بهترین بستنی فروشی پاریس

بهترین بستنی فروشی ها در پراگ؛ تجربه طعم‌هایی خیال‌انگیز

بهترین بستنی فروشی در پراگ

مطمئنا شما، هم عاشق بستنی هستید هم عاشق سفر کردن و دلیل اینکه به این مقاله رجوع کردید هم همین است. البته اگر به دنبال پیداکردن بهترین بستنی  فروشی در سفر پراگ باشید، باید بگوییم که راه سختی  در پیش دارید؛ چون مردم پراگ هم از این موضوع رنج می‌برند. در پایتخت چک که به پایتخت بستنی‌ های خارق‌العاده معروف است، همه جور بستنی‌فروشی و خلاقیت‌های بهشتی برای غلبه بر گرما وجود دارد. همین موضوع انتخاب را برای همه سخت می‌کند. وقتی صحبت از تولید بستنی در سطح جهانی به میان می‌آید، پراگ می‌تواند خوشمزه‌ترین‌ها را به شما هدیه دهد. اگر اهل سفر به جمهوری چک هستید، با ما همراه شوید تا بهترین بستنی فروشی ‌های پراگ را به شما معرفی کنیم. البته قبل از معرفی بهترین بستنی فروشی‌ها، به روند پیشرفت پراگ در تولید بهترین بستنی‌های جهان می‌پردازیم. پس خودتان را آماده کنید چون این مقاله هوس بستنی خوردن درخیابان‌های پراگ را به دلتان می‌اندازد.  

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

پراگ و پایتخت بستنی‌های خارق‌العاده

طی چند سال اخیر، روند تولید بستنی در سراسر جهان به سمت طعم‌های پیچیده و ماجراجویانه تغییر کرده‌است. جمهوری چک نیز با این روند همراه شده‌است و دستی در تولید بستنی‌های خوشمزه دارد. البته همیشه اینطور نبوده و فقط در سال‌های اخیر پراگ به پایتخت بستنی‌های خارق‌العاده تبدیل شده‌است. همچنین بستنی‌فروشی‌های پراگ، در تولید بستنی از مواد سالم‌تری استفاده می‌کنند؛ مخصوصا اکنون که گزینه‌های گیاهی و بدون گلوتن به طور چشم‌گیری مورد توجه همه قرار گرفته‌اند. اگر شما هم گیاه‌خوار هستید یا دوست دارید طعم‌های بستنی وگان را تجربه کنید، بهترین بستنی فروشی وگان در پراگ منتظر شما است. 

جدید ترین و بهترین بستنی فروشی‌ها در پراگ

نانوایی آنتونین

نانوایی آنتونین

آنتونین که یکی از بهترین بستنی فروشی هت در پراگ است، شش شعبه‌ مختلف در اطراف پراگ دارد که از بهار تا پاییز در آن‌جا بستنی سرو می‌شود. این بستنی‌فروشی طعم‌های ثابت و مخلوط دارد. طعم‌های ثابت آن شکلات، وانیل و طعم‌های مخلوط آن شامل کشک، زردآلو، توت سیاه، لیمو، توت‌فرنگی و انبه است. آنتونین بستنی‌ها را در سه سایز مختلف سرو می‌کند. اندازه کالسکه آن نیز مخصوص بچه‌ها ساخته شده‌است.

آنتونین برایتان تجربه بستنی خوردن در یکی از بهترین بستنی فروشی های پراگ را رقم می‌زند. این بستنی فروشی، یکی از مکان‌هایی است که در سفر به پراگ باید به آن سر بزنید.

