24 بهمن 1402
چین

دلایل سفر به شانگهای؛ از دیزنی‌لند تا هتل زیر آب

شانگهای به‌علت معماری نوآورانه، تاریخ غنی و طبیعت زیبایی که دارد، یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است. این شهر به‌عنوان بزرگ‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین شهر چین نیز محسوب می‌شود. شانگهای یکی از بزرگ‌ترین بنادر دریایی جهان و مرکز اصلی صنعت و تجارت در چین است. این شهر پرجمعیت‌ترین شهر چین نیز محسوب می‌شود. خرید بسیار خوب، طبیعت سرسبز و جاذبه‌های گردشگری عالی مانند دیزنی‌لند از دلایل سفر به شهر شانگهای است. اگر می‌خواهید مکان‌های دیدنی و گردشگری شانگهای را به خوبی بشناسید تا بتوانید مکان‌های مورد علاقه خود را پیدا کنید و سفر بسیار خوبی داشته باشید این مقاله را تا انتها بخوانید. 

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

قدم‌زدن در دی باند (The Bund) یکی از بهترین دلایل سفر به شهر شانگهای است

 دلایل سفر به شانگهای

دی باند یکی از معروف‌ترین مراکز دیدنی شانگهای است که با نام وایتان (Waitan) نیز شناخته می‌شود. این منطقه گردشگری دارای ۱.۵ کیلومتر طول است. قدم‌ زدن در منطقه ساحلی فوق‌العاده، تماشای بناهای تاریخی و برج‌‌های Oriental Pearl TV Tower و Jin Mao Tower در دی باند از دلایل سفر به شهر شانگهای محسوب می‌شود. این تفرجگاه ساحلی در امتداد رودخانه Huangpu قراردارد. در اواخر قرن نوزدهم با نامی به معنای «خاکریز گلی» ساخته‌شد. ساختمان‌های دی باند دارای چندین سبک معماری از جمله گوتیک، باروک، رومی کلاسیک و دوره رنسانس است. اگر به عکاسی علاقمندید، حتما بازدید از دی‌ باند را در برنامه سفرتان قرار دهید تا بتوانید در این منطقه گردشگری زیبا عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید.

بازدید از دیزنی‌لند شانگهای

دیزنی‌لند شانگهای در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد و همچنین ششمین پارک دیزنی در جهان محسوب می‌شود. این ‌دیزنی‌لند در شهر جدید چوانشا و در ناحیه پودونگ قرار دارد و مساحت آن ۱۱۶ هکتار است. این پارک، بزرگ‌ترین قلعه را در بین دیگر پارک‌های دیزنی دارد که در تمام نقاط پارک قابل مشاهده است. دیزنی‌لند شانگهای دارای هفت بخش‌های شگفت‌انگیز و پرطرفدار خیابان میکی، باغ تخیل، جزیره ماجراجویی، پناهگاه گنج، دنیای سرزمین آینده، سرزمین عجایب و سرزمین داستان اسباب‌بازی است. پس از ورود به دیزنی‌لند شانگهای، می‌توانید در امتداد خیابان میکی قدم بزنید و فواره‌های کشتی بخار میکی که در داخل دروازه قرار دارد را  ببینید. این مکان همچنین یک بازار شلوغ نیز محسوب می‌شود که گردشگران می‌توانند کالاهای نفیس و مورد علاقه خود را بخرند، در حین بازدید و خرید کنند و از میان‌وعده‌های خوشمزه آن لذت ببرند. در بخش باغ تخیل نیز نقاشی‌های دیواری زودیاک چینی وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها عکس‌های زیبا بگیرید. بازید از دیزنی‌لند از دلایل سفر به شانگهای است.

خرید در خیابان نانجینگ یکی از دلایل سفر به شهر شانگهای است

 دلایل سفر به شانگهای

اگر عاشق خرید هستید، حتما از خیابان نانجینگ بازدید کنید. بهترین خیابان خرید در چین، خیابان نانجینگ (Nanjing Road) است که 5.5 کیلومتر (3.4 مایل) طول دارد. این خیابان از دی باند در شرق شروع می‌شود و از غرب به تقاطع معبد جینگ‌آن (Jing’an) و خیابان Yan’an غربی می‌رسد. خرید خوب در خیابان نانجینگ یکی  از بهترین دلایل سفر به شانگهای است. اگر می‌خواهید ابریشم خوب و مرغوب تهیه کنید یا از بوتیک‌های طراحان مد بازدید کنید، حتما به خیابان نانجینگ بروید. مراکز خرید مدرن، فروشگاه‌های تخصصی، تئاترها، هتل‌های بین‌المللی، رستوران‌ها و تعدادی فروشگاه معروف و قدیمی چینی در این خیابان قرار دارد که می‌توانید در سفرتان به شانگهای از آن‌ها لذت ببرید.

گشت‌وگذار در باغ یو

باغ یو یا باغ یویوان در شهر قدیمی شانگهای در منطقه هوانگ‌پو قرار دارد. چین باغ‌های سنتی بسیار زیادی دارد و باغ یو یکی از زیباترین و محبوب‌ترین باغ‌های شانگهای محسوب می‌شود. اعتقاد بر این است که این باغ بیش از ۴۰۰ سال پیش توسط سلسله مینگ ساخته‌شده است. این باغ‌ زیبا و سرسبز با بیش از دو هکتار مسیر، آلاچیق‌های باستانی و گیاهان زیبا هر بازدیدکننده‌ای را به خود مجذوب می‌کند. باغ یو داری شش محوطه زیبا، تالار سانسویی (Sansui)، اتاق وانهوا (Wanhua)، تالار دینچون (Dianchun)، تالار هوئیجینگ (Huijing)، تالار یوهوا (Yuhua) و باغ درونی است. بازدید از باغ یو یکی دیگر از دلایل سفر به شانگهای است. در سفرتان به شانگهای حتما از باغ یو دیدن کنید.

بازدید از موزه شانگهای

 دلایل سفر به شانگهای

شانگهای موزه‌های زیادی دارد اما اگر بخواهید فقط یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، موزه شانگهای بهترین گزینه است. بازدید از این موزه یکی از بهترین دلایل سفر شانگهای محسوب می‌شود. این موزه در سال ۱۹۵۲ تأسیس شد و در میدان مردم در منطقه هوانگپو (Huangpu) واقع‌شده است. معماری این موزه ترکیبی از فرهنگ سنتی چین و مدرن است. موزه شانگهای به دلیل داشتن‌ بیش از ۱۴۰۰۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی شهرت زیادی دارد. این موزه دارای چهار طبقه، ده سالن نمایشگاه و همچنین یازده گالری است. گالری‌های آن عبارت‌اند از گالری برنز چینی باستان، گالری مجسمه‌های چینی باستان، گالری سرامیک‌های چینی باستان، گالری یشم‌های چینی باستان، گالری نقاشی‌های باستانی چینی، گالری خوشنویسی چینی باستان، گالری مهرهای چینی باستان، گالری سکه‌شناسی چینی باستان، گالری مبلمان چینی در سلسله‌های مینگ و چینگ، گالری هنرها و صنایع‌دستی اقلیت‌های چین. در بازدید از این موزه می‌توانید اطلاعات زیادی درباره فرهنگ و تمدن چین کسب کنید.

اقامت در هتل زیر آب یکی دیگر از دلایل سفر به شانگهای است

معمولا هتل‌ به‌عنوان یکی از مقصدهای محبوب گردشگری شناخته نمی‌شود، اما سرزمین عجایب اینترکنتیننتال شانگهای یک هتل معمولی نیست. این هتل  در سال ۲۰۱۸ افتتاح شده است و از معدن متروکه تبدیل به یک شگفتی معماری شد که از نظر فنی زمین خراش نامیده می‌شود. فقط دو طبقه از این هتل بالای زمین قرار دارد و بیشتر هتل زیر آب قرارگرفته است. شما در آن‌جا می‌توانید از مناظر باورنکردنی اقیانوس لذت ببرید. این هتل زیبا فقط ۳۰ مایل از مرکز شهر فاصله دارد و به راحتی می‌توانید به آن‌جا بروید. اقامت در این هتل شگفت‌انگیز یکی دیگر از دلایل سفر به شهر شانگهای محسوب می‌شود. 

بازدید از 1933Old Millfun 

 دلایل سفر به شانگهای

 1933 Old Millfun در منطقه تاریخی هونگکو واقع‌شده است و در سال 1933 ساخته شد. در سرتاسر این ساختمان پنج طبقه، تعداد زیادی از مغازه‌ها، رستوران‌ها، دفاتر و استودیوها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. اما این دلیلی نیست که اکثر بازدیدکنندگان از آن بازدید می‌کنند؛ این ساختمان دارای پیچ‌وخم بتنی با راه‌پله‌های منحنی است که مکان بسیار مناسبی برای عکاسی محسوب می‌شود. بازدید و عکاسی از این ساختمان یکی دیگر از دلایل سفر به شانگهای است.

جمع بندی 

اگر می‌خواهید به جایی سفر کنید که هم جاذبه‌های گردشگری زیادی داشته‌باشد و هم بتوانید در آن‌جا خرید خوبی بکنید، شانگهای بهترین مقصد برای شما است. اگر به طبیعت علاقمندید بازید از باغ یو می‌تواند یکی از بهترین دلایل سفر به شانگهای برای شما باشد. همچنین اگر می‌خواهید در سفرتان خرید خوبی داشته‌باشید، خیابان نانجینگ بهترین مقصد برای شما است. اگر به عکاسی علاقه زیادی دارید به شما توصیه می‌کنیم حتما از 1933Old Millfun بازدید کنید. از دیگر جاذبه‌های گردشگری شانگهای نیز می‌توان به دیزنی‌لند شانگهای، دی باند و موزه شانگهای اشاره کرد که می‌توانید از بازدید آن‌ها لذت ببرید. لطفا نظرات خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران