مراکز خرید در پراگ

معرفی 7 تا از مراکز خرید پراگ؛ کجا بریم؟

پراگ پایتخت جمهوری چک و چهاردهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. حتما درمورد شگفتی‌های این شهر شنیده‌اید؛ معماری خیره‌کننده، موزه‌های اسرارآمیز، تاریخ عجیب‌وغریب، کافه‌هایی که نه‌تنها در کشور چک، بلکه در قاره اروپا مشهور است و جاذبه‌های دیدنی و تاریخی دیگر. به‌غیر از دیدن جاذبه‌ها، ممکن است اولویت اصلی هرکسی از رفتن به سفر، خرید کردن باشد؛ خریدی باکیفیت و در کم‌ترین زمان ممکن. پراگ با داشتن بهترین فروشگاه‌ها، یک بهشت واقعی برای خریداران است. وجود مغازه‌های کوچک، بوتیک‌های مستقل، مراکز خرید بزرگ و مدرن و… همه این‌ها باعث می‌شود خرید کردن در این شهر بیش از پیش لذت‌بخش و سرگرم‌کننده باشد. در این مقاله به معرفی مراکز خرید در پراگ می‌پردازیم.

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

Pragtique

مراکز خرید در پراگ

در این مرکز خرید انواع و اقسام کیف‌ها، دفترچه‌ها، اکسسوری‌ها، عروسک‌های روسی قدیمی، تیشرت‌هایی با طرح‌های شلوغ و… وجود دارد که همه آن‌ها هنر دست طراحان محلی است. طراحانی که با هنرو خلاقیت خود، طرح‌ها، جملات و شعارهایی که معرف محل زندگیشان است را روی این محصولات پیاده‌سازی کردند و آماده استقبال از خریداران هستند. خرید از این مجموعه باعث می‌شود پول شما مستقیم و بدون حضور هیچ واسطه‌ای، وارد جیب این طراحان خوش‌ذوق شود. پس حتما به این فروشگاه که یکی از بهترین مراکز خرید در پراگ است، سری بزنید.

Vnitroblock؛ یکی از مراکز خرید در پراگ

این مجموعه یکی از مراکز خرید در پراگ است که شامل یک فضای  تو در تو است. درواقع می‌توان گفت که شبیه به یک منطقه صنعتی است. همچنین یک فضای روباز دارد که با وجود کافه‌ها و رستوران‌ها، مردم را به سوی خود می‌کشاند. مغازه‌های کفش‌فروشی با بهترین برندها، استودیو رقص، سینمای کوچک یا مینی‌سینما نیز در این مجموعه قرار دارد. همچنین این فروشگاه در پراگ، بهترین مکان برای برگزاری رویدادها و مراسمات مختلف نیز است.

Deelvine designs

Deelvine designs

 این ساختمان چندمنظوره و مدرن، واقع در سواحل ولتاوا است که یکی از بهترین مراکز خرید در پراگ، پایتخت چک است. در طبقه اول، مغازه‌های لوازم خانگی و لوازم جانبی شیشه‌ای با برند deelive  قرار گرفته‌ که بین مجموعه‌های دیجیتال و دانشجویان آکادمی تلوزیون و فیلم، محبوب است. در این طبقه کافه smetanaQ  نیز قرار دارد که قهوه‌ها و کیک‌های خوشمزه‌‌ای دارد. در طبقه دوم، استودیوهای مُد و نمایشگاه‌ها قرار دارد. با مراجعه به این طبقه به عنوان مشتری و خواهان طرح، می‌توانید مستقیما با طراحان در ارتباط باشید. در طبقه سوم نیز گالری‌ها قرار دارند. 

به طور کلی مجموعه Deelvine ، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های طراحی در اروپای مرکزی محسوب می‌شود. این مکان، محلی است برای نمایشگاه‌های هنر، مُد و طراحی داخلی و همچنین یکی از مراکز خرید در پراگ. مجموعه Deelvine در قلب پراگ، در نزدیکی تئاتر ملی و پل چارلز واقع شده‌است که کاملا مناسب علاقه‌مندان به هنر، فرهنگ و طراحی است. برند Deelvine به غیر از طراحان حرفه‌ای، از طراحان نوظهور و مبتدی نیز استقبال می‌کند. اگر طرح خاصی در هر زمینه‌ای مدنظر شما است، می‌توانید با طراحان این مجموعه مشورت کنید و آن را سفارش دهید. بدون شک خروجی آن، یک محصولی با طراحی دقیق و باب سلیقه است. محصولات منحصربه‌فردی که فروشگاه‌های این مجموعه ارائه می‌دهد، شامل موارد زیر است:

  • دکوراسیون داخلی
  • شیشه و چینی
  • شوی لباس‌های مردانه و زنانه
  • کتاب
  • اکسسوری
  • کیف‌ دستی یا کوله‌پشتی 
  • بخش بزرگی که مختص به جواهرات است
  • یک فروشگاه طراحی جدید که زیر مجموعه Deelive واقع شده و در مرکز تاریخی برنو، افتتاح شده‌است.

درنهایت باید بگوییم که Deelive به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز خرید در پراگ محسوب می‌شود؛ مجموعه‌ای که به طراحی روح می‌بخشد و آن را زنده می‌کند.

Bohemian Retro

مراکز خرید در پراگ

یکی از مراکز خرید در پراگ، فروشگاه  Bohemian Retro است که مالکش یک خانم بریتانیایی به نام ربکا ایستوود است. در این فروشگاه انواع و اقسام لباس‌های مردانه و زنانه قدیمی که عمدتا مربوط به چکسلواکی سابق هستند، جواهرات قدیمی، عینک‌ها، سنجاق‌ها، کلاه‌ها و … وجود دارد. چیزی که این فروشگاه را متمایز و خاص کرده، فروشنده آگاه آن است. خانم ربکا با ذوقی فراوان از مشتریان استقبال می‌کند و آن‌ها را برای خریدی بهتر راهنمایی می‌کند. همچنین تمامی قیمت‌ها مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. خانم ربکا یک طراح مُد است. او بیش از 20 سال است که با مدل‌ها و گروه‌های موسیقی حرفه‌ای برای استایل کردن لباس‌هایشان، به‌طور خاص و چشمگیری همکاری داشته‌است. همین دلیل باعث شده‌است برای استایل کردن لباس‌های مختلف، نظرات سازنده‌ای بدهد. مغازه او شبیه به یک کلکسیون واقعی است. حتما به این مغازه در پراگ بروید تا یک تجربه متفاوت به دست‌آورید.

English-languag bookshops؛ یکی از مراکز خرید در پراگ مختص کتاب‌خوان‌ها

کتابفروشی‌ها یکی دیگر از مراکز خرید در پراگ هستند. آشنایی با افسانه‌ها و تاریخ پرتلاطم جمهوری چک در آنجا می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ، بسیار هیجان‌انگیز باشد. شما می‌توانید به سراغ  قفسه‌های کتابفروشی شکسپیر در محله مالا استرانا یا کتابفروشی گلوب در شهر جدید بروید تا به کتاب‌هایی با موضوعات مربوط به تاریخ کشور چک دسترسی پیدا کنید. این کتاب‌ها توسط نویسندگان این کشور، میلان کوندرا و فرانتس کافکا نوشته شده و به زبان انگلیسی ترجمه‌ شده‌است و قطعا از محتوای بسیار غنی و باارزشی برخودار است.

NeverEnough Shopping، یکی از مراکز خرید در پراگ

NeverEnough Shopping، یکی از مراکز خرید در پراگ

در سایه برج تلویزیونی عجیب‌وغریب ژیزکوف، یکی دیگر از مراکز خرید پراگ قراردارد؛ مغازه‌ای کوچک اما پرفروش. در این مغازه انواع لباس‌ها با طرح‌هایی متنوع به فروش می‌رسد که بهترین چاپگران شهر به صورت تخصصی آن را چاپ کرده‌اند. این مغازه  با چیدمانی زیبا و محلی دنج و آرامش، برای گذرندان وقت بسیار مناسب است. دی‌جی‌ها نیز گاهی اوقات به این محل آمده و فضا را پرشورتر می‌کنند. در فصل‌های گرم سال، میز و صندلی‌ها در قسمت ورودی مغازه چیده می‌شوند. وجود پارک و فضای سرسبز روبه‌روی مغازه، این مکان را برای مردم محلی و مسافران دلپذیرتر می‌کند. اگر کمی زمان اضافی دارید، برای داشتن خریدی رضایت‌بخش در فضایی دنج، حتما به این فروشگاه در پراگ بروید.

Fashion Arena

یکی دیگر از مراکز خرید در پراگ، Fashion Arena است؛ مکانی برای بازدید از برندهای بین‌المللی از جمله آدیداس، تامی هیلفیگر، کالوین، کلین و دیگر برندهای معروف. درواقع فضایی برای دیدن آخرین و به‌روزترین مُدها که شما را به وجد می‌آورد. این فروشگاه خارج از شهر است و نزدیک به 25 دقیقه تا رسیدن به آنجا زمان می‌برد. با نزدیک شدن به مناسبت‌هایی مثل کریسمس، رفتن به چنین فروشگاه‌هایی در پراگ پیشنهاد می‌شود. اگر عاشق مُد و استایل هستید و به ظاهر خود اهمیت می‌دهید، حتما به این مجموعه سربزنید.

Artel Glass، یکی از مراکز خرید در پراگ

مراکز خرید در پراگ

اگر به دنبال اشیاء شیشه‌ای حکاکی‌شده و کریستال‌هایی خاص هستید، به مجموعه آرتل گلس، یکی از مراکز خرید در شهر پراگ مراجعه کنید. دفتر مرکزی این فروشگاه در نزدیکی پل چارلز در مالا استرانا قرار دارد. برای دیدن محصولات بی‌نظیرشان، حتما به این دفتر مراجعه کنید. این مجموعه بیشتر شبیه به یک گالری پر از وسایل دست‌ساز است. این مغازه در پراگ، صنعتگران ماهری دارد که هنر دست خود را روی شیشه‌های ظریف به رُخ کشیده‌اند. شاید بگویید خریدن اشیاء شیشه‌ای و حمل آنها پردردسر است. پس اگر واقعا قصد خرید از این مجموعه را دارید، به فروشگاه آنلاین آن مراجعه کنید. مطمئن باشید که سفارش شما را با بسته‌بندی محکم و سالم به دستتان می‌رساند.

 جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی 10 مرکز خرید در پراگ پرداختیم. مراکز خریدی که علاوه‌ بر خرید، می‌توانید از آخرین نمایشگاه‌های مُد، سالن‌های غذاخوری، کافه‌ها، سالن‌های طراحی و دیزاین، مغازه‌های کوچک و مستقل و… دیدن کنید. با مراجعه به فروشگاه Pragtique ، می‌توانید صنایعی که هنر دست طراحان محلی است را به عنوان سوغات بخرید. با رفتن به فروشگاه Vnitroblock، کفش‌هایی با برند معروف بخرید و در کنار آن با رفتن به قسمت روباز این مجموعه، به تماشای مراسمات بنشینید. اگر به ساحل ولتاوا رفتید، حتما به ساختمان مدرن و چند منظوره Deelive نگاهی بیندازید.

یکی جذاب‌ترین مراکز خرید در پراگ، فروشگاه Bohemian Retro است. با رفتن به آنجا و برخورد با خانم ربکا، می‌توانید بهترین و خاطره‌انگیزترین خرید را داشته باشید. در کل ما در این مقاله با در نظر گرفتن تمام سلیقه‌ها، مراکز خرید متنوعی را به شما پیشنهاد دادیم. اگر تجربه خرید از این فروشگاه‌ها را دارید، در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران