بهترین‌ نوشیدنی های ژاپنی
19 شهریور 1403
ژاپن

بهترین‌ نوشیدنی های ژاپنی؛ طعم‌هایی افسانه‌ای که باید امتحان کنید

اگر به دنبال تجربه های جدید هستید و قصد سفر به کشور ژاپن را دارید، یادآوری می‌کنیم که نوشیدنی‌های ژاپنی را فراموش نکنید. چه در تابستان و چه در زمستان، در هر حال و هوایی که باشید، فروشگاه‌های ژاپنی یک نوشیدنی مناسب برای فروش دارند! ما می‌خواهیم شما را با راز بزرگ نوشیدنی های ژاپنی آشنا کنیم که اکثر گردشگران آن را بازگو نخواهند کرد. بنابراین در ادامه برخی از بهترین، معروف‌ترین و منحصربه‌فردترین نوشیدنی های ژاپنی را برایتان معرفی می‌کنیم که می‌توانید در سفرتان از آن ها لذت ببرید. این نوشیدنی‌ها از انواع چای‌سبز گرفته تا بابل‌تی، آمازاک و… می‌باشد.

رزرو تور ژاپن

رزرو بلیط هوایپما به راحتی !

۱. چای سبز

بهترین نوشیدنی های ژاپن

با مهم‌ترین و معروف‌ترین نوشیدنی ژاپنی، چای سبز شروع می‌کنیم. چای‌ سبز ابتدا در چین پدید آمد و افسانه‌ها بیان می‌کنند که اولین دانه‌های چای‌سبز توسط دو راهب بودایی در اوایل قرن نهم به ژاپن آورده‌شد. سپس این دانه‌ها در اوجی، نزدیک کیوتو، کاشته شدند و بعدها این شهر در ژاپن به زادگاه چای‌سبز ژاپنی معروف شد.

 در ادامه باید اشاره کنیم که چای‌سبز فواید زیادی برای سلامتی دارد. چای‌سبز حاوی موادی است که بعضی از انواع آن به عنوان کاتچین شناخته می‌شود؛ این‌ ترکیبات شیمیایی دارای خواص ضدباکتریایی هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کنند؛ همچنین گفته می‌شود که کاتچین‌ها به افزایش متابولیسم چربی و سرکوب جذب کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند و با کاهش خطر ابتلا به بیماری‎‌های قلبی و انواع خاصی از سرطان در ارتباط است.

 امروزه حدود ۲۰ نوع چای‌سبز ژاپنی یافت می‌شود که در اینجا ما شما را با چند نوع از آن‌ها یعنی سنچا(Sencha)، گنمایچا (Genmaicha)، گیوکورو (Gyokuro) و هوجیچا (Fujicha) آشنا می‌کنیم.

پاسپورت دومینیکا

چای سنچا

چای سنچا، نوعی چای‌سبز ژاپنی است که از جوانه ها و برگ گیاه Camellia sinensis به دست می آید. که بیشتر در ژاپن و مقداری هم در کره‌جنوبی و چین کشت می‌شود. مراحل تولید آن متفاوت از چای‌سیاه است، به همین دلیل این چای دارای مواد مغذی بیشتری نسبت به سایر چای هاست. این نوشیدنی رنگی زرد و طعمی مطبوع دارد و از مدت‌ها قبل وجود داشته است ولی از قرن هفدهم میلادی رسما مورد استفاده عموم قرار گرفت. پیش از آن، چای ماچا در ژاپن از محبوبیت بیشتری برخوردار بود. یکی از دلایل محبوبیت این چای احتیاج نداشتن آن به زمان طولانی برای آماده سازی است. 

چای گنمایچا

چای‌سبز ژاپنی گنمایچا، نوعی چای‌سبز است که با سنچا و برنج قهوه‌ای درست می‌شود. برای تولید این نوع چای از برنج قهوه ای بو داده شده استفاده می‌گردد. در طی فرایند بو دادن، برنج ها حالت پاپ‌کورنی پیدا کرده و قند و نشاسته برنج، درون چای ترکیب شده و یک چای شفاف با طعمی گرم و رضایت بخش بدست می‌آید که با غذاهای محلی و خوش‌طعم ژاپن نوشیده می‌شود.

چای گیوکورو

چای گیوکورو

در زبان  ژاپنی به عنوان شبنم‌ مروارید و همچنین قطره‌گران‌بها ترجمه شده است و یکی از گران‌ترین انواع چای‌ سبز در ژاپن به حساب می‌آید. گیوکورو به عنوان با کیفیت‌ترین چای‌سبز شناخته می‌شود که برای افزایش طعم آن کشاورزان بیست تا سی روز قبل از برداشت برگ‌های این چای، بوته‌ها را تحت شرایط سایه قرار می‌دهند؛ همین امر باعث می‌شود که از طعم گس آن کاسته، و شیرین‌تر شود که افزایش قیمت آن را نیز به دنبال خواهد داشت. 

