بهترین سوغاتی های پراگ
23 شهریور 1403
پراگ

از شهر پراگ، جواهری در قلب اروپا چه چیزی برای سوغات بیاوریم؟

فهرست مطالب

وقتی به پراگ پایتخت جمهوری چک سفر کنید، برای خرید سوغاتی کاملا گیج می‌شوید؛ زیرا همه محصولات و کالاها، بسیار قابل توجه و جذاب است. مراکز خرید و فروشگاه‌های زیادی هم وجود دارد که با دیدن ویترین‌ها، نمی‌توانید درست تصمیم بگیرید. همینطور برای تشخیص اینکه چه محصولی معتبر است؟ کدام ارزش خریدن دارد؟ کدام محصول قیمت مناسب‌تری دارد؟ و… به گشت‌وگذار و تحقیق دقیقی احتیاج است. در این مقاله لیستی از بهترین سوغاتی های پراگ را آماده کرده‌ایم. از ظروف شیشه‌ای سنتی گرفته تا جواهرات دست‌ساز، اسباب بازی‌های چوبی و… که همه این‌ها ترکیبی از فرهنگ و تاریخ این شهر است. خرید سوغاتی از پراگ، کاری لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است؛ پس با مجله گردشگری سه‌کلیک همراه شوید.

خرید بلیط هواپیما به راحتی !

Bohemian Glass؛ شیشه بوهمی یکی از بهترین سوغاتی های پراگ

بهترین سوغاتی های پراگ

شیشه‌های بوهمی یکی از محبوب ‌ترین و بهترین سوغاتی‌ های پراگ است. این ظروف شیشه‌ای ظریف و زیبا، نمادی از برتری هنر چک در ساخت و طراحی است و قدمت آن به قرون وسطی برمی‌گردد. این شیشه‌های معروف توسط صنعتگران محلی با روش‌های سنتی ساخته شده که روش ساخت آن نسل به نسل منتقل شده است. 

شیشه‌های ساخته شده در بوهیما، ترکیب منحصربه‌فردی دارد؛ زیرا از مواد معدنی تولید شده است. به همین دلیل کیفیت و شفافیت بالایی دارد و بسیار مورد توجه کلکسیونرها و علاقه‌مندان به ظروف شیشه‌ای قرار گرفته است. یکی از خاص ترین و بهترین سوغاتی های پراگ، همین شیشه‌ها است که می‌توان آن را یک اثر هنری محسوب کرد؛ زیرا صنعتگران ماهر، با دقت و ظرافت بالا و با استفاده از تکنیک‌هایی مانند برش، حکاکی و رنگ‌آمیزی به زیباترین حالت ممکن این شیشه‌ها را ساخته‌اند. این شیشه‌های رنگی زیبا اغلب با الگوهای پیچیده، طرح‌ها و حتی فلزات گران‌بها تزئین می‌شوند و نمای چشم‌گیری دارند. در پراگ، مغازه‌ها و بوتیک‌های مختلفی وجود دارد که طیف وسیعی از این شیشه‌های قیمتی و باارزش را در سبک‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های گوناگونی ارائه می‌دهند.

سنگ قیمتی گارنت

اگر به دنبال یک سوغاتی گران‌بها هستید، هنگام سفر به پراگ به سراغ سنگ‌های قیمتی، به خصوص سنگ گارنت بروید. سنگ گارنت نمادی از فرهنگ غنی پراگ است که از زمان پادشاهی بوهمی تا به الآن بسیار محبوب بوده است. این سنگ قیمتی یکی از خاص ترین و بهترین سوغاتی های پراگ به شمار می‌رود. 

رنگ قرمز این سنگ، یک رنگ غنی و پرجنب‌وجوش است و از قرمز تیره تا زرشکی روشن متغیر است؛ به همین دلیل این سنگ، با دیگر سنگهای قیمتی فرق دارد و منحصربه‌فرد است. گارنت، یک سنگ کمیاب است و تنها منابع شناخته شده‌‌ این سنگ قیمتی، رشته کوه Ceske Stredohori است. همین ویژگی گارنت، آن را به یک هدیه خاص تبدیل کرده است که قطعا احساس خوبی به طرف مقابلتان می‌دهد. یکی از بهترین سوغاتی های پراگ، سنگ گرانت است که علاوه‌بر ویژگی‌هایی که بیان کردیم، خواص درمانی نیز دارد. عده‌ای معتقدند که همراه داشتن این سنگ، باعث کاهش افسردگی و اضطراب می‌شود. چه این سنگ را برای خودتان بخرید، چه برای دیگری ضرری نکرده‌اید چون یک یادگاری ارزشمند از پراگ همراه خود آورده‌اید. 

مراکز خرید در پراگ پیشنهاد 3 کلیک
معرفی 7 تا از مراکز خرید پراگ؛ کجا بریم؟

لوازم آرایشی معتبر و لوکس

لوازم آرایشی معتبر و لوکس

لوازم آرایشی پراگ با بهترین مواد طبیعی و با ظاهری زیبا و لوکس تهیه می‌شود. مصرف این لوازم آرایشی ارگانیک، پوست شما را صاف و ابریشمی می‌کند و باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. یکی از بهترین سوغاتی های پراگ، قطعا همین لوازم آرایشی است که با خاصیت آنتی‌ اکسیدانی که دارد، پوستتان را مرطوب، جوان و شاداب‌تر می‌کند. به غیر از خواص درمانی، رایحه‌های مختلفی نیز دارد؛ از بالم لب گرفته تا لوسیون‌های بدن. لوازم آرایشی پراگ طیف گسترده‌ای از محصولات متنوع با رایحه‌های سنتی و محلی دارد؛ رایحه‌هایی مانند اسطوخودوس، رزماری و… . به همین دلیل برای همه سلیقه‌ها مناسب و البته کاربردی است. اقلام آرایشی-بهداشتی یکی از محبوب ترین و بهترین سوغاتی های پراگ است که تنها با یک بار استفاده، مشتری همیشگی آن می‌شوید.

پوسترهای موچا (Alfons Mucha)؛ یکی از بهترین سوغاتی های پراگ

قبل از هرچیز لازم است که بگوییم، آلفونس موچا که بود؟  نقاش، تصویرساز و مجسمه‌ساز اهل کشور چک که در جریان جنبش هنر نو، بسیار تاثیرگذار بود. تصویر او روی اسکناس‌ها و تمبرهای این کشور دیده می‌شود و یکی از آثار محبوبش، حماسه اسلاو است. پوسترها و نقاشی‌های زیبا و خیره‌کننده موچا یکی از بهترین سوغاتی های پراگ به شمار می‌رود. 

پوسترها روی کاغذ‌های باکیفیت و با رنگ‌های زنده چاپ شده، به گونه‌ای که تمام جزئیات پیچیده نقاشی با زیبایی هرچه تمام‌تر، به تصویر کشیده شده است. نقاشی‌های موچای طبیعت، زیبایی‌های زنانه و غرور فرهنگی را از طریق چهره‌های برازنده و در کنار پس‌زمینه‌های برجسته نمایان می‌کند. نقش خطوط ظریفی که با رنگ سبز و دیگر رنگ‌ها کشیده شده، در آثار هنری موچا، بسیار قابل توجه است. سبک نمادین موچا در نقاشی‌هایش باعث شده است که آثار او هنوز هم بینندگان، به‌خصوص دوستداران هنر را مجذوب خود کند و به یکی از خاص ترین و بهترین سوغاتی های پراگ تبدیل شود. 

یکی از بهترین سوغاتی های پراگ؛ اسباب‌بازی‌های چوبی و زیبا

بهترین سوغاتی های پراگ

عروسک‌های تودرتوی ماتروشکا، یکی از محبوب‌ترین عروسک‌های چوبی است که در لیست بهترین سوغاتی های پراگ نیز قرار می‌گیرد. اسباب‌بازی‌های چوبی، یک قسمت لذت‌بخش از فرهنگ پراگ است که با خریدن آن‌ واقعا ذوق‌زده خواهید شد. این اسباب‌بازی‌ها در مدل‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارد؛ از بلوک‌های ساختمانی گرفته تا عروسک‌های سنتی. 

عروسک‌های ماتروشکا با دست نقاشی شده و جزئیات زیادی دارند. می‌توان گفت یک تصویر جدید از دنیای قدیم هستند و یک سوغاتی ارزشمند به شمار می‌روند. این عروسک محبوب و رنگارنگ، از اندازه کوچک تا بزرگ ساخته شده است و به صورت تودرتو داخل یکدیگر قرار می‌گیرد. همین ویژگی باعث می‌شود تا قوه تخیل کودکان درگیر شود و برایشان جالب باشد. این عروسک‌های چوبی خلاقانه، نمایانگر افسانه‌های کلاسیک است و یکی از خاص ترین و بهترین سوغاتی های پراگ به شمار می‌رود. اگر به این شهر سفر کردید، این عروسک‌ها را خریداری کنید که به غیر از بازی و سرگرمی، برای تزئین خانه نیز کاربرد دارند.

عروسک ماریونت؛ نوعی از عروسک‌های نخی و نمایشی

عروسک‌های ماریونت، یکی از بهترین سوغاتی های پراگ و بخش مهمی از فرهنگ این شهر محسوب می‌شود. این عروسک‌های نمایشی، با پارچه‌های رنگارنگ و سنتی تزئین شده و نمادی از افسانه‌های سنتی پراگ به شمار می‌رود. هر عروسک خیمه‌شب‌بازی دارای جزئیات پیچیده‌ای است. از چشمان درخشان و لباس‌های رنگارنگش گرفته تا حرکات جالبش، وقتی با نخ‌ها تکان می‌خورد و در هوا معلق می‌ماند. 

ماریونت‌ هدیه‌ منحصربه‌فردی است که می‌تواند سرگرم‌کننده و جالب نیز باشد. این اسباب‌بازی در اندازه‌های مختلف در اکثر فروشگاه‌های پراگ وجود دارد که به عنوان یک سوغاتی سنتی، واقعا محبوب و مناسب است. برای خرید عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی و دیگر مدل‌ها به فروشگاه‌ Nerudova ، بازار عروسک‌فروش‌ها به خصوص به Rici Marionettes در Vratislavova بروید.

ویفر Spa یا Karlovy Vary Wafers؛ یکی از بهترین سوغاتی های پراگ

ویفر Spa

یکی از محبوب ترین و بهترین سوغاتی های پراگ، ویفرهای خوشمزه و شیرینی است که یک خوراکی سبک محسوب می‌شود؛ به‌خصوص اگر به شهر کارلووی واری در غرب بوهم بروید، این شهر دارای چشمه‌های آب گرم است. 

می‌توانید در کنار بهره بردن از خواص درمانی این چشمه‌ها، از ویفرهای محبوب و بی‌نظیرش بچشید و به عنوان سوغات با خود بیاورید. ویفرهای اسپا که به عنوان ویفرهای کارلووی واری نیز شناخته می‌شوند، از مواد ساده‌ای مانند آرد، شکر و کره تهیه می‌شوند. این میان‌وعده‌های خوشمزه، در انواع طعم‌های شکلاتی، دارچینی، وانیلی و حتی فندقی عرضه می‌شوند. این ویفرها یا کوکی‌ها، بافت تُردی دارند که هنگام گاز زدن و چشیدن مزه آن، متوجه می‌شوید که واقعا طعم بهشتی دارد و معتادش می‌شوید. اگر این خوراکی خوشمزه را که یکی از بهترین سوغاتی های پراگ به شمار می‌‎رود، همراه با یک لیوان نوشیدنی گرم بخورید، بیشتر از طعمش لذت می‌برید. نوش جان.

یادگاری از موزه کافکا

موزه کافکا، یک مکان عالی و مناسب برای پیدا کردن بهترین سوغاتی های پراگ است؛ از ورق بازی گرفته تا انواع تقویم‌ها، مجلات خاص و زیبا و … . این موزه برای زنده نگه داشتن یاد فرانتس کافکا، یکی از مشهورترین نویسندگان جمهوری چک، ساخته شده است. 

موزه کافکا شامل مجموعه‌ای از اقلام و کالاهایی است که آثار این نویسنده، به روش‌های مختلف در آن نمایان است. پس می‌توانید در کنار بازدید از موزه، خرید هم بکنید. کارت پستال‌هایی که صحنه‌های مختلفی از زندگی نویسنده را به تصویر کشیده، تیشرت‌هایی که تصویر کافکا و یا نقل‌قولی از او روی آن چاپ شده و… ازجمله کالاهایی است که جزو بهترین سوغاتی های پراگ است. این موزه مکانی مناسب برای کشف کتاب‌ها، مجلات و… برای شناخت بهتر فرانتس کافکا محسوب می‌شود. قطعا با رفتن به این موزه دست خالی بیرون نمی‌آیید؛ حالا چه خرید برای خودتان باشد چه سوغاتی برای دوستانتان. 

کتابی از Palac Knih Luxor؛ یکی از بهترین سوغاتی های پراگ

بهترین سوغاتی های پراگ

Palac Knih Luxor یک کتاب‌فروشی بسیار معروف و مهم در قلب پراگ است که کتاب‌ها و سایر اقلام مربوطه را ارائه می‌دهد. در این فروشگاه می‌توانید برای همه سلیقه‌ها کتاب پیدا کنید؛ از داستان‌های کلاسیک و معاصر گرفته تا آثار غیر داستانی و همینطور ژانرهای مختلف. فرقی نمی‌کند دنبال نسخه قدیمی یک اثر باشید یا نسخه جدیدش، مطمئن باشید آن را در این کتاب‌فروشی پیدا می‌کنید. کتاب‌های فروشگاه Palac Knih Luxor، قطعا یکی از خاص ترین و بهترین سوغاتی های پراگ محسوب می‌شود. زیرا این فروشگاه نسخه‌های امضاءشده و کمیاب بعضی از کتاب‌ها را در خود جای داده است. فضای دلچسب و زیبای این کتاب‌فروشی و طرز برخورد کارکنانش هم بسیار قابل توجه است. می‌توانید در این فضا کتاب بخوانید، کاوش کنید و همچنین خرید کنید.

ظروف چینی چک

ظروف چینی چک، در واقع گنجینه‌ای از میراث هنری این کشور است. این ظروف چینی بسیار شیک و بادوام، یکی از بهترین سوغاتی های پراگ نیز به شمار می‌رود که نه‌تنها در این شهر بلکه در سرتاسر جهان شناخته شده است؛ ظروفی دست‌ساز، به رنگ سفید خالص و بسیار باکیفیت که در بوهمیا مشهور است. 

ظروف چینی چک با پرداختن به جزئیات، با ظرافت و در عین حال مستحکم و بادوام تهیه می‌شود. تاریخچه این ظروف به قرن 18 برمی‌گردد. با گذر زمان روش ساخت و تکنیک‌های هنری ساخت ظروف، تکامل یافته و بسیار پیشرفت کرده است. اقلامی مانند مجسمه‌های تزئینی، انواع گلدان‌ها، قوری‌ها و ظروف غذاخوری تنها گوشه‌ای از این تولید منحصربه‌فرد است. یکی از زیباترین ویژگی‌های ظروف چینی چک، طرح‌های پیچیده‌ای شامل نقوش گل‌ها، الگوهای توری ظریف، منحنی‌ها و… است که همه با دست روی این ظروف طراحی می‌شود. بسیاری از سازندگان مشهور، تمام فوت‌وفن ساخت چینی را از نسل‌های پیشین یاد گرفته و طبق آن پیش می‌روند. از فرایند پخت هر تکه از ظروف تا ضربه‌های قلم‌مو برای طرح زدن، همه با دست انجام می‌شود. همین ویژگی‌ها، جذابیت و پیچیدگی خاصی به این ظروف داده که تداعی‌کننده اروپای قدیم و یکی از بهترین سوغاتی های پراگ است.

