جاهای دیدنی کنیا

فهرستی از جاهای دیدنی کنیا؛ کشوری برای ماجراجویی

اگر به سافاری و تماشای حیات‌وحش علاقه دارید؟ اگر دوست دارید با قبایل آفریقایی آشنا شوید؟ یا می‌خواهید از دریاچه پر از فلامینگوهای صورتی دیدن کنید، پیشنهاد ما به شما سفر به کشور کنیا است. کنیا با تنوع جاهای دیدنی‌اش بهترین مقصد برای شما خواهد بود؛ چراکه می‌توانید هم از جنگل، هم از دشت‌های پر از حیوانات مختلف، هم از اقیانوس و هم از کوه دیدن کرده و سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید. در این مقاله فهرستی از جاهای دیدنی کنیا را به شما معرفی خواهیم که تا در سفر به این کشور بتوانید نهایت لذت را ببرید، پس همراه ما باشید.

پاسپورت دومینیکا

رزرو بلیط هواپیما ارزان به راحتی !

کنیا مقصدی برای ماجراجویی

کنیا را با نام سافاری می‌شناسند؛ چرا که با طبیعت و حیات‌وحش بی‌نظیرش در دل گردشگران جایگاه ویژه‌ای دارد. تنوع جاهای دیدنی کنیا همه بازدیدکنندگان را خیره می‌کند. همچنین تماشای حیات‌وحش متنوع این کشور در صدر فهرست کارهایی است که باید انجام دهید.

در طول مهاجرت بزرگ در Maasai Mara شما می‌توانید حیوانات وحشی را ببیند که گله‌ای در رفت‌وآمد هستند. علاوه بر این شما می‌توانید در کنیا دریاچه‌ای تماماً صورتی را خواهید که این رنگ را مدیون فلامینگوهایی با پرهای صورتی است که به این منطقه مهاجرت می‌کنند. 

همچنین کنیا سرزمینی است که در آن می‌توانید با قبایل سنتی آفریقایی چون ماسایی‌ها، کیکویوها و سامبورها آشنا شوید و از زندگی سنتی آنها در صلح با طبیعت لذت ببرید. 

بلیط هواپیما

علاوه بر این‌ها غواصی در آب‌های اقیانوس، کناره صخره‌های مرجانی کنیا و تماشای زندگی زیر دریا را از دست ندهید. 

در ادامه همراه سه کلیک باشید تا با 16 جای دیدنی کنیا آشنا شوید.

ذخیره‌گاه ملی Maasai Mara

جاهای دیدنی کنیا

این ذخیره‌گاه یک منطقه حفاظت‌شده حیات‌وحش در دشت‌های جنوب غربی کنیا و در امتداد مرز تانزانیا است. حیواناتی که در این منطقه زندگی می‌کنند، شیر، یوزپلنگ، فیل، گورخر و هزاران حیوان وحشی دیگر است که از ژوئیه تا اکتبر به Serengeti رفت‌وآمد کرده و منظره‌ای خارق‌العاده را خلق می‌کنند. نام این ذخیره‌گاه از قبیله Maasaiها گرفته شده، چراکه Maasai Mara محلی برای چرای حیوانات آنها بوده و تقریباً در این ذخیره‌گاه همچنان زندگی می‌کنند که این سکونت قرن‌ها ادامه یافته و همین حالا هم در اطراف ذخیره‌گاه Maasai Mara و در روستاهای enkangs زندگی می‌کنند. هر موقع از سال که به کنیا سفر کنید، این منطقه یکی از بهترین جاهای دیدنی کنیا است؛ چراکه آب‌وهوای آن به دلیل ارتفاعات و تپه‌ها، معتدل و ملایم است.

جاهای دیدنی کنیا؛ ذخیره‌گاه ملی Amboseli

ذخیره‌گاه ملی Amboseli یکی از محبوب‌ترین پارک‌های توریستی کنیا است. نام “Amboseli” از یک کلمه ماسایی به معنای “غبار شور” گرفته شده که توصیف مناسبی برای شرایط خشک پارک است. در این پارک شما منظره‌ای از کوه کلیمانجارو را تماشا خواهید کرد که زیبایی این پارک را دوچندان کرده است. در Amboseli می‌توانید حیواناتی چون شیر، یوزپلنگ، زرافه، غزال و بیش از 600 گونه پرنده را از نزدیک ببینید. جالب است بدانید این ذخیره‌گاه 5 زیستگاه مختلف دارد. دریاچه خشک شده Amboseli، تالاب‌هایی با چشمه‌های گوگرد، علفزار و جنگل. همچنین شما می‌توانید مردم محلی که در اطراف این پارک سکونت دارند را ببینید و از زندگی آنها باخبر شوید. 

پارک ملی Tsavo

پارک ملی Tsavo

یکی دیگر از جاهای دیدنی کنیا، پارک بزرگ کنیا، Tsavo است که به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌شود. این دو پارک، چهار درصد مساحت کل کشور را شامل می‌شوند. از زیبایی‌های این دو پارک می‌توان به رودخانه‌ها، آبشارها، تپه‌های آتش‌فشانی و تنوع بی‌نظیری از جانوران اشاره کرد. بخش شرقی این پارک در بین نایروبی و مومباسا دوش هر بزرگ کنیا، به‌خاطر گله‌های بزرگ فیل، محلی محبوب برای عکاسی است. رودخانه Galana  نیز یک منظره فوق‌العاده که توسط درختان نخل احاطه شده از دیگر زیبایی‌های Tsavo شرقی است. جاذبه‌های دیگر این منطقه که نباید تماشای آنها را از دست بدهید، Yatta Plateau؛ بلندترین جریان آتش‌فشانی جهان، صخره Mudanda ، آبشارهای Lugard  پر از تمساح از جاهای دیدنی کنیا و پارک بزرگ Tsavo است. 

خرید تور ارزان به راحتی !

بخش غربی این پارک دیدنی، مرطوب‌تر است. چشمه‌های Mzima مجموعه‌ای از چشمه‌های طبیعی با جمعیت زیادی از اسب‌های آبی و کروکدیل، از زیبایی‌های Tsavo غربی است. علاوه‌برآن منطقه Chaimu یکی از جاهای دیدنی کنیا برای دیدن پرندگان شکاری خواهد بود و اگر می‌خواهید پناهگاه کرگدن‌ها را ببیند هم به منطقه Ngulia این پارک بروید.

نکته مهم این پارک این است که به دلیل پوشش گیاهی متراکم، دیدن حیات‌وحش بخش غربی به‌راحتی امکان‌پذیر نیست اما می‌توانی از زیبایی‌های طبیعت آن لذت ببرید.

جاذبه‌های دیدنی کنیا؛ مناطق ملی Samburu، Shaba و Buffalo Springs

در کنار رودخانه Ewaso Nyiro که با درختان نخل محاصره شده، مناطق ملی Samburu، چشمه Buffalo  و Shaba در منطقه خشک شمال کنیا قرار دارند. منطقه ملی Shaba یکی از دو منطقه‌ای است که در فیلم Born Free شهرت یافت. جانوران هر سه منطقه به آب رودخانه برای زنده‌ماندن نیاز دارند و علاوه‌برآن بسیار از گونه‌های جانوری این مناطق به شرایط خشک و بیابانی این مناطق سازگارند. جانوران این مناطق شامل زرافه‌های گریوی، شترمرغ‌های سومالی و بز کوهی گردن دراز است. یکی از جاذبه‌‌های دیدنی کنیا در ذخیره‌گاه ملی Samburu، چاه‌های آواز  Sararaاست که در آن جنگ‌جویان این منطقه با آوازهای سنتی، آب را برای گاوهای خود می‌آورند. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید در این منطقه گربه‌ها و سگ‌های بزرگ و البته وحشی منحصر‌به‌فرد کنیا را تماشا کنید.

پارک ملی و دریاچه Nakuru

جاهای دیدنی کنیا

احتمالا شما هم تصاویری از فلامینگوهای صورتی در دریاچه را دیده‌اید. یکی از جاهای دیدنی کنیا پارک ملی و دریاچه Nakuru است که در کنیا به‌خاطر دسته عظیم فلامینگوهای صورتی شهرت دارد و وقت مهاجرت این فلامینگوها دریاچه تماما به رنگ صورتی در می‌آید. علاوه بر فلامینگو شما می‌توانید، شیر، پلنگ، کرگدن سفید و غیره را در این پارک تماشا کنید. علف‌زار و البته جنگل حاشیه این دریاچه صحنه‌ای فوق‌العاده را به شما نمایش خواهد داد. این پارک در سال 1961 تاسیس شد و بیش از 40 گونه پرنده در این منطقه دیده شده است. همچنین Nakura بزرگ‌ترین جنگل euphorbia candelabrum را در آفریقا دارد که سازگار با آب‌وهوای خشک است.

جزیره Lamu؛ جاهای دیدنی کنیا

اگر می‌خواهید سری به جاذبه دیدنی و متفاوت کنیا بزنید، به جزیره کوچک Lamu بروید. این شهر قدیمی میراث جهانی یونسکو و قدیمی‌ترین سکونتگاه کنیا است. این جزیره در شمال شرقی شهر مومباسا کنیا قرار دارد و ریشه آن به قرن 12 برمی‌گردد. قدم‌زدن در خیابان‌های پرپیچ‌وخم این جزیره یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دیدنی جزیره است. این جزیره معماری‌های بی‌نظیری از ترکیب معماری جهان عرب، اروپا و هند دارد. درهای چوبی حکاکی شده، ساختمان‌های سنگی و ایوان‌ها می‌توانند زیبایی‌های چشم‌نوازی برای شما خلق کنند. تماشای این جزیره شما را به قرن‌های گذشته خواهد برد. وسایل نقلیه موتورهای کوچک هستند و الاغ‌ها مانند قرن‌ها پیش همچنان در خیابان‌ها دیده می‌شوند. جالب است بدانید که اغلب جمعیت جزیره Lamu مسلمان هستند. از جاذبه‌های دیدنی جزیره می‌توان به موزه Lamu با نمایش‌های فرهنگی و تاریخی و قلعه Lamu اشاره کرد. 

علاوه بر این‌ها، ساحل Shela این جزیره از بهترین سواحل آفریقا است و می‌توانید زیر نور خورشید قدم بزنید و برای ماجراجویی در این جزیره برنامه‌ریزی کنید. این جزیره محلی برای کایت‌سواری است و گردشگران زیادی را جذب می‌کند. 

دریاچه Naivasha

دریاچه Naivasha

یکی دیگر از جاهای دیدنی کنیا دریاچه  Naivasha، دریاچه‌ای در بالاترین نقطه دره بزرگ و معروف  Rift که بهشت پرندگان است. بیش از 400 گونه پرنده از جمله عقاب و زنبورخوار پیشانی سفید و چند گونه شاه ماهی، دید شده است. یکی از بهترین راه‌ها برای تماشای حیات وحش این منطقه قایق‌سواری است؛ چراکه اسب‌های آبی در آب شنا می‌کنند، زرافه‌ها، گورخرها، گاومیش‌ها در اطراف دریاچه پرسه می‌زنند و میمون‌ها روی درختان کنار دریاچه بازیگوشی می‌کنند. در جنوب دریاچه Naivasha دروازه جهنم قرار گرفته که فضای محافظت شده حیات وحش است و جایی عالی برای صعود به صخره‌های قرمز آتش‌فشان خاموش است. همچنین در ساحل جنوبی دریاچه می‌توانید برای یک فنجان چای به خانه سابق جوی آدامسون نویسنده کتاب Born Free و همسرش جورج بروید. نکته این است که این دریاچه در زمان خشکسالی کوچک می‌شود اما هچنان سرسبز و یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی کنیا خواهد بود.

شهر نایروبی؛ پایتخت دیدنی کنیا

اگر دنبال جاذبه‌ها و تفریحاتی غیر از طبیعت و سافاری در کنیا هستید، انتخاب‌های زیادی در پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور خواهید داشت. نایروبی زمانی پایتخت آفریقای شرقی بریتانیا بود و مهاجرانی را برای سرمایه‌گذاری در صنعت قهوه و چای به خود جذب می‌کرد و همین باعث شده امروزه مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های دیدنی زیادی را در این شهر پیدا کنید. موزه ملی نایروبی یک مکان عالی برای تماشای تاریخ، طبیعت، فرهنگ و هنر معاصر کنیا است. یکی دیگر از جاهای دیدنی کنیا که در نایروبی محبوب توریست‌هاست، موزه Karen Blixen نام داد که محل اقامت بازسازی‌شده نویسنده دانمارکی کتاب  Out of Africa است که با نام مستعار خود، Isak Dinesen نیز شناخته می‌شود.

پارک ملی نایروبی؛ جاهای دیدنی کنیا

جاهای دیدنی کنیا

اگر در نایروبی هستید و هوس سافاری کردید، می‌توانید با 15 دقیقه رانندگی به پارک ملی این شهر برسید و از شیر و زرافه که در چمن‌های پارک در حال استراحت هستند را ببینید. علاوه بر شیر و زرافه می‌توانید با گشت زدن در این پارک از حیوانات دیگری چون گاومیش، پلنگ، گورخر، اسب آبی، فیل و کرگدن نیز در یک سفر یک روزه به پارک ملی نایروبی دیدن کنید. با پیاده‌روی می‌توانید از زیبایی‌های طبیعت و حیات وحش لت برده و برای تکمیل سفر خود از مهدکودک فیل های دیوید شلدریک Wildlife Trust در دروازه اصلی پارک دیدن کنید.

مهدکودک فیل‌های دیوید شلدریک Wildlife Trust

تماشای بچه فیل؟ احتمالاً شما هم به آن علاقه خواهید داشت. پناهگاه و مهدکودک فیل‌ها یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های سفر به کنیا است. این پناهگاه فیل‌های یتیم را نجات داده و به زندگی برمی‌گرداند و این شانس را به شما می‌دهد که این موجودات دوست‌داشتنی را از نزدیک ببینید. مهدکودک فیل‌های دیوید شلدریک Wildlife Trust جایی است که جوان‌ترین فیل‌ها تا حدود دو یا سه‌سالگی با دست‌پرورش می‌یابند و شما می‌توانید منظره‌ای از شیر خوردن با شیشه شیربچه فیل‌های بامزه را تماشا کنید. از این پناهگاه، کارکنان فیل‌ها را قبل از رهاسازی مجدد در طبیعت به پارک ملی Tsavo منتقل می‌کنند.

مرکز زرافه کنیا

مرکز زرافه کنیا

یکی از جاهای دیدنی کنیا در نایروبی، مرکز زرافه است. این مرکز نیز در نزدیکی مهدکودک دیوید شلدریک Wildlife Trust فیل قرار دارد. جاذبه‌ای که می‌توانید در کنار پارک ملی نایروبی و مهدکودک فیل‌ها از آن دیدن کنید. بازدید از مرکز زرافه به شما امکان می‌دهد از نزدیک با این موجودات مهربان آشنا شوید و علاوه‌برآن به زرافه‌ها غذا دهید. منطقه تغذیه روی یک سکو قرار دارد که شما را به ارتفاع سر زرافه‌ها نزدیک می‌کند، زرافه‌ها کمی خم می‌شوند و زبان‌های غول‌پیکر سیاه و خاکستری خود را دراز می‌کنند تا آنچه را که به آنها می‌دهید، نوش جان کنند. 

شهر ساحلی Malindi

شهری ساحلی در کنار مومباسا است. بخشی از این شهر ساحلی همچنان قدیمی و تاریخی و بخش مرکزی آن مدرن بوده و برای گردشگران این شهر دیدنی خواهد بود. این شهر با فرهنگ غنی و غذاهای متنوع و خوشمزه توجه گردشگران بی‌شماری را به خود جلب می‌کند. گردشگران زیادی به‌ویژه از اروپا به Malindi برای آفتاب‌گرفتن روی ماسه‌های سفید ساحل سفر می‌کنند. از دیگر تفریحات و جاهای دیدنی این شهر ساحلی نیز می‌توان به مسجد جامی، دو مقبره مربوط به قرن 14، کلیسای سنت فرانسیس خاویر و صلیب Vasco De Gama یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی آفریقا اشاره کرد. همچنین می‌توانید به Falconry of Kenya، مرکز توان‌بخشی برای پرندگان آسیب‌دیده برای دیدن پرنده‌های متنوع آفریقا بروید. علاوه بر این‌ها در 30 کیلومتری شمال شرقی این شهر ساحلی می‌توانید به Marafa Depression بروید، جایی که دره‌های ماسه‌ای و سنگی توسط باران و باد به مجسمه‌هایی تماشایی تبدیل شده‌اند. 

مومباسا؛ جاهای دیدنی کنیا

جاهای دیدنی کنیا

دومین شهر بزرگ و بزرگ‌ترین بندر کنیا است. مهاجران بریتانیایی، پرتغالی، عرب، هندی و آسیایی باعث فرهنگی غنی و البته ترکیبی در این شهر شده‌اند و شما می‌توانید در سطح شهر معماری‌های متنوع و غذاهای مختلفی را دیده و نوش جان کنید. مومباسا در واقع جزیره‌ای است که با پل‌ها و کشتی‌ها به سرزمین اصلی متصل می‌شوند. صخره‌های مرجانی به‌اندازه 480 کیلومتر ساحل را فراگرفته و فرصت‌هایی عالی برای غواصی در پارک ملی دریایی مومباسا و اطراف جزیره Wasini را فراهم می‌کند. جاذبه‌های زیادی در امتداد ساحل کنیا است و شما می‌توانید سری به قلعه عیسی زده و در شهر قدیمی قرن شانزدهمی با خیابان‌های باریک و بازارهای سنتی گشت‌وگذار کنید. مومباسا یک مرکز ساحلی که در شمال آن، سواحل Nyali و Bamburi موردتوجه گردشگران بوده و سواحل Shelly، Tiwi و Diani نقاط محبوب جنوب مومباسا هستند.

پارک ملی کوه کنیا

در ارتفاعات مرکزی و در شرق دره بزرگ Rift، پارک ملی کوه کنیا، از میراث جهانی یونسکو است و منظره‌ای فوق‌العاده کم‌نظیر از برف استوایی را نمایش می‌دهد. این کوه کنیا بلندترین کوه کشور با ارتفاع 5199 متر است. این کوه که توسظ فوران‌های آتشفشانی شکل گرفته، دارای سه قله پوشیده از یخچال و یکی از جاهای دیدنی کنیا است. بالاترین قله آن Batian، قله بعدی Nelion و پایین‌تر آن Lenana نام دارد. دوربین خود را آماده کنید تا از مناظر طبیعی زیبای این کوه تصویری به یادماندی به یادگار بردارید. تنوع گیاهان و جانوران فرصتی برای سافاری را نیز فراهم می‌کند. در میان حیات‌وحش کوه کنیا می‌توانید میمون‌های سیاه و سفید، بوفالو، فیل، پلنگ و کفتار را ببینید.

پارک ملی دروازه جهنم؛ یکی از جاذبه‌های دیدنی کنیا

پارک ملی دروازه جهنم

پارک ملی دروازه جهنم یکی از معدود پارک‌هایی در کنیا است که در آن می‌توانید کمپینگ کنید و همچنین با پای پیاده یا دوچرخه به گشت‌وگذار بپردازید. دروازه جهنم با دو آتش‌فشان خاموش، شرایط عالی برای کوه‌نوردی و پیاده‌روی ارائه می‌دهد. صخره‌های قرمز دره دروازه جهنم، غارهای Obsidian و ستون نوک‌تیز سنگی معروف به برج Fischer از جمله دیدنی‌های این پارک در کنیا است. این منطقه شامل چشمه‌های آبگرم است که از دل پوسته زمین می‌جوشند. در این پارک می‌توانید شترمرغ، غزال و پلنگ را نیز ببینید و از محل‌های پرورش عقاب و کرکس دیدن کنید. همچنین بازدید از مرکز فرهنگی Oloor Karia Maasai در داخل پارک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مرکز با آوازخواندن، رقص و تماشای جواهرات ماسایی سرگرم خواهید شد. ایستگاه Olkaria در این پارک قرار دارد که از آب گرم زمین نیرو تولید می‌کند.

Ol Pejeta Conservancy، پارک ملی 

200 کیلومتری شمال نایروبی و در نزدیکی پارک ملی کوه کنیا، Ol Pejeta Conservanc قرار دارد. در این پارک نیز شما به حیات وحش نزدیک شده و زندگی آنها را تماشا خواهید کرد، از جمله آنها شیر، پلنگ، کرگدن، فیل، گاومیش، کفتار، گورخر است. منطقه حفاظت شده شاید بیشتر به خاطر کرگدن‌های سفید شمالی و جنوبی‌اش، از جمله باراکا، یک کرگدن سیاه کور، که بازدیدکنندگان خوش شانس ممکن است فرصت غذا دادن به او را داشته باشند، شناخته شده است.

کلام آخر سه کلیک درباره جاهای دیدنی کنیا

کنیا کشوری است که در آن شما می‌توانید تفریحات متنوعی داشته باشید. از تماشای حیات‌وحش گرفته تا غواصی در صخره‌های مرجانی، استراحت در سواحل درخشان اقیانوس، جنگل‌نوردی و کوه‌نوردی. این کشور با طبیعتش شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در این مقاله سعی داشتیم بهترین و تماشایی‌ترین جاهای دیدنی کنیا را لیست کنیم تا در سفر به این کشور بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی برای تماشای دیدنی‌های کنیا داشته باشید و اگر تجربه سفر به کنیا را دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

رزرو هتل خارجی به راحتی !

نظرات کاربران