granada spain

جاهای دیدنی گرانادا؛ از بازارهای قدیمی تا کلیساهای باشکوه

گرانادا، شهری که به خاطر تاریخ و فرهنگ شگفت‌انگیزش شناخته می‌شود، مملو از جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی است که قدمت آن‌ها به 700 سال پیش بازمی‌گردد. این شهر پایتخت مورها بین قرن 13 و 15 بود. امروزه، گرانادا عمدتاً شهر مسیحی است، اما تأثیرات اسلامی، یهودی و حتی کولی خود را در طول سال‌ها حفظ کرده است. در این مقاله می‌خواهیم درباره جاهای دیدنی گرانادا صحبت کنیم پس اگر سفر به این شهر در لیست برنامه‌های شما است خواندن این مقاله برای شما ضروری خواهد بود.

Tour europe

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

کاخ الحمرا

Alhambra Palace

بسیاری از سرتاسر جهان به گرانادا می‌آیند تا شاهد زیبایی این قلعه خیره کننده باشند. این کاخ در صدر جاهای دیدنی گرانادا است. به خاطر داشته باشید که برای کشف کامل آن به یک روز کامل نیاز دارید. بنابراین، یک جفت کفش راحت بپوشید که عادت به قدم زدن در آن دارید و یک روز مهم در گرانادا را شروع کنید. ابتدا از پلازا نووا به سمت تپه بروید که تقریباً 20 دقیقه طول می‌کشد و سپس در منطقه وسیعی از کاخ‌ها، برج‌ها، برجک‌ها و باغ‌ها قدم بزنید. یکی از بهترین جاذبه‌های اینجا Palacios Nazaríes است که باید دیدنی‌ترین ساختمان اسلامی اروپا باشد، جایی که می‌توانید در حیاط‌های خیره‌ کننده قدم بزنید تا شما را به اتاق‌های تماشایی‌تر هدایت کند.

Baños Árabes Al Andalus

بهترین راه برای پیگیری یک روز کاوش در الحمرا این است که به Baños Árabes Al Andalus بروید تا پاها و بدن خود را از تمام پیاده روی‌های انجام شده در روز قبل آرام کنید. این شهر در پای تپه الحمرا و حمام‌های فراوانی قرار دارد که بین دماهای گرم، متعادل و سرد در نوسان هستند. شما یک جلسه 1.5 ساعته در اینجا دریافت خواهید کرد که شامل خیساندن در یکی از استخرها و دسترسی به اتاق بخار است و این فرصت را خواهید داشت که ماساژ پشت و پا را به عنوان یک گزینه اضافی انتخاب کنید. 

نمایش فلامنکو

Flamenco show

در گرانادا می‌توانید به محله غار ساکرومونته بروید و شاهد برخی از بهترین رقصندگان، گیتاریست‌ها و خوانندگانی باشید که فلامنکو را در اینجا اجرا می‌کنند. بسیاری از کولی‌های معروف شهر، این مکان را به خانه خود تبدیل کرده‌اند، جایی که این هنر هیجان‌انگیز و در عین حال رمانتیک را اجرا می‌کنند.

کلیسای سلطنتی گرانادا

اگر احساس می‌کنید جاهای دیدنی گرانادا با همین مکان‌ها ختم می‌شوند، در اشتباهید. هنگام بازدید از این شهر، حتماً باید از کلیسای سلطنتی گرانادا یا گوتیک Capilla Real de Granada بازدید کنید که پادشاهان کاتولیک ایزابلا و فردیناند آن را به عنوان مقبره خود سفارش داده‌اند. یکی از کارهایی که می توانید در اینجا انجام دهید، بازدید از مقبره آنها و دخترشان، جوانا است. این منطقه سبک‌های متمایز معماری را نشان می‌دهد و باید از آن بازدید کرد.

Tapas Trail Granada

Tapas Trail Granada

یکی از کارهایی که به شدت توصیه می شود در گرانادا در شب انجام دهید، رفتن به تاپاس معروف برای خوردن نوشیدنی است. اگر فکر می‌کنید در دنیای امروزی ناهار رایگان وجود ندارد، تصور شما با بازدید از جاهای دیدنی گرانادا تغییر می‌کند زیرا اکثر بارهای اینجا هنگام خرید، نوشیدنی تاپاس رایگان به شما می‌دهند و آن را به یکی از بهترین کارهای رایگان در گرانادا تبدیل می‌کند. بهترین مکان برای تجربه این فرهنگ، خیابان‌های بین Plaza Nueva و Gran Via است. جایی که انتخاب‌های برتر عبارتند از Bar Poe، جایی که می‌توانید حتی تاپاس‌های خود را از منو انتخاب کنید و  Bar La Buena Vida، جایی که ایستادن بیشتر از نشستن در بسیاری از بارهای دنیا لذت‌بخش‌تر است.

Generalife

با یک بار بازدید از جنرالایف، عبارتی در قرآن به شما یادآوری می‌شود که به بهشت ​​به عنوان باغی سرسبز اشاره می‌کند که با آب روان جوان شده است. یکی از غیر توریستی ترین کارهایی که در گرانادا باید انجام دهید این است که فقط از زندگی گرم و شلوغ شهری فرار کنید و به جنرالیف بروید. سال‌ها پیش اینجا، کاخ تابستانی و باغ‌های سلطان بود و از این رو امروزه گردشگران و مردم محلی بسیاری را به خود جذب می‌کند. اگر با عزیزتان می‌روید، مطمئن شوید که مدتی را در Patio de Los Cipreses می‌گذرانید که مکان سایه‌دار عالی است. 

Casa Museo Federico García Lorca

Casa Museo Federico García Lorca

فدریکو گارسیا لورکا مشهورترین شاعر و نمایشنامه نویس اندلس است که در وگا، دشتی حاصلخیز که در غرب گرانادا در سال 1898 قرار دارد به دنیا آمد. محلی که زادگاه او در فوئنته واکوروس بود به موزه‌ای به نام کاسا موزه فدریکو گارسیا لورکا تبدیل شده است. نمایش‌های زیادی در داخل این موزه قرار دارد، از عکس‌ها و پوسترها گرفته تا لباس‌های نمایشنامه‌های او. Huerta de San Vicente خانه تابستانی خانواده او در شهر بود که در آن برخی از محبوب ترین آثار خود مانند Bodas de Sangre و Yerma را ساخت. همچنین می‌توانید در خانه او گشت بزنید تا اتاق‌های زیادی را در داخل آن ببینید یا در رویدادهایی که در اینجا برگزار می‌شود، مانند کنسرت‌ها، کارگاه‌ها و شعرخوانی شرکت کنید.

Parque de las Ciencias

پس از چند روز گشت و گذار در برخی از جاهای دیدنی گرانادا، زمان آن رسیده است که محیط اطراف خود را تغییر دهید و بهترین انتخاب، پارک علمی است. این پارک در نزدیکی مرکز اصلی شهر قرار دارد. دو ساختمان اصلی در داخل مجموعه وجود دارد، ماکروسکوپیو که دارای نمایشگرهای بسیاری مانند سفر به بدن انسان و نمایش‌هایی است که دستاوردهای دانشمندان اسلامی اندلس را نشان می‌دهد. دومی به عنوان ساختمان آونگ فوکو شناخته می شود و نمایشگرهای اینجا حول محور فیزیک، شیمی و مکانیک می چرخند.

بازار ادویه عرب

Arab spice market

آنچه امروزه به عنوان یک بازار سنتی عرب وجود دارد، در واقع چیزی نیست جز بازسازی بازار قدیمی مورها که قبل از آتش سوزی در سال 1843 در گراندا وجود داشت و آن را ویران کرد. این بازار در نزدیکی کلیسای جامع واقع شده است و Alcaicería در Calle de la Alcaicería از Plaza Alonso Cano قرار دارد. اگر به دنبال خرید سوغاتی برای دوستان و خانواده خود هستید، حتما باید به اینجا بیایید.

جشنواره بین المللی موسیقی و رقص

به غیر از الحمرا، یکی از چیزهایی که گرانادا در سراسر جهان به آن مشهور است، جشنواره بین المللی موسیقی و رقص است که در ماه‌های ژوئن و جولای در اینجا برگزار می شود. این جشنواره به سال 1883 برمی‌گردد، زمانی که کنسرت‌ها در کاخ شاه کارلوس پنجم برگزار شد. این جشنواره در سراسر گرانادا در مکان‌های مختلف برگزار می‌شود که عمدتاً بناهای تاریخی هستند و استعداد شهر را همراه با میراث فرهنگی غنی آن به نمایش می‌گذارند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی گرانادا پرداختیم. کارهای ذکر شده در بالا در گرانادا تنها یک تکه از کل این شهر شگفت انگیز است. با بازدید از قلعه محبوب الحمرا یا رفتن به تاپاس بارها و هنرهای خیابانی، طعم غنی و لذت بخش آن را کاوش کنید، وقتی به اسپانیا سفر می‌کنید کارهای زیادی برای انجام دادن در این شهر وجود دارد.

سوالات متداول 

بهترین جاذبه‌های دیدنی در گرانادا کدامند؟

برخی از بهترین جاهای دیدنی گرانادا عبارتند از: الحمرا، جنرالیف، آلبایزین، میرادور د سان نیکلاس، کاخ‌های ناصرید، کلیسای سن خوان دیوس و…

محبوب ترین کارهایی که در گرانادا با کودکان انجام می‌شود چیست؟

در اینجا برخی از بهترین تجربیاتی که می‌توانید با کودکان در گرانادا لذت ببرید آورده شده است:
شرکت در جشنواره بین المللی موسیقی و رقص
بازدید از پارک د لاس سینسیا
تحسین معماری باستانی در کلیسای سلطنتی گرانادا
کاوش در الحمرا
تماشای رقص فلامنکو

برای یک روز در گرانادا چه کنیم؟

می توانید در یک روز به گشت و گذار در گرانادا بروید، یک ناهار خوب بخورید و بازارهای عربی را کشف کنید.

چند روز برای کاوش در گرانادا کافی است؟

یک سفر ۴ یا ۵ روزه برای دیدن بهترین‌های گرانادا کافی است. برای لذت بردن از تعطیلات خود، می توانید به گشت و گذار بروید و به فعالیت در فضای باز بپردازید.

نظرات کاربران