بستنی بی بی؛ یکی از بهترین بستنی فروشی ها در پراگ

 بستنی بی‌بی یا BB Gelato (جلاتو یا ژلاتو نام بستنی اصیل ایتالیایی است. جلاتو دسر منجمدی حاوی چربی کم‌تر نسبت به بستنی معمولی است و در درجه حرارت بالاتری نسبت به آن سرو می‌شود؛ در نتیجه رایحه تندتری دارد.). این بستنی‌فروشی توسط دو نفر اداره می‌شود. این دو نفر، هر روز ژلاتو‌ها را با بهترین و تازه‌‌ترین مواد آماده می‌کنند. بستنی بی‌بی دارای ژلاتوی صورتی و بسیار خوش‌طعمی است که می‌تواند دل فرزند شما را ببرد و سفرش را خاطره‌انگیز کند. بستنی ژلاتو معروف‌ترین بستنی بی‌بی است؛ پس اگر مسیرتان به آنجا افتاد، در چشیدن طعم آن کوتاهی نکنید.

کافه لا تورتا

بهترین بستنی فروشی در پراگ

کافه لاتورتا طعم‌های بستنی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد که پیدا کردن آن‌ها در هر جای دیگری دشوار خواهدبود. از دانه‌های خشخاش گرفته تا آلو، این فروشگاه دارای طیف گسترده‌ای از بستنی‌های خامه‌ای است. همچنین این کافه انواع کیک و سایر دسرهای کوچک را سرو می‌کند. کافه لاتورتا می‌تواند در مسیر گشت‌و‌گزار شما یک استراحت و توقف خاطره‌انگیز را رقم بزند. باور داشته‌باشید که کافه لاتورتا یکی از بهترین بستنی فروشی ها در پراگ است که طعمی خوشمزه را در ذهنتان ثبت می‌کند.

کافه

کافه در سرو شکلات بلژیکی تخصص دارد. در سال‌های اخیر، این کافه برای سرو بستنی‌های باکیفیت با طعم‌هایی مانند وانیل، تمشک و کارامل نمکی که مجموعه بسیار متنوعی از خوراکی‌ها، شیرینی آن‌ را تکمیل می‌کند.

گروم ژلاتو؛ یکی از بهترین بستنی فروشی ها در پراگ

گروم ژلاتو که از تورین ایتالیا آمده‌است، اولین شعبه خود را در پراگ، سال 2020 کنار استارباکس، بالای میدان ونسلاس افتتاح کرد. همچنین تابستان امسال شعبه دیگری با نام گروم ژلاتو مانس در ساحل خاکریز ماساریک افتتاح کرده‌است. اگر به این بستنی‌فروشی که یکی از بهترین بستنی فروشی ها در پراگ است رفتید، علاوه بر بستنی پسته که امضا این بستنی فروشی است، دیگر طعم‌های بستنی کلاسیک و بستنی‌های سوربه را امتحان کنید.

یک موش (میشاک)

یک موش (میشاک)

این بستنی‌فروشی، بستنی خامه‌ای ارائه می‌دهد که بسیار خاص است و آنجا را به یکی از بهترین بستنی فروشی ها در پراگ تبدیل می‌کند. طعم‌های کلاسیکی مثل وانیل و پسته جز طعم‌های پرفروش این بستنی‌فروشی هستند. البته این بستنی فروشی، پسته مورداستفاده در بستنی خود را از مرغوب‌ترین پسته‌‌های وارداتی سیسیل تهیه می‌کند. میشاک از دستورالعمل‌های فصلی در ترکیبات خود استفاده می‌کند؛ چون درست کردن سوربه خوشمزه بستگی به میوه هایی دارد که از بازار تهیه می‌شود.

جهان میوه‌ای 

این بستنی‌فروشی هم اسکوپ و هم سرویس خیلی خوبی را به مشتری ارائه می‌دهد. معروف‌ترین بستنی آن‌ها، موز و توت فرنگی است .در این بستنی‌فروشی باید به سراغ یک تکه کیک، بستنی یا دمنوش بروید. از بین شعب متعدد آن‌ها در اطراف پراگ، این مغازه در پاساژ جهان‌بینی که به باغ‌های فرانسیسکن متصل است، دیدنی‌ترین شعبه این بستنی فروشی است که یکی از بهترین بستنی فروشی ها در پراگ به شمار می‌رود.

بستنی فروشی شبات

 بستنی‌فروشی شبات در حومه پراگ در منطقه یسنیتسه و کونراتیتسه قرار دارد. این بستنی‌فروشی با طعم‌های جسورانه مانند قهوه ویتنامی و کالوا ( یک لیکور با طعم قهوه ) مشهور شده‌است. این فروشگاه اخیراً یک شعبه جدید در میدان جورج پودبرادی افتتاح کرده‌است. شبات در برخی از ژلاتوهای خود از زرده تخم‌مرغ استفاده می‌کند. این ماده معمولاً در ژلاتو وجود ندارد. همین قضیه نیز مردم را برای تست یک بستنی با ترکیب جدید به آن‌جا می‌کشاند و می‌تواند بهانه‌ای باشد تا این بستنی‌فروشی را به عنوان یکی از بهترین‌ بستنی فروشی ها در پراگ درنظر بگیریم.

سانی

بهترین بستنی فروشی در پراگ

مورنو فاگانلو از اولین و بهترین بستنی‌فروشی‌ ها در پراگ بود. در سال 2008 مغازه خود را در مرکز خرید آرکادی پانکراک افتتاح کرد. فاگانلو از تولیدکنندگان ژلاتو در شمال ایتالیا به شمار می‌آید. در سال ۲۰۱۷ در تور جهانی ژلاتو عنوان بهترین بستنی جمهوری چک را از آن خود کرد. در بستنی‌فروشی سانی انواع شیرینی و کیک‌بستنی‌های خوش‌طعم نیز سرو می‌شود. لازم است بدانید که سانی، ژلاتو اصیل ایتالیایی را برای مشتریانش تولید می‌کند. در این بستنی‌فروشی خاص، سوربه گریپ فروت صورتی که برنده جایزه شده‌است را امتحان کنید. این سوربه با رایحه بادیان ستاره‌ای و برگ‌های نعناع تازه شما را دیوانه خودش می‌کند.

تایاکی بار؛ یکی از بهترین بستنی فروشی ها با طعم‌های جدید در پراگ

تایاکی بار در پشت فروشگاه بزرگ کوتوا قرار دارد. این بستنی فروشی، هر هفته بستنی ژاپنی با طعم‌های جدید را سرو می‌کند. طعم هایی مثل شکر قهوه‌ای، چای سبز، انبه و خربزه جز طعم‌های این بستنی فروشی هستند. در این بستنی‌فروشی شما می‌توانید دو طعم را با هم ترکیب کنید و با حداکثر سه پنکیک سفارش دهید. اگر دوست‌دارید بستنی یکی از بهترین بستنی فروشی های پراگ را امتحان کنید، بستنی فروشی تایاکی بار گزینه مناسبی‌ برای شما است. 

زمرزلینارنا برانیک

این بستنی‌فروشی کوچک که یکی از بهترین بستنی فروشی ها در پراگ است و در مسیر دوچرخه‌سواری پرندگان آبی از مانس تا پل زبراسلاو قرار دارد، طرفداران زیادی برای خود جمع کرده‌است. طعم‌های ابداعی از گلابی با ژلاتو تا شربت خیار با طراوت را می‌توانید در این  بستنی‌فروشی امتحان کنید. رمرزلینارنا هر چهارشنبه یک طعم جدید را به طعم‌های معنو‌ی خود اضافه می‌کند. شعار سازندگان این بستنی فروشی، ما فقط بستنی را دوست‌داریم، است.

بهترین بستنی فروشی های وگان در پراگ

آنجلاتو

آنجلاتو

آنجلاتو یکی از بهترین بستنی فروشی‌ ها در پراگ است که چهار شعبه دارد. همچنین یک فروشگاه اینترنتی با تحویل رایگان در پراگ دارد که بدون رفتن به بستنی‌فروشی می‌توانید بستنی سفارش دهید و نوش جان کنید. در این بستنی فروشی، بستنی‌های ایتالیایی سرو می‌شود. طعم اصلی منو بستنی‌ها برنج است، اما با توجه به فصل‌های مختلف طعم‌های دیگری هم به فروش می‌رسد. درواقع هرماه طعم‌های متفاوتی را در منو شاهد هستیم. همه بستنی‌هایی که در این بستنی‌فروشی سرو می‌شند، نوع بدون گلوتن و مخصوص گیاه‌خواران هم دارند. یکی از خوبی‌های این بستنی‌فروشی، احترام به گیاه‌خواران و وگان‌ها است که این امکان را فراهم می‌کند تا آن‌‌ها بتوانند طعم‌های بی نظیر آنجلاتو را امتحان کنند. 

آماتو؛ یکی از بهترین بستنی فروشی های خانوادگی در پراگ

 آماتو که یک بستنی‌فروشی خانوادگی است. یک خانواده ایتالیایی چکی، دو شعبه از آماتو را در پراگ تاسیس کردند. از میان بهترین بستنی ‌فروشی‌ ها در پراگ، آماتو ممکن است یکی از مواردی باشد که قهوه را جدی‌تر می‌گیرد و آن‌جا را به محلی برای خرید آفوگاتو(بستنی در اسپرسو) تبدیل می‌کند. در آماتو پرفروش‌ترین بستنی، بستنی کارامل نمکی است، اما میل‌شیک و سوربه، (نوعی دسر میوه‌ای یخی است که از آب، شکر و عصاره یا پوره  میوه‌ها تهیه می‌شود) هم ارزش امتحان کردن را دارد. تمام طعم‌های این بستنی‌فروشی، چه بر پایه شیر و چه سوربه، بدون گلوتن هستند و سوربه‌ها و گرانیتاها (از شکر، آب و طعم‌دهنده‌های مختلف تهیه می‌شود) نیز گیاهی و بدون لاکتوز هستند. 

بهترین بهترین‌ها

بهترین بستنی فروشی در پراگ

بهترین بهترین‌ها با چهار شعبه در پراگ، مدت‌ها است که به لطف مالکش یان هوخشتایگر با نام مستعار “آقای بستنی” بر صحنه عرصه بستنی تسلط داشته‌است. این بستنی‌فروشی منوی تقریباً 60 طعمی، شامل خولان دریایی، دانه خشخاش، انواع شکلات، زردچوبه و گزینه‌های گیاهی مانند بادام‌زمینی شور را سرو می‌کند. حتما آن‌ها را امتحان کنید تا فرق بهترین بستنی فروشی در سفر پراگ را با دیگر بستنی‌فروشی‌ها متوجه‌شوید. 

بستنی خیالی( ایماژینارنی زمرزلینا)

این بستنی‌فروشی کوچک وگان در کارلین، در دومین سال فعالیت خود و یکی از بهترین بستنی فروشی های وگان در پراگ است. بستنی خیالی، با بستنی‌هایی که در مخروط‌های سیاه یا سفید یا فنجان سرو می‌کند، کارهای جالبی انجام می‌دهد. طعم‌های معروف این بستنی‌فروشی، طعم کنجد سیاه و سفید، رویبوس، خشخاش آبی چک، و بادام هندی نمک‌زده است. ناگفته‌ نماند که نمونه بدون گلوتن هم در بستنی خیالی موجود است. 

پورو

پورو حال‌وهوای لبنیات تازه در مزرعه را می‌دهد. دیوارهای سفید، قفسه‌ها، کلبه و لهجه‌ها حس‌وحال دلپذیری را در این مغازه به‌وجود آورده‌است. شعبه‌ اصلی آن در خیابان ویتون و بقیه شعبه‌ها در خیابان روی خندق، منطقه وینورادی، منطقه ورشوویتز، و ناحیه اسمیچوف قرار دارد. این بستنی‌فروشی را می‌توان یکی از زیبا‌ترین و بهترین بستنی فروشی ‌های پراگ دانست. پورو در سال 2015 تاسیس شده‌. شعار این بستنی‌فروشی، من بستنی نیستم، من ژلاتو هستم، است. علاوه بر طعم‌های خوشمزه مانند ماست یونانی با زردآلو، اسطوخودوس یا ماسکارپونه با ماکارون، طیف وسیعی از طعم‌های گیاهی مانند ژلاتو بادام زمینی وگان در این بستنی فروشی وجود دارد.

وانیل

وانیل

چند سال از تاسیس بستنی‌فروشی وانیل که در نزدیکی مرکز مترو و قطار برقی میدان صلح واقع شده‌است، می‌گذرد. این بستنی‌فروشی به دلیل قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌اش ارزش بازدید دارد. قیمت‌ پایین این بستنی‌فروشی، وانیل را به یکی از بهترین بستنی فروشی ها در پراگ تبدیل کرده‌است. پیشنهاد می‌کنم بستنی خیار را با نعناع و جین و همچنین بستنی موتزارت (شکلات، مارزیپان، پسته) یا گردو را حتما امتحان کنید.

بستنی حالا (زمرزکو هند)

سال گذشته یک بستنی‌فروشی در منطقه ژیژکوف پراگ راه‌اندازی شد. این بستنی‌فروشی با طعم‌های واقعاً منحصربه‌فرد از جمله فرنی، سمولینا، اشترودل(یکی از شیرینی‌های اتریشی است)، وانیلی و هورالکی (یک بیسکویت ویفری با فیلینگ بادام‌زمینی و روکش کاکائویی است) شناخته‌شده‌است. جالب است بدانید این بستنی‌فروشی تمام بستنی‌هایش را با اندازه‌های بزرگ سرو می‌کند. زمرزکو هم مثل بقیه بهترین بستنی ‌فروشی های پراگ، ‌بستنی‌های گیاهی و گزینه‌های بدون قند و لاکتوز را به فروش می‌رساند. 

زمرزلین

زمرزلین که یکی از بهترین بستنی فروشی های پراگ است، در بهترین روزهای خود طعم‌هایی مثل تارت انگورفرنگی، کشمش، توت‌فرنگی، پرتقال، موز، کیوی و زغال‌اخته که موردعلاقه طرفداران رمرزلین است را سرو می‌کند. چیپس شکلات نعناع و آپرول ( نوعی نوشیدنی) اسکوپ‌های پرطرفداری در این بستنی‌فروشی هستند. زمرزلین، همچنین در سوربه‌ها عالی است. نیمی از منوی بستنی آن‌ها از شربت‌های گیاهی و بدون گلوتن تشکیل شده‌است. این بستنی‌فروشی که یکی از بهترین بستنی فروشی ها وگان در پراگ به شمار می‌رود، از خانواده بستنی فروشی 2AD (نام یک بستنی‌فروشی معروف خارج از پراگ) است.

بهترین بستنی فروشی های  پراگ در جشنواره

بهترین بستنی فروشی در پراگ

بستنی‌فروشی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، برندگان جشنواره بستنی پراگ در سال 2022 هستند:

  1. شیرینی‌فروشی نزدیک موچکو (برنده جایزه هیئت داوران) واقع در شهر سترانتشیتسه
  2. قنادی کارکده در شهر سلاکوویسه

کلام پایانی

بهترین بستنی فروشی ها در پراگ به‌ قدری زیبا و دلنشین هستند که به جای گشت‌وگزار در پراگ ابتدا باید به بستنی‌فروشی‌هایش سر بزنید. فراموش نکنید در برنامه سفرتان به پراگ امتحان کردن این بستنی‌های خوش‌طعم را بگنجانید. جذاب‌ترین نکته درمورد بهترین بستنی فروشی‌ های پراگ، احترام آن‌ها به گیاه‌خواران است. همین موضوع باعث شده در منو اکثر بستنی‌فروشی‌های این شهر، بستنی‌های وگان به چشم بخورد. البته اگر از امتحان طعم‌های جدید نمی‌ترسید، پشنهاد می‌کنیم نمونه‌های بدون گلوتن را هم تست کنید. اگر قبلا به پراگ سفر کردید، خوشحال می‌شویم نظرتان را درمورد بستنی‌ فروشی ‌های وگان در پراگ، در کامنت‌ها به ما بگویید. 

نظرات کاربران