلیون تومان

– قیمت متل های مسکو: کمتر از ۱ میلیون تومان

هزینه اقامت در هتل های سن پترزبورگ

هتل های سن پترزبورگ

اگر سفر به روسیه را برای شهریورماه ۱۴۰۱ ترتیب دهید، هزینه هر شب اقامت در یک اتاق دو تخته در هتل های سن پترزبورگ به ترتیب زیر خواهد بود.

– قیمت هتل های ۵ ستاره سن پترزبورگ: از ۶ میلیون تومان

– قیمت هتل های ۴ ستاره سن پترزبورگ: از ۳ میلیون تومان

– قیمت هتل های ۳ ستاره سن پترزبورگ: از ۲ میلیون تومان

– قیمت متل های سن پترزبورگ: کمتر از ۱ میلیون تومان

هزینه خورد و خوراک در روسیه

خورد و خوراک در روسیه

خب برسیم به مبحث شیرین خورد و خوراک. هزینه صبحانه که معمولا روی قیمت اتاق‌تان است و نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست. در این مورد توصیه ما به شما این است که هتلی را رزرو کنید که از بوفه صبحانه سلف سرویس برخوردار باشد. در این صورت می‌توانید بخشی از بدهی روس‌ها به ما را شخصا در همان‌ هتل تسویه کنید. به هر حال باید بتوانید سوخت و ساز بدنتان را برای یک گشت و گذار حسابی در میان جاهای دیدنی روسیه تامین نمایید.

اما برای صرف ناهار و شام مجبورید کمی هزینه کنید. بدین منظور در ارزان ترین کافه‌ها و رستوران‌های روسیه می‌توانید غذاهای بومی این کشور را با هزینه‌ای در حدود ۷ دلار نوش جان کنید. اما اگر بخواهید از رستوران‌های میان‌رده استفاده کنید، این مبلغ می‌تواند به حدود ۱۰ دلار برای هر پرس غذا برسد.

اگر هوس کرده‌اید تا در لوکس‌ترین رستوران‌های روسیه دلی از غذا درآورید، باید مبلغی بین ۲۰ تا ۴۰ دلار کنار بگذارید. برخی از رستوران‌های روسیه ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارند. به عنوان مثال رستوران وایت رابیت یا همان خرگوش سفید مسکو، در بین ۵۰ رستوران برتر جهان قرار دارد و قیمت هر پرس غذا در آن از حدود ۴۰ دلار آغاز می‌شود. همچنین اگر از طرفداران فست‌فود هستید، می‌توانید با حدود ۵ دلار، ساندویچ‌های باکیفیتی بخورید.

در آخر قیمت برخی از خوراکی‌های ضروری در روسیه به شرح زیر است.

– آب معدنی: ۱.۲ دلار (یک و نیم لیتری)

– نوشابه: حدود ۱.۳ دلار

– هر فنجان قهوه و کاپوچینو: ۲.۵ دلار

– شیر: ۱ دلار (بطری یک لیتری)

– موز: ۱ دلار (یک کیلوگرم)

– سیب درختی: ۱.۴ دلار (یک کیلوگرم)

– پرتغال: ۱.۳ دلار (یک کیلوگرم)

– نان: نیم دلار (هر نیم کیلوگرم)

– تخم مرغ: ۱ دلار (ده عدد)

– مرغ: ۳ دلار (یک کیلوگرم)

– گوشت: ۵.۲ دلار (یک کیلوگرم)

هزینه وسایل نقلیه در روسیه

تاکسی

در اغلب شهرهای روسیه، انواع وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی در دسترس شما قرار دارد. در این بین استفاده از مترو، ارزان‌ترین گزینه به‌حساب می‌آید.

اگر بخواهید بدون خرید کارت مترو، از این وسیله استفاده کنید، مخارج سفر شما سنگین‌تر خواهد شد. اما اگر به‌محض ورود به این کشور، یک کارت مترو به مبلغ ۰.۸ دلار خریداری کنید، می‌توانید با صرف هزینه‌ای در حدود ۰.۵ دلار برای هر سفر، از این وسیله استفاده کنید.

همچنین هزینه استفاده از تاکسی و اوبر (همان اسنپ خودمان) به مبدا، مقصد و عوامل دیگری مثل ترافیک مسیر بستگی دارد و به طور متوسط حدود ۸ دلار برای شما آب خواهد خورد.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی روسیه

جاهای دیدنی روسیه

از آنجا که سرزمین تزارها، از جاذبه‌های دیدنی بی‌شماری برخوردار است، احتمالا برای بازدید از آن‌ها حسابی توی خرج بیفتید. ما اینجا هزینه برخی از این دیدنی‌ها را لیست کرده‌ایم.

هزینه بازدید از موزه های روسیه

موزه های روسیه

روسیه کشور موزه‌هاست. اگر در شهرهای توریستی روسیه مثل مسکو و سن پترزبورگ بچرخید، در هر خیابان به یک موزه یا گالری هنری برخورد خواهید کرد. قیمت بلیط هر کدام از این موزه‌ها متفاوت است اما به طور میانگین برای بازدید از موزه‌های کوچک باید حدود ۱.۵ دلار بپردازید. همچنین اگر بخواهید به موزه‌های بزرگ و مشهور روسیه سر بزنید، باید مبلغی بین ۶ تا ۱۰ دلار کنار بگذارید.

قیمت بلیط نمایش های باله و اپرا در روسیه

هزینه‌ های سفر به روسیه

بسیاری از توریست‌های روسیه، صرفا برای تماشای نمایش‌های بی‌نظیر باله و اپرا به این کشور سفر می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته قرار می‌گیرید، باید بدانید که قیمت بلیط مشهورترین تالارهای باله و اپرا در روسیه از ۵۳ دلار آغاز شده و حتی به ۲۳۰ دلار نیز می‌رسد.

هزینه تورهای داخلی مسکو

هزینه‌ های سفر به روسیه

اگر بخواهید بهترین جاهای دیدنی روسیه را ببینید، می‌توانید از تورهای مسکو و سن پترزبورگ استفاده کنید. استفاده از این تورها هزینه‌ای بین ۲۰ تا ۳۰ دلار برای شما به‌همراه دارد. البته دیگر نیازی به پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل نخواهید داشت.

همچنین اگر علاقه‌ای به تورهای گروهی نداشته باشید و بخواهید از راهنماهای اختصاصی استفاده کنید، راهنمایان تور روسیه در خدمت شما خواهند بود؛ البته با مبلغی در حدود ۷ تا ۱۰ دلار در ساعت.

رزرو تور روسیه همین حالا!

هزینه خرید سوغاتی های روسیه

هزینه‌ های سفر به روسیه

اگر نخواهید دست خالی از بزرگ‌ترین کشور جهان بازگردید، باید هزینه‌ای را نیز برای خرید سوغاتی کنار بگذارید. معروف‌ترین سوغاتی‌های غیرِمنکراتیِ روسیه، کلاه‌ها، شال‌ها و چکمه‌هایی هستند که از خز گوزن‌های شمالی ساخته شده‌اند. این نوع سوغاتی‌ها کمی گران هستند و بسته به اندازه و ابعادشان، بین ۲۵ تا ۳۰۰ دلار برای شما آب می‌خورند.

همچنین اگر به دنبال سوغاتی‌های ارزان‌تر می‌گردید، بهتر است به بازار ایزمایلو مسکو بروید. اگر خوب در این بازار بچرخید می‌توانید سوغاتی های ارزان‌تر روسیه را نیز پیدا کنید.

مجموع هزینه های سفر به روسیه

هزینه‌ های سفر به روسیه

حالا با یک ضرب و تقسیم ساده می‌توانید مجموع هزینه‌ های سفر به روسیه را برآورد کنیم. به نظر می‌رسد یک سفر ۷ روزه برای لذت بردن از زیبایی‌های سرزمین برفی کافی باشد. بنابراین بیایید مجموع بودجه مورد نیاز برای یک سفر ۷ روزه به روسیه را محاسبه کنیم.

– هزینه ویزا توریستی روسیه: ۳ میلیون تومان

– هزینه بلیط هواپیما روسیه: ۲۰ میلیون تومان

– حداقل هزینه برلی اقامت در هتل های روسیه: ۶ میلیون تومان

– هزینه‌های خورد و خوراک: ۴ میلیون تومان

– هزینه های حمل و نقل در روسیه: ۲ میلیون تومان

– هزینه بازدید از جاهای دیدنی: ۴ میلیون تومان

– مالیات، بیمه، عوارض خروج از کشور و غیره: ۲ میلیون تومان

– مجموع کل هزینه‌ها: ۴۱ میلیون تومان

  • اما واقعا چرا باید تور روسیه را امتحان کنیم؟ (لینک مقاله)

در آخر

همان‌طور که دیدید، با صرف مبلغی در حدود ۴۰ میلیون تومان می‌توانید یک سفر ۷ روزه به روسیه داشته باشید. اگر بخواهید ۲ نفره سفر کنید مجموع هزینه‌های شما به ۷۶ میلیون تومان می‌رسد. همچنین اگر بخواهید به تنهایی سفر کنید اما در هتل‌های بهتری اقامت کرده، جاهای دیدنی بیشتری را ببینید، در رستوران‌های بهتری غذا بخورید و برای دوستان خود بهترین سوغاتی های روسیه را بخرید، این مبلغ می‌تواند تا چند برابر افزایش پیدا کند. هزینه‌ های سفر به روسیه بستگی به انتخاب های شما دارد!

نظرات کاربران