بهترین شهرهای برزیل

بهترین شهرهای برزیل؛ از ریو دو ژانیرو تا برازیلیا

برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان به ‌شمار می‌رود. خط ساحلی برزیل تقریبا 7500 کیلومتر است که روبه‌روی اقیانوس اطلس قرار دارد. قدمت قدیمی‌ترین شهرهای این کشور به قرن شانزدهم می‌رسد؛ زمانی‌که پرتغالی‌ها برای اولین بار مزارع نیشکر را در آن‌ کشت کردند. در این مقاله، به شناخت بیشتر شهرهای برزیل خواهیم پرداخت؛ بنابراین برای آشنایی با بهترین شهرهای برزیل برای داشتن سفری به‌یادماندنی تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

Belo Horizonte

بهترین شهرهای برزیل

بلو هوریزونته سومین شهر بزرگ از بهترین شهرهای برزیل برای سفر است که در منطقه جنوب خاوری این کشور واقع شده است. این شهر، پایتخت ایالت میناس گرایس است. Belo Horizonte به‌دلیل منظره زیبایی که از کوه Spin Haku پیداست، به Belo Horizonte نامگذاری شده و معنای «افق زیبا» دارد. از جاذبه‌های این شهر می‌توان به درختان بسیاری که در تمام خیابان‌های شهر وجود دارد، کافی‌شاپ‌ها، تعدادی موزه و مکان‌های فرهنگی برای بازدید اشاره کرد. بسیاری از مردم در راه شهرستان‌هایOuro   Preto  و  Tiradentesدر اینجا توقف می کنند.

Natal 

ناتال یکی دیگر از بهترین شهرهای برزیل برای زندگی بوده که پایتخت Rio Grande do Norte است. در میان گردشگران برزیلی که برای تماشای دریای نیلگون، خورشید طلایی و شن‌های براق به این‌جا می‌آیند، محبوبیت زیادی دارد. این‌جا مکانی آرام برای بازدید بوده که چند ساحل دوست‌داشتنی در اطراف آن وجود دارد؛ از جمله Ponta Negra با تپه‌های شنی غول‌پیکر از این دست سواحل به شمار می‌آید.

Niteroi

Niteroi

یکی دیگر از بهترین شهرهای برزیل برای سفر نیتروی است که در مقابل خلیج ریو قرار دارد. Itacoatiara یکی از زیباترین سواحل این ایالت است که برای دیدن جذاب‌ترین منظره ریو، می‌توانید به پارک دا سیداد بروید. در این شهر، موزه هنرهای معاصر نیتروی، موزه‌ای مانند بشقاب‌پرنده که توسط اسکار نیمایر طراحی شده با قطر گنبد 50 متر و ارتفاع ۱۶ متری قرار دارد. 

Santos

یکی دیگر از بهترین شهر‌های برزیل برای سفر سانتوس است. این شهر، علاوه‌بر داشتن بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بندر دریایی در آمریکای جنوبی، دارای سواحل زیبایی بوده که در ردیف آپارتمان‌های سفید‌رنگ قرار گرفته و در کنار شن‌های ساحل صحنه‌ چشم‌نوازی دارند. در امتداد اسکله، باغ ساحلی وسیعی وجود دارد که گشت‌و‌گذار در اطراف آن خاطرات زیبایی را برای‌تان ثبت می‌کند. سانتوس یک مکان محبوب در شهرستان Paulistas است که بخش تاریخی جذابی نیز دارد. اگر به‌دنبال منظره‌ای عالی از شهر هستید، با قطار فونیکولار برای تماشای شهر به بالاترین قسمت بروید.

Ouro Preto

بهترین شهرهای برزیل

یکی دیگر از بهترین شهرهای برزیل برای زندگی اورو پرتو به ‌شمار می‌رود که در میان دامنه‌های پایین‌تر کوه‌ Serra do Espinhaco  قرار دارد. این شهر از نظر تاریخی زیبایی مخصوصی دارد و دانستن دلیل محبوبیت آن، دشوار نیست. اورو پرتو به معنای «طلای سیاه» است و علی‌رغم کوچک بودن، در گذشته پایتخت ایالت بود. از تجربه‌های پیشنهادی در این شهر، قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده بوده که تجربه‌ای مانند مانند سفر به گذشته را برای شما رقم می‌زند. همچنین کلیساهای قدیمی که در بالای تپه‌ها وجود دارد، زیبایی این صحنه را ‌افزایش می‌دهد. از جاذبه‌های دیگر بهترین شهر برزیل می‌توان به کلیسا‌ی سنت فرانسیس آسیزی، بازار Feira do Largo de Coimbra و تئاتر Municipal de Ouro Preto اشاره کرد.

Campo Grande

یکی دیگر از بهترین شهرهای برزیل برای سفر، کامپوگرانده است که مرکز ایالت ماتوگروسو جنوبی در برزیل قرار دارد. زمین قهوه‌ای‌رنگی در این شهر ساخته شده که باعث شده به  Campo Grande لقب «شهر سبزه» بدهند. ثروت این شهر روستایی از دام‌داری و کشاورزی به دست می‌آید. دولت برزیل قسمت‌های زیادی از بوته‌زارهای اطراف این شهر را برای تولید ذرت، برنج و سویا استفاده کرده است. هم‌چنین از این بوته‌زارها روغن سویا نیز استخراج می‌شود. 

Belem

Belem

یکی دیگر از بهترین شهرهای برزیل بلم است که در مرکز ایالت پارا قرار داشته و به‌عنوان زیباترین شهر برای بازدید شناخته شده است. از جمله جاذبه‌های این شهر می‌توان به باغ گیاه‌شناسی و برج بلم لیسبون اشاره کرد. هم‌چنین در خلیج Guajara که در نزدیکی رودخانه آمازون قرار دارد می‌توانید به‌سمت ساحل گام بردارید و همین‌طور در امتداد رودخانه آمازون قدم بزنید. این شهر، دارای غذاهای خوشمزه است. غذاهای محلی شهر بلم به‌قدری معروف است که هر گردشگری که قصد سفر به برزیل را دارد، برای چشیدن این غذاها برنامه‌ریزی می‌کند.

Fortaleza

یکی دیگر از بهترین شهرهای برزیل برای سفر فورتالزا است که در سواحل شمال شرقی برزیل قرار دارد. این شهر پر ماجرا، دارای سواحل فراوانی است که افراد را برای تفریحات آبی جذب می‌کند. این شهر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای برزیل، میزبان بسیاری از گردشگران برای مهمانی و لذت بردن از سواحل اطراف شهر به شمار می رود. فورتالزا در سراسر کشور به‌عنوان خانه موسیقی forro  نیز شناخته شده است.

Manaus

بهترین شهرهای برزیل

یکی دیگر از بهترین شهرهای محبوب برزیل برای زندگی مانائوس است. این شهر، در قلب جنگل‌های بارانی قرار دارد که آن را به مقصد اصلی برای ماجراجویان در آمازون تبدیل می‌کند. هم‌چنین شگفتی‌های طبیعی جنگل‌های بارانی به‌طرز وسوسه‌انگیزی در اطراف آن قرار دارد. بهتر است هرچه زودتر به این جنگل بروید و طبیعت آن را تماشا کنید. مانائوس شهری بزرگ است و جاذبه‌های دیدنی مانند خانه اپرا و The meeting of the waters را در خود جای داده است؛  The meeting of the waters که دو قسمت آبی و قهوه‌ای رنگ متفاوت رودخانه آمازون به هم تلاقی می‌کنند.

Curitiba

یکی دیگر از بهترین شهرهای برزیل برای سفر کوریتیبا است. این شهر، نمونه‌ای فوق‌العاده از برنامه‌ریزی راهبردی شهری موثر برای رفت‌وآمداست. چرا که به‌لطف سیستم اتوبوس‌رانی آن، به‌راحتی می‌توان به Curitiba رسید. درست است که این شهر زیباترین شهر جهان نیست، اما به‌اندازه کافی مکان‌های مناسبی همچون باغ گیاهشناسی برای گشت‌وگذار دارد. هم‌چنین، کوریتیبا باتوجه‌به نکات بیان شده شهری همواره سرسبز به شمار می‌رود.

Recife

Recife

رسیف یکی دیگر از بهترین شهرهای برزیل برای زندگی به‌ شمار می‌رود. Recife دومین شهر بزرگ در شمال شرقی برزیل، مکانی سرگرم‌کننده و شاد برای بازدید در کنار سواحل است. در شهر رسیف، تعداد زیادی رستوران عالی و مکان‌های سرگرمی زیادی وجود دارد. هم‌چنین بخش قدیمی شهر در اولیندا شما را با فضای تاریخی‌اش آشنا می‌کند. سعی کنید برای کارناوال و جشنواره‌ فوق‌العاده‌اش به این‌جا بروید. همین‌‌طور می‌توانید در سواحل شگفت‌انگیز بگردید و زمانی که نیاز به استراحت دارید، در سواحل زیبا روی شن‌های براق دراز بکشید.

Brasilia

یکی دیگر از بهترین شهرهای بزرگ برزیل برای سفر شهر برزیلیا است. این شهر در سال 1960 افتتاح شد و قرار است بعد از ریو دو ژانیرو پایتخت برزیل باشد. طراحی این شهر به‌صورت پیشرفته و شبیه به هواپیماست. برخی از بخش‌های این شهر مختص ساختمان‌های مسکونی، بخشی دیگر مخصوص ساختمان‌های اداری و بخشی دیگر مختص ساختمان‌های تجاری طراحی شده است. جالب است بدانید اسکار نیمایر در طراحی این شهر به سلسه‌مراتب توجه بسیار داشته؛ به‌طوری که در قسمت دماغه هواپیما وزارتخانه‌ها و ساختمان‌های دولتی سنا و مجلس را طراحی کرده است.

Foz do Iguacu

بهترین شهرهای برزیل

یکی دیگر از بهترین شهرهای برزیل برای سفر ایگواسو است. یکی از شگفتی‌های طبیعی این شهر، آبشارهای نفس‌گیر ایگواسوبوده که در مرز با آرژانتین قرار دارد. در سمت برزیل، مناظر پانورامایی از این آبشار بزرگ پیداست، درحالی‌که سمت آرژانتین مسیرهای زیبای بالای آن‌ها را نشان می‌دهد. شهر Foz do Iguacu که به‌خاطر رودخانه‌ای که روی آن قرار دارد نام‌گذاری شده است، مکانی مناسب برای تماشای آبشارها و دیگر مناظر طبیعی حوالی آن در مسیر رفتن به آرژانتین به شمار می‌آید.

Sao Paulo

سائوپائولو عظیم با بیش از بیست میلیون نفر جمعیت، بهترین شهر برزیل برای زندگی است. از جاذبه‌های Sao Paulo  می‌توان به رستوران‌های باکلاس متعدد برای افراد سخت‌پسند، زندگی پرسروصدا، بیش‌ از 70 موزه و مجموعه‌ای از سالن‌های تئاتر، جنگل‌های به‌دور از دود، کوه‌ها و جنگل‌های بارانی اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم از جاذبه‌های طبیعی این شهر دیدن کرده و برای چند روزی سفری به‌دور از شلوغی شهر را تجربه کنید.

Salvador

Salvador

سالوادور در ایالت Bahia estado واقع شده است. این شهر زیبای قدیمی‌ که مجموعه‌ای دلنواز از معماری و ساختمان‌های قرن هفدهم و هجدهم را به نمایش می‌گذارد، مطمئنا شهر جذابی برای گردشگران محسوب می‌شود. ترکیبی از فرهنگ آفریقایی و برزیلی در این شهر دیده می‌شود؛ خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، مکان‌های تاریخی و موزه‌ها از دیگر جاذبه‌های خیابان‌های سالوادور است. پس قدم زدن در خیابان‌های سالوادور را که از بهترین شهرهای برزیل برای سفر به شمار می‌آید، از دست ندهید.

Florianopolis

مرکز ایالت سانتا کاتارینا، شهر فلوریانوپلیس به دو بخش تقسیم شده است که نیمی از آن در سرزمین اصلی و نیمی در یک جزیره قرار دارد. فلوریانوپلیس با داشتن برخی از زیباترین سواحل در کل برزیل، یکی از بهترین شهرها برای بازدید به شمار می‌آید. حال‌وهوای آرام و مجموعه متنوعی از فعالیت‌ها و جاذبه‌های این مکان بدین معنی است که در این‌جا برای هر سلیقه‌ای سرگرمی‌ای وجود دارد. اگرچه پروژه‌های توسعه اخیر کمی ساحل را خراب کرده است، اما فلوریانوپلیس توانسته جذابیت خود را حفظ کند و کلیسای جامع و بازار قدیمی به‌ویژه قابل توجه هستند.  Florianopolis 42 ساحل داشته که در این سواحل امکان انجام ورزش‌های آبی، پاراگلایدر و پیاده‌روی امکان‌پذیر است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم شما علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی، به شهر فلوریانوپلیس که یکی از بهترین شهرهای برزیل برای سفر است، سر بزنید.

Rio de Janeiro

بهترین شهرهای برزیل

یکی دیگر از بهترین شهرهای برزیل برای سفر، شهر شگفت‌انگیز ریو دو ژانیرو است که بسیاری آن را می شناسیم. Rio de Janeiro با ساحل معروف کوپاکابانا که در امتداد سواحل خلیج گوانابارا است و تندیس مسیح نجات‌دهنده ​در آن‌جا قرار دارد، مکانی فوق‌العاده برای گشت‌وگذار به شمار می‌آید. این شهر مناظر باشکوه، ساحل آفتاب‌گرفته ایپانما و هم‌چنین کوه‌های پوشیده از جنگل‌های گرمسیری و محله فاولاهای رنگارنگ را در خود جای داده است. 

در آخر

در این مقاله به معرفی بهترین شهرهای برزیل پرداختیم. سپس شما را با جاذبه‌های دیدنی هریک، از ریو دو ژانیرو گرفته تا برازیلیا آشنا کردیم. حالا که با تمامی شهرهای برزیل آشنا شدید به ما بگویید: در سفر به کشور برزیل دوست دارید به کدام شهر سفر کنید؟ منتظر شنیدن نظرات‌تان هستیم.

نظرات کاربران