بهترین دسرهای ژاپن
19 شهریور 1403
ژاپن

10 مورد از بهترین دسرهای ژاپن که حیرت‌زده‌تان می‌کند

ژاپن نه‌تنها کشوری معروف در زمینه تکنولوژی است؛ بلکه بهشتی مملو از طعم‌ها و مزه‌هاست و هیچ‌کس از وسوسه‌ای که هنگام گشت‌وگذار در خیابان‌های ژاپن احساس می‌کند، در امان نخواهد بود. از مزه‌های سنتی گرفته تا ترکیبات جدید، شیرینی ژاپنی برای هر ذائقه‌ای خوراکی دارد. بیایید به دنیای لذت‌بخش بستنی ماچا، مانجو، تایاکی، موچی و دانگو وارد ‌شویم، که هر کدام به نوبه خود یک قطعه لذیذ از فرهنگ غذایی ژاپن به شمار می‌رود. پس اگر کودک درونتان هنوز برای خوردن شیرینی غش‌وضعف می‌رود به ما بپیوندید، تا بهترین دسرهایی که هنر آشپزی ژاپنی را به زیباترین شکل نشان می‌دهد، بررسی کنیم.

رزرو تور ژاپن

رزرو بلیط هواپیما ارزان به راحتی !

1.بستنی ماچا

بهترین دسرهای ژاپن

یکی از بهترین دسرهای ژاپنی که می‌توانید از ترکیب طعم و مزه‌های متفاوت آن لذت ببرید بستنی ماچا است. در این دسر، چای سبز پودر شده با خامه مخلوط و این بستنی بی‌نظیر را خلق می‌کند. در موقع خوردن این دسر ژاپنی، طعم تلخ چای ماچا با شیرینی خامه ترکیب شده و هارمونی خاصی از مزه‌ها ایجاد می‌کند. بستنی ماچا فقط یک دسر نیست؛ بلکه بهشتی ​​از ترکیب مزه‌ها است که ماهیت فرهنگ چای ژاپنی را نیز منتقل می‌کند.

تهیه بلیط هواپیما برای سفر به ژاپن تنها با سه کلیک

2.مانجو

به دنیای خوش‌طعم و عطر مانجو خوش آمدید. این دسر ژاپنی شامل لقمه‌های کوچک زیباییست که قرن‌ها سنت را در آغوش دارد. مانجو شبیه کوفته‌های شیرینی است که اغلب با خمیر لوبیاقرمز پر می‌شود و همین زیبایی و مهارت دقیق آشپزهای ژاپنی، مانجو را جزو بهترین دسرهای ژاپن قرار می‌دهد. اگر در خیابان‌های باستانی و قدیمی شهر نارا و یا در کوچه‌پس‌کوچه‌های مدرن اوزاکا باشید، می‌توانید به‌راحتی مانجو را به‌عنوان دسر اصیل ژاپنی بیابید و از خوردن آن لذت ببرید. در دل هر مانجو، داستانی از طعم‌ و مزه‌هایی است که فراتر از زمان رفته و باید به هر کسی که به دنبال طعم فرهنگ غنی ژاپن است، پیشنهاد داد.

پاسپورت دومینیکا

3.تایاکی

تایاکی

تایاکی، یکی دیگر از بهترین دسرهای ژاپن است که شبیه ماهی درست شده و ترکیبی لذت‌بخش از سنت و نوآوری را القا می‌کند. این دسر با موادی مانند خمیر لوبیاقرمز شیرین، کاسترد یا حتی شکلات پر شده که همین تنوع باعث جذب مردم محلی و بازدیدکنندگان خارجی شده است. تایاکی را می‌توانید از دکه‌ها یا فروشندگان خیابانی در توکیو تهیه کنید، اما بهترین مکان برای خرید تایاکی، خیابانی به نام یاناکا گینزا در ژاپن است.  تایاکی جزو یکی از بهترین دسرهای ژاپنی محسوب می‌شود، چون نه‌تنها هوس شیرینی‌تان را برآورده می‌کند، بلکه حس سرزندگی به سبک غذایی‌تان نیز می‌بخشد.

خرید تور مسافرتی خارجی به راحتی !

4.موچی

اگر موچی خورده باشید، باید بدانید که موچی جزو بهترین دسرهای ژاپن محسوب می‌شود. دسری که در حین سادگی، طعم و بافتی بی‌نظیر را به شما القا می‌کند. این کیک‌های برنجی در ژاپن معمولاً با خمیر لوبیا قرمز شیرین یا بستنی، پر شده و این خوراکی محبوب را به وجود می‌آورد. موچی مناسب برای هر فصل و موقعیتی است؛ مخصوصاً در فصل بهار و زمان درخشش شکوفه‌های گیلاس که به‌عنوان یک دسر خنک‌ تابستانی می‌توانید از آن لذت ببرید. این دسر ژاپنی یک شاهکار لطیف و زیبا از جنس خمیر است که مطمئناً تأثیری ماندگار در ذهنتان به جا می‌گذارد.

5.دانگو

بهترین دسرهای ژاپن

شاید بتوان گفت که یکی از بهترین دسرهای ژاپن دانگو است. دانگو شامل کوفته‌های رنگی شیک و زیبایی است که از نظر بصری یک خوراکی ماندگار و خوشمزه در ژاپن محسوب می‌شود. دانگو از آرد برنج، سس سویا شیرین، خمیر لوبیا قرمز و پودر آرد سویا تهیه می‌شود و اغلب به‌صورت سه لقمه یا توپک روی یک چوب قرار می‌گیرد. هر لقمه یا توپک طعم و رنگ متفاوتی دارد؛ و همین سادگی، جذابیت دسرهای ژاپنی را بیشتر به نمایش می‌گذارد. از این دسر ژاپنی بی‌نظیر در جشنواره‌های سنتی یا در باغ‌های آرام کیوتو برای پذیرایی استفاده می‌شود؛ چون درعین‌حال که طعم، بافت و سنت را در هماهنگی کامل با هم ترکیب کرده، تصویری به‌یادماندنی را در ذهنتان ثبت می‌کند.

6.آنمیتسو

یکی دیگر از بهترین دسرهای ژاپن که یک شاهکار واقعی محسوب می‌شود آنمیتسو نام دارد. این دسر خنک از یک‌کاسه متشکل از مکعب‌های ژله آگار، خمیر لوبیا قرمز شیرین و انواع میوه‌ها تشکیل شده که گاهی اوقات می‌توان با کمی کورومیتسو (شربت شکر قهوه‌ای) ترکیب کرده و طعم بهتری ایجاد کرد. در برخی مواقع نیز آنمیتسو را همراه با بستنی وانیلی سرو می‌کنند، این ترکیب تعادلی کامل بین بافت و طعم ایجاد کرده و راهی عالی برای لذت‌بردن از یک دسر ژاپنی در گرمای تابستان است. آنمیتسو علاوه بر دسر می‌تواند غذایی خوشمزه و نسبتاً سالم باشد مخصوصاً این غذای گیاهی یک گزینه عالی برای گیاهخواران نیز به شمار می‌رود.

7.واگاشی

واگاشی

واگاشی نوعی شیرینی‌ سنتی ژاپن است که ظرافت و زیبایی در آفرینش دسرها را به اوج خود می‌رساند.  واگاشی در شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی درست می‌شود که نمایانگر فصل‌های مختلف در ذهن آدمی هستند. این غذای لذیذ معمولاً با موادی مانند خمیر لوبیا شیرین و موچی درست شده و در طول مراسم چای یا به‌عنوان هدایای دلپذیر مورداستفاده قرار می‌گیرد. یک روش متداول برای لذت‌بردن از واگاشی، ترکیب با ماچا است؛ چون این مخلوط، مکملی عالی و ظریف برای تلخی چای ماچا محسوب می‌شود. بدون شک از مراحل آماده‌سازی واگاشی شگفت‌زده می‌شوید، چون واگاشی نمونه‌ای بی‌نظیر از هنر دقیق و ظریف ژاپنی‌ها در خلق غذا و دسرهای سنتی است و به همین دلیل می‌توان آن را به‌عنوان یکی دیگر از بهترین دسرهای ژاپن در نظر گرفت. 

8.کرپ

اگر بخواهیم در میان دسرهای ژاپنی به بهترین آنها اشاره کنیم، نباید از کرپ‌های مخصوص ژاپنی غافل شد. این دسر با شکل و شمایل بی‌نظیرش، ترکیبی لذت‌بخش از طعم‌های مختلف را ارائه می‌دهد. اگر در خیابان تاکشیتاچرا هاراجوکو جایی که به‌خاطر ترندهای روز فشن و مد به مظهر فرهنگ کاوایی معروف است، قدم بزنید؛ می‌توانید کرپ‌های خوشمزه‌ای را پیدا کنید که از خامه فرم گرفته با ماچا یا میوه‌های تازه و بستنی درست شده‌اند و شما  می‌توانید اوج خلاقیت در هنر آشپزی را به‌خوبی احساس کنید. کرپ‌های ژاپنی نیز جزو بهترین دسرهای ژاپن محسوب می‌شود، چون در گردش و گشت‌وگذار در خیابان‌های ژاپن، هم‌زمان که از دیدن مناظر شهری لذت می‌برید، می‌توانید با خوردن این کرپ‌های خوشمزه طعمی بی‌نظیر و خاص نیز به ذائقه‌تان بیفزایید.

9-میوه ساندو

بهترین دسرهای ژاپن

میوه ساندو (ساندو به معنی ساندویچ)، یک دسر ساده اما فریبنده ایست که لذت خوردن میوه‌ها را به اوج می‌رساند. در این ساندویچ لذت‌بخش، میوه‌های فصلی را بین نان سفید نرم قرار داده و یک خوراکی باطراوت و رضایت‌بخش ایجاد می‌کند. از کافه‌های مد روز گرفته تا فروشگاه‌های پرکار رفاه، میوه ساندو پیشنهادی عالی به‌عنوان یک میان‌وعده سریع یا دسری سبک در ژاپن به‌حساب می‌آید. سازگاری بافت و شیرینی طبیعی این دسر را باید حتماً امتحان کنید، چون فلسفه ژاپن برای لذت‌بردن از سادگی و تحسین طبیعت را به‌خوبی تجسم می‌بخشد و همین موارد باعث قرارگرفتن این دسر جزو بهترین دسرهای ژاپن است.

10-کاکیگوری

و اما دهمین مورد از بهترین دسرهای ژاپن، یخ تراشیده شده‌ای به نام کاکیگوری است. این دسر شامل شربتی با دانه‌های معلق، شیر غلیظ شده و مجموعه‌ای از مواد پرکننده مانند موچی یا لوبیا قرمز شیرین است که پادزهر بسیار مناسبی برای تابستان‌های فوق‌العاده گرم و مرطوب ژاپن محسوب می‌شود. این دسر یخ‌زده را در فستیوال‌های تابستانی یا فروشگاه‌های مخصوص می‌توانید تهیه کنید. طعم‌های متفاوت و تازه‌ این دسر ژاپنی شما را به دنیایی از چاشنی و مزه‌های مختلف می‌برد.

سخن پایانی درباره بهترین دسرهای ژاپن

سنت‌های غذایی هر کشوری فرهنگ آن را مشخص می‌کند و این تفاوت در فرهنگ و نوع مواد غذایی مصرفی در دسرهای ژاپنی، سادگی و تحسین طبیعت را در شما زنده می‌کند. در این مقاله 10 مورد از بهترین دسرهای ژاپن را به طور کامل بیان کردیم، دسرهایی که هر کدام به نوعی بخشی از سنت و فرهنگ ژاپن را درون خود نگه داشته و با خوردنشان حیرت زده می شوید. پس اگر اهل مسافرت و خوردن خوراکی‌ها و دسرهای متنوع هستید، در سفر به ژاپن از دسرهای بی‌نظیرش غافل نشوید و یا اگر تجربه استفاده از دسرهای ژاپنی را دارید می‌توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

3کلیک یکی از بهترین سایت رزرو هتل خارجی معرفی شده است که شما به راحتی با ورود به صفحه هتل میتوانید با توجه به مقصد مورد نظر، هتل خودتان با بهترین قیمت رزرو کنید.

نظرات کاربران