یکی از بهترین سوغاتی های پراگ؛ جواهرات سنتی چک از MIALIS sperky

جواهرات سنتی چک

زیبایی جواهرات سنتی چک در فروشگاه MIALIS sperky واقع در پراگ قابل مشاهده است؛ از گردنبندها و گوشواره‌های زیبا گرفته تا دستبندها و انگشترهای چشمگیر. این فروشگاه شامل طیف گسترده‌ای از جواهرات دست‌ساز است که بادقت و ظرافت بالا توسط صنعتگران محلی ساخته شده است.

این جواهرات بدون شک یکی از خاص ترین و بهترین سوغاتی های پراگ است که به طرز ماهرانه‌ای ساخته شده است. جواهراتی با طرح‌های منحصربه‌فرد که نشان‌دهنده سنت‌های باستان جمهوری چک است. جواهرات دست‌ساز این فروشگاه دارای ترکیبی مسحورکننده از فلزات گران‌بها مانند طلا، نقره، برنز، مس به همراه سنگ‌های قیمتی مثل آمتیست، فیروزه و جاسپر است. قطعا با استفاده از این جواهرات، استایل شیک‌تری خواهید داشت، یک زیبایی شیک که نمایانگر بخشی از فرهنگ غنی چک است. اگر به دنبال خرید یک کالای خاص هستید و یا می‌خواهید برای شخص مهمی سوغاتی بخرید، فروشگاه MIALIS sperky پیشنهاد ما به شما است.

سوپ محلی گویاش (Goulash)

اگر به خوردن غذاهای محلی و سنتی کشورها و شهرهای مختلف علاقه دارید، باید بگوییم که غذاهای سنتی نیز در لیست بهترین سوغاتی ‌های پراگ قرار می‌گیرد. غذاهای محلی پراگ واقعا خوردن دارد؛ طعم‌هایی اصیل و خاص که اشتهای آدم را چند برابر می‌کند. یکی از این غذاها سوپ گویاش است که در اکثر رستوران‌ها وجود دارد. این سوپ یا خورش از گوشت، سبزیجات با چاشنی پاپریکا و سایر ادویه‌ها تهیه می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم که وقتی به پراگ رفتید، حتما در کلاس آشپزی ثبت‌نام کنید. بدون شک تمام ترفندهای سنتی برای پخت غذاهای محلی را یاد می‌گیرید و به‌عنوان یکی از محبوب ترین و بهترین سوغاتی های پراگ به خانه می‌آورید. 

ست چای‌خوری و چای سنتی چک؛ یکی از بهترین سوغاتی های پراگ

بهترین سوغاتی های پراگ

یکی از بهترین سوغاتی های پراگ، ست چای‌خوری و چای سنتی چک است. اقلامی منحصربه‌فرد و خاص که حامل مزه‌ای خاص از این کشور است. این چای‌های سنتی طعم‌های مختلفی دارد؛ از شیرین و میوه‌ای گرفته تا تند و گیاهی. محبوب‌ترین طعم‌های آن عبارتند از گل سنجد، مروارید یاس، بادرنجبویه و ریبوس. 

همه این مزه‌ها وقتی با شیرینی‌های محلی مانند کولاچه یا اشترودل سیب همراه باشد، واقعا لذت‌بخش است. ست چای‌خوری شامل فنجان‌های چینی باکیفیت و صافی‌‌های فلزی است که برای دم کردن دمنوش‌های گیاهی کاربرد دارد. نقش این صافی‌های فلزی در دم کردن چای و دمنوش بسیار اهمیت دارد؛ زیرا این امکان را فراهم می‌کند تا حداکثر طعم و عطر چای را استخراج کرده و در عین حال تمام ناخالصی‌ها را جدا کنید. این اقلام یکی از خاص ترین و بهترین سوغاتی های پراگ به شمار می‌رود که قطعا هدیه‌‌ای خاص و یا یک یادگاری ارزشمند محسوب می‌شود.

کلوچه‌های محلی چک

کولاچکس‌ها یک بخش جداناپذیر از خوراکی‌های محلی و سنتی چک است که باید طعم آن را امتحان کنید. این خوراکی‌ خوشمزه که یکی از محبوب ترین و بهترین سوغاتی های پراگ است، بسیار سبک و شیرین است و برای یک میان‌وعده هنگام گشت‌وگذار در شهر کاربرد دارد. 

این شیرینی‌های محبوب، از خمیری نرم و کره‌ای تهیه می‌شود که به شکل توپ‌های کوچک و متوسط درمی‌آید. این خمیرهای گرد با انواع پُرکننده‌های شیرین مانند میوه‌ها، نوتلا و یا دانه‌های خشخاش پُر شده و روی آن با پودر قند تزئین می‌شود. این کلوچه‌ها با گذر چند قرن، هنوز هم بخش مهمی از فرهنگ چک به شمار می‌رود. بازدیدکنندگان می‌توانند برای تهیه این خوراکی محبوب به اکثر نانوایی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها بروند. قطعا یکی از بهترین سوغاتی های پراگ، همین کلوچه‌های خوشمزه است که از خوردنش سیر نمی‌شوید. 

خرید تور ارزان به راحتی !

شیرینی تردلنیک یکی از بهترین سوغاتی های پراگ 

شیرینی تردلنیک

Trdelnik یکی از شیرینی‌های محبوب پراگ است که با خمیری متشکل از مخمر، آرد، شکر و تخم مرغ تهیه می‌شود. این خمیر با فوت‌وفن خاصی دور یک میله آهنی پیچیده شده و کباب می‌شود تا بافت آن از بیرون تُرد و از داخل نرم باشد. این شیرینی که یکی از بهترین سوغاتی های پراگ است، با شکر و دارچین معطر و شیرین می‌شود. در روش‌های مدرن، این شیرینی را با بستنی، شکلات و یا نوتلا پُر می‌کنند که تبدیل به یک دسر خوشمزه و مقوی می‌شود. وقتی در خیابان‌های پراگ قدم بزنید، می‌بینید که این شیرینی در مقابل دیدتان و در خیابان روی شعله مستقیم آتش آماده می‌شود. بوی شکر سوخته و دارچین معطر که به مشامتان بخورد، صبرتان برای چشیدن تردلنیک کم می‌شود. این دسر خوشمزه قطعا در لیست محبوب‌ترین و بهترین سوغاتی های پراگ قرار می‌گیرد. فقط سعی کنید برای خرید آن به نانوایی‌های سطح شهر بروید تا شکل بسته‌بندی شده‌اش را بخرید؛ زیرا حملش آسان‌تر است و فضای کمتری را اشغال می‌کند.

جاکلیدی‌های خاص و زیبا

بدون در نظر گرفتن هزینه و یا اندازه سوغاتی که از پراگ می‌خرید، جاکلیدی‌های کوچک و ارزان هم می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. این جاکلیدی‌ها را می‌توان در سبک‌های مختلفی پیدا کرد؛ از جمله طرح‌های سنتی، عجیب‌وغریب و حتی غیرمعمول. یکی از طرح‌های معروف، کپی تصاویری از مکان‌های دیدنی و معروف پراگ مانند پل چارلز، ساعت نجومی و… است. این آویزهای کلید چون از فلزهای ارزانی ساخته می‌شود، اغلب قیمت پایینی دارد. بعضی از این جاکلیدی‌های جذاب، به عنوان چراغ‌قوه و یا درب‌بازکن نیز کاربرد دارد. مهم نیست که چه سبکی از آن را انتخاب می‌کنید، این جاکلیدی‌ها می‌تواند یکی از بهترین سوغاتی های پراگ محسوب می‌شود که با هر بار دیدنش به یاد این شهر تاریخی و جذاب می‌‌افتید.

عکس‌های شما می‌تواند یکی از بهترین سوغاتی های پراگ باشد

بهترین سوغاتی های پراگ

شهر پراگ، مناظر خیره‌کننده و زیبایی دارد. ساختمان‌های تاریخی، بناهایی با معماری‌های خیره‌کننده، خیابان‌های پُرپیچ‌وخم و… تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های این شهر است. شما می‌توانید در کنار هر کدام از این جاذبه‌ها بایستید و عکس‌های منحصربه‌فردی بگیرید. یک جلسه عکاسی در پراگ، این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا زیبایی‌ها و جاذبه‌های این شهر را در لحظه ثبت کنید و در آخر یک آلبوم شخصی داشته باشید. قطعا یکی از خاص ترین و بهترین سوغاتی های پراگ، داشتن این عکس‌ها است. عکاسان زیادی در شهر هستند که بهترین مکان‌ها را برای ثبت لحظه‌های سفر شما، پیشنهاد می‌دهند. از جاهای تاریخی گرفته تا تأسیسات هنری مدرن و مکان‌های خاصی مانند تراس روی پشت‌بام در خانه رقص که یک پس‌زمینه‌ نفس‌گیر دارد. تمام این مکان‌ها، یک لوکیشن محبوب برای عکاسی محسوب می‌شود. 

مگنت یخچال

شاید برایتان عجیب باشد ولی یکی از بهترین سوغاتی های پراگ، مگنت و یا آهنربای یخچال است. این سوغاتی جذاب را می‌توان از اکثر فروشگاه‌ها و مغازه‌ها خرید. مگنت‌ها طرح‌های زیادی دارد؛ از نقوش سنتی چک گرفته تا طرح‌های عجیب‌وغریب و حتی خنده‌دار. تعدادی از نقاشی‌های این وسیله کاربردی با دست کشیده شده و تعدادی هم چاپ فوری است. این آهنرباهای یخچال اگر دارای طرح‌هایی مانند برج پل شهر کوچک، ساعت نجومی و… باشد، می‌تواند فرهنگ کشور چک را به سایر نقاط انتقال دهد. طرح‌های رنگارنگ و پیچیده هر کدام از این مگنت‌ها می‌تواند فضای آشپزخانه، اتاق و حتی فضای محل کارتان را روشن و شاد کند. یکی از بهترین سوغاتی های پراگ، همین مگنت‌های کاربردی است که هم وزن سبکی دارد و جاگیر نیست و هم قیمتش اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است.

تیشرت‌های خلاقانه؛ یکی از بهترین سوغاتی های پراگ

تیشرت‌

پراگ با پیشینه‌ای تاریخی و فرهنگی همیشه یکی از مقاصد پر تردد گردشگران به شمار می‌رود. خرید سوغاتی از این شهر زیبا، یکی از لذتب‌بخش‌ترین کارها است؛ به خصوص اگر خرید لباس و تیشرت باشد که در لیست بهترین سوغاتی های پراگ قرار می‌گیرد. در فروشگاه‌های این شهر انواع تیشرت‌های رنگارنگ وجود دارد. طرح‌های کلاسیک، سنتی و مدرنی که روی تیشرت‌ها چاپ شده، نمایانگر جنبه‌های فرهنگی و تاریخی پراگ است. می‌توانید به غیر از تیشرت، پیراهن و مدل‌های دیگری از لباس‌ها را پیدا کنید و با توجه به طرح‌های مختلفش مطابق با سلیقه‌تان خرید کنید. به غیر از تصاویر گوناگون؛ نقل‌قول‌ها، اشعار و حتی نوشته‌های طنزآمیز نیز روی لباس‌ها چاپ شده است. شما می‌توانید به جز فروشگاه‌ها از دست‌فروش‌های خیابانی نیز با اطمینان خرید کنید. این لباس‌ها قطعا یکی از محبوب ترین و بهترین سوغاتی های پراگ به شمار می‌رود. تیشرت‌های خلاقانه و زیبا، راهی برای نشان دادن فرهنگ و تاریخ پراگ است که هدیه‌هایی نسبتا ارزان، جالب و به‌یادماندنی محسوب می‌شود.

سی دی‌های موسیقی محلی

پراگ به‌خاطر فرهنگ غنی و موسیقی‌های پرجنب‌وجوشش بسیار معروف است. گروه‌های موسیقی زیادی در سرتاسر این شهر مستقر هستند و طیف گسترده‌ای از انواع موسیقی‌های راک و کلاسیک را می‌نوازند. قطعا می‌توانید با گشت‌وگذار در سطح شهر، موسیقی موردعلاقه خود را پیدا کرده و از شنیدنش لذت ببرید. سی دی‌های که شامل تِرک‌های محلی زیادی است، قطعا در لیست بهترین سوغاتی های پراگ قرار می‌گیرد.

 برای تماشای اجراهای زنده و کشف موسیقی های محلی، به فستیوال‌های موسیقی بروید؛ برای مثال جشنواره بین‌المللی موسیقی بهار پراگ یا جشنواره مترونوم که به شکنجه‌گر بی‌رحم موزیسین‌ها معروف است. با کشف موسیقی موردعلاقه‌تان می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف، سی دی‌ آن را بخرید که یکی از محبوب ترین و بهترین سوغاتی های پراگ است. بسیاری از این فروشگاه‌ها، طیف گسترده‌ای از انواع موسیقی‌های محلی را در قالب سی دی می‌فروشند. به همین دلیل خرید این سی‌دی‌ها، راهی برای ارتباط گرفتن با فرهنگ چک است که می‌تواند یک هدیه شگفت‌انگیز نیز باشد. 

گولم جادویی؛ یکی از بهترین سوغاتی های پراگ

بهترین سوغاتی های پراگ

گولم، تندیسی شبیه به انسان است که با چوب، گِل و… و بر اساس جادو ساخته شده است. این مجسمه تاریخی یکی از محبوب ترین و بهترین سوغاتی های پراگ به شمار می‌رود. در اوایل قرن 19 ، یک خاخام محلی برای حفظ جامعه یهودی، این تندیس را از گِل‌های رودخانه ولتاوا ساخت و با جادو آن را زنده کرد. 

این گولم معروف، به سرعت قدرتش زیاد و به گفته مردم محلی، خشن و ترسناک شد. به همین دلیل خاخام آن را در اتاق زیر شیروانی ساختمان مذهبی یهودیان، مُهروموم کرد. گفته شده چند سال بعد، پسر خاخام، دوباره گولم را بیدار کرد تا در خیابان‌های پراگ پرسه بزند. امروزه گولم نمادی از میراث یهودیان و قدرت فولکور است؛ قدرتی که شامل باورها، رفتارها، آداب‌ورسوم و فرهنگ این کشور است. طیف گسترده‌ای از سوغاتی‌های گولم که در قالب جاکلیدی‌ها، مجسمه‌ها و تیشرت‌ها است، در اکثر فروشگاه‌های پراگ قرار دارد. حتی تعدادی از مغازه‌های تنقلات فروشی، انواع نوشیدنی‌ها و کلوچه‌ها را با بسته‌بندی به شکل گولم برای فروش دارند. گولم یکی از خاص ترین و بهترین سوغاتی های پراگ است که نمادی از تاریخ باعظمت پراگ محسوب می‌شود. هنگام سفر به این شهر حتما یکی از کالاهای مرتبط با گولم را بخرید.

سوغاتی فروشی‌های پراگ

تعدادی از سوغاتی‌فروشی‌‌های پراگ در مقایسه با دیگر فروشگاه‌ها، قیمت‌های مناسب‌تری دارند؛ ازجمله فروشگاه قدیمی Melantrichova و Souvenirs Prague Shop. البته فروشگاه‌هایی نیز در کنار جاذبه‌های اصلی پراگ مانند پل چارلز، میدان شهر قدیمی و میدان Wenceslas قرار دارد که برای خرید بهترین سوغاتی های پراگ بسیار مناسب است، اما قیمت‌هایش گران است. 

بنابراین فرقی نمی‌کند که در کجای شهر پراگ هستید، خرید یک سوغاتی خاص و یا یک یادگاری ارزشمند، چندان هم سخت نیست. گاهی اوقات بنا به دلایلی آن هم در این روزگار مدرن، یک خرید آنلاین و اینترنتی واقعا لذت‌بخش‌تر است. اگر چیزی در فروشگاهی نظر شما را جلب کرد ولی در خریدش دو دل بودید، می‌توانید از آن محصول عکس بگیرید، سپس آن را در فضای اینترنت پیدا کرده و بخرید. فروشگاه اینترنتی آمازون در قسمت سوغاتی‌های پراگ، صدها کالای معتبر از فروشندگان خصوصی دارد و این امکان را به شما می‌دهد که کالای مدنظرتان را آنلاین خریداری کنید. یکی از مزیت‌های خرید آنلاین، امکان مرجوع دادن محصول است. آن هم در صورتی که کالا اصیل نباشد و یا با استانداردهای شما مطابقت نداشته باشد. پس حتما هنگام خرید بهترین سوغاتی های پراگ به این نکته توجه داشته باشید. پیدا کردن یک فروشگاه با قیمت‌های مناسب کمی سخت است، به خصوص در اطراف میدان Wenceslas، میدان شهر قدیمی و کل منطقه اطراف پراگ؛ زیرا تمام ویترین‌های این فروشگاه‌ها با اجناس گران قیمت پُر شده است. اما با کمی گشت‌وگذار و تحقیق می‌توانید طبق پول و سلیقه‌تان، خرید دلچسبی را تجربه کنید. 

کدام کالاها بهترین سوغاتی های پراگ محسوب می‌شود؟

پراگ

تعدادی از اقلام محلی و سنتی مانند تخم مرغ‌های نقاشی شده با دست، اسباب‌بازی‌های چوبی، مجسمه‌ها و جواهرت دست‌ساز می‌تواند در لیست بهترین سوغاتی های پراگ قرار بگیرد. در کُل کشور جمهوری چک به دلیل مهارت و خلاقیت خود در ساخت سوغاتی مشهور است. پس باید با توجه به این نکته و با یک برنامه‌ریزی دقیق به این کشور سفر کنید تا بهترین‌ها را بخرید. در این مقاله کالاها و محصولات زیادی را معرفی کردیم، ولی با این حال تعدادی از آن‌ها در مقایسه با برخی دیگر برتری دارد که در اینجا نام می‌بریم. شیشه‌های رنگی بوهمی، سنگ قیمتی گارنت، پوسترهای موچا آلفونس، لوازم آرایشی ارگانیک، اسباب‌بازی‌های چوبی، عروسک نمایشی ماریونت، ویفرهای اسپا، لوازم موزه کافکا، کتاب‌های فروشگاه Palac Knih Luxor و… . 

سوالات احتمالی و توصیه‌های با ارزش

ممکن است سوالاتی درمورد خرید برایتان پیش بیاید که ما به آن جواب می‌دهیم تا هنگام خرید بهترین سوغاتی های پراگ، گشت‌وگذار، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و… دغدغه‌ای نداشته باشید. با در نظر گرفتن سوالات و توصیه‌های احتمالی، با مجله گردشگری سه‌کلیک همراه باشید تا به جواب برسید و سفر راحت‌تری داشته باشید. 

در پراگ چه چیزی به عنوان سوغات با خود بیاوریم؟ 

وقتی صحبت از محبوب ترین و بهترین سوغاتی های پراگ می‌شود، می‌توان به چینی‌های چک، اسباب‌بازی‌های چوبی، گارنت، پوسترهای موچا، آثار هنری محلی و… اشاره کرد. همچنین تندیس گولم، عروسک‌های نمایشی ماریونت و کریستال‌های رنگی نیز در لیست ما قرار می‌گیرد. در واقع به دلیل تنوع بالا، می‌توانید کالاها و محصولات جذاب و با کیفیتی بخرید.

پراگ بیشتر به چه چیزی معروف است؟ 

این شهر به دلیل جاذبه‌های گردشگری مانند ساعت نجومی، پل چارلز، کلیساهاس قدیمی و در کُل معماری خیره‌کننده‌اش معروف است. به غیر از این‌ها فرهنگ بسیار با ارزشی دارد؛ به خصوص از نظر هنر، موسیقی،تاریخ و بهترین سوغاتی های پراگ که تعداد زیادی را نام بردیم. هنگام گشت‌وگذار در شهر حتما از جاهای تاریخی و گردشگری بازدید کنید. به غذاخوری‌ها و رستوران‌ها بروید و غذاهای محلی را بچشید. حتی اگر توانستید چند جلسه کلاس آشپزی ثبت‌نام کنید تا اصول سنتی پخت غذاها را یاد بگیرید، غذاهایی مانند سوپ گویاش و دسرهایی مانند تردلنیک، کولاچه و… تا این اصول را به عنوان خاص ترین و بهترین سوغاتی های پراگ با خود به خانه بیاورید.

جمهوری چک به چه کالاهایی معروف است؟ 

بهترین سوغاتی های پراگ

جواهرات معروفی چون سنگ قرمز گارنت که ترکیب آن با طلا و نقره، به شکل دستبند و گوشواره و… بسیار جذاب شده و یکی از خاص ترین و بهترین سوغاتی های پراگ و متعلق به این کشور است. به  غیر از آن، چینی‌ها و کریستال‌های باکیفیت، اسباب‌بازی‌های چوبی، عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی، پوسترها و تیشرت‌هایی که با طرح‌های خاصشان حامل تاریخ و فرهنگ چک است. همه در شمار کالاها و محصولات جذاب این کشور محسوب می‌شود.

قیمت خرید بهترین سوغاتی های پراگ

خرید در پراگ، یک راه عالی برای تجربه فرهنگ پُرجنب‌وجوش و یافتن سوغاتی‌های سنتی و منحصربه‌فرد است. قیمت‌ها در پراگ با توجه به چیزی که به دنبال آن هستید، متفاوت است. اما به‌طور کلی اگر بدانید از کجا خرید کنید، می‌تواند مقرون‌به‌صرفه باشد. لباس در این شهر در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی، نسبتا ارزان‌تر است. در حالی که خاص ترین و بهترین سوغاتی های پراگ مانند جواهرات دست‌ساز، سنگ قیمتی گارنت و… قیمت بالایی دارند. مگنت‌های یخچال، پوسترها و عروسک‌ها نیز در شمار کالاهای قیمت مناسب قرار می‌گیرد. در اینجا برای واضح‌تر شدن مثالی می‌زنیم؛ گارنت‌ها به دلیل شکل و کیفیت منحصربه‌فردشان هزینه بیشتری برای شما خواهند داشت؛ یعنی چیزی حدود 30 تا 200 دلار به بالا ( 634 تا 4250 کرون چک ). 

چگونه می‌توانم بهترین سوغاتی‌ های پراگ را حمل کنم؟

اگر علاقه دارید که با بار سبک سفر کنید و راحت باشید، قطعا حمل سوغاتی‌هایی که خریده‌اید برایتان مشکل خواهد بود. برای حل این مشکل چند گزینه پیشنهاد می‌دهیم؛ اول اینکه بهترین سوغاتی های پراگ که در اندازه‌های کوچک و یا سبک است را بخرید و ترجیحا شکننده هم نباشد. گزینه دوم این است که یک چمدان و یا کیف اضافی همراه خود داشته باشید که مخصوص سوغاتی‌های خریداری شده باشد. در این بین باید حواستان به وزن سوغاتی‌ها باشد تا هزینه بار اضافه وزن به آن تعلق نگیرد. گزینه سوم این است که می‌توانید تقاضا کنید تا محبوب ترین و بهترین سوغاتی های پراگ را که خریده‌اید با بسته‌بندی‌های محکم و سر موقع به محل زندگیتان بفرستند. آخرین و بهترین گزینه هم این است که وقتی به خانه برگشتید، با خیال راحت تمام محصولات موردنظرتان را از آمازون و به صورت آنلاین بخرید و نه هزینه بار اضافی بدهید و نه نگران حمل‌ونقل آن باشید.

رزرو هتل پنج ستاره به راحتی !

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم بهترین سوغاتی های پراگ را با توجه به هزینه‌ها و سلیقه‌های مختلف معرفی کنیم. همانطور که گفتیم، کشور چک در ساخت سوغاتی‌های متنوع بسیار معروف و شناخته شده است. شما هم می‌توانید بعد از تحقیق و گشت‌وگذار، بهترین‌ها را برای خود و عزیزانتان خریداری کنید؛ از اسباب‌بازی‌های چوبی و عروسک‌های نمایشی سنتی گرفته تا سنگ قیمتی گارنت پرطرفدار و جواهرات دست‌ساز. 

ممکن است جنبه معنوی هدیه برای شما مهم‌تر باشد پس می‌توانید تیشرت‌ها، جاکلیدی‌ها، مگنت‌هایی را خریداری کنید که طرح‌های زیبایی از تاریخ و فرهنگ پراگ روی آن‌ها چاپ شده است. حتی می‌توانید اصول پخت غذاها و دسرهای چکی را یاد بگیرید و موقع برگشت به خانه برای عزیزانتان تهیه کرده و نوش جان کنید. به طور خلاصه بگوییم برای خرید محبوب ترین و بهترین سوغاتی های پراگ، سلیقه، هزینه و روش خرید و حمل آن‌ها مهم است که با خواندن این مقاله می‌توانید این دغدغه‌ها را حل کنید. در آخر از شما می‌خواهیم اگر چیزی از این لیست جاافتاده و یا نظر سازنده‌ای دارید، با مجله گردشگری سه‌کلیک به اشتراک بگذارید.

 

نظرات کاربران