بهترین سواحل برزیل

بهترین سواحل برزیل؛ از Ipanema تا Geribá

اگر بخواهیم بهشت را تصور کنیم، شاید قسمتی از آن را شبیه سواحل برزیل ببینیم؛ سواحلی با آب‌های نیلگون و شن‌های سفید و براق که شما را مجذوب خود می‌کند. خط ساحلی برزیل بیش ‌از 7400 کیلومتر ادامه دارد که خزانه‌ای از بهترین و حیرت‌آورترین سواحل جهان را در خود جای داده است. در ادامه، شما را با معروف ‌ترین سواحل برزیل آشنا می‌کنیم. آیا برای سفری هیجان‌انگیز به دل این مرواریدهای آبی آماده‌اید؟

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

1. Ipanema

بهترین سواحل برزیل

یکی از معروف ترین سواحل برزیل، ساحل ایپانماست. این ساحل با آب‌های آبی شفاف، شن‌های طلایی براق و فضای سرزنده‌، محلی برای استراحت و تفریح به شمار می‌آید. شما در بهترین ساحل برزیل می‌توانید کنار مردم محلی و سایر بازدیدکنندگان نزد یک‌دیگر جمع شوید تا غروب خورشید را تماشا کنید و از نسیم دل‌انگیز لذت ببرید. هم‌چنین می‌توانید در امتداد تفریحگاه قدم بزنید و از مناظر جذاب کوه‌های اطراف شگفت‌زده شوید. اگر در پی استراحت روی شن‌ها، والیبال ساحلی بازی کردن یا موج‌سواری هستید، ساحل Ipanema انتخاب مناسبی برای شماست.

آدرس:

Rio de Janeiro

2. Copacabana 

یکی دیگر از بهترین سواحل برزیل، ساحل کوپاکابانا بوده که برای آفتاب گرفتن و شنا مناسب است. در این ساحل معروف برزیلی می‌توانید در رستوران‌ها غذاهای دریایی و نوشیدنی‌های لذیذ را امتحان کنید، به صداهای ریتمیک موسیقی سامبا گوش دهید؛ چرا که نوازندگان با استعداد خیابانی اغلب برای تماشاگران ساحل می‌نوازند، از منظره بسیار دلربای کوه شوگرلوف عکس بگیرید و از غروب‌ خیره کننده‌ای که آسمان را نارنجی‌رنگ می‌کند، لذت ببرید. اگر می‌خواهید به معنای واقعی کلمه، بهشت را روی زمین ببینید، به بهترین ساحل برزیل بروید.

آدرس:

Rio de Janeiro

3. Lopes Mendes 

Lopes Mendes 

ساحل لوپس مندز یکی دیگر از سواحل معروف برزیل به شمار می‌رود. این ساحل، به‌خاطر زیبایی و فضای آرام‌بخشش شناخته شده است. وقتی روی شن‌های نرم و خیس آن قدم می‌زنید، مجذوب آب زلالی می‌شوید که شما را برای شنا ترغیب می‌کند. این ساحل با فضای سرسبز محاصره شده و با پس‌زمینه‌ای زیبا اسباب یک استراحت شیرین روی شن‌ها را برای شما فراهم می‌کند. اگر علاقه‌مند به موج‌سواری و شنا کردن هستید، این فرصت را در ساحل Lopes Mendes از دست ندهید.

آدرس:

Ilha Grande

4. Jericoacoara

یکی دیگر از بهترین سواحل برزیل که در شمال شرقی این کشور قرار دارد، جریکوآکوآرا نام دارد. این ساحل، یک دهکده ماهی‌گیری جذاب بوده که به یک مرکز گردشگری تبدیل شده است. شما می‌توانید در آب‌های گرم ساحل  Jericoacoara شیرجه بزنید و شنا کنید، به پیاده‌روی بروید یا به‌سادگی روی یکی از تخت‌های آویز ساحلی استراحت کنید. هم‌چنین، این ساحل، مکانی عالی برای استراحت زیر نور طلایی آفتاب به شمار می‌رود. اگر اهل جست‌وجو باشید، دیدن تپه‌های شنی سربه‌فلک‌کشیده پارک ملی برزیل جریکوآکوآرا نیز که در مجاورت ساحل قرار دارد، ضروری است.

آدرس: 

Ceará

5. Lagoinha do Leste

بهترین سواحل برزیل

یکی دیگر از زیباترین سواحل برزیل در فلوریانوپلیس قرار دارد که با چمن‌های سرسبز و تپه‌هایی که از این چمن‌ها پوشیده شده به فضای ساحل زیبایی فوق‌العاده‌ای بخشیده است. هم‌چنین به‌دلیل صخره‌های ناهموار و مسیرهای جذاب گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی به شمار می‌رود. اگر به‌دنبال ماجراجویی در سایر سواحل اطراف هستید، ساحل مول و ساحل فورت انتخاب‌های زیبایی هستند. ساحل مول امواج عالی برای موج سواری دارد. از سوی دیگر، ساحل فورت با آب‌های آرام و امکانات رفاهی مناسب برای خانواده‌ها ایده آل به‌نظر می‌رسد.

آدرس:

Florianópolis

6. Gonzaga

یکی دیگر از سواحل برزیل برای ورزش  Gonzaga است. در این ساحل می‌توانید ورزش‌های آبی و فعالیت‌های تفریحی مختلف مانند موج‌سواری، پدل‌بردینگ و والیبال ساحلی را امتحان کنید. این تفریحگاه ساحلی برای قدم زدن یا دوچرخه‌سواری همراه با چشم‌اندازهای مهیج نیز انتخاب فوق‌العاده‌ای است. وقتی بعد از کلی بازی و سرگرمی گرسنه شدید، به مجموعه‌ای از رستوران‌های گونزاگا بروید و مطمئن باشید که غذاهای مطابق با ذائقه‌تان را خواهید یافت. به عبارت دیگر، از کیوسک‌های کنار ساحل گرفته تا رستوران‌های مجلل، چیزهایی وجود دارد که نیاز گردشگران را برطرف می‌کند و بساط سرگرمی را برای همه این افراد دارد. حضور قو و مرغ‌های دریایی کنار ساحل این زیبایی را چندبرابر می‌کند. علاوه براین، Praia do Boqueirão و Praia do Embaré دو ساحل نزدیک به Gonzaga هستند که بازدید از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست. اگر به بهترین ساحل برزیل رفتید، از دو ساحل نام‌برده نیز دیدن کنید.

آدرس:

Santos

7. Praia de Forno

Praia de Forno

یکی دیگر از معروف ترین سواحل برزیل در ریودوژانیرو، Praia de Forno است. این ساحل برعکس سواحل دیگر تقریبا مساحت کمتری دارد. دسترسی به این ساحل بسیار آسان است؛ چرا که شما می‌توانید با پیاده‌روی در مسیری بسیار زیبا یا با قایق به ساحل برسید. این ساحل ماسه‌های بسیار نرمی داشته، هم‌چنین سایه‌بان‌ها و محل استراحت در اطراف وجود دارد؛ بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید زیر نور آفتاب دراز بکشید، آفتاب بگیرید و به منظره مقابل که ترکیبی از آسمان آبی، دریای نیلگون و ساحل شنی ا‌ست، بنگرید و ساعت‌ها در بهترین ساحل برزیل به استراحت بپردازید.

آدرس:

Rio de Janeiro

8. Maragogi

یکی از زیباترین سواحل برزیل، ماراگوگی است. این ساحل، در کنار آب‌های نیلگون و شن و ماسه‌های نرم و زیبا، دارای صخره‌های مرجانی چشم‌نواز است که این ساحل را از بقیه سواحل متمایز می‌کند. اگر تازه شنا یاد گرفته‌اید، می‌توانید در آب‌های کم‌عمق قدم بردارید و از ماهی‌هایی که کنار پای‌تان می‌رقصند، لذت ببرید. یکی دیگر از امکانات ساحل، دارا بودن تورهای قایق‌سواری است. هم‌چنین اگر علاقه‌مند به جست‌وجو در میان صخره‌های مرجانی زیر دریا هستید ودل‌تان می‌‌خواهد این زیبایی‌های مجذوب کننده را ببینید، بهترین گزینه پیش‌رو استفاده از تورهای غواصی است که شما را به‌وسیله قایق به دل دریا برده و از آن‌جا شما را به زیر آب می‌برد. شما می‌توانید با دوربین‌های ضدآب، زیر آب عکس بگیرید. هم‌چنین می‌توانید در این تور خاطرات شیرینی را کنار خانواده یا دوستان‌تان سپری کنید.

آدرس:

Costa dos Corais

9. Praia de Pipa

بهترین سواحل برزیل

یکی دیگر از معروف ‌ترین سواحل برزیل ساحل Praia de Pipa نام دارد. چرا که این ساحل به‌خاطر دلفین‌ها محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌ است. شما می‌توانید موجودات دریایی نظیر لاک‌پشت و دلفین را در آب‌های این ساحل ببینید و روز خود را به تماشای آن‌ها سپری کنید. هم‌چنین می‌توانید گیاهان و جانوران این ناحیه را حین قایق‌سواری در تالاب ساحل ببینید. این ساحل به پایگاه موج‌سواران معروف است. چرا که در آن امکانات و وسایل موج‌سواری وجود دارد؛ می‌توانید آنان را تهیه کرده یا به‌صورت اجاره به امانت بگیرید. بنابراین اگر اهل ماجراجویی هستید، این ساحل برزیلی بهترین انتخاب برای شماست.

آدرس:

Rio Grande do Norte

10. Taipús de Fora

یکی دیگر از زیباترین سواحل برزیل،  Taipús de Fora است. درخت‌‌های نخل بلند در کنار صخره‌های مرجانی این ساحل دل هر گردشگری را می‌رباید. اغلب گردشگران از این فرصت برای تماشای زندگی زیر آب استفاده می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم در انتها یا ابتدای ماه از این ساحل دیدن کنید؛ چرا که جزرومد به اوج دلبری خود می‌رسد و این رقص آب برای‌تان چنان خاطره‌سازی می‌کند که دل کندن از آن‌ دشوار می‌شود. اگر علاقه‌ای به مکان‌های شلوغ ندارید، این ساحل برای شما بهترین انتخاب است؛ چرا که فقط تعداد کمی ماهی‌گیر در بهترین ساحل برزیل حضور دارند و خبری از سیل عظیم جمعیت نیست. 

آدرس:

Maraú

11. Baía do Sancho  

Baía do Sancho 

یکی دیگر از زیباترین سواحل برزیل بایا دو سانچو است که جزیی از بهترین سواحل جهان به شمار می‌آید. این ساحل، برای تعداد محدودی قایق و گردشگر به‌صورت روزانه در دسترس است و همین محدودیت افراد را جذب این ساحل می‌کند. همین امر باعث می‌شود در فضای آرام و خلوت ساحل وقت خود را سپری کرده و لذت ببرید. اگر علاقه‌مند به غواصی باشید، می‌توانید از این فرصت برای تماشای دلفین‌ها، لاک‌پشت‌ها، ماهی‌های رنگی و حتی کوسه‌های صخره‌ای یا همان Reef sharksهااستفاده کنید.

آدرس:

Fernando de Noronha

12. Caraíva

یکی دیگر از زیباترین سواحل برزیل ساحل کارایوا است. در واقع این ساحل، یک روستای سنتی به‌شمار می‌آید؛ جایی پر از خانه‌های رنگارنگ چوبی و به‌دور از سروصدای ماشین‌ها. ساحل کارایوا به اقیانوس اطلس می‌ریزد و منظره چشم‌نوازی را شکل می‌دهد. این ساحل با برخورداری از آب شور و شیرین به‌طور هم‌زمان در این رودخانه محیطی فعال و پویا و منظره‌ای چشم‌نواز را به‌وجود آورده است. در این ساحل می‌توانید از طریق تفریحاتی مانند کایاک‌سواری، پاروزدن ایستاده یا تورهای قایق‌سواری به جست‌وجو بپردازید. یکی از بهترین هتل‌های ساحلی برزیل نیز به‌نام هتل پورتو سگورو در فاصله کوتاهی از این ساحل قرار دارد. بنابراین درصورتی‌که علاقه‌مند بازدید از بهترین ساحل برزیل و پیرامون آن باشید، چند روزی در این هتل بمانید. همچنین این دهکده، محل زندگی نوادگان قبیله بومی Pataxó و Quilombolas است که سنت‌ها، موسیقی و غذاهای محلی آفریقایی را در آنجا می‌توانید ببینید.

آدرس:

Porto Seguro

13. Praia do Rosa

بهترین سواحل برزیل

از دیگر معروف ترین سواحل برزیل Praia do Rosa است. این ساحل، بهشت موج سواری معروف است، چرا که افراد زیادی همه ساله برای موج‌سواری به ساحل Praia do Rosa می‌آیند. هم‌چنین این ساحل به دلیل داشتن نهنگ‌های جنوبی نیز معروف است. در ماه های ژوئن تا اکتبر، این موجودات دریایی در نزدیکی سطح آب می‌آیند و شرایط مشاهده از نزدیک آن‌ها بیش‌ازپیش فراهم است. در این منطقه گیاهان و جانوران بسیار منتوع وجود دارد ازجمله می‌توان به نهنگ راست جنوبی و درختان آراکواریا اشاره کرد.

آدرس:

Florianópolis

14. Porto de Galinhas

یکی از بهترین سواحل برزیل، ساحل Porto de Galinhas است. این ساحل یکی از اصلی‌ترین سواحلی‌ است که هر گردشگری به آن سر می‌زند چراکه وجود تور از جاذبه‌های این ساحل است. این تورها همواره دارای یک راهنما هستند تا دغدغه چیزی را نداشته باشید؛ هم‌چنین می‌توانید مدتی را در ساحل بگذرانید یا در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنید. در این حوالی، قایق‌های کوچکی در تالاب وجود دارد که می‌توانید کنار ماهی‌ها قایق‌سواری کنید. راستی حواس‌تان باشد که کفش مناسب با خود به همراه داشته باشید؛ چرا که سنگ‌های تیز و لیز در این‌جا زیاد است. باید به این نکته اشاره کرد که اطراف بهترین ساحل برزیلی، مسافرخانه‌ و هاستل‌هایی با قیمت مناسب وجود دارد که می‌توانید چند روزی را در این حوالی سپری کنید.

آدرس:

Ipojuca

15. Ferradura Beach

Ferradura Beach

یکی دیگر از بهترین سواحل خانوادگی برزیل Ferradura Beach نام دارد. این ساحل در شهر Buzios Resort بوده و خلیجی سرپناه با آب‌های آرام است. از آن‌جایی که ساحل Ferradura Beach، آب‌های آرام، بدون موج و کم‌عمقی دارد، محیطی امن برای شنا و فعالیت‌های آبی مانند قایق‌سواری، کایاک‌سواری، جت‌اسکی و بناناسواری به‌شمار می‌آید. بنابراین اگر به‌همراه فرزندان‌تان به این مکان دیدنی رفتید، با خیال راحت آن‌ها را به حال خود رها کنید و هیچ نگرانی نداشته باشید. علاوه‌بر این امکانات، رستوران‌ها و کلوب‌های ساحلی زیادی در این ساحل وجود دارد؛ بنابراین شما می‌توانید یک روز هیجان‌انگیز را در این ساحل به تفریح بگذرانید و بعداز آن، خود را به خوردن نوشیدنی‌های استوایی و غذاهای محلی در یکی از رستوران‌های بهترین ساحل برزیل دعوت کنید. 

آدرس:

Buzios Resort Town

16. Praia do Espelho

یکی دیگر از معروف ترین سواحل برزیل پرایا دو اسپلیو نام دارد. این مکان، به ساحل آینه هم معروف بوده؛ چرا که این نام، به‌دلیل انعکاس آینه‌مانند ناشی از جزرومد است. درخت‌های بلند نخل و صخره‌های جذاب به این مکان زیبایی بیشتری بخشیده است. علاوه‌بر این، غار‌هایی وجود دارد که کنجکاوی شما را برای جست‌وجو تحریک می‌کند. ممکن است دغدغه تهیه غذا بعد از کلی بازی هیجان‌انگیز را داشته باشید، نگران نباشید؛ در ساحل میزهای غذاخوری تعبیه شده که شما را وسوسه می‌کند تا در کنار لذت بردن از مناظر 360 درجه ساحل درخشان، غذاهای لذیذ مختلفی را امتحان کنید.

آدرس:

Trancoso

17. Ilha de Tinharé

بهترین سواحل برزیل

یکی از آرام‌ترین سواحل معروف برزیل، Ilha de Tinharé است. اگر دوست دارید در مکانی دور از شلوغی‌های روزمره باشید، این ساحل از گزینه‌های پیش‌روی شماست. ساحل  Ilha de Tinharé محیط بسیار امنی را برای شنا فراهم می‌کند که برای خانواده‌های دارای فرزند کوچک مناسب است. آسمان پاک و ابرهای سفید این منطقه تاثیر بسیاری زیبایی بر جذابیت و آرامش این مکان داشته‌اند. هم‌چنین این ساحل زمینه فعالیت‌های آبی مانند غواصی، کایاک‌سواری، قایق‌سواری و حتی موج‌سواری را فراهم کرده است. 

آدرس:

Cairu

18. Praia do Leão

یکی دیگر از زیباترین سواحل معروف برزیل، ساحل Praia do Leão است. این ساحل از سواحل اصلی جزیره فرناندو بوده؛ هرچند که کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است. ساحل Praia do Leão، به‌دلیل وجود صخره‌ای شبیه شیردریایی به ساحل شیر نیز معروف است. از آن‌جایی که پرندگان بسیاری در صخره‌های این ساحل لانه می‌سازند، از همین رو این ساحل پناهگاه پرندگان نیز به شمار می‌آید. درست است که راهنمایان محلی به شما پیشنهاد می‌کنند که به‌دلیل جریان‌های قوی امواج از شنا کردن در بهترین ساحل برزیل بپرهیزید، اما منظره دلفین‌هایی که در حال بازی هستند و آب را به اطراف خود پخش می‌کنند، چنان شما را جذب خود خواهد کرد که مسئله عدم امکان شنا به‌طور کامل از ذهن‌تان پاک خواهد شد. علاوه‌بر آن شما می‌توانید در کنار دریا قدم بزنید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید. باید یادآوری کرد، تابش نور خورشید در این منطقه به‌گونه‌ییست که پیشنهاد می‌شود حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

آدرس:

Fernando de Noronha

19. Praia Ilha do Campeche

Praia Ilha do Campeche

یکی دیگر از سواحل معروف برزیل Praia Ilha do Campeche نام دارد. آب‌های فیروزه‌ای و شن‌های سفید و روشن از جاذبه‌های این ساحل است. همین‌طور از تفریحات آن می‌توان به غواصی، امکان بازی والیبال ساحلی و پیاده‌روی همراه با یک راهنما اشاره کرد. حداقل یک روز کامل را برای گشت‌وگذار در این ساحل در نظر بگیرید؛ چرا که فضای زیادی برای استراحت و لذت بردن وجود دارد. هم‌چنین در نظر داشته باشید که در این ساحل باد کمی می‌وزد، پس ممکن است هوا گرم باشد.‌ در صورت امکان، چتر ساحلی همراه خود داشته باشید تا در سایه بمانید.

آدرس:

Florianópolis

20. Praia do Aventureiro

یکی دیگر از معروف ترین سواحل برزیل Praia do Aventureiro است. Praia do Aventureiro به ساحل ماجراجو معروف است؛ چرا که دسترسی به ساحل دشوار است و برای رسیدن به ساحل باید کنجکاوی کنید. از جاذبه‌های این ساحل درخت‌ نارگیل Lشکل آن است. شما می‌توانید با این درخت عکس یادگاری بگیرید. باید افزود صخره‌هایی در مسیر قرار دارد که یکی از آن‌ها در نقطه بالایی قرار دارد که برای رسیدن به آن از یک مسیر سربالایی با نردبان طنابی، 20 دقیقه زمان لازم است. شجاع‌ترین افراد این هیجان را تجربه می‌کنند تا از بالای صخره ساحل را تماشا کنند. در ادامه به ‌یاد داشته باشید؛ در این ساحل معروف برزیلی، فروشگاه وجود ندارد؛ بنابراین وسایل مورد نیازتان را قبل از رفتن همراه خود ببرید. هم‌چنین یادتان باشد در این ساحل تلفن همراه آنتن‌دهی ندارد. در ادامه در نظر بگیرید به‌دلیل محدودیت تعداد نفرات بازدیدکننده در زمان یکسان، اگر قصد رفتن به این ساحل را دارید، حتما پیش‌تر برنامه‌ریزی کنید.

آدرس:

Ilha Grande

21. Geribá

بهترین سواحل برزیل

آخرین ساحلی که از آن به‌عنوان بهترین سواحل برزیل برای پیک‌نیک اشاره می‌کنیم، ساحل گریباست. این ساحل را به‌دلیل امواج ثابت و قوی به بهشت موج‌سواران می‌شناسند. به‌علاوه شرایط بازی بادی‌بوردینگ، والیبال ساحلی و موج‌سواری در این ساحل فراهم شده و هم‌چنین به‌دلیل شرایط مساعد و مطلوب آب و باد بعضی از مسابقات والیبال ساحلی در این مکان برگزار می‌شود. در ادامه باید به رستوران‌ها و کافه‌های این ساحل اشاره کرد که می‌توانید نوشیدنی‌ها وغذاهای محلی لذیذ را نیز در اینجا میل کنید. پیشنهاد می‌کنیم غروب خورشید را که در بهترین ساحل برزیل نمایی از حیرت‌آورترین صحنه‌های طبیعت را شکل می‌دهد، از دست ندهید. 

آدرس:

Buzios Resort Town

در آخر

در این مقاله با بهترین سواحل برزیل آشنا شدیم. در ادامه، به معرفی ساحل‌هایی پرداختیم که برای شنا، ورزش، پیک‌نیک و گردش خانوادگی مناسب است. از امکانات و تفریحات برخی از  آنان نیز والیبال ساحلی، موج‌سواری، قایق‌سواری، کایاک‌سواری و غواصی زیر آب را برشمردیم. آیا تابه‌حال از این سواحل دیدن کرده‌اید؟ تجربه‌تان را با ما به‌ اشتراک بگذارید. از همراهی شما در این مقاله سپاسگذاریم.

نظرات کاربران