25 بهمن 1402
چین

جاهای دیدنی هانگژو؛ همه چیز از دریاچه غربی شروع می‌شود

یکی از شهرهای معروف چین، شهر هانگژو مرکز ژجیانگ است. این شهر در جنوبی‌ترین قسمت کانال بزرگ چین قرار دارد. کانال بزرگ(گراند کانال) طولانی‌ترین کانال جهان است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده. این کانال حدود 1776 کیلومتر امتداد دارد و شهر هانگژو را به پکن متصل می‌کند. هانگژو یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای توریست‌هایی است که به کشور چین سفر می‌کنند. این شهر جاهای دیدنی بسیار زیبایی دارد. گردشگران برای دیدن مکان‌های توریستی هانگژو به این شهر سفر می‌کنند؛ زیرا با رفتن به بهترین جاهای دیدنی هانگژو می‌توانند در فرهنگ و میراث غنی چین غوطه‌ور شوند. این شهر برخلاف شهرهای بزرگ و معروف چین که به سمت مدرنیزه شدن می‌رود، میراث غنی چین باستان را حفظ کرده‌است. ما در این مقاله جاهای دیدنی هانگژو را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید در سفر خود از این مکان‌ها دیدن کنید. در این مقاله همراه ما باشید.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

جاهای دیدنی هانگژو

 جاهای دیدنی هانگژو

شهر هانگژو از تمام شهرهای بزرگ چین آرام‌تر است. یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی هانگژو، دریاچه‌غربی است. در اطراف این دریاچه زیارتگاه‌ها، معابد قدیمی، پل‌های رمانتیک و بتکده‌های بسیاری ساخته شده‌است. تمام این مناظر زمانی زیباتر به‌نظر می‌رسند که شب بعد از روشن شدن چراغ‌های این ساختمان‌ها، به تماشای آن‌ها بروید. هانگژو توسط مارکوپولو به‌عنوان زیباترین شهر جهان معرفی شده‌است. شهر هانگژو به‌دلیل پیشیه طولانی خود در تولید ابریشم به شهر ابریشم معروف است؛ سنتی که هنوز در بسیاری از کارخانه‌ها و بازارها ادامه دارد. این شهر همچنین به‌خاطر چایی معروف است که سالی دو بار با دست چیده می‌شود. این دو سنت قدیمی چین هر سال، در اکثر قسمت‌های شهر جشن گرفته می‌شود. در ادامه فهرستی از جاهای دیدنی هانگژو را به شما معرفی می‌کنیم.

 پل‌های معروف دریاچه غربی 

 پل‌های معروف دریاچه غربی 

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی هانگژو، دریاچه‌غربی است. این دریاچه در مرکز بخش‌های قدیمی و دیدنی شهر قرار دارد و انگار با معابد تاریخی و جاهای دیدنی هانگژو احاطه شده‌است. این دریاچه مساحتی نزدیک به شش کیلومترمربع را پوشش می‌دهد و به پنج بخش تقسیم می‌شود. این بخش‌ها شامل دریاچه بیرونی (Wai Hu)، دریاچه داخلی شمالی (Beili Hu)، دریاچه داخلی غربی (Xili Hu)، دریاچه جنوبی (Xiaonan Hu) و دریاچه Yue Hu است. مسیر Su Causeway با نزدیک به سه کیلومتر طول، در سال 1089 ساخته شد و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی هانگژو در دریاچه غربی است. Su Causeway  کرانه‌های شمالی و جنوبی دریاچه غربی را به هم متصل می‌کند. این گذرگاه برای قدم زدن بسیار محبوب است، به‌خصوص در بهار که گلزارها و درختان هلو شکوفه می‌دهد. 

این دریاچه بسیاری از پل‌های قدیمی و زیبا را در خود جای داده است؛ از جمله پل شکسته (Duan Qiao) که مسیر Baidi را به ساحل متصل می‌کند. یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌های دریاچه، غرفه ماه پاییز (Pinghu Qiuyue)  و غرفه Pavilion of the Cranes است. غرفه ماه پاییز از سال 1699 افتتاح شده‌است. Pavilion of the Cranes در سال 1300 به افتخار شاعر Lin He-jing که در سال 1028 درگذشت و قبرش در همان نزدیکی است، ساخته شد. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی دریاچه غربی جزیره، تپه تنها (گوشان) است. این جزیره  مناظر بسیار زیبا و موزه‌های شگف‌انگیزی دارد. یکی دیگر از جزیره‌های دیدنی این دریاچه، جزیره‌ای است که به بهشت کوچک معروف است. این جزیره با چهار دریاچه کوچک متصل به‌هم، احاطه شده‌است. این دریاچه‌های کوچک توسط یک پل زیگزاگی قوس‌دار به یکدیگر متصل شده‌است. جزیره بهشت کوچک به دلیل شکوفه‌های نیلوفر آبی و آلاچیق‌های خود معروف است. بعد از دیدن تمام جاهای دیدنی هانگژو در دریاچه غربی، دیدن موزه‌های این دریاچه و اجراهای فواره موزیکال را فراموش نکنید. 

یکی از جاهای دیدنی هانگژو؛ معبد یوفی

یکی از جاهای دیدنی هانگژو؛ معبد یوفی

اگر قصد رفتن به یکی از جاهای دیدنی هانگژو را دارید، معبد یوفی پیشنهاد ما به شما است. این معبد قدیمی باشکوه که در انتهای شمالی مسیر Su Causeway قرار دارد، در سال 1221 به افتخار ژنرال بسیار مورد احترام یوفی ساخته شد. این ژنرال در برابر حملات بسیار زیاد تارتار‌ها مقاومت کرد اما او را به خیانتی بزرگ متهم کردند. او در سال 1142 به همراه پسرش به دار آویخته شد. بعد از مرگ وی، دروغ بودن اتهامات علیه او مشخص شد و معبدی به نام او ساختند و او را در آن‌جا دفن کردند. از نکات برجسته این بازدید می‌توان به مجسمه یوفی در تالار معبد اشاره کرد که با کلاه و چکمه نظامی تزیین شده‌است. سقف این معبد با مجسمه پرنده‌های درنا تزئین شده‌ که نمادی از جاودانگی است. یکی دیگر از دیدنی‌های این معبد، 86 پلاک سنگی است که امپراتور گائوزونگ و همسرش متون کلاسیک کنفوسیوس را بر روی آن‌ها حکاکی کرده‌اند. ارزشمندترین گنجینه معبد یوفی یک کره سنگی آسمانی است که مربوط به زمان پنج سلسله (907-960) است. باغ گیاه شناسی هانگژو با مساحت 500 هکتار در نزدیکی معبد یوفی  قرار دارد. این باغ در سال 1956 تأسیس شد و با بیش از 4000 گونه گیاهی و انواع مختلف بامبو، یک باغ گیاهی باشکوه به‌شمار می‌رود.

پاگوداهای زیبا: لیوهه، لای‌فنگ و بائوچو

پاگوداهای زیبا: لیوهه، لای‌فنگ و بائوچو

یکی از زیباترین جاهای دیدنی هانگژو در هشت کیلومتری جنوب هانگژو در کرانه شمالی رودخانه کیانتانگ واقع شده‌است. بتکده نفیس لیوهه یا بتکده شش هارمونی به ارتفاع 60 متر یکی از جاهای دیدنی هانگژو است که باید به آن سر بزنید. نام این معبد به ۶ آیین بودایی یعنی بهشت، زمین، شمال، جنوب، شرق و غرب اشاره دارد. تاریخچه بتکده شش هارمونی به بیش از ۱۱۰۰ سال قبل از سال ۹۷۰ پس از میلاد در سلسله سانگ شمالی بازمی‌گردد. این بتکده بارها ویران شده‌ و مورد بازسازی قرار گرفته‌است. اولین بتکده ساخته‌شده ارتفاعی نزدیک به 150 متر داشته‌است. این بنا قبلا به‌عنوان یک فانوس دریایی مورد استفاده قرار گرفته‌است. گردشگران می‌توانند از طریق پله‌های این بتکده به بالاترین طبقه آن بروند و از مناظر فوق‌العاده شهر لذت ببرند. یکی دیگر از بتکده‌های معروف، بتکده لای‌فنگ (Léi Feng Ta) است. این معبد یک برج هشت ضلعی پنج طبقه باشکوه است که ارزش بازدید دارد. بتکده لای‌فنگ در زمان 975 بعد از میلاد ساخته شده‌ و  به دریاچه غربی مشرف است. یکی دیگر از بتکده‌های معروف هانگژو، بتکده بائوچو در نزدیکی دریاچه غربی است. 

معبد لینگین 

یکی دیگر از جاهای دیدنی هانگژو، مهبد لینگین است. این معبد یکی از معروف‌ترین معبدهای بودا در هانگژو است. لینگین در جنوبی رودخانه یانگ‌تسه قرار دارد. معبد لینگین در منطقه  فی‌لا‌فنگ در شمال غربی دریاچه‌غربی، بین قله‌های کوه لینگین، مکانی دنج و آرام در میان درختان بلند و جاذبه‌ای دیدنی برای توریست‌ها است. ساخت معبد لینگین در هانگژو به 326 قبل از میلاد برمی‌گردد. از قسمت‌های دیدنی این معبد می‌توان به تالار پادشاهان آسمانی و تالار مجلل Daxiong Baodian به ارتفاع 34 متر اشاره کرد. مجسمه 20متری معروف بودا نیز در این معبد قرار دارد. بعد از تماشای معبد، به قله فی‌لای‌فنگ سر بزنید. این قله مناظر و قارهای دیدنی بسیار زیبایی دارد. در غارهای این کوه، 380 مجسمه‌ متعلق به قرن دهم وجود دارد. 

چای لانگ‌جینگ یا چاه اژدها؛ یکی از جاهای دیدنی هانگژو

چای لانگ‌جینگ یا چاه اژدها؛ یکی از جاهای دیدنی هانگژو

یکی از زیباترین و طبیعی‌ترین جاهای دیدنی هانگژو، منطقه کشت چای لانگ‌جینگ است. هانگژو به‌خاطر این چای که به صورت محلی پرورش داده می‌شود، در سراسر جهان مشهور است. چای لانگ‌جینگ که به چای چاه اژدها هم معروف است، قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین چای چینی در بین مردم این کشور است که قدمتی بیش از ۱۲۰۰ سال دارد. چای لانگ جینگ در نزدیکی منطقه دریاچه غربی کشت می‌شود. این دهکده در سه کیلومتری دریاچه‌غربی قرار دارد و نام آن لانگ‌جین است. این کلمه در لغت چاه اژدها معنی می‌شود و به همین دلیل چای کشت شده در این منطقه را چای لانگ‌جینگ نامیده‌اند. دهکده لانگ‌جینگ، از زیباترین مناطق روستایی چین است. یکی از دلایلی که گردشگران رفتن به این دهکده را دوست دارند، نوشیدن چای سنتی چینی در مزارع چای است. این چای را با آب چاه روستا که همان چاه اژدها است درست می‌کنند. اگر به چای سنتی چینی علاقه دارید، به موزه ملی چای چین سر بزنید. در این موزه تاریخچه‌ها و مراسم‌های زیادی درباره کشت و نوشیدن چای چینی وجود دارد. 

خیابان باستانی کینگ‌هفانگ

خیابان قدیمی کینگ‌هفانگ از زمان باستان یکی از مهم‌ترین خیابان‌های شهر و جاهای دیدنی هانگژو بوده‌است. این خیابان با فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و چایخانه‌های قدیمی خود، مرکز سیاست، فرهنگ و تجارت شهر هانگژو محسوب می‌شود. کینگ‌هفانگ بعد از سال‌ها هنوز یک منطقه مهم تجاری در شهر خود است. فروشگاه‌های قدیمی بسیار زیادی در این منطقه وجود دارد. گردشگران می‌توانند با پیاده‌روی در این منطقه از فرهنگ قدیمی چین دیدن کنند. این منطقه علاوه‌بر رستوران‌ها و چایخانه‌های سنتی بسیار، کانون فرهنگ خلاقانه است و هنرمندان خیابانی بیشماری مهارت‌های نوشتاری و تکنیک‌های هنری باستانی را در گینگ‌هفانگ به نمایش می‌گذارند. در مغازه‌های این خیابان همه چیز می‌فروشند؛ از ابریشم مرغوب گرفته تا چای سنتی چینی. 

 موزه ملی ابریشم چین

 موزه ملی ابریشم چین

ابریشم هانگژو از زمان‌های بسیار قدیم معروف بوده‌است. این ابریشم در سراسر جهان در بازارها و فروشگاه‌های متعدد به فروش می‌رسد. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که دوست‌دارند از تاریخچه صنعت ابریشم‌بافی در هانگژو مطلع شوند، موزه ملی ابریشم مخصوص شما است. این موزه یکی از مشهورترین جاهای دیدنی هانگژو به‌شمار می‌رود.گردشگران می‌توانند با یک پیاده‌روی کوتاه از دریاچه‌غربی به این موزه بروند. در موزه ملی ابریشم، نمایشگاه‌های بسیاری وجود دارد که تاریخچه ابریشم‌بافی و صنعت آن را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه‌ها تمام اطلاعاتی که درمورد ابریشم نیاز دارید را به شما می‌دهد.

کوه باشکوه موگان؛ یکی از جاهای دیدنی هانگژو 

 اگر از دوستداران طبیعت هستید، رفتن به کوه موگان که یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی هانگژو است انتخاب منحصربه‌فردی براش شما است. این کوه با ارتفاعی نزدیک به ۷۲۰ متر در شمال غربی شهر هانگژو قرار دارد.  جالب است بدانید نام این کوه از نام زوجی افسانه‌ای گرفته شده‌است که در قرن ۵ قبل از میلاد در این‌جا زندگی می‌کردند. این زن و مرد، هر دو آهنگران با استعدادی بودند که زندگی خود را وقف ساختن دو شمشیر افسانه‌ای برای امپراتور کردند. امروزه این کوه به‌دلیل زیبایی طبیعی فوق‌العاده‌اش بسیار مورد توجه گردشگران  قرار می‌گیرد. گردشگران علاوه‌بر پیاده‌روی و گشت‌وگذار در این پارک می‌توانند با دوچرخه‌سواری یا اقامت در مسافرخانه‌ها و هتل‌های محلی این کوهستان، در آن‌جا وقت بگذرانند. بسیاری از این هتل‌ها در اوایل قرن بیستم ساخته شده‌است.

کانال‌های دهکده آبی ووژن 

کانال‌های دهکده آبی ووژن 

 یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی هانگژو، دهکده آبی ووژن است. ووژن، یکی از معرو‌ف‌ترین دهکده‌های آبی چین است. این دهکده یک نسخه بسیار کوچک‌تر از ونیز به‌شمار می‌رود. ووژن پر از رودها و آبراهه‌های عریض و باریک است که باهم یکی می‌شوند. می‌کند. تمام این راه‌های آبی پر از قایق‌های چوبی است که مردم دهکده آن‌ها را هدایت می‌کنند. این قایق‌ها هم به عنوان وسیله نقلیه و هم گاهی اوقات وسیله‌ای برای فروش سبزیجات و دیگر خوراکی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این مقصد گردشگری محبوب به شش منطقه منحصربه‌فرد تقسیم شده‌است که هر کدام بر یک جنبه خاص از فرهنگ غنی این منطقه تمرکز دارد. این مناطق شامل مناطق اختصاص داده‌شده به صنایع‌دستی و کارگاه‌ها، مسکن سنتی، غذا و نوشیدنی، هنر و سرگرمی و یک منطقه برای خرید است.

