بهترین شیرینی فروشی های پراگ
23 شهریور 1403
پراگ

بهترین شیرینی فروشی‌ های پراگ؛ سفری به بهشت دسرهای اروپایی

زندگی در اروپا مزایای زیادی دارد. قصد ما بیان کردن همه این مزایا نیست، بلکه پرداختن به طعم شیرینی‌های خوشمزه تنها دلیل نوشتن این مقاله است. پس اگر به خوردن شیرینی تمایل زیادی دارید، با سه‌کلیک همراه شوید. شاید شما بیشتر مشتاق خوردن کروسان و ماکارون باشید، اما شیرینی‌های محلی طعم دلپذیرتری دارد. 

همانطور که می‌دانید، مکان‌های زیادی برای خوردن شیرینی‌های خوشمزه در اروپا وجود دارد، اما قصد داریم در این مقاله، مهم ترین و بهترین شیرینی فروشی های پراگ را معرفی کنیم. ممکن است فکر کنید پراگ فقط به خاطر وجود پل‌ها، کلیساها، جاهای ترسناک، عجیب‌ترین ساعت نجومی و… معروف باشد. باید بیان کنیم که بخشی از محبوبیت این شهر به دلیل شیرینی‌های خوشمزه و محلی است. شیرینی‌های کلاسیکی که دستور پختشان نسل به نسل چرخیده و تا به امروز حفظ شده است. شیرینی‌های پراگ، خاص و منحصربه‌فرد نیست، اتفاقا ویژگی‌های مشترکی نیز با شیرینی‌های کشورهای همسایه دارد. با مجله گردشگری سه‌کلیک همراه شوید تا با معرفی بهترین شیرینی فروشی های پراگ و دستور پختشان، کمی شما را با مزه دلپذیر این خوشمزه‌جات آشنا کنیم.

خرید بلیط هواپیما به راحتی !

تردلنیک ( Trdelnik ) در بهترین شیرینی فروشی های پراگ

بهترین شیرینی فروشی های پراگ

یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های پراگ، تردلنیک است که تقریبا در بیشتر خیابان‎های پراگ پیدا می‌شود. مثلا در برخی از خیابان‌ها به‌ویژه در محله‌های گردشگری، دعوت‌نامه‌هایی زیبا و سه بعدی از ویترین بهترین شیرینی فروشی های پراگ آویزان است که شما را برای سرو شیرینی‌های رول‌شده ترغیب می‌کند. 

با این که تردلنیک، شیرینی معروف پراگ است، اما در ابتدا به عنوان Kurtsoskalacs شناخته می‌شد و دستور پخت آن متعلق به سرزمین Szekely ، ترانسیلوانیا-خانه مجارستان بود. تاریخچه پخت این شیرینی با توجه به گفته مورخ مواد غذایی، جوزف گوادانی (Josef Gvadanyi)، به این شرح است که یک ژنرال مجارستانی در قرن 18 در شهر اسکالیسا، جایی ساکن شد که اکنون مرز بین اسلواکی و جمهوری چک است. او یک آشپز ترانسیلوانیایی را با خود آورد که دستور اصلی پخت تردلنیک یا Kurtsoskalacs را در کارنامه خود داشت. 

در حالی که تردلنیک اکنون در سراسر امپراطوری سابق، از اتریش تا مجارستان وجود دارد، اما در اسلواکی و جمهوری چک مشهورتر است و در دسامبر 2007 به‌عنوان یک نشانه جغرافیایی حفاظت‌شده ثبت شد. در ادامه به معرفی مهم‌ترین و بهترین شیرینی فروشی های پراگ می‌پردازیم که تردلنیک‌های خوشمزه را جلوی چشمانتان تهیه می‌کنند. 

می‌توانید روی Patio مشرف به پل چارلز بنشینید و زنی را تماشا کنید که با مهارت و سرعت بالا این شیرینی خوشمزه را آماده می‌کند. خمیر را پهن می‌کند، آن را دور چوبی می‌پیچد که trdlo نامیده می‌شود. سپس مخلوطی از شکر و ادویه را روی آن می‌پاشد و روی شعله می‌گذارد تا بپزد. خمیر این شیرینی خیلی شیرین نیست، اما طعم کاراملی آن که با بوی شکر سوخته ترکیب شده،  واقعا بی‌نظیر است.

فرقی نمی‌کند برای اولین‌بار یا صدمین‌بار است که به این شهر سفر می‌کنید، حتما این طعم خاص را بچشید. بهترین شیرینی فروشی های پراگ که تردلنیک‌های خوشمزه‌ای برای سرو دارند، در تمام طول سال به‌خصوص کریسمس و عید پاک مشغول هستند. از غرفه‌های کوچک گرفته تا فروشگاه‌های لوکس، به ویژه در مناطق اطراف میدان Wenceslas، شهر قدیمی و قلعه پراگ می‌توانید این شیرینی محلی را تهیه کرده و نوش جان کنید.

Strudl ( اشترودل)

Strudl ( اشترودل)

ممکن است فکر کنید اشترودل فقط در وین معروف باشد، اما باید بگوییم که اشترودل دسر سنتی چک است. نام این شیرینی و ظاهرش در وین و پراگ یکسان است و تفاوت چندانی ندارد. البته مورخان مواد غذایی معتقدند که طرز تهیه اشترودل سنتی و مدرن، از نسخه‌های اولیه باقلوای ترکی الهام گرفته شده است. 

در قرن 18 شیرینی‌هایی که به سبک و سیاق اشترودل تهیه می‌شدند، بسیار معروف شدند. البته اولین دستور پخت اشترودل به سال 1696 در وین برمی‌گردد. نسخه اولیه این شیرینی، با نوعی هویج وحشی درست می‌شد. در حال حاضر نیز، در نسخه‌های مدرن از سیب و ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود که در مجارستان، کرواسی، بوسنی، صربستان، اسلوونی، لهستان، رومانی، اسلواکی و البته جمهوری چک یافت می‌شود. 

حتما دهانتان برای خوردن این شیرینی آب افتاده است. خیالتان راحت در ادامه بهترین شیرینی فروشی های پراگ را معرفی می‌کنیم. اشترودل سنتی در وین، حالت کشسانی داشته و لایه‌های زیادی دارد، اما همین شیرینی در پراگ کمی غلیظ‌تر است. 

در گذشته وقتی این شیرینی تهیه می‌شد، براساس نازک بودنش امتیاز می‌گرفت. یعنی هر چه نازک‌تر بود، شیرینی مرغوب‌تری به شمار می‌رفت. پس می‌توان گفت شیرینی اشترودل در چک، به نسخه روستایی و سنتی نزدیک‌تر است. اشترودل سیب در Krusta دارای چندین ویژگی منحصربه‌فرد است. فیلینگ آن به دلیل وجود پوست سیب، صورتی رنگ است و با سیب و کشمش پر شده است. به جای خامه یا بستنی از پودر قند در تهیه این اشترودل استفاده شده و برای افرادی که به شیرینی کم تمایل دارند، بسیار مناسب است. معتبرترین و بهترین شیرینی فروشی های پراگ برای خوردن این دسر خوشمزه، Chleba a maslo و Cukrkavalimonada است.

بهترین بستنی فروشی پاریس پیشنهاد 3 کلیک
بهترین بستنی فروشی ها در پراگ؛ تجربه طعم‌هایی خیال‌انگیز

Makovy Kolacek در بهترین شیرینی فروشی های پراگ

بهترین شیرینی فروشی های پراگ

ماکووی کولاچک که به کولاچ نیز شناخته می‌شود، یک شیرینی چکی است که در بهترین شیرینی فروشی های پراگ آماده می‌شود. این شیرینی در برخی از مناطق ایالات متحده بسیار محبوب شده است. کلاچ اصلی با خمیر مخمر پرُ شده و دارای لبه‌هایی مانند شیرینی Brioche یا بریوش است. بریوش نوعی نان فرانسوی پُر ملات است که بافت نرم و تُردی دارد. ماکووی کولاچک در ابتدا به عنوان دسر عروسی تهیه می‌شد، ولی در ایالات متحده به شکل شیرینی‌های دانمارکی آماده می‌شود که در وعده صبحانه می‌خورند و خیلی شیرین نیست. جشنواره‌‌های کولاچ در سراسر مناطق آمریکا برگزار می‌شود که پذیرای مهاجران چک است؛ مهاجرانی از شهرهای Oklahoma-Wisconsin-Caldwell-Crosby-Hallettsville  و چندین شهر دیگر در بخش مرکزی تگزاس. 

به دلیل مهاجرت جمعیت زیادی از مردم چک به این مناطق در قرن 19، به این شهرها کمربند چک می‌گویند. نسخه‌های آمریکایی این شیرینی برای مردم آمریکا بسیار جذاب است و طعم‌هایی مانند توت فرنگی، ریکوتا (ricotta)، پنیر خامه‌ای و حتی مزه‌های شور با سوسیس و… دارد. یکی از معتبرترین و بهترین شیرینی فروشی های پراگ برای خوردن یک ماکووی کولاچک عالی و بی‌نظیر، فروشگاه Kus Kolace است. البته باید تا قبل از ظهر به آنجا بروید؛ چون تمام کولاچک‌های خوشمزه‌اش تمام می‌شود. دیگر فروشگاه‌ها عبارتند از Kolacherie ، Chleba a maslo ، Eska Karlin ، Osada ، Pekarna Praktika ، Vnitroblock و… . کافه‌ها، نانوایی‌های کوچک و سوپرمارکت‌ها نیز این شیرینی خوشمزه را برای فروش دارند.

 Medovnilk یا قابلمه عسل

 Medovnilk یا قابلمه عسل

کیک‌های عسلی در پراگ بسیار محبوب هستند که باید دو مدل از آن‌ها را در طول اقامت خود حتما امتحان کنید. اولین شیرینی عسلی مدوونیک (Medonilk) است؛ کیکی بسیار خوشمزه که در مقایسه با کیک عسلی‌های آمریکایی امتیاز بالاتری دارد. می‌توانید با رفتن به معتبرترین و بهترین شیرینی فروشی های پراگ، آن را امتحان کنید. این کیک خوشمزه از قرون وسطی تاکنون در پراگ بسیار رایج و پرطرفدار بوده است. البته در اسلواکی و جمهوری چک، مدوونیک اغلب خانگی نیست، بلکه از فروشگاه‌ها خریداری می‌شود. 

این کیک به دلیل طرز تهیه بی‌نظیرش، مانند کیک میوه‌ای ماندگاری بالایی دارد. در کافه Lovers این شیرینی محبوب طبق دستور سنتی بوهمیایی (Bohemian ) تهیه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما طعم کیک عسلی این کافه را امتحان کنید که یکی از بهترین شیرینی فروشی های پراگ و همچنین یکی از اصلی‌ترین چایخانه‌های این شهر محسوب می‌شود. طعم عسل کیک‌های این کافه بسیار ناب است و روی هر لایه از کیک پودر قند پاشیده شده و کمی کارامل هم اضافه شده است. 

Marlenka در بهترین شیرینی فروشی های پراگ

بهترین شیرینی فروشی های پراگ

مدل دوم کیک عسلی محبوب در پراگ، کیک مارلنکا است. بهترین راه تشخیص این کیک از Medonilk ، شکل ظاهری آن است. به این صورت که مدوونیک به شکل دایره‌ای است و در حالت گُوِه‌ای یا مثلثی سرو می‌شود. اما مارلنکا به صورت مستطیلی پخته شده و در برش‌های مستطیلی یا مربعی است. 

مارلنکا که اکنون در معتبرترین و بهترین شیرینی فروشی های پراگ وجود دارد، یک کیک با برند تجاری است که در سال 1704 در این شهر توسط فردی ارمنی به نام جورجیوس دئوداتوس دماسکنوس (Georgius Deodatus Damascenus) اختراع شد. این فرد ارمنی اولین قهوه‌خانه را در شهر تأسیس کرد و طرز تهیه کیک عسلی خانوداگی‌شان را رواج داد. 

او نام کیک را به نام همسر و دخترش، مارلنکا گذاشت. این کار او به سرعت به یک سنت محلی تبدیل شد. راستی مدوونیک ( Medovnilk) در واقع یک نام کلی برای تمام مدل‌های کیک عسلی در پراگ است، البته به جز کیک مارلنکا که تفاوتش را بیان کردیم. بنابراین کلمه Medovnilk را می‌توان برای اشاره به مارلنکای بی‌برند استفاده کرد که در نانوایی‌ها و برخی از شیرینی فروشی‌ها یافت می‌شود. برای خوردن یک مارلنکای خوشمزه، طبق تجربه ما به فروشگاه آلبرت، نانوایی‌ها و کافه‌ها بروید. چون این کیک عسلی دارای برند تجاری است، می‌توانید آن را در مهم ترین و بهترین شیرینی فروشی های پراگ پیدا کنید.

Venecek 

Venecek 

شیرینی چوکس (Choux ) نوعی نان خامه‌ای است که با کاستارد وانیلی و آیسینگ شکر پُر می‌شود. این شیرینی محبوب ظاهری شبیه به اکلر(نان خامه‌ای فرانسوی) و یا پروفیترول (نان خامه‌ای ترکیه‌ای) دارد. معمولا به صورت گرد طبخ می‌شود. وسط آن سوراخ است و طعم خامه‌ای دارد و در بهترین شیرینی فروشی های پراگ پیدا می‌شود. 

این شیرینی در سال 1920 و دوران نمادین جمهوری اول محبوب شد. در دوران سوسیالیست نیز بسیار پرطرفدار بود و در فیلم‌ها و تبلیغ‌ها نیز از این شیرینی رونمایی می‌شد. در حالی که فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها درباره این موضوع بحث می‌کردند که چه کسی می‌تواند برای اولین‌بار شیرینی چوکس Choux را در قرن 16 اختراع کند، باید بگوییم که دستور پخت آن در سال 1826 در کتاب‌های آشپزی چک وجود داشت. 

پخت شیرینی ونگچکی به روش سنتی برای هر آشپز یا نانوایی یکی از کارهای دشوار است؛ به خصوص اگر تعداد سفارش‌ها بالا باشد. زیرا درست کردن خمیر آن بسیار سخت و پرزحمت است. در گذشته برای درست کردن این شیرینی آنقدر حوصله به خرج می‌دادند که خمیر را به شکل پرنده‌ای مانند قو، فرم می‌دادند. اما ما امروزی‌ها این حوصله و وقت را ندارند و خمیر را به حالت گرد در می‌آورند.

شیرینی ونگچکی، در معتبرترین و بهترین شیرینی فروشی های پراگ، آماده سرو است؛ یک شیرینی کاملا خوشمزه که طعم شیرین سخاوتمندانه‌ای دارد. البته اگر میل به شیرینی زیاد ندارید، ونگچکی‌های کوچک را امتحان کنید. قنادی Cukrarna Mysak که قدمت آن به سال 1904 می‌رسد و در خیابان Vodickova، نزدیک میدان Wenceslas قرار دارد، این شیرینی را در اندازه‌های کوچک و بزرگ طبخ می‌کند. 

فضای این قنادی، کلاسیک و پر از صنایع دستی در اندازه‌های مختلف است. معتبرترین و بهترین شیرینی فروشی های پراگ که برای خوردن این نان خامه‌ای به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ Ovocny Svetozor با فضایی از دوران سوسیالیستی، Grand Café Orient با محیطی کلاسیک واقع در ساختمان تاریخی چک کوبیسم که ونگچکی‌های مربعی یا بیسکوئیتی دارد. پس هنگام سفر به پراگ از این فروشگاه‌ها غافل نشوید.

Vetrnik در بهترین شیرینی فروشی های پراگ

بهترین شیرینی فروشی های پراگ

شیرینی Vetrnik شباهت زیادی به ونگچکی (Venecek) دارد. این شیرینی پُف‌دار، دارای یک لایه حجیم شکلاتی-کاراملی با محتویات خامه زده شده و فرم گرفته است. ترکاندن این حباب شکلاتی و رسیدن به خامه‌ها، واقعا لذت‌بخش است، حتی اگر خوردنش سخت باشد. 

البته بعضی‌ از بهترین شیرینی فروشی های پراگ، این شیرینی محبوب را در اندازه‌های کوچک نیز تهیه می‌کنند. می‌توان گفت شباهتی که Vetrnik با شیرینی ونگچکی دارد، در مقایسه با شباهتش به نسخه فرانسوی کمتر است. اما اینکه چرا و چگونه به یکی از شیرینی‌های اصلی و سنتی چک تبدیل شده، از نظر مورخان مواد غذایی هنوز ناشناخته است. نام این شیرینی در زبان چکی، به معنای چرخ سوزن است که به دلیل شکل ظاهریش، اینطور نامیده شده است. 

یک Vetrnik خوب، باید تازه باشد و زیاد شیرین نباشد تا دو طعم متمایز و خوشمزه‌اش کاملا احساس شود. در ادامه تعدادی از مهم ترین و بهترین شیرینی فروشی های پراگ را معرفی می‌کنیم. فروشگاه Cukrar Skala که یک Vetrnik حرفه‌ای در محیط زیبای First Republic ارائه می‌دهد. فروشگاه Mysak که یک دستور پخت سنتی دارد و این شیرینی را در اندازه‌های کوچک آماده می‌کند. برای خوردن یک Vetrnik کلاسیک نیز به Ovocny Svetozor بروید. ناگفته نماند که فروشگاه Eska Karlin این شیرینی را تا قبل از سال 2023 در منوی خود داشت، اما در حال حاضر ندارد. اما چون طعم شیرینی مدنظر در این فروشگاه، بی‌نظیر و عالی است، اگر به این فروشگاه رفتید حتما بپرسید که جدیدا آن را به منو اضافه کرده‌اند یا نه.

خرید تور ارزان به راحتی !

Babovka؛ کیک اسفنجی

Babovka؛ کیک اسفنجی

بابوفکا (Babovka)، یک کیک اسفنجی بسیار خوشمزه است که دستور سنتی آن در اختیار مادربزرگ‌های چک قرار دارد و می‌توانید آن را از بهترین شیرینی فروشی های پراگ تهیه کنید. اخیرا این دستور پخت در کافه‌های Hipster در محله‌های رو به رشد پراگ، مانند Karlin و Holesovice  نیز رواج پیدا کرده است. 

امروزه این کیک اسفنجی محبوب در سراسر اروپای مرکزی محبوب است، اما در اوایل قرن 15 فقط در مراسم عروسی و رویدادهای اجتماعی سرو می‌شد. اولین دستور پخت بابوفکا در سال 1581، توسط Marx Rumpolt ثبت شد. او یک آشپز اشرافی بود که در Bohemia و مجارستان کار می‌کرد و تمام دستورالعمل‌های محلی غذاها را در یک کتاب آشپزی جمع‌آوری می‌کرد. 

در اتریش و جنوب آلمان به این کیک، Gugelkupf یا Kugelhupf می‌گویند. یک بابوفکای خوب، حالت گردی دارد و یک سوراخ در وسط آن قرار دارد. نرم، مرطوب و کمی شکننده است و در برش‌های نازک سرو می‌شود. این کیک اسفنجی در معتبرترین و بهترین شیرینی فروشی های پراگ آماده سرو است، حتما امتحان کنید. صدها دستور پخت متفاوت برای بابوفکا وجود دارد که محبوب‌ترین آن‌ها، دستور Mramorova است. به این صورت که از خمیر، وانیل، کاکائو، quark نوعی پنیر خامه‌ای غلیظ و ترش، گردو و یا فندق استفاده می‌شود. اکثر مردم محلی این کیک را ساده و یا همراه با خامه فرم‌گرفته و زده‌شده میل می‌کنند. 

در ادامه تعدادی از بهترین شیرینی فروشی های پراگ را معرفی می‌کنیم، پس با سه‌کلیک همراه باشید. کافه Louvre، یک بابوفکای خوشمزه با روش پخت Mramorova و همراه با سیب دارد که بسیار نرم و خوشمزه است. فروشگاه‌های Eska Karlin و Chleba a maslo نیز اکثر روزهای هفته دسرهای سنتی چک را در منوی خود دارند، اما نه هر روز، پس برای خوردن این کیک باید خوش‌شانس باشید. 

Buchty بوچتی در بهترین شیرینی فروشی های پراگ

بهترین شیرینی فروشی های پراگ

بوچتی یکی از شیرینی‌های سنتی پراگ و شبیه به نان‌های خمیری است. در بوهمیا (Bohemian) و موراویا (Moravian)، این شیرینی سنتی با دانه‌های خشخاش، مربای آلو، پنیر خامه‌ای ترش، گردو و… پخته می‌شود. 

توصیه می‌کنیم همه طعم‌های آن را امتحان کنید تا مزه دلخواهتان را پیدا کنید. شیرینی‌های بوچتی را در یک تابه کاملا گود و با فاصله کم، کنار هم می‌گذارند تا بپزد. بعد از پخت، روی نان‌ها، رنگ قهوه‌ای روشن و کناره‌های آن رنگ طلایی دارد و به راحتی از هم جدا می‌شود. 

دستور پخت این نان‌های خوشمزه به کشور چک تعلق دارد که در دهه 1600 برای اولین‌بار پخته شد و در سراسر اروپای مرکزی گسترش یافت. سپس به یکی از غذاهای محلی آلمان و اسلوونی نیز تبدیل شد. امروزه این شیرینی محبوب که ظاهری شبیه به نان‌های سنتی دارد، در بهترین شیرینی فروشی های پراگ آماده سرو است. ناگفته نماند که در قرن 18 و 19 بوچتی یکی از شیرینی‌های محبوب در شب کریسمس بود. یک مطلب جالب درباره نام این شیرینی وجود دارد که گفتنش خالی از لطف نیست. کلمه بوچتی (Buchty) در زبان عامیانه چک، برای اشاره به یک دختر یا زن در چند معنی مختلف استفاده می‌شود. مثلا یک دختر و یا زن خشن و جذاب، زن خانه‌دار، زنی که از نظر اجتماعی جایگاه نامناسبی دارد و خانه‌نشین است که یک اصطلاح تحقیرآمیز تلقی می‌شود. معتبرترین و بهترین شیرینی فروشی های پراگ برای خرید بوچتی خوشمزه عبارتند از Eska Karlin ، Chleba a maslo و کافه Louvre. اگر حوصله در کافه نشستن را ندارید، می‌توانید برای خرید بوچتی به نانوایی‌های کوچک بروید که طعم‌های مختلفی از این شیرینی محبوب را طبخ می‌کنند.

Loupak لوپاک

Loupak لوپاک

لوپاک نوعی نان رول‌شده و شبیه به نیمه ماه است. طرز پخت این نان احتمالا در قرن 17 از شهر وین شروع شده که به مناسبت پایان حمله عثمانی‌ها جشن می‌گرفتند و از این شیرینی در مراسم خود استفاده می‌کردند. سپس طرز پخت این شیرینی در اروپا گسترش یافت و در فرانسه به صورت کروسان و در چک به شکل لوپاک در آمد. 

امروزه لوپاک در بهترین شیرینی فروشی های پراگ در دسترس است. این شیرینی دارای خمیری کُرکی و کمی شیرین است که روی آن را دانه‌های خشخاش پوشانده است. به دلیل همین پوشش دانه خشخاش، به این شیرینی ماکوفکا (Makovka) نیز می‌گویند. برخلاف کروسان که خمیرش به شکل ورقه‌ای و تاشده است، خمیر لوپاک رول می‌شود. به طور سنتی لوپاک را در وعده صبحانه، ساده و یا با کره سرو می‌کنند. 

البته اگر در کنارش یک فنجان کاکائو داغ نیز میل کنید، طعمش بی‌نظیر می‌شود. از آنجایی که لوپاک یک شیرینی کلاسیک محسوب می‌شود، می‌توانید آن را در اکثر نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها پیدا کنید. ولی اگر تمایل دارید که یک لوپاک حرفه‌ای و بی‌نظیر بخورید، مهم‌ترین و بهترین شیرینی فروشی های پراگ را به شما معرفی کنیم. به فروشگاه‌های Etapa Karlin ، Eska Karlin و  Chleba a Maslo بروید و در وعده صبحانه، لوپاک را با کره و یا چند تخم‌مرغ محلی میل کنید.  نوش جان.

بهترین شیرینی فروشی ‌های پراگ؛ شیرینی‌های وگان و بدون گلوتن

بهترین شیرینی فروشی های پراگ

به طور کلی غذاهای سنتی چک، حاوی گلوتن و محصولات حیوانی سنگین است. گلوتن، پروتئینی است که در گندم، جو و… وجود دارد. این ماده مانند چسب عمل می‌کند و باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن بافت غذا می‌شود. اگر به این ماده حساسیت دارید، به تعدادی از بهترین شیرینی فروشی های پراگ مراجعه کنید که محصولات بدون گلوتن دارند. مانند نانوایی Babiccina spiz که طیف گسترده‌ای از نان‌ها، شیرینی‌ها و کیک‌های بدون گلوتن می‌پزد، مثل Strudl یا اشترودل و چندین طعم بابوفکا. 

به غیر از افرادی که به گلوتن حساسیت دارند، تعدادی هم گیاه‌خوار هستند. وگانیسم یا گیاه‌خواری مطلق در پراگ، روند کُندی دارد؛ زیرا تمرکز تولیدکنندگان روی تهیه محصولات حیوانی ارگانیک است. به طور خلاصه در این شهر غذاهای بدون گلوتن، شناخته‌شده‌تر است تا گیاه‌خواری. با این وجود در تعدادی از مهم ترین و بهترین شیرینی فروشی های پراگ، محصولات وگان برای فروش وجود دارد. برای خوردن کولاچه‌های وگان به Kolacherie بروید و طعم‌های دانه خشخاش، زغال اخته و… را امتحان کنید. نانوایی‌های Krafin و Kin & k نیز، شیرینی‌های وگان طبخ می‌کنند. کافه‌ها و رستوران‌های My Raw Cafe ، Palo Verde Bistro و  Herbivore ، همگی مجموعه‌ای از شیرینی‌های وگان محلی و همینطور نسخه‌های بین‌المللی را برای فروش دارند.

پراگ مقصدی برای چشیدن مزه‌های کلاسیک و مدرن

ممکن است شهر پراگ مانند پاریس، مقصد معروفی برای خوردن شیرینی‌های خوشمزه نباشد، ولی در سال‌های اخیر، اوضاع تغییر کرده و پراگ از نظر فرهنگ غذایی در حال پیشرفت است. به این صورت که غذاها به ویژه شیرینی‌های کلاسیک، دوباره محبوب شده و جای خود را در منوی رستوران‌ها و کافه‌ها باز کرده است. غذاهای پراگ به سرعت در حال توسعه است، ادغام روش‌های پخت سنتی با هنر و روش‌های مدرن، قطعا می‌تواند خروجی باکیفیتی داشته باشد. جدیدا این دیدگاه و عملکرد خلاقانه در اکثر رستوران‌های شیک و بهترین شیرینی فروشی های پراگ به کار گرفته شده است. پس اگر به این شهر سفر کردید، حتما شیرینی‌ها و غذاهایش را امتحان کنید.

رزرو هتل ارزان به راحتی !

سخن آخر

در این مقاله شهر پراگ را از دید تازه‌ای معرفی کردیم. همیشه موقع صحبت از انواع شیرینی‌های خوشمزه، پاریس، وین و… در ذهنمان می‌آید ولی پراگ را نیز باید به این لیست اضافه کنیم. همانطور که بیان کردیم، شهر پراگ در سال‌های اخیر، در زمینه پخت شیرینی‌های کلاسیک و مدرن بسیار موفق عمل کرده است. جا دادن شیرینی‌هایی مانند بابوفکا یا کیک اسفنجی مادربزرگ‌ها، لوپاک که ظاهری شبیه به کروسان دارد، بوچتی و اسم عجیب‌وغریبش و… در منوی بهترین شیرینی فروشی های پراگ، قطعا کار بسیار ارزشمندی است. اگرچه طول می‌کشد تا از پراگ به عنوان بهترین مقصد برای خوردن شیرینی یاد کرد، ولی حتما با خوردن تردلنیک کاراملی که بوی شکر سوخته می‌دهد، کولاچک پُر ملات و تُرد، کیک‌های عسلی، چوکس یا نان‌ خامه‌ای و… این شهر، مقصد ثابت شما برای خوردن انواع شیرینی‌های کلاسیک می‌شود. اگر تجربه‌ای در این رابطه دارید، با مجله گردشگری سه‌کلیک به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران