شهرهای کوچک روسیه

معرفی شهرهای کوچک روسیه برای تجربه سفری تاریخی، مفرح و آموزنده

روسیه کشوری باشکوه و البته مرموز است؛ سرزمینی که می‌توانید گذشته آن را میان کلیساها و صومعه‌ها یا موزه‌ها جست‌وجو کنید و از حقایقی عجیب و شگفت‌انگیز مطلع شوید، کاخ‌های آن را ببینید، از دیدن مناظر جذابش لذت ببرید و سفری تفریحی و در عین حال آموزنده داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم هشت تا از شهرهای کوچک روسیه را به شما معرفی کنیم؛ شهرهایی با قدمت طولانی که هرکدام به‌نوعی، عظمت تاریخ این سرزمین را نشان می‌دهد. مناظر سورئال، سازه‌هایی با معماری شگفت‌انگیز، خیابان‌های سنگفرش‌شده و ابنیه تاریخی این شهرها برای هر گردشگری تجربه‌ای جالب خواهد بود. اگر دوست دارید راجع‌به شهرهای کوچک روسیه، این جواهرات قیمتی، بیشتر بدانید، این مقاله را از دست ندهید. 

تور اروپا

فرصت رزرو ارزان ترین بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

سوزدال؛ از مهم‌ترین شهرهای کوچک روسیه

شهرهای کوچک روسیه

اگر اهل تاریخ هستید و دوست دارید در سفر خود به روسیه از یک شهر باستانی دیدن کنید، به سوزدال بروید. این شهر زیبا و تاریخی به مثابه یک موزه است و بیشتر از سیصد بنای یادبود هنری و کهن را در خود دارد. در این هنرستان جذاب هیچ ساختمانی که به شیوه امروزی ساخته شده باشد وجود ندارد و فضای آن، شما را به روسیه در گذشته‌های دور می‌برد و با پیشینه فرهنگی غنی این کشور، بیش از پیش آشنا می‌کند. موزه معماری چوبی، سوزدال کرملین و مجموعه موزه صومعه اسپاسو اوفیمیف از جاذبه‌های گردشگری برتر سوزدال است. اگر به این شهر شگفت‌انگیز بروید، می‌توانید در هتل روسی ایزبا که امکانات خوبی را برای گردشگران فراهم کرده است، اقامت کنید. 

پلیوس

این شهر رویایی بیشتر شبیه یک نقاشی کارت‌پستالی در دهه 1900 است و از جمله شهرهای کوچک روسیه به شمار می‌رود که توسط طبیعت بی‌نظیری از تپه‌ها، جنگل‌های سرسبز و دریاچه ولگا پلیوس احاطه شده است. در این شهر هم که مثل یک اثر کلاسیک، قدمت دیرینه تاریخ و فرهنگ سرزمین روسیه را به نمایش می‌گذارد، می‌توانید انواع جاذبه‌های توریستی نظیر ساختمان‌هایی با معماری باشکوه را از نزدیک ببینید. گفتنی است که پلیوس زنجیره‌ای از شهرهای تاریخی را به هم وصل کرده و جاذبه‌های آن، از کلیساها و موزه‌های باستانی گرفته تا بناهای تاریخی، علاقه‌مندان تاریخ را شیفته خود می‌کند. کلیسای رستاخیز، کلیساهای ترینیتی و وودنسکایا و کلیسای جامع  اسامپشن از جمله این کلیساهاست. پلوسکی اوسادبه پلیو نیز از گزینه‌های خوب اقامتی شما در این شهر است.  

برای تور روسیه لحظه آخری آماده اید؟

ولادیمیر؛ شهر کوچک روسیه

ولادیمیر؛ شهر کوچک روسیه

یک شهر تاریخی دیگر که از شهرهای کوچک در روسیه به شمار می‌آید و با خیابان‌های سنگفرش‌شده‌اش، زمینه جذابی را برای عکاسی فراهم می‌کند؛ در این شهر نیز تنها یک پرده از تاریخ باشکوه روسیه و بازارهای آن، مقابل دیدگان‌تان به نمایش در می‌آید. در شهر ولادیمیر روسیه، ترکیب معماری تاریخی و مدرن در ساخت معابد، ساختمان‌های بزرگ شیشه‌ای و یا بتنی و هم‌چنین گنبدهای طلایی کلیساها، جلوه‌ای خاص و زیبا پدید آورده است. اگر به ولادیمیر سفر کنید می‌توانید اتاقی در هتل ولادیمیر رزرو کنید، چند روز بمانید و علاوه‌بر گشت‌وگذار در سطح شهر، شگفتی‌های فعالیت قایقرانی با قدمتی که به قرن دوازدهم برمی‌گردد را از نزدیک ببینید. خوب است بدانید که برترین جاذبه‌های توریستی این شهر شامل  موزه قدیمی ولادیمیر، گلدن گیت و کلیسای جامع سنت دیمیتریوس است. 

ایوانوو؛ ملقب به عروس شهرهای کوچک روسیه

یک سفر رویایی به عروس شهرهای کوچک روسیه را تجربه کنید؛ ایوانوو، با محیطی پرهیاهو، طبیعتی دیدنی و معماری تحسین‌برانگیز سازه‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد. مطمئن باشید که حتی اگر کودکان‌تان را هم همراه خود ببرید، هرگز پشیمان نخواهید شد؛ ایوانوو محیطی شاد دارد که برای کودکان هم جذاب است. بچه‌ها را به پارک نقره و باغ وحش شهر ببرید و لحظاتی خوش داشته باشید. موزه پنبه چاپ ایوانوفسکی، موزه ایالتی ایوانوو که تاریخ و فرهنگ‌های محلی را نمایش می‌دهد و نیز صومعه صخره شهر ایوانوو، از دیگر جاذبه‌های ایوانوو است که هرگز نباید از دست بدهید. هم‌چنین بهترین هتل منچستر وسترن روسیه آماده پذیرایی از شما در این شهر کوچک روسیه است. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

سرگیف پوساد؛ از شهرهای کوچک کشور روسیه

شهرهای کوچک روسیه

یکی از زیباترین شهرهای کوچک روسیه را به شما معرفی می‌کنیم؛ سرگیف پوساد، شهری مذهبی و قدیمی که در نزدیکی مسکو قرار دارد، مرکز مذهبی منطقه مسکو و محل اولین صومعه محسوب می‌شود. در این شهر که به‌نوعی مروارید ارتدکس پایتخت روسیه به شمار می‌رود، می‌توانید کلیسا و صومعه چوبی را ببینید و به موزه‌هایی نظیر موزه ملی اسباب‌بازی‌ها و موزه تاریخ و هنر دولتی سر بزنید و در هتل بارسکی پولاتی شهر پوساد اقامتی تکرار نشدنی را تجربه کنید. 

شهر پرسلاول زالسکی؛ از شهرهای کوچک کشور روسیه

اگر دوست دارید یکی از شهرهای کوچک روسیه با محیطی آرام‌تر را ببینید و در خیابان‌های سنگفرش‌شده قدم بزنید، به پرسلاول زالسکی، شهری واقع در پشت یک دریاچه، بروید. پارک ملی دریاچه پلشچایوو از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر پرسلاول زالسکی است. این شهر با ارائه چشم‌اندازهایی از مناظر تاریخی نظیر معابد قدیمی باستانی، انواع موزه‌ها مثل موزه آهن‌های تخت، صومعه‌ها و کلیسای جامع، شما را با پیشینه تاریخی روسیه بیشتر آشنا می‌کند. اگر به این شهر جذاب دیدنی رفتید، حتما انواع غذاهای اصیل روسی را در بهترین رستوران‌های آن میل کنید و لذت ببرید. مهمانخانه رودخانه ویلا بهترین مکان اقامتی در این شهر کوچک روسیه است. 

اوگلیچ

اوگلیچ

جالب است بدانید اوگلیچ روی رودخانه ولگا که از بزرگ‌ترین رودخانه‌های دنیاست قرار دارد. در این شهر کوچک روسیه می‌توانید کلیسای جامع اوگلیچ با نقاشی‌های دیواری قرن هفدهم را ببینید و هم‌چنین از کلیسایی که به یاد شاهزاده دیمیتری ایوانوویچ ساخته شده است، بازدید کنید. از دیگر جاذبه‌های مطرح این شهر می‌توان به سازه کرملین اوگلیچ که از شگفتی‌های معماری است، دریاچه‌ای درخشان، خانه‌های چوبی سنتی و موزه افسانه‌ها و خرافات اشاره کرد. هتل ولگا ریویرا نیز از بهترین اقامتگاه‌های این شهر است. 

میشکین؛ یکی از بهترین شهرهای کوچک روسیه

میشکین که در ساحل رودخانه ولگا، در 39 کیلومتری اوگلیچ قرار دارد و با جنگل‌های سرسبز کاج احاطه شده است، به‌خاطر زیبایی تحسین‌برانگیز، ساختمان‌های سنگی و چوبی تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر خود از قبیل موزه روسی والنکی و موزه ملی قوم‌نگاری میشکین، همه ساله گردشگران بسیاری را به‌سوی خود جذب می‌کند. بد نیست بدانید حتی امروزه هم سازه‌های جدید این شهر طبق سنت‌های معماری چوبی ساخته می‌شود. یادتان باشد که اگر به میشکین روسیه رفتید، مسافرخانه کوشکین آماده پذیرایی از شماست. 

سخن پایانی سه کلیک درباره شهرهای کوچک روسیه

اگر از مطالعه این مقاله راجع‌به شهرهای کوچک روسیه به وجد آمدید، خوب است هرچه زودتر برای تجربه یک سفر مهیج تاریخی به این سرزمین برنامه‌ریزی کنید. این شهرها ابنیه تاریخی، ساختمان‌هایی با معماری سنتی، موزه‌ها، صومعه‌ها و کلیساهایی دارد که دیدن‌شان شما را با پیشینه غنی تاریخی روسیه بیشتر آشنا خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ دوست دارید کدام شهر کوچک روسیه را از نزدیک ببینید؟ برای ما بنویسید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

سوالات متداول در مورد شهرهای کوچک روسیه

کشور روسیه چند شهر دارد؟

روسیه کشوری چند قومیتی است که نزدیک 1100 شهر دارد؛ شهرهایی که به دلیل آب‌وهوایی مطبوع و جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده، میان توریست‌ها بسیار پرطرفدار است.  

زیباترین شهر روسیه چه شهری است؟

کوستراما، میشکین و سرگیف پوساد با وجود کوچک بودن، بسیار تماشایی و جذاب است. 

قدیمی‌ترین شهر روسیه کدام است؟

دربنت نه‌تنها قدیمی‌ترین شهر روسیه، بلکه یکی از شهرهای کهن دنیاست که طبق گفته‌ها، قدمت آن به 5000 سال هم می‌رسد. در دربنت، اولین سکونت‌گاه‌های ابتدای عصر برنز شکل گرفت. 

آیا مسکو شهری کوچک است؟

خیر. مسکو یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان است و حتی در قاره اروپا، این شهر پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر از نظر مساحت محسوب می‌شود. 

کوچکترین شهر روسیه کدام است؟

چکالین کوچک‌ترین شهر روسیه است که جاذبه‌هایی دیدنی نظیر پارک ملی اوگرا را در خود جا داده است. 

نظرات کاربران