 چشمه هوپائو

چشمه ببر دونده (هوپائو) که یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی هانگژو است، در پنج کیلومتری جنوب دریاچه‌غربی واقع شده‌است. این چشمه یکی از شناخته شده‌ترین چشمه‌های چین است. طبق افسانه‌های محلی، این چشمه توسط راهبی در سال 819 پس از میلاد کشف شد. راهب در زمان خشکسالی خواب دید که دو ببر او را به منبعی از آب می‌برند. مردم محلی برای خجسته شمردن این روز و کشف راهبه، تعدادی مجسمه زیبا از ببرها در کنار چشمه‌ها و آب‌های معدنی شفابخش آن ساخته‌اند. مردم این منطقه به دلیل وجود آب معدنی، چای لای‌جینگ را در این منطقه کشت می‌کنند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت هوپائو وجود مزارع چای و چایخانه‌های نزدیک آن است.

جاهای دیدنی هانگژو که باید با کودکان به آن‌ها سر بزنید. 

جاهای دیدنی هانگژو

هانگژو به‌خاطر بتکده‌ها و معابد زیبای متعددش مشهور است، اما مکان‌های جالب و سرگرم‌کننده‌ای برای کودکان نیز دارد. یکی از جاهای دیدنی هانگژو پارک Hello Kitty  است. این پارک درمورد یکی از مشهورترین شخصیت‌های انیمیشن ژاپن تمرکز دارد. پارک Hello Kitty  بزرگ‌ترین پارک از این مجموعه پارک به‌شمار می‌رود که در خارج از ژاپن افتتاح شده‌است. این پارک شش بخش مختلف دارد. هر کدام از این بخش‌ها موضوعات مختلفی را ارائه می‌دهد. یک بخش برای بازی کودکان، یک بخش برای دیدن شخصیت کارتون و بخش‌های دیگر برای خرید، بازی و خوراکی خوردن است.

باغ وحش هانگژو یکی دیگر از جاهای دیدنی هانگژو است که کودکان را خوشحال می‌کند. این منطقه 50 هکتاری در نزدیکی دریاچه‌غربی قرار دارد. باغ‌وحش هانگژو  بیش از 2000 موجود از 200 گونه را در خود جای داده‌است. بیش‌تر گردشگران برای دیدن پانداهای بزرگ و زیبای چین به آن‌جا می‌روند. حیوانات بومی مثل، ببرهای چین جنوبی، میمون‌های طلایی، پرنده‌های تاج‌دار قرمز و فیل‌های آسیایی نیز در این باغ‌وحش زندگی می‌کنند. آخرین جایی که کودکان می‌توانند از رفتن به آن‌جا لذت ببرند، تالاب ملی شی‌شی است. این تالاب یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی چین به‌شمار می‌رود. با رفتن به این تالاب می‌توانید از نمایش قایق‌ اژدها، دهکده ماهیگیری سنتی، گل‌های کمیاب نیلوفر آبی، و تماشای پرندگان لذت ببرید. 

دریاچه کیاندائو؛ دریاچه هزار جزیره و شهرهای باستانی به زیر آب رفته

دریاچه کیاندائو؛ دریاچه هزار جزیره و شهرهای باستانی به زیر آب رفته

یکی از عجایب و جاهای دیدنی هانگژو دریاچه کیاندائو است. دریاچه کیاندائو یا دریاچه هزار جزیره در شهر ژجیانگ چین در ۱۵۰ کیلومتری شهر هانگژو قرار دارد. این دریاچه مصنوعی بعد از تکمیل ایستگاه برق آبی در رودخانه شینان شکل گرفته‌است. داستان درست شدن این دریاچه، جزیره‌های زیبایش و شهرهایی که در زیر آن است، بسیار جالب به‌نظر می‌رسد. در سال ۱۹۵۹ برای ساخت سد زیانجویانگ، دره‌ای پر از آب شد و دریاچه یا سد ۵۷۳ کیلومتر مربعی با ظرفیت ذخیره ۱۷.۸ کیلومتر مکعب درست شد. این دریاچه مصنوعی که در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی هانگژو قرار دارد، یکی از زیباترین جاهای دیدنی هانگژو است.

 دریاچه کیاندائو به آب زلال و شفاف و آشامیدنی‌اش معروف است. زیبایی‌های این د‌ریاچه فقط به آب زلال و جزایر پراکنده‌اش محدود نمی‌شود؛ زیر دریاچه گنجینه ارزشمندی خوابیده که از خود دریاچه جالب‌تر و دیدنی‌تر است. قبل از این که این دره پر از آب شود، در پای کوه وو شی دو شهر باشکوه و باستانی شی‌چنگ و هی‌چنگ قرار داشت. شهر شی‌چنگ بیش از ۱۳۰۰ سال پیش در دوره سلسله تانگ ساخته شده‌بود. شهر هی‌چنگ قدیمی‌تر از شهر شی‌چنگ است و در سال ۲۰۸ بعد از میلاد در دوره سلسله هان ساخته شده‌است. هر دو این شهرها در سپتامبر ۱۹۵۹ به زیر آب فرو رفتند؛ چون دولت چین در آن منطقه یک ایستگاه برق‌آبی و سد درست کرد تا بتواند نیازهای جمعیت رو به رشد شهر هانگژو را تامین کند. همراه این دو شهر باستانی، ۲۷ شهر، ۱۳۷۷ روستا، تقریبا ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و هزاران خانه مسکونی به زیر آب رفت. این دریاچه که در بین مردم محلی و گردشگران محبوب است، به‌عنوان مکانی عالی برای پیاده‌روی، شنا، قایق‌سواری و غواصی است. گردشگران می‌توانند با استفاده از زیردریایی که در دریاچه است از شهرهای باستانی زیر آب دیدن کنند. 

جاهای دیدنی هانگژو و محل اقامتی راحت

جاهای دیدنی هانگژو و محل اقامتی راحت

هتل‌های لوکس

به لطف محبوبیت هانگژو به‌عنوان یک مقصد گردشگری، این شهر تعداد زیادی از هتل‌های لوکس را در خود جای داده‌است. یکی از بهترین گزینه‌ها، هتل پنج ستاره Hangzhou Marriott Qianjiang است که دارای منظره فوق‌العاده رودخانه، دکوراسیون زیبا و مجلل و امکانات رفاهی در سطح جهانی، از جمله اسپا با خدمات کامل است.

Banyan Tree Hangzhou  یکی دیگر از پیشنهادات لوکس پنج ستاره است. این هتل در نزدیکی تالاب شی‌شی قرار دارد و به دلیل تم روستایی خود معروف است.

هتل‌های میان‌رده

گزینه های اقامتی محبوب با قیمت متوسط ​​عبارت‌اند از Courtyard Hangzhou Wulin. این ملک که بخشی از گروه هتل‌های معروف بین‌المللی ماریوت است، دارای دکوراسیون مدرن در اتاق‌ها، یک کافه دنج و یک استخر سرپوشیده است.

هتل‌های مقرون‌به‌صرفه

دیگر رقبای هتل‌های هانگژو عبارت‌اند از هتل Huguang Hangzhou که اتاق‌های راحت و تمیزی را در نزدیکی جاذبه‌های برتر شهر ارائه می‌دهد. هتل Jinjiang MetroPolo Hangzhou East، با یک موقعیت عالی نزدیک به وسایل حمل‌ونقل عمومی که یکی از انتخاب‌های مناسب بین هتل‌های مقرون‌به‌صرفه است. 

کلام آخر

هانگژو یکی از شهرهای موردعلاقه توریست‌ها است. این شهر بافت باستانی خود را بیشتر از هر شهر دیگری در چین حفظ کرده‌است. جاهای دیدنی هانگژو این فرصت را به شما می‌دهد تا از فرهنگی غنی چین بهره‌ ببرید. جاهای دیدنی هانگژو آن‌قدر منحصربه‌فرد است که انتخاب را سخت می‌کند. از دریاچه مصنوعی و شهر زیر آب کیاندائو گرفته تا پاگوداها و دریاچه‌غربی. تمام قسمت‌های شهر هانگژو پر از عجایب و جاهای دیدنی بسیار زیبا است. در این مقاله سعی کردیم لیستی از بهترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی هانگژو را برای شما فراهم کنیم تا در سفر خود به این شهر از آن استفاده کنید. امیدواریم به این جاهای دیدنی سر بزنید. ممنون که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. 

نظرات کاربران