چای هوجیچا

برای تولید هوجیچا برگ‌های چای برشته می‌شود که همین امر مشخصات و طعم برگ‌های چای را تغییر داده و سطح کافئین آن کاهش می‌یابد. هوجیچا ترکیبی از چای‌سبز و غلات سرخ شده و پودری از قبیل گندم، جو یا برنج است. کیفیت و قیمت این نوع نوشیدنی به درصد یا نسبت مقدار چای‌سبز به غلات بستگی دارد. نوع بهتر آن چای‌سبز بیشتری دارد و گران‌تر است که رنگ سبز تری در زمان جوشاندن دارد در حالی‌که انواع دیگر آن با درصد غلات بیشتر رنگ قهوه ای طلایی دارند و ارزان تر هستند.

رزرو تور ارزان به راحتی !

۲.ماچا

بهترین نوشیدنی های ژاپن

شاید این روزها در مورد چای‌ماچا و خواص آن مطالبی را شنیده باشید. ما نیز در اینجا قصد داریم شما را با یکی از پرمصرف‌ترین انواع چای در ژاپن که حتما در طول سفرتان به آن برخورد خواهید کرد آشنا کنیم. ماچا پودر چا‌ی‌سبز است که بیشتر در چای‌لاته یا به عنوان فراپوچینو استفاده می‌گردد. این پودر سبز رنگ پرخاصیت در سراسر کشور ژاپن به ویژه در کیوتو یافت می‌شود. ماچا طعمی خاکی، قوی و کمی تلخ دارد و برای افراد دیابتی بسیار مفید است؛ می‌تواند باکتری‌های مفید روده را تقویت کند و نقش مهمی در بهبود بیماری کبد چرب داشته باشد. در ژاپن علاوه بر تهیه چای، از ماچا در تهیه بستنی، کلوچه و کیک هم استفاده می‌کنند که خود تجربه‌ی جالب دیگری است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود این نوشیدنی را با واگاشی (شیرینی ژاپنی) امتحان کنید.

۳.چای شیر رویال

یکی دیگر از نوشیدنی های ژاپنی که در بین مردم ژاپن بسیار محبوب است، چای‌شیر رویال است. برای تهیه این نوشیدنی؛ از دم کرده چای سیاه، مانند آسام یا دارجلینگ استفاده می‌گردد که مقداری شیر به آن اضافه شده است. در این مرحله می‌توان آن را با شکر یا عسل شیرین کرد. ژاپنی‌ها این نوشیدنی را در هر دو صورت گرم و سرد میل می‌کنند و در تمام طول سال، چه در تابستان و چه در زمستان جزء نوشیدنی‌های موردعلاقه آن‌ها است. اگر شما نیز قصد سفر به ژاپن را دارید می‌توانید از نوشیدن این نوع چای خوشمزه ژاپنی در هر فصلی لذت ببرید.

۴.چای حبابدار یا بابل تی (Bubble Tea)

بابل‌تی در اصل یک نوشیدنی وارداتی از تایوان بوده که امروزه از محبوبیت زیادی به خصوص بین نسل‌ جوان ژاپنی برخوردار است. بابل‌تی از چای سیاه، چای اولانگ یا یاس و شیر همراه با توپ های تاپیوکا تهیه می‌شود. حتما تا به اینجا متوجه شده‌اید که مراحل اولیه تهیه بابل‌تی مانند چای شیر رویال است. این نوشیدنی به طور معمول به صورت شیرین و سرد نوشیده می‌شود پس می‌تواند گزینه مناسبی برای شما که سفری تابستانی را در ژاپن می‌گذرانید باشد.

۵.شیر سویا طعم دار

شیر سویا طعم دار

 شیرسویا که یکی از بهترین‌نوشیدنی‌های ژاپنی است از توفو ساخته می‌شود. توفو ماده‌ای طبیعی است که از آسیاب کردن دانه‌های سویا بدست می‌آید. این شیر مدت‌هاست که به عنوان جایگزینی برای شیرهای‌ لبنیاتی در ژاپن مصرف می‌شود. همچنین شیر سویا را برای تهیه خورشتی زمستانی به کار می‌برند. با این‌حال، در سال‌های اخیر محبوبیت شیر سویا به عنوان یک نوشیدنی مستقل با  طعم‌های فراوانی مانند موز، ساکورا (شکوفه درخت‌ گیلاس) و البته ماچا افزایش یافته‌است.

۶. یاکولت

این نوشیدنی ژاپنی در واقع شیر تخمیر شده پروبیوتیک است که اولین‌بار توسط دانشمند مشهور ژاپنی دکتر مینورو شیروتا در سال ۱۹۳۵ اختراع شد. یاکولت در طعم‌های مختلف عرضه می‌شود و به قدری محبوب است که در طول شبانه‌روز می‌توان پیک‌های این شرکت(معروف به پرستوهای یاکولت) را در مکان‌های مختلف شهر دید که مشغول تحویل سفارشات  به خانه‌ها و دفاتر هستند و حتی یک تیم بیسبال نیز دارد! شما نیز می‌توانید در سفر خود به ژاپن در جای جای محل اقامت خود از این نوشیدنی ببینید و آن را امتحان کنید.

۷. کالپیس

این نوشیدنی در دو نوع گازدار و بدون گاز موجود است و در بین مردم ژاپن و در همه گروه های سنی به دلیل طعم منحصربه‌فرد ماست‌مانند و بافت شیری که دارد بسیار طرفدار دارد و مانند این است که ماست را به نوشیدنی های روزانه خود اضافه کنید. این نوشیدنی در فروشگاه‌ها و مغازه‌های کوچک محلی در سراسر کشور یافت می‌شود و شما می‌توانید از آن لذت ببرید.

۸.رامونه 

بهترین نوشیدنی های ژاپن

اگر شما یکی از علاقه‌مندان به کشور ژاپن هستید حتما نام نوشابه مرمر را شنیده‌اید؛ رامونه همین نوشیدنی است.رامونه یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه ژاپنی‌ها در فصل تابستان است که در همه ماتسوری‌ها(جشنواره‌ها) موجود است. این نوشیدنی یک نوشابه گازدار است که در طعم های مختلف وجود دارد. بطری این نوشیدنی شکل بسیار غیر معمولی دارد و مکانیزم باز کردن آن ممکن است تا حدودی چالش‌برانگیز باشد اما بی‌شک این یک تجربه جالب برای شما در طول مسافرت‌تان به ژاپن خواهد بود.

رامونه در بطری قرار دارد که از سنگ‌مرمر به جای درپوش در آن استفاده شده است و یک وسیله پلاستیکی برای باز کردن بطری به همراه دارد. درب بطری با فشار دادن سنگ‌مرمر به داخل باز می‌شود. نکته قابل توجه و جالب این نوع بسته‌بندی آن است که سنگ‌مرمر رها شده در بطری، حین نوشیدن صدا ایجاد می‌کند و برای توریست‌ها و کسانی که برای اولین‌بار این نوشیدنی را مصرف می‌کنند تجربه ای هیجان‌انگیز است. بخاطر دلایل ذکر شده این نوشیدنی در خارج از کشور ژاپن با نام نوشابه مرمر شناخته می‌شود. ما نیز این نوشیدنی را برای کسانی که قصد سفر به ژاپن دارند، پیشنهاد می‌کنیم. 

 ۹.قهوه

در حالی‌که ژاپن توسط بسیاری از مردم جهان به عنوان کشور چای‌سبز شناخته می‌شود اما ما می‌خواهیم به شما بگوییم که اشتباه نکنید! ژاپن بهشت نوشیدنی های بر پایه قهوه در دنیاست. محبوب‌ترین نوشیدنی در جهان بعد از آب، قهوه است که تقریبا در همه جای ژاپن یافت می‌شود؛ در این کشور از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که قهوه را به صورت کنسرو قهوه عرضه می‌کنند گرفته تا ماشین‌های فروش و مغازه های کوچکی که توسط متخصصان قهوه اداره می‌گردد دیده می‌شوند که برخی از گران‌ترین و کمیاب‌ترین دانه های قهوه در جهان را می‌فروشند. در ژاپن نوعی روش خاص در دم‌آوری قهوه به نام کیوتو استایل (دم کردن قطره‌ای قهوه) به کار می‌رود. در این فرایند آب سرد به صورت قطره قطره روی تفاله‌های قهوه چکیده می‌شود که فرایندی طولانی است اما در پایان قهوه ای با عطر قوی‌تر بدست می‌آید. شما بازدیدکنندگان از این کشور نباید فرصت امتحان کردن قهوه‌های قطره‌ای ژاپن را از دست بدهید.

۱۰.آمازاک

آمازاک

آمازاک نوعی نوشیدنی تخمیری است که از برنج ژاپنی تهیه می‌شود. گلوکز موجود در آمازاک به هضم غذا کمک می‌کند و سطح قندخون را افزایش می‌دهد، وقتی سطح قندخون بالا می‌رود، مرکز سیری در مغز تحریک می‌شود، بنابراین آمازاک می‌تواند احساس سیری ایجاد کرده و جایگزینی برای میان‌وعده باشد. همچنین این نوشیدنی سرشار از ویتامین‌های B است و منجر به داشتن پوستی سالم می‌شود.

سخن پایانی

در پایان باید بگوییم که ما در مورد ۱۰ نوشیدنی برتر ژاپنی برای شما صحبت کردیم؛ علاوه‌براین‌ها، نوشیدنی آلوورا، نوشابه‌های انرژی‌زا و چای‌های طبیعی دیگری را نیز در ژاپن پیدا می‌کنید که طعم‌هایی جدید و جذاب دارند که می‌توانید در سفرتان به ژاپن از آن‌ها لذت ببرید و تجربیات سفر خود را با ما در اشتراک بگذارید.

رزرو هتل ارزان به راحتی !

نظرات کاربران