قلعه پرتغالی‌ها

همه چیز درباره سفر به سریلانکا؛ سرزمین چای و فانوس‌های دریایی

سریلانکا

در این مقاله می‌خواهیم شما را به سرزمین چای ببریم. در زبان سانسکریت، واژه‌ی سریلانکا یعنی جزیره‌ی باشکوه. کافی است گوشه‌ای از مناظر چشم‌نواز این کشور را ببینید، تا به حقیقت این واژه پی ببرید و به کسانی که چنین نامی را روی سریلانکا گذاشته‌اند تبریک بگویید. با ما همراه سفر به سریلانکا باشید (حتی اگر بلیط هواپیما سریلانکا را رزرو نکرده اید!)

سریلانکا کجاست

سریلانکا

کشور سریلانکا در جنوب آسیا و در حاشیه جنوبی اقیانوس هند واقع شده است. سریلانکا درواقع جزیره‌ای‌ست که دور تا دور آن را آب‌های اقیانوس هند دربر گرفته‌اند. به همین دلیل این کشور را با لقب کشور سواحل بی‌انتها می‌شناسند.

جمعیت سریلانکا در حال حاضر به اندازه جمعیت تهران خودمان است. اما اگر بخواهید پاکیزگی تهران و سریلانکا را با هم مقایسه کنید، سرخورده خواهید شد؛ چراکه اغلب سریلانکایی‌ها از پیروان بودا هستند و همان‌طور که می‌دانید بین بودایی‌ها و طبیعت رابطه‌ای عاشقانه برقرار است.

حدود سه‌چهارم مردم سریلانکا، هندوآریایی‌هایی هستند که هزاران سال قبل، از شمال هندوستان به این جزیره خوش آب‌ و رنگ مهاجرت کرده‌اند. بنابراین اگر در سواحل سریلانکا و یا در میان جنگل‌های سرزمین چای قدم بزنید، چشمتان به جمال انبوهی از سریلانکایی‌هایی روشن خواهد شد که در حال یوگا، مدیتیشن و عشق‌بازی با طبیعت هستند.

تاریخچه سریلانکا

تاریخچه سریلانکا

سریلانکا تاریخ پرفراز و نشیبی داشته است. اگرچه اشیاء باستانی کشف‌شده در سرزمین چای، از وجود یک تمدن ۳۰ هزار ساله در این کشور خبر می‌دهند، اما این قدمت تاریخی نتوانسته به استقلال سرزمین سواحل بی‌انتها کمکی کند. در واقع هر کس از راه رسیده، این کشور زیبا و ثروتمند را از آن خود کرده و اسم متفاوتی روی آن گذشته است. هندوآریایی‌ها نامِ لانکا، رومی‌ها و یونانی‌ها نامِ تاپ روبان، دریانوردان و بازرگانان نام سیلان و عرب‌ها نیز نام سراندیبیتی را روی این جزیره گذاشته‌اند.

سریلانکا همچنین بارها در طول تاریخ خود بین استعمارگران اروپایی و غیراروپایی نظیر هلندی‌ها، بریتانیایی‌ها، هندی‌ها و ژاپنی‌ها دست‌به‌دست شده است. تا اینکه این جزیره در سال ۱۹۷۳ به‌عنوان کشوری مستقل با نام سریلانکا استقلال خود را به‌دست آورد.

سریلانکا؛ کشوری با آب‌ و هوای استوایی

تاریخچه سریلانکا

واقع‌شدن در منطقه استوایی، سریلانکا را به کشوری گرمسیری تبدیل کرده است. البته مجاورت با اقیانوس هند، آب و هوای این کشور را تاحدودی متعادل‌تر کرده است.

بخش‌های غربی و جنوبی جزیره، آب و هوایی گرم و مرطوب و بخش‌های شرقی و شمالی جزیره، آب و هوایی گرم و خشک دارند. سردترین ماه‌های سال در سریلانکا ژانویه و دسامبر (آذر و دی) و گرم‌ترین ماه‌های سال فروردین و مرداد (آپریل و آگوست) هستند.

در مجموع دمای هوای این کشور به‌طور میانگین در مناطق نزدیک به سطح دریا بین ۲۸ تا ۳۲ درجه و در نواحی مرتفع‌تر بین ۱۲ الی ۱۶ درجه سانتیگراد متغیر است.

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا

تاریخچه سریلانکا

بهترین زمان برای سفر به سرزمین چای بسته به شهر مقصد شما متفاوت است. اگر بخواهید از نواحی غربی و جنوبی سریلانکا بازدید کنید، از آذرماه تا اسفندماه انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود. اما اگر بخواهید در سواحل شرقی سریلانکا اتراق کنید، بهتر است سفر خود را از آغاز بهار تا پایان تابستان انجام دهید.

جاذبه های گردشگری سریلانکا

جاذبه های گردشگری سریلانکا

جاهای دیدنی سریلانکا یکی و دوتا نیست. در هر کدام از شهرهای سرزمین چای، باشکوه‌ترین معابد، چشم‌نوازترین سواحل، مسحورکننده‌ترین جنگل‌ها، اسرارآمیزترین صخره‌ها و شگفت‌انگیزترین گونه‌های حیات وحش را می‌توانید مشاهده کنید. بیایید با هم به مهم‌ترین شهرهای سریلانکا سفر کنیم و از دیدنی‌های آن بازدید کنیم.

کلمبو؛ شهر تمدن‌ها

کلمبو

این شهر بندری و پر جنب و جوش، در کرانه‌های غربی جزیره باشکوه واقع شده و پایتخت تجاری سریلانکا محسوب می‌شود. همین‌طور که در سواحل کلمبو قدم می‌زنید و وارد شهر می‌شوید، آسمان‌خراش‌ها و بزرگ‌راه‌های پر زرق‌وبرقی را خواهید دید، که گوشه‌ای از ظواهر مدرن سریلانکا را به نمایش گذاشته‌اند. اما این همه ماجرا نیست. اگر مسیر خود را ادامه دهید با بناهای ویران‌شده‌ای روبه‌رو خواهید شد که روزگاری محل زندگی اقوام متمدنی بوده‌اند و اکنون در پی کشورگشایی‌های استعمارگران به ویرانه تبدیل شده‌اند. اگرچه بازدید از این ویرانه‌ها نیز خالی از لطف نیست و می‌تواند تجربه جالبی باشد، اما بیایید تور مجازی خود را از همان ساحل شروع کنیم.

ساحل مونت لاوینیا؛ کارت‌پستالی از طرف آفریدگار

ساحل مونت لاوینیا

این ساحل یکی از زیباترین سواحل جهان است. ترکیب ماسه‌های زرد رنگ، نخل‌های سبز، آسمان اطلسی و آب زلال دریا، ساحل مونت لاوینیا را به یک نقاشی تمام عیار تبدیل کرده است. پس از اینکه حسابی از تماشای این ساحل سر ذوق آمدید، می‌توانید به دل آب بزنید و پس از شنا کردن نیز در رستوران‌ها و کافه‌های اطراف ساحل، خوشمزه ترین غذاهای سریلانکا را نوش جان کنید.

موزه هلندی کلمبو

موزه هلندی کلمبو

سریلانکا در طی قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی، به مدت ۱۵۰ سال مستعمره هلند بوده است. این بنا ۴۰۰ سال قبل، محل سکونت حاکمان هلندی سرزمین چای بوده و اکنون به موزه تبدیل شده است. در این موزه‌ می‌توانید آنچه طی ۱۵۰ سال بر سریلانکا گذشته را به صورت فشرده در یک ساعت تماشا کنید و با جنبه‌های متفاوتی از تاریخ کشور سواحل بی‌انتها آشنا شوید.

پارک گال فیس گرین

پارک گال فیس گرین

این منطقه به شدت مورد پسند ثروتمندان است. لوکس ترین هتل های سریلانکا در اطراف پارک ساحلی گال فیس گرین ساخته شده‌اند. این پارک همچنین محل برگزاری برخی از مسابقات ورزشی مانند گلف و تنیس است. اگر بودجه‌تان برسد می‌توانید یکی از اتاق‌های مشرف به دریا را رزرو کرده، در زمین چمن مخملی پارک گلف بازی کنید و یا به تماشای مسابقات ورزشی بنشینید. همچنین تماشای غروب‌های محشر این پارک ساحلی می‌تواند در لیست کارهایی که قبل از مرگ باید انجام دهیم قرار بگیرد.

معبد کلانی راجا ماها ویهارا

معبد کلانی راجا ماها ویهارا

این معبد یکی از همان معابد ۲۰۰۰ ساله‌ است. معبدی که به شدت برای بودایی‌ها مقدس بوده و از نمادهای سریلانکا به حساب می‌آید. با بازدید از این معبد علاوه بر تماشای معماری و تزئینات آن، با مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی مواجه خواهید شد که می‌توانند تا مدت‌ها شما را درگیر خود کنند.

موزه ملی کلمبو

موزه ملی کلمبو

این عمارت باشکوه، یادآور دوران استعمار سریلانکا توسط بریتانیاست و بزرگ‌ترین موزه این کشور محسوب می‌شود. بنابراین اگر بخواهید با تاریخ سرزمین چای آشنا شوید، موزه ملی کلمبو در خدمت شماست. در این موزه می‌توانید مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، لباس پادشاهان، مبلمان‌ها، لوازم آنتیک و برخی از اشیاء باستانی ۳۰ هزار ساله را از نزدیک تماشا کنید.

باغ وحش دهیوالا

باغ وحش دهیوالا

اگر به تماشای حیات وحش علاقه‌مندید، پارک ویهاراماهادوی را فراموش کنید و به باغ وحش دهیوالا بروید. در این باغ وحش حدود ۳۰۰۰ نوع حیوان نگهداری می‌شود و انواع گونه‌های جانوری سریلانکا را می‌توانید در آن پیدا کنید.

معبد گانگارامایا

معبد گانگارامایا

معبد بودایی گانگارامایا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سریلانکا است. در معماری این معبد از رنگ‌های طلایی، سفید، آبی، زرد و سورمه‌ای استفاده شده است. در کنار معماری و ترکیب رنگ معبد گانگارامایا، مجسمه‌های طلایی بودا که بر آستانه‌ی درِ ورودی نصب شده‌اند، حس و حال حضور در محضر این پیامبر را به خوبی در شما القا خواهند کرد.

دریاچه بیرا

دریاچه بیرا

دریاچه بیرا یکی از زیباترین جاهای دیدنی کلمبو سریلانکا است. این دریاچه زیبا و متفاوت در مرکز شهر واقع شده و انواع تفریحات آبی مهیج را ارائه می‌دهد. تماشای دریاچه‌ای که توسط انبوهی از آسمان‌خراش‌ها احاطه شده است، می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد.

شهر باستانی پولونارووا

شهر باستانی پولونارووا

این شهر یکی از آن جاهایی است که در سفر به سریلانکا حتما باید تماشا کنید. بناهای مخروبه، ستون‌های حجاری شده و مجسمه‌های غول‌پیکر شهر تاریخی پولونارووا شما را به یاد تخت جمشید خودمان خواهند انداخت. می‌توانید ساعت‌ها در میان این بناهای مخروبه قدم بزنید و به خیام بیندیشید؛

آن قصر که با چرخ همی زد پهلو،

بر درگه آن شهان نهادندی رو،

دیدیم که بر کنگره‌اش فاخته‌ای،

بنشسته همی گفت که کو؟کو؟کو؟کو؟

بازار شناور پیتا

بازار شناور پیتا

اگر خواستید سری به مراکز خرید کلمبو بزنید، می‌توانید به بازار پیتو بروید. هرچه بخواهید در این بازار پیدا می‌شود؛ از خوردنی گرفته تا لباس و صنایع دستی سریلانکا. گفتنی‌ست این بازار در برج مشهور ساعت خان و بر بلندای یک ساختمان تاریخی قرار دارد و به همین دلیل به بازار شناور معروف است. از طریق این بازار می‌توانید برخی دیگر از جاهای دیدنی کلمبو نظیر معابد، ساختمان‌های اشرافی، موزه‌ها و گالری‌های این شهر را نیز ببینید.

سایر جاهای دیدنی کلمبو سریلانکا

میدان استقلال

کلمبو پرطرفدارترین و توریستی‌ترین شهری است که در سفر به سریلانکا خواهید دید. جاذبه های گردشگری کلمبو به این چند مورد ختم نمی‌شود و شما می‌توانید در سفر به کلمبو سریلانکا از مکان‌های زیر نیز دیدن کنید.

– میدان استقلال

– کلیسای جامع سن‌لوسیا

– موزه تاریخ طبیعی سریلانکا

– معبد سیماماکالا

– مسجد سرخ

کندی؛ به شیرینی آبنبات

کندی

دره‌ای سرسبز و پوشیده از جنگل‌های استوایی، شهر کندی را تشکیل داده است. این شهر رویایی، دومین شهر بزرگ سریلانکا است. موقعیت کوهستانی در کنار بافت جنگلی و همجواری با رودخانه ماهاولی، آب و هوای خنک و دلپذیری به شهر کندی بخشیده و آن را به بهترین گزینه سفر به سریلانکا در فصل تابستان تبدیل کرده است. کندی ۱۱۵ کیلومتر با کلمبو فاصله دارد و در زمان حکومت پادشاهان، پایتخت سریلانکا بوده است. جاهای دیدنی کندی سریلانکا، دست‌کمی از کلمبو ندارند. شک دارید؟ خودتان ببینید؛

معبد دندان مقدس

معبد دندان مقدس

معبد دندان مقدس در واقع مجموعه‌ای از معابد و موزه‌هاست که معماری فوق‌العاده زیبایی دارد و در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده است. اما معماری و قدمت، علت اصلی اهمیت و تقدس این بنا نیست. دلیلی که این معبد را برای بوداییان سراسر جهان به معبدی مقدس تبدیل کرده است، همان دلیلی است که اگر بدانید بلافاصله بلیط هواپیما را رزرو کرده و چمدان‌هایتان را برای سفر به سریلانکا خواهید بست؛ معبد دندان مقدس جایی است که دندان بودا در آن نگهداری می‌شود. بله! درست خواندید! دندانِ واقعیِ حضرتِ بودا!!!

دریاچه کندی

دریاچه کندی

اینکه برای دیدن دندان بودا تا سریلانکا آمده‌اید، بیش از هر چیز نشان‌دهنده فشاری است که زندگی در ایران به روح و روان آدم‌ها وارد می‌کند. حالا ما یک چیزی گفتیم، دلیل نمی‌شود که فوری چمدان‌هایتان را ببندید و راه بیفتید. از معبد بیرون بیایید تا شما را به جایی ببرم که کمی از این استرس را از خود دور کنید. چند متر آن طرف‌تر از معبد، در میان انبوهی از درختان استوایی، یک دریاچه مصنوعی تمیز و زلال با ماهی‌های زیبا وجود دارد که تماشایش می‌تواند سلامت روح و روان را به شما بازگرداند. البته اگر هوس ماهیگیری به سرتان نزند. چراکه در این صورت بازداشت می‌شوید و شما را به کشور عزیزمان ایران دیپورت خواهند کرد.

مزرعه چای گیراگاما

باغ گیاه‌شناسی پرادنیا رویال

اگر تماشای دریاچه افاقه نکرد، تماشای مزرعه چای گیراگاما قطعا حال شما را خوب خواهد کرد. این مزرعه تا جایی که چشم کار می‌کند سبز است و انگار به دنیای یکی از فیلم‌های عباس کیارستمی فقید پا گذاشته‌اید. بازدید از مزرعه چای گیراگاما می‌تواند کاملا شما را سرحال کند.

باغ گیاه‌شناسی پرادنیا رویال

باغ گیاه‌شناسی پرادنیا رویال

یکی دیگر از سرسبزترین جاهای دیدنی کندی سریلانکا باغ گیاه‌شناسی پرادنیا است. این باغ زیبا هر سال بیش از ۲ میلیون توریست را به سریلانکا می‌کشاند. بیش از ۴ هزار گونه مختلف گیاهی در پرادنیا رویال وجود دارند؛ در این باغ گیاهان و درختانی را می‌بینید که در هیچ جای دیگری از جهان پیدا نخواهید کرد. باغ گیاه‌شناسی پرادنیا رویال همچنین بهترین جا برای خرید ادویه‌جات و سوغاتی های سریلانکا است.

قلعه سیگیریا

قلعه سیگیریا

قلعه سیگیریا یکی از نمادهای شهر کندی است. این قلعه از جنس سنگ بوده و در میان جنگل‌های استوایی قرار گرفته است. قلعه سیگیریا ۱۶۰۰ سال قدمت دارد و دروازه ورود به کاخ پادشاهی بوده است. در اطراف این قلعه‌ی ۲۰۰ متری بقایای کاخ پادشاهی را می‌توانید تماشا کنید. همچنین می‌توانید از قلعه سیگیریا بالا بروید و از ارتفاع ۲۰۰ متری به شهر کندی و جنگل‌های انبوه آن چشم بدوزید. از مناظر این قلعه می‌توانید به اندازه یک سال عکس و فیلم برای اینستاگرام‌تان تهیه کنید.

سایر جاهای دیدنی کندی

اگر قصد دارید مدت بیشتری در شهر کندی بمانید، می‌توانید سری هم به مکان‌های زیر بزنید؛

– پرورشگاه فیل‌های پیناوا

– موزه ملی کندی

– مجسمه غول‌پیکر بودا

– گورستان سربازان جنگ جهانی دوم

– موزه دالادا مالیگاوا کندی

– معبد غار دامبولا

– شهر مقدس کندی

بنتوتا معروف!

بنتوتا که در همسایگی کلمبو قرار دارد، به ساحل‌های سحرانگیز و طلایی رنگش معروف است. همچنین جشنواره دوسالانه پراهرا نیز در این شهر برگزار می‌شود. این جشنواره یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سریلانکا است که در آن فیل‌ها را تزئین می‌کنند و همراه با رقص و موسیقی در خیابان‌ها می‌چرخانند.

بنتوتا

ساحل بنتوتا سحرانگیز است، نشستن در کنار نخل‌هایی که به‌ردیف چیده شده‌اند و تماشای غروب خورشید، آن هم زمانی که صدای نوازش موج‌های اقیانوس هند بر ماسه‌های طلایی‌رنگ ساحل را می‌شنوید، هر کسی را می‌تواند از خود بی‌خود کند.

برای شناختن بنتوتای معروف : (لینک مقاله)

باغ بریف

باغ بریف

باغ بریف یکی دیگر از جاهایی است که در سفر به سریلانکا باید حتما ملاقات کنید. این باغ ۵ هکتار وسعت دارد و همین‌طور که در میان گونه‌های گیاهی رنگارنگ آن قدم می‌زنید می‌توانید مجسمه‌هایی از هنرمندان مطرح سنگاپور را نیز تماشا کنید.

معبد کاند ویهاری

معبد کاند ویهاری

بلندترین مجسمه بودا در معبد کاند ویهاری نصب شده است و درختان مقدس انجیر آن را دربر گرفته‌اند. این معبد ۴۰۰ ساله یکی از مقدس‌ترین عبادتگاه‌های بوداییان است و شماری از مشهورترین مجسمه‌های بودا درون آن نگهداری می‌شوند.

نووارا الییا؛ پرسه‌ی خیال در مزارع چای

نووارا الییا

نووارا الییا نام یکی دیگر از شهرهای توریستی سریلانکا است. این شهر از جاذبه‌های طبیعی متنوعی مانند کوهستان، جنگل‌های بارانی و دریا برخوردار است. اگر سفر به سریلانکا را در فصل تابستان انجام دهید، خنکای این شهر زیبا می‌تواند پذیرای شما باشد. این شهر که به انگلستان کوچک معروف است، زیباترین مزارع چای سریلانکا را در خود جای داده است. بیایید نگاهی به جاهای دیدنی نووارا الییا بیندازیم.

مزارع چای نووارا الییا

مزارع چای نووارا الییا

اگر مزارع چای شهرهای قبلی نظر شما را جلب نکرده، مزارع چای نووارا الییا چیزی است که ورق را برمی‌گرداند. حضور در این مزرعه‌های نقاشی‌مانند می‌تواند یک خاطره فراموش‌نشدنی را برای شما به‌یادگار بگذارد. برخی از کارخانه‌های تولید چای این مزارع بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارند. شما می‌توانید همراه با محبوب خود در میان مزارع بچرخید و زنانی را تماشا کنید که مشغول چیدن برگ‌های چای هستند.

باغ‌های هاکگالا

باغ‌های هاکگالا

برای توصیف زیبایی‌های این باغ کافی است به یکی از افسانه‌های محلی سریلانکا رجوع کنیم. بر اساس این افسانه، خدای میمون (همان ۳ میمون بامزه‌ای که در بین ایموجی‌های موبایل‌تان دارید) برای یافتن یک گیاه جادویی به هیمالیا می‌رود. اما مشخصات گیاه جادویی را فراموش می‌کند. بدین‌ترتیب انواع گونه‌های گیاهی هیمالیا را با خود به سریلانکا آورده و در شهر نووارا می‌کارد. از این روی باغ هاکگالا را هیمالیای کوچک می‌دانند.

آبشار لاورز لیپ

آبشار لاورز لیپ

وقتی از پرسه زدن در مزارع چای حسابی سیراب شدید، وارد جاده‌های سبز و ییلاقی شوید تا پس از کمی پیاده‌روی و جنگل‌نوردی به آبشار خیره‌کننده‌ای برسید که از میان جنگل‌ها سربرآورده و از فراز صخره‌های طلایی رنگ جاری شده است. کافی است تصاویر آبشار لاورز لیپ را در اینترنت تماشا کنید تا شیفته‌اش شوید.

پارک ویکتوریا

پارک ویکتوریا

این پارک در مرکز شهر واقع شده و یکی از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا است. در پارک ویکتوریا می‌توانید زیباترین گونه‌های گیاهی آسیای جنوبی را تماشا کنید. پارک ویکتوریا همچنین محل زندگی برخی از نایاب‌ترین و زیباترین پرندگان جهان نظیر تیت خاکستری، پیتای هندی و مرغ مگس‌خوار کشمیری است.

سایر جاهای دیدنی نووارا الییا

– دریاچه گرگوری

– معبد سیتا امان

– پارک ملی سرزمین گال‌وِی

چگونه به سریلانکا برویم؟

سریلانکا

حالا که با شهرهای و جاهای دیدنی سریلانکا آشنا شدیم، بیایید شرایط سفر به سرزمین چای را بررسی کنیم.

قبل از هر چیز باید بگویم که برای دریافت ویزای سریلانکا نیازی به مراجعه به سفارت نیست. اگر پاسپورت شما بیش از ۷ ماه اعتبار دارد می‌توانید با در دست داشتن مدارک رزرو هتل، در فرودگاه‌های سریلانکا ویزای توریستی ۳۰ روزه‌ی این کشور را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دریافت نمایید.

برای چرخیدن داخل شهرهای سریلانکا وسایل حمل و نقل عمومی مختلفی وجود دارد. در سرزمین فانوس‌های دریایی، یک وسیله بامزه برای حمل و نقل عمومی وجود دارد که به آن توک توک می‌گویند. توک توک‌ها در واقع موتورسیکلت‌هایی سه چرخ با یک کابین کوچک هستند. توک توک‌ها در خیابان‌های سریلانکا به وفور یافت می‌شوند و شما را به مقصد مورد نظرتان می‌برند.

علاوه بر این می‌توانید از تاکسی، قطار و یا اتوبوس نیز استفاده کنید. البته اتوبوس‌های سریلانکا امکانات و وضعیت جالبی ندارند و بهتر است آن‌ها را به عنوان آخرین گزینه در نظر بگیرید.

هزینه‌ های سفر به سریلانکا

سریلانکا

با توجه به اینکه ویزای سریلانکا رایگان است، عمده هزینه‌های سفر به این کشور به بلیط هواپیما، هتل و خورد و خوراک تعلق می‌گیرد. ما قیمت این موارد را در شهریور ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار داده‌ایم.

– قیمت بلیط هواپیما تهران به کلمبو: از ۱۵ میلیون تومان به بالا

– قیمت بلیط هواپیما از کلمبو به تهران: از ۱۹ میلیون تومان

– قیمت هتل های ۵ ستاره سریلانکا: از ۲ میلیون تومان

– قیمت هتل های ۴ ستاره سریلانکا: از یک میلیون و پانصد هزار تومان

– قیمت هتل های ۳ ستاره سریلانکا: از ۶۰۰ هزار تومان

قیمت غذا در سریلانکا

قیمت غذا در سریلانکا

در سرزمین چای تا دلتان بخواهد رستوران‌های جورواجوری به گذرتان خواهند خورد که از غذاهای محلی سریلانکا تا انواع غذاهای بین‌المللی را ارائه می‌دهند. در ارزان‌ترین رستوران‌های سریلانکا می‌توانید با کمتر از ۳ دلار بسیاری از غذاهای محلی سریلانکا از جمله خورش سبزیجات، گُتو کُلا کَندا، دیها، لمپرایس، نان روتی، خوراک گوشت، مرغ کاری، خوراک نارگیل و غذاهای دریایی را نوش جان کنید.

در آخر

در بین همه کشورهای جهان، سفر به سریلانکا می‌تواند یکی از ارزان‌ترین و خاطره‌انگیزترین تجربه‌های زندگی شما را رقم بزند. تنوع جاذبه‌های گردشگری این کشور از یک سو و ارزان بودن قیمت‌ها از سوی دیگر، سرزمین چای را به یک مقصد خاص و متفاوت برای توریست‌های حرفه‌ای تبدیل کرده است. به‌خصوص که جاذبه‌های دیدنی این کشور در فاصله اندکی از یکدیگر قرار دارند.

در واقع شما می‌توانید در آرامش سواحل رویایی سریلانکا آفتاب بگیرید و اگر خسته شدید کافی‌ست کمی قدم بزنید تا به معابد، موزه‌ها و سایر جاذبه‌های شهری برسید و دوباره با کمی پیاده‌روی خود را به طبیعت سبز سریلانکا رسانده و جنگل‌های بارانی، مزارع چای و حیات وحش خارق‌العاده این جزیره را تماشا کنید.

سوالات متداول

بهترین شهرهای سریلانکا کدامند؟

کلمبو، کندی، بنتوتا، نووارا الییا و گاله زیباترین شهرهای سریلانکا هستند.

هزینه ویزای توریستی سریلانکا چقدر است؟

ویزای ۳۰ روزه سریلانکا رایگان است و در فرودگاه مقصد صادر می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا کدام فصل است؟

اگر بخواهید از نواحی جنوبی و غربی سرزمین چای دیدن کنید، بهترین زمان از ابتدای آذر تا پایان اسفندماه است. همچنین فصول بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به نواحی شرقی سریلانکا هستند.

برای سفر به سریلانکا چقدر بودجه لازم است؟

اگر بخواهید یک سفر ده روزه و ارزان داشته باشید، می‌توانید با حدود ۵۰ میلیون تومان به سریلانکا سفر کنید.

نظرات کاربران