بنتوتا سریلانکا

جاهاى دیدنی بنتوتا؛ از قایق سواری در جنگل های حرا تا معبد بودا!

بنتوتا

بنتوتا از شهرهای تفریحی و زیبای کشور سریلانکا است که در منطقه‌ای ساحلی قرار دارد. بخش وسیعی از این شهر با محیط‌های سبز و مملو از درختان بلند نخل نارگیل پوشیده شده است. فقط این نیست؛ جاهای دیدنی بنتوتا به حدی جذاب و چشمگیر است که زیبایی آن شما را مسحور خود می‌کند. اگر با تور سریلانکا به این کشور سفر می‌کنید؛ حواستان باشد که حتما بازدید این شهر در برنامه تور قرار گیرد.

دوست دارید راهنمای سفر به سریلانکا را داشته باشید؟ (لینک مقاله)

بهترین زمان سفر به بنتوتا سریلانکا

بنتوتا سریلانکا

سفر به یک شهر ساحلی آن هم در کشور زیبای سریلانکا، قطعا هیجان‌انگیز و متفاوت است. اما، اگر در فصل بارندگی به این شهر ساحلی سفر کنید؛ خبری از شنا و ورزش‌های آبی نخواهد بود. در شهر بنتوتا دو فصل موسمی و بین موسمی وجود دارد و این نوع آب و هوا باعث شده تا در بیشتر مواقع از سال بارندگی باشد. با این حال، چند ماه در سال آب و هوا مناسب و بارندگی بسیار کم است که بهترین زمان سفر به بنتوتا و دیدن سواحل فوق‌العاده زیبای آن خواهد بود. این زمان را می‌توان از اوایل آذر تا اوایل اسفند دانست. با این حساب فصل زمستان، فصلی ایده‌آل برای دیدن این همه زیبایی‌ است. 

6 مورد از جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا

1) ساحل بنتوتا

بنتوتا

در امتداد اقیانوس عظیم هند، ساحلی با شن‌های طلایی که در ردیف درختان نخل سرسبز قرار گرفته است؛ وجود دارد. با قدم زدن در این ساحل در حالی که به آرامی نسیم بین برگ درختان نخل می‌خورد؛ به دنیایی رویایی سفر می‌کنید. تماشا کردن آب‌های شفاف، آبتنی یا استراحت در زیر نور آفتاب در فضایی بکر و تمیز قطعا حالتان را به بهترین شکل تغییر می‌دهد. کمی بیشتر بمانید تا زیباترین و خیره‌کننده‌ترین غروب تماشایی خورشید را در افق اقیانوس هند ببینید.

به غیر از چشم اندازهای زیبای این ساحل، اغلب مسافران و گردشگران می‌توانند هر نوع ورزش آبی مهیجی که دوست دارند را انتخاب کنند. در فصل زمستان که آب و هوا مناسب است، دمای آب معتدل خواهد شد؛ اینجا به بهشت غواصان تبدیل می‌شود. البته، بنتوتا یک مقصد رویایی واقعی برای غواصان سرسخت است و به همین خاطر فروشگاه‌های غواصی زیادی در اطراف این ساحل وجود دارند که تجهیزات، کمک و راهنمایی را برای علاقه‌مندان به غواصی ارائه می‌کنند.

این ساحل بی شک یکی از زیباترین سواحل سریلانکا و جاهای دیدنی بنتوتا است که می‌توانید اوقات خوش و فراموش نشدنی را در کنار عزیزانتان تجربه کنید. چراکه امکانات برای هر بودجه‌ای در اینجا وجود دارد.

زمان بازدید: از 6 صبح تا 7 عصر

هزینه ورودی: رایگان

2) باغ بریف (Brief Garden)

بنتوتا

باغ افسانه‌ای بریف توسط یک هنرمند با نام Bevis Bawa طراحی شده یکی از خیره‌کننده‌ترین جاهای دیدنی بنتوتا است. این باغ در سال 1929 از مادرش به یادگار ماند و او این باغ را به یک بهشت هنری تبدیل کرد. در سال 1970 باغ بریف برای عموم افتتاح شد تا همه بتوانند این شگفتی را ازنزدیک ببینند. در واقع، این ملک که قبلا مزرعه لاستیک بود، امروزه ترکیبی از یک باغ و یک موزه در فضای باز است. مجسمه‌های بسیاری از Bevis و دیگر هنرمندان را می توان در این پارک بوم گردی باشکوه با وسعت 5 هکتار مشاهده کرد.

این باغ با بیش از 106 نوع درخت مختلف و صدها گونه جانوری دیگر، یکی از باغ های استوایی باشکوه است که از سنت‌های محلی سریلانکا به همراه مناظر ایتالیایی و انگلیسی در طراحی آن الهام گرفته شده است. این هنرمند (باوا) از پانزده باغبان کمک می‌گرفت تا بتوانند به نحو مطلوب این باغ را حفظ کنند. شما در باغ بریف، شاهد طیف گسترده‌ای از آثار هنری خواهید بود؛ از مجسمه‌های هومواروتیک گرفته تا نقاشی دیواری شگفت‌انگیز از زندگی در سریلانکا به سبک مارک شاگال. بسیاری از مجسمه‌ها با خزه و گیاهان کم رشد مانند سرخس و انگور از گونه‌های مختلف پوشیده شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن این باغ در فصلی که آب و هوا مناسب است (زمستان)؛ بروید تا تمام زیبایی‌ها را از نزدیک تماشا کنید.

زمان بازدید: از 8 صبح تا 17 بعد از ظهر

هزینه ورودی: 2000 روپیه سریلانکا به ازای هر نفر

3) مرکز حفاظت از لاک پشت دریایی کوسگودا        

لاک پشت دریایی کوسگودا

در فاصله 9 کیلومتری از ایستگاه راه آهن بنتوتا، یک مرکز حفاظت از لاک پشت است که در امتداد ساحل اقیانوس هند در کوسگودا واقع شده است. اینجا از بهترین جاهای دیدنی بنتوتا است که باید در طول تور سریلانکا از آن دیدن کنید. این پروژه با هدف محافظت از لاک پشت‌های دریایی در برابر شکارچیانی مانند سگ‌ها، پرندگان و خرچنگ‌ها ایجاد شده است. شما در این بازدید شاهد پنج گونه در معرض خطر از این لاک پشت‌ها خواهید بود. اگر به همراه خانواده و فرزندانتان به بنتوتا می‌روید؛ حتما از این مرکز دیدن کنید؛ چون یک تجربه فراموش نشدنی برای بچه‌ها خواهد بود.

داوطلبان شبانه در خطوط ساحلی گشت می‌زنند و با جمع آوری تخم لاک پشت‌ها از آنها نگهداری کرده و سپس رها سازی می‌کنند. آنها همچنین از لاک پشت‌های دریایی دارای معلولیت مراقبت می‌کنند و به درمان لاک پشت‌هایی می‌پردازند که به دلیل فعالیت‌های ماهیگیری ضعیف شده‌اند.

زمان بازدید: 8:30 صبح تا 18:30 عصر

هزینه ورودی: 1000 روپیه به ازای هر نفر

4) باغ لونوگانگا

4)	باغ لونوگانگا

باغ لونوگانگاکه به عنوان باغ‌های جفری باوا نیز شناخته می‌شود از جاهای دیدنی بنتوتا است.لونوگانگا در زبان سینهالی به معنای رودخانه نمک است. این باغ با الهام از رنسانس ایتالیایی و باغ‌های منظر انگلیسی، دارای حیاط‌هایی در جلو، حوضچه‌های زنبق، آلاچیق‌های رمانتیک است.

باغ به بخش‌های مختلفی از جمله تراس قرمز، اتاق شیشه‌ای، باغ آبی، حیاط زرد، مسیر پیاده‌روی طولانی و غیره تقسیم می‌شود. تراس قرمز به دلیل رنگ خاک که به رنگ قرمز در می‌آید، شناخته شده است. باغ آبی از یک دریاچه کوچک در وسط باغ تشکیل شده است و مکان مناسبی برای استراحت در میان بامبوهای بلند و برگ ها است. همچنین، این خانه و باغ شامل آثار هنرمندانی مانند دونالد فرند و لاکی سنا نایاک و همچنین آثاری از آسیا و اروپا است.

زمان بازدید: از ساعت 9 صبح تا 18 عصر

هزینه ورودی: 1500 روپیه به ازای هر نفر

5) معبد کاند ویهارایا (Kande Viharaya Temple)

5)	معبد کاند ویهارایا

این معبد نام خود را از “Kande Vihara” به معنای معبد کوهستانی گرفته ، زیرا در بالای یک تپه ساخته شده است. از مهمترین جاذبه‌های این معبد به عنوان یکی از جاهای دیدنی بنتوتا، مجسمه‌ای با ارتفاع حدود 5 متر است که بلندترین مجسمه بودای نشسته در جهان می‌باشد. همچنین شما در این معبد شاهد خانه تصویر، اتاق یادگار و درخت بودهی (Bodhi Tree) خواهید بود. این درخت 300 ساله در درون سالن موعظه قرار دارد که بسیار جالب و دیدنی است. همچنین، اتاقک یادگار معبد قدیمی‌ترین ساختمان موجود در محوطه معبد باشد. در ورودی اتاق با سنگ قمر و قاب در حجاری شده است. دیوارهای داخلی و سقف اتاق با نقاشی های دیواری دوران کندیان تزیین شده است. خانه تصویر معبد از یک اتاقک داخلی و یک اتاق بیرونی تشکیل شده است. در داخل اتاقک داخلی سه تصویر بودا در حالت ایستاده، نشسته و خواب دیده می‌شود.

زمان بازدید: از 6 صبح تا 19 عصر                       

هزینه ورودی: رایگان

6) سافاری رودخانه مادو گانگا

جاهای دیدنی بنتوتا

در فاصله 19 کیلومتری از ایستگاه راه‌آهن بنتوتا، سافاری رودخانه مادو گانگا یکی از جاهای دیدنی بنتوتا و بهترین تفریحاتی است که می‌توان سفر به این شهر زیبا انجام داد. مادو گانگا دومین تالاب بزرگ سریلانکا و به لحاظ تنوع زیستی بسیار غنی است. بهترین مکان برای تماشای پرورش میگو و روش های سنتی ماهیگیری و همچنین خانه 300 گونه گیاه و حدود 250 گونه حیات وحش است که آن را به پناهگاهی برای بوم شناسان و گیاه شناسان تبدیل می‌کند.

قایق رزرو کنید و در سافاری رودخانه مادو با همراهی متخصصان آموزش دیده و ماهیگیران محلی از دهانه رودخانه مادو عبور کنید. این سافاری فرصتی برای دیدن کروکودیل ها، مارهای آبی، مارهای درختی و گرازهای وحشی خواهد بود. در این سافاری از جزایر زیبایی دیدن می‌کنید؛ اما یکی از کارهای جالب،آبگرم ماهی در میان رودخانه است. با عبور از میان جنگل‌های حرا، با چندین مخزن ماهی مستطیلی روبرو می‌شوید که خانه ماهی گورامی است؛ هدف اصلی این مخازن ماهی، ارائه ماهی درمانی است. محیط طبیعی اطراف آبگرم ماهی فوق‌العاده است و مناظر بی‌وقفه و منظره‌ای از جنگل‌های وسیع حرا را خواهید دید.

زمان بازدید: 6 صبح الی 6 بعد از ظهر

هزینه قایق: 10 دلار به ازای هر نفر

در آخر

بلیط هواپیما سریلانکا را رزرو کنید و به این کشور فوق‌العاده زیبا سفر کنید؛ اما فرموش نکنید که حتما به شهر بنتوتا سر بزنید. اینجا طبیعت، دریا و ساحل چیزی فراتر از حد تصور است؛ به حدی زیبا که آن را همانند یک نقاشی از بهشت خواهید دید. جاهای دیدنی بنتوتا همگی از سرسبزی، زیبایی و هیجان برخوردارند؛ پس حتما در لیست برنامه سفرتان ‌آن را قرار دهید. 

نظرات کاربران