بهترین کافه های برزیل

بهترین کافه های برزیل؛ به‌ صرف نوشیدن یک فنجان قهوه!

جمهوری فدراتیو برزیل، یک کشور مستقل در جنوب شرقی آمریکای جنوبی است که جمعیتی حدود 20 میلیون نفر دارد. وقتی که در کوچه‌پس‌کوچه‌های هریک از شهرهایش قدم می‌زنید، ردپای خیابان‌های مه‌گرفته لس‌آنجلس که با شلوغی شهرهای نیویورک درهم‌آمیخته شده، همراه با مناظر بی‌نظیر سانفرانسیسکو یک‌جا می‌توانید ببینید. نام این کشور برای همه‌ مردم دنیا تداعی‌کننده فوتبال، جنگل‌های وسیع و فستیوال‌های بی نظیر است؛ اما در اوایل قرن‌بیست‌ویکم، یکی از شهرهای برزیل به‌نام سائوپائولو آرام‌آرام در عرصه تولید و تجارت قهوه به‌طور کاملا تخصصی و حرفه‌ای در بین رقبای جهانی خود شروع به درخشش کرد. همین امر باعث شد که صنعت تجارت قهوه و مصرف آن در خود برزیل مورد توجه خاصی قرار بگیرید. بعداز گذر زمانی نه‌چندان دور نیز، کافی ‌شاپ ‌های بسیار خوبی در سراسر برزیل به وجود آمدند تا در طول تعطیلات رسمی و همین‌طور ساعت‌های استراحت، تبدیل به یک محل امن و دنج برای بسیاری از قهوه‌دوستان شوند. اگر شما هم از آن دسته از گردشگرانی هستید که از مزه‌مزه کردن فنجان‌های متعدد قهوه در مکان‌های دنج لذت می‌برید، با ما همراه شوید تا با بهترین کافه های برزیل آشنای‌تان کنیم.

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

Coffee Lab

بهترین کافه های برزیل

یکی از بهترین کافه-‌‌‌رستوران‌ هایی که در شهر سائوپائولو برزیل وجود دارد، Coffee Lab است. برای کسانی که سال‌ها و یا ماه‌هاست که از یک‌ یا دو نوع قهوه به‌طور مستمر استفاده می‌کنند، شاید تجربه متفاوتی باشد که بخواهند ذائقه خود را به‌یکباره تغییر دهد. اما در این کافه، خانم Isabella Raposeiras، بنیانگذار این کافه که پیشگام درست کردن قهوه تخصصی در برزیل به شمار می‌رود، با به‌کارگیری تکنیک‌های جدید دم‌آوری و دستگاه‌های به‌روز مانند AeroPress و Hario V60 که به‌ترتیب یک قهوه‌ساز دستی با محفظه‌ای استوانه‌ای‌شکل و دیگری حالت قطره‌چکانی دارد، نظر شما را نسبت‌به قهوه کاملا عوض کرده و شما را به دنیای جذاب دیگری می‌برد. لازم به ذکر است؛ در این کافی شاپ برزیلی مانند بسیاری از  دیگر  کافه‌ها که تابه‌حال رفته‌اید، سرآشپز پیشنهاد منحصربه‌فرد خود را ارائه می‌دهد؛ بنابراین اگر شما به Coffee Lab رفتید، حتما ساندویچ لاته خامه ای و پنیر فشرده را سفارش دهید.

آدرس:

Rua Fradique Coutinho, 1340, Vila Madalena, São Paulo

ساعات کاری:

همه‌روزه از 9 صبح تا 6 بعدازظهر

شماره تماس:

 01133757400

Isso e’Café

یکی دیگر از بهترین کافی ‌شاپ ‌های برزیل Isso e’Café است. این کافه در یکی از شلوغ‌ترین جاده‌های برزیل ساخته شده؛ اما به‌خاطر فضای آرامی و دنجی که دارد یک محیط بکر برای فرار از شلوغی شهر هم به حساب می‌آید. شیشه‌های بلند دورتادور کافه در طول روز، انعکاس نور خورشید را به داخل دعوت می‌کند. بنابراین وقتی که پشت میز‌های آن می‌نشینید، در آن‌سوی شیشه‌های بلند می‌توانید نمایی زیبا و چشم‌نواز از مرکز شهر را که کمی با شما فاصله دارد ببینید. در Isso e’Café، انواع شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های گرمی همچون قهوه با کیفیت بی‌نظیر سرو می‌شود. اگر به این کافه برزیلی رفتید، از خوردن پیشنهاد ویژه باریستا، یعنی قهوه شکلاتی که ترکیبی از قهوه، شیر و شکلات بوده و روی آن با خامه فرم داده شده است، غافل نشوید.

آدرس:

Mirante 9 de Julho, Rua Carlos Comenale, s/n (baixo do Viaduto Bernardino Tranchesi), Bela Vista, Centro

ساعات کاری:

فقط‌وفقط دوشنبه‌ها از 10 صبح تا 11 شب

شماره تماس:

011 35545077

Santo Grao

Santo Grao

یکی دیگر از بهترین کافه-رستوران‌ های برزیل santo Grao نام‌ دارد. این کافه به‌نوبه خود منحصربه‌فرد است؛ زیرا در آن طیف وسیعی از غذاهای جهانی، نوشیدنی و قهوه برای‌مشترها سرو می‌شود. از جمله  پرطرفدارترین خوراکی‌های منو می‌توان به کرپ ‌نوتلا که نوعی پنکیک فرانسوی ا‌ست اشاره‌ کرد. همچنین، طراحی داخلی این کافی شاپ برزیلی به‌گونه‌‌ای است که توسط درب شیشه‌ای کوچکی به حیاط‌‌خلوت پشتی که با میز و صندلی‌های گرد و مستطیلی با فاصله کم در کنار هم قرار گرفته است، منتهی می‌شود. سپس درست روبه‌روی میزها، درب شیشه‌ای دیگری را می‌بینید که وقتی وارد فضای داخلی آن می‌شوید، یک سالن بار در سمت راست آن وجود دارد؛ این سالن نیز، با میز و صندلی‌هایی که با رنگ خاکستری کل مجموعه هارمونی خاصی دارد، چیدمان شده است. به‌طور کلی فضای این کافه-رستوران برزیلی، برای افرادی که دوست دارند ناهار، شام یا عصرانه خود را در یک محیط رمانتیک میل کنند، بسیار عالی است.

ساعات کاری: 

شنبه‌ها از 8 صبح تا 12 شب

یکشنبه‌ها از 8 صبح تا 11:30 شب

دوشنبه تا پنجشنبه از 7:30 صبح تا 11:30 شب

جمعه‌ها از 7:30 صبح تا 12 شب

آدرس: 

Rua Oscar Freire, 413, Cerqueira César, Jardim Paulista, São Paulo

شماره تماس: 

011 30629294

Urbe Café Bar

یکی دیگر از بهترین کافه-‌رستوران‌ های برزیل Uribe Café Bar است. طراحی داخلی این کافه ساد‌ه‌پسند و دلنشین، به دور از تجمل‌گرایی و برای تمامی افرادی که دوست دارند در فضای صمیمی ساعت‌‌های خوشی را  با هم بگذرانند، مناسب است. از امکانات این کافه می‌توان به غذا‌ و نوشیدنی‌های سرد و گرم مانند قهوه اشاره کرد که با قیمت مناسب‌تر از کافی شاپ های دیگر برزیل در اختیار مشتری‌ها قرار می‌گیرد. Uribe Café Bar برای آن دسته از مشتریانی که گیاهخوار نیز هستند، غذاهایی همچون نان فوکاچیا را ارائه می‌دهد.

آدرس:

Rua Antonio Carlos, 404, Consolação, São Paulo

ساعات کاری: 

شنبه‌ها از 9 صبح تا 12 شب

یکشنبه‌ها از 9 صبح تا 10 شب

دوشنبه‌ها تعطیل

سایر روزهای هفته از 9 صبح تا 12 شب

شماره تماس:

011 32623943

KOF – King of the Fork

بهترین کافه های برزیل

یکی دیگر از بهترین کافی‌شاپ‌ های سائوپائولو برزیل KOF- King of the Fork است. این کافه، نزدیک یک مسیر دوچرخه‌سواری قرار دارد.  به‌طوری که بسیاری از رکاب‌زنان، بعداز ساعت‌ها دوچرخه‌سواری، به این کافه می‌آیند تا قهوه‌ای بنوشند و استراحتی کنند. به همین دلیل، برخی از تجهیزات دوچرخه‌سواری و همچنین وسایل درست کردن قهوه در خانه، در این کافه برای فروش در دسترس عموم  قرار گرفته است‌. منوی این کافه برزیلی نیز، به چند نوع فینگرفود بدون گوشت، مخصوص گیاهخواران، مانند براونی وگان، نوشیدنی‌های گرم و سرد مانند قهوه سرد ژاپنی، کاپوچینو و براونی‌های شکلاتی محدود شده است. 

ساعات کاری:

شنبه‌ها از 9 صبح تا 6 بعدازظهر

یکشنبه‌ها تعطیل

سایر روزهای هفته از 7:30 صبح تا 7 شب

 آدرس:

Rua Artur Azevedo, 1317, Pinheiros, São

 Paulo

شماره تماس:

 01125339391

Oscar Cafe

یکی دیگر از بهترین کافه‌-رستوران‌ های برزیل Oscar Café نام دارد. این مکان، به‌خاطر ورودی کوچکی که دارد به اندازه دیگر کافه‌ها شلوغ نیست؛ پس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که حوصله ماندن در پشت صف‌های انتظار کافی‌شاپ‌های بزرگ‌تر را ندارید، می‌توانید به این کافه بیایید. این کافی‌شاپ، مکانی عالی برای خوردن قهوه به حساب می‌آید؛ چرا که باریستاهای آموزش‌دیده، با استفاده از جدیدترین دستگاهای اسپرسوساز La Marzocco، بهترین قهوه را در مدت‌زمانی کم به شما تحویل می‌دهند. هم‌چنین، منوی غذایی این کافه-رستوران برزیلی شامل غذاهای خوشمزه‌ای همچون ریزوتو و ماهی است. 

آدرس:

Rua Oscar Freire, 727 A, Jardim Paulista, São Paulo

ساعات کاری: 

یکشنبه‌ها از 10 صبح تا 10 شب

دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها از 10 صبح تا 5 بعدازظهر

سایر روزهای هفته از 10 صبح تا 11 شب

شماره تماس: 

30819298 011

Pao de Queijo Haddock Lobo

Pao de Queijo Haddock Lobo

یکی دیگر از بهترین کافه‌ های سائوپائولو برزیل Pao de Queijo Haddock Lobo است. شما به‌محض رد شدن از مقابل درب این کافه، نان‌های تازه آغشته به پنیر ترد که pao de queijo نام دارد را روی پیشخوان‌شان می‌بینید که بوی آن‌ها تا داخل خیابان به مشامتان می‌رسد. Pao de Queijo Haddock Lobo نه شبیه به یک کافی‌شاپ است و نه شبیه به یک نانوایی؛ اما با شیرینی‌ها و نان‌های ترد، عابران را نیز محصور خود می‌کند.

ساعات کاری:

یکشنبه‌ها از 9 صبح تا 6 بعدازظهر

دوشنبه‌ها از 8 صبح تا 7 بعدازظهر

سایر روزهای هفته از 8 صبح تا 7 بعدازظهر

آدرس:

Rua Haddock Lobo, 1408, Cerqueira César, Jardim Paulista, São Paulo

شماره تماس:  

011 30883087

Sofá Café

یکی دیگر از کافه-رستوران‌ های برزیل Sofa Cafe است.  فضای داخلی این کافه برزیلی با مبل‌های راحتی خاکستری‌رنگ، دیوارهای آجری و چراغ‌های زردرنگش، تداعی‌کننده یک محیط دنج و گرم، درست مثل خانه است؛ گویی که در خانه‌‌ روی مبل نرم‌وگرم لم داده‌‌‌اید و یک فنجان قهوه داغ‌ را میل می‌کنید. Sofa Cafe تکنیک منحصر‌به‌فرد خود را در سرو قهوه داراست؛ به‌طوری که ابتدا  دانه‌های قهوه را قبل ‌از دم کردن کمی برشته می‌کند تا طمع و مزه‌ بی‌نظیری را به خود بگیرند، سپس آن را جلوی میز مشتریان می‌گذارد.

ساعات کاری:

یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها از 9 صبح تا 12 شب

سایر روزهای هفته از 9 صبح تا 11 شب

آدرس:

 Rua Bianchi Bertoldi, 130, Pinheiros, São Paulo 10000

شماره تماس:

  30345830 011

Beluga Café

بهترین کافه های برزیل

یکی دیگر از بهترین کافه ‌های برزیل Beluga Cafe است. Beluga Cafe باتوجه‌به اینکه از رنگ‌های زنده و گرم با رگه‌هایی از رنگ خاکستری در طراحی داخلی فضای خود به ‌کار گرفته، بر فضای خاکستری زندگی شهری غالب شده و حس سرزندگی و شادابی را در مشتری‌های خود ایجاد می‌کند. در این کافی شاپ برزیلی، باریستاهای آموزش دیده با دستگاه‌های برشته‌کننده، روی دانه‌های قهوه خطوط عجیب‌وغریبی ایجاد می‌کنند تا اسپرسوهایی که از تولیدات قهوه مزرعه Wolff در Portal da Serra ایالت میناس گرایس

است را با بهترین کیفیت در اختیار مشترهای خود قرار ‌دهد.

ساعات کاری:

همه‌روزه از 9:30 صبح تا 5 بعدازظهر

آدرس:

: Rua Doutor Cesário Mota Junior, 379, Vila Buarque, República, São Paulo, SP

شماره تماس:

011 32145322

The Little Coffee Shop

یکی از بهترین کافی ‌شاپ‌ های برزیل The Little Coffee Shop است. فضای این کافه برزیلی در مجموع در ۲ متر مربع ساخته شده؛ اما با اینکه این کافه کوچک و جمع‌وجور است، توانسته کاربردی بزرگ‌تر از مساحتش را به مشترهای‌ خود ارائه دهد. بنیان‌گزار این کافی شاپ، خانم Flavia Pogliano، بعد از چهار سال اقامت در استرالیا و کسب مقام بهترین باریستا به برزیل برگشت؛ سپس بزرگترین رویداد قهوه یعنی هفته قهوه سائوپائولو را برگزار کرد. بعد از دو سال هم این مینی‌‌کافی‌شاپ را افتتاح کرد. پیشنهاد می‌کنیم به The Little Coffee Shop بروید و شکلات داغ مخصوص‌شان را امتحان کنید.

ساعات کاری: 

یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها تعطیل

سایر روزهای هفته از 12 ظهر تا 5:29 بعدازظهر

آدرس:

 Rua Lisboa, 357 A, Pinheiros, São Paulo

شماره تماس:

 011 23855430

Cafe Girondins

Cafe Girondins

یکی دیگر از کافه-رستوران‌ های سائوپائولو برزیل، کافه Cafe Girondins است. این کافه کاملا معمولی در مرکز شهر قرار دارد که با فضای دلپذیر و خدمات‌دهی نسبتا عالی ناهار، عصرانه‌ و شام را سرو می‌کند. قیمت‌های Cafe Girondins، با اینکه از میانگین قیمت‌های کافه‌ های دیگر منطقه سائوپائولو برزیل کمی‌ گران‌تر است؛ اما ارزش یک بار تجربه کردن را دارد. اگر به این کافه-رستوران برزیلی رفتید، از خوردن pão-de-queijo که یک نان یا رول پنیری است، با تاپینگ پارمزان غافل نشوید.

ساعات کاری:

دوشنبه‌ها تا پنجشنبه‌ها از 8 صبح تا 8 شب

شنبه‌ها از 8 صبح تا 7 بعدازظهر

یکشنبه‌ها تعطیل

آدرس:

Rua Boa Vista, 365, Sé, São Paulo

شماره تماس:

011 32294574 

Santo Pao

یکی دیگر از بهترین کافه-رستوران های سائوپائولو برزیل Santo Pao نام دارد. طراحی داخلی این کافه با مبل‌مان شهری و راحتی خود، مکانی دنج را برای مشتریان پدیدی آورده است. یکی از نکاتی که این کافی‌شاپ‌ را با کافه‌های دیگر، آن هم در وعده صبحانه، متمایز می‌کند، منوی بدون گلوتن، لاکتوز و عاری از گزینه‌های ناسالم است. هم‌چنین یکی از معروف‌ترین غذاهایی که در منوی santo pai گنجانده شده، Pupunha spaghetti  با  organic chicken نام دارد. پیشنهاد می‌کنیم به این کافه-رستوران برزیلی بروید و این اسپاگتی خوشمزه را که همراه با سس و تکه‌های مرغ سرو می‌شود، نوش جان کنید.

آدرس:

Rua Padre João Manuel, 968, Jardim

 Paulista, São Paulo 

 شماره تماس:

011 23095594

Cafe Sol

بهترین کافه های برزیل

یکی دیگر از کافه-رستوران ‌های سائوپائولو برزیل، Cafe Sol است. این کافه، در شرقی‌ترین منطقه حومه سائوپائولو، در گوشه اصلی منطقه لیبراد واقع شده است. در منوی این کافه برزیلی می‌توان طیف وسیعی از میان‌وعده‌های برزیلی، قهوه، شکلات داغ، آب‌میوه‌های‌ تازه، وعده‌های غذایی و دسرهای مختلف‌ و خوشمزه که برای مشتری‌ها سرو می‌کند، دید. این Cafe Sol مکانی عالی برای استراحت و همچنین گردهمایی شرکت‌های تجاری به‌شمار می‌آید.

ساعات کاری:

یکشنبه‌ها از 8 صبح تا 7 بعدازظهر

دوشنبه‌ها تا شنبه‌ها از 7:30 صبح تا 7:30 شب

آدرس:

 Rua GalvãoBueno, 5, Liberdade, São Paulo 10000

شماره تماس:

011 32088688

کلام آخر

 با شروع قرن‌بیست‌ویکم در سائوپائولو برزیل، تعداد اندکی از کارخانه‌های کوچک تولید قهوه شروع به تولید و فروش قهوه کردند؛ طولی نکشید که توانستند در بین رقبای جهانی تجارت قهوه خودی نشان دهند و همین امر باعث شد تا این صنعت در  کشور برزیل مورد توجه عموم قرار بگیرد. به این ترتیب، کم‌کم کافه‌های متعددی در شهرهای مختلف برزیل برای عاشقان این نوشیدنی افتتاح شد. ما در این مقاله، تعدادی از بهترین کافه ‌های برزیل را به شما معرفی کردم. تا اگر روزی‌روزگاری سفری به این کشور داشتید، با خیالی آسوده و راحت ساعت‌های خوشی را با نوشیدن یک فنجان قهوه تجربه کنید. بعد از سفر به برزیل و رفتن به این کافه-رستوران‌ ها، نظرات را با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران