24 بهمن 1402
چین

دلایل سفر به هانگژو؛ بهشت روی زمین از نظر مارکوپولو

سفر به کشور چین یکی از کارهایی است که باید حتما یک‌بار آن را امتحان کنید. با توجه به معروفیت شهرهای بزرگی مثل هنگ‌کنگ، شانگهای و پکن، شاید به فکر سفر به هانگژو نیوفتید، اما برخلاف باور شما هانگژو یک شهر بسیار زیبا است که ارزش سفر کردن دارد. این شهر در صدر بهترین شهرهای چین قرار ندارد، اما یکی از دیدنی‌ترین شهرهای چین به‌شمار می‌رود. یکی از مقاصدی که اکثر توریست‌ها به آن سفر می‌کنند، شهر شانگهای است. گردشگران از طریق پرواز به شهر هانگژو و سپس با قطار پرسرعت به شانگهای می‌روند. نکته جالب این است که تمام گردشگرانی که این مسیر را برای سفر انتخاب می‌کنند و از زیبایی و دیدنی بودن هانگژو تعریف می‌کنند، اکثریت آن‌ها در هانگژو می‌مانند و به شانگهای نمی‌روند. یکی از دلایل سفر به هانگژو وجود جاذبه‌های دیدنی مدرن و باستانی در کنار هم است. مردم چین معتقداند شهرهای بزرگ مثل شانگهای شبیه به اروپا است و فرهنگ غنی و باستانی چین را به توریست‌ها نشان نمی‌دهد. اما هانگژو آنقدر میان چینی‌ها محبوب است که خودشان برای تعطیلات به آنجا سفر می‌کنند. هانگژو شهری باستانی در چین است و در زمان سلسله سونگ پایتخت چین بوده‌است. این شهر تاریخی به دلیل مرکز تولید ابریشم چین از قدیم، جزو شهرهای مهم جاده ابریشم بود. مارکوپولو از هانگژو به‌عنوان زیباترین شهر چین و بهشت روی زمین نام برده‌است. یکی دیگر از دلایل سفر به هانگژو غذای بسیار خوش‌مزه آن است. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل سفر به هانگژو را به شما بگوییم.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

دلایل سفر به هانگژو

دلایل سفر به هانگژو

یکی از بهترین دلایل سفر به هانگژو؛ دریاچه غربی

یکی از بهترین دلایل سفر به هانگژو دریاچه غربی است. این دریاچه در مرکز شهر هانگژو قرار دارد. دریاچه غربی جزو مشهورترین دیدنی‌های شهر هانگژو است. در سال 2011 این دریاچه در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. بعد از رفتن به هانگژو ابتدا به دیدن دریاچه غربی بروید. دریاچه غربی هانگژو آنقدر زیبا است که نقاشان و شاعران برای الهام گرفتن از آن به هانگژو سفر می‌کردند. مردم چین این دریاچه و منطقه اطراف آن را به عنوان سرزمینی شگفت‌انگیز می‌شناسند. دریاچه هانگژو معابد کاخ‌ها و باغ‌های زیادی را در خود جای داده‌است. جالب است بدانید شهر هانگژو به‌گونه‌ای ساخته شده‌است که به ساختار این دریاچه آسیبی نرسد؛ به همین دلیل دریاچه غربی نمونه کاملی از هم‌زیستی طبیعت و انسا‌ن‌ها باهم است. 

خانه سابق Hu Xueyan

Hu Xueyan  یکی از تاجران معروف دوران دوم سلسله چینگ در چین بوده‌است. او در بانکداری، املاک، کشتیرانی و طب چینی فعالیت می‌کرد. Xueyan Hu  در تجارت نمک، چای، پوشاک، غلات و همچنین اسلحه، شرکت داشته‌است. او یکی از معدود افرادی بود که امپراطور به آن اجازه داد تا در شهر ممنوعه اسب سواری کند. این این تاجر در شهر هانگژو محترم شمرده می‌شود، اما این شهرت به دلیل ثروت او نیست. او فردی سخاوتمند و مهربان بوده‌است که به عنوان مشهورترین مرد تاجر چین شناخته می‌شود. خانه سابق او به‌عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر و یکی از دلایل سفر به هانگژو به‌شمار می‌رود. این خانه به دلیل تجارت و ثروتمند بودن صاحب آن بسیار مجلل و زیبا است. این خانه که جزو یکی از شگفتی‌های هانگژو است.

Eight Diagrams Field هانگژو؛ یکی از بهترین دلایل سفر به هانگژو 

Eight Diagrams Field هانگژو؛ یکی از بهترین دلایل سفر به هانگژو 

Eight diagrams field یک مزرعه در نزدیکی دریاچه غربی است. 8 Diagram Field یک مزرعه قدیمی برای کشت محصولات کشاورزی مختلف است که در زمان سلسله سونگ طراحی شد. این مزرعه به شکل یک هشت ضلعی طراحی شده‌است و در مرکز آن باغ بسیار زیبایی قرار دارد. امپراتوران سلسله‌های مختلف برای تشویق کشاورزان مراسم‌های زیادی را در این میدان هشت ضلعی جشن می‌گرفتند. دلیل بازدید گردشگران از این منطقه تماشای محصولاتی کشاورزی است که به رنگ‌های مختلف در این زمین‌ها کاشته شده‌است. این محصولات با رنگ‌های مختلف، منظره بسیار زیبایی را به نمایش می‌گذارند. محصولاتی که در 8 Diagram Field کاشته می‌شوند برنج، ارزن، لوبیا قرمز و جو است. یکی از دلایل سفر به هانگژو دیدن این منظره جادویی کار دست کشاورزان است. 

معبد لینگین

یکی دیگر از دلایل سفر به هانگژو بازدید از معبد لینگین است. این معبد یک معبد بودایی است که در جنوب رودخانه یانگ‌تسه قرار دارد. این معبد اولین معبدی است که در هانگژو ساخته شده‌است. معبد لینگین یکی از بزرگ‌ترین و ثروتمندترین معابد بودایی در چین به‌شمار می‌رود. تعداد زیادی پاگودا و غارهای بودایی در معبد لینگین وجود دارد. از مهم‌ترین اثار باستانی موجود در این معبد می‌توان به آن‌ها کنده‌کاری‌هایی قله فی‌لای‌فنگ اشاره کرد.  قدمت این قله به سال ۳۲۶ باز می‌گردد. برخی از مهم‌ترین دیدنی‌های معبد، مجسمه طلایی بودای خندان است. معبد لینگین در هانگژو یکی از مقدس‌ترین و مهم‌ترین عبادت‌گاه‌های بوداییان چین و جهان است که دیدن آن خالی از لطف نیست. 

یکی از بهترین دلایل سفر به هانگژو؛ گشت‌وگذار در خیابان هفانگ

یکی از بهترین دلایل سفر به هانگژو؛ گشت‌وگذار در خیابان هفانگ

یکی دیگر از دلایل سفر به هانگژو قدم زدن در خیابان هفانگ است. خیابان تاریخی هفانگ از مشهورترین خیابان‌های هانگژو به‌شمار می‌رود. این خیابان پر از ساختما‌های قدیمی و مغازه‌های زیبا برای خرید سوغاتی است. اگر دوست‌ دارید در بافت قدیمی شهر وقت بگذرانید، هفانگ انتخاب درستی است. قدم زدن در این خیابان تداعی‌کننده وقت گذراندن در چین باستانی است و شما را با فرهنگ چین آشنا می‌کند. اگر به هانگژو سفر کردید، حتما به این خیابان بروید. 

نمایش خاطرات ماندگار در هانگژو 

اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید به دیدن اجرا زنده نمایش خاطرات ماندگار بروید. این نمایش شما را با افسانه‌های چینی آشنا می‌کند. دلیل معروفیت این نمایش وجود جلوه‌های بصری زیبایی است. صحنه این نماش روی سه سانتی‌متر آب قرار دارد که با نورپردازی‌ها و اجراهای فوق‌العاده بازیگران بسیار چشم‌نواز است. اگر به‌دنبال دلایل سفر به هانگژو هستید این یکی از دلایل بسیار قانع‌کننده است؛ زیرا در هیچ‌کجای جهان شبیه به این نماش را پیدا نخواهیدکرد. 

یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به هانگژو؛ تالاب شی‌شی 

یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به هانگژو؛ تالاب شی‌شی 

یکی دیگر از دلایل سفر به هانگژو دیدن پارک ملی تالاب شی‌شی است. این تالاب در پنج کیلومتری دریاچه غربی قرار دارد. تالاب شی‌شی در گذشته برای ماهیگیری مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه به دلیل زیبایی و مکان‌های دیدنی بسیار جذاب در این تالاب، این مکان به جاذبه گردشگری محبوبی میان توریست‌ها تبدیل شده‌است. در این پارک ملی مکان بسیار زیادی برای بازدید وجود دارد. گردشگران می‌توانند با قایق مناطق مختلف این تالاب را ببینند. حدود 3000 درخت آلو در تالاب شی‌شی وجود دارد. یکی دیگر از دلایلی که باید به تالاب شی‌شی بروید، دیدن دهکده ماهیگیری است. فستیوال قایق اژدها نیز به‌صورت سالیانه در این پارک برگزار می‌شود. 

پاویون چنگ‌هوانگ

پاویون(به معنی عمارت تابستانی، غرفه، اقامتگاه) چنگ‌هوانگ که در نزدیکی خیابان هفانگ واقع است، یکی از برجسته‌ترین ساختمان‌ها در شهر هانگژو به‌شمار می‌رود. این پاویون که ارتفاعی نزدیک به 42 متر دارد، در بالای دریاچه غربی قرار دارد. پاویون چنگ‌هوانگ به سبک یکی از کاخ‌های سلسله مینگ ساخته شده‌است و در سال‌های 1998 تا 1999 آن را بازسازی کرده‌اند. طبق افسانه‌های چینی اگر زنگ واقع در محوطه این عمارت را به صدا در بیاورید، برایتان خوشبختی به همراه دارد. پاویون چنگ‌هوانگ یکی دیگر از دلایل سفر به هانگژو است که باید آن را ببینید.

the shiny Business District

منطقه تجاری خورشیدوماه یک منطقه تجاری است که مکان خیلی شگفت‌انگیزی برای بازدید به‌شمار نمی‌رود و علت بازدید از این مکان این است که هیچ منطقه تجاری دیگری شبیه به آن ساخته نشده‌است. اگر می‌خواهید به یک منطقه تجاری خاص بروید، پیشنهاد ما این منطقه است. ساختمان‌های بلند و چشمگیری در این منطقه ساخته شده‌است که نظر هر گردشگری را جلب می‌کند. زیباترین این ساختما‌ن‌ها، ساختمان خورشید طلایی است که شبیه به خورشید ساخته شده‌است. ساختمان کناری خورشید طلایی شبیه به یک ماه است به همین دلیل لقب خورشیدوماه را به این منطقه تجاری داده‌اند. منطقه تجاری خورشیدوماه مکانی مناسب برای خرید است که می‌توانید به آن‌جا سر بزنید. در منطقه خورشیدوماه می‌توانید به دیدن رودخانه هانگژو بروید. این مرکز خرید تجاری یکی از دلایل سفر به هانگژو است. 

عبور از پل گونگچن؛ یکی بهترین دلایل سفر به هانگژو

عبور از پل گونگچن؛ یکی بهترین دلایل سفر به هانگژو

یکی از دلایل سفر به هانگژو عبور از پل گونگچن و غذا خوردن روی آن است. پل‌های بسیاری در شهر هانگژو قرار دارد که این پل یکی از محبوب‌ترین آن‌ها است. پل گونگچن روی کانال بزرگ (گراند) قرار دارد و یکی از جاذبه‌هایی است که سفر به هانگژو را لذت‌بخش‌تر می‌کند. این پل بلندترین پل عابرپیاده در جهان است. یکی از دلایل سفر به هانگژو غذا خوردن در کافه‌ها و رستوران‌های این پل است. 

 Visit Straight Street

یکی دیگر از دلایل سفر به هانگژو رفتن به Straight Street است. این خیابان درست در کنار پل گونگچن قرار دارد. خیابان  Straight Street یک خیابان بلند و مستقیم است. با قدم زدن در این خیابان می‌توانید از منظره کانال بزرگ لذت ببرید. این خیابان یکی از ستنی‌ترین مناطق شهر هانگژو است. خانه‌هایی که در این خیابان قرار دارد، همه از بتن ساخته شده‌است. این خانه‌ها دارای دو طبقه‌اند که طبقه دوم آن‌ها چوبی است. اگر دوست‌دارید حال‌وهوای چین قدیم را حس کنید به این خیابان سر بزنید.  شما می‌توانید با دوچرخه به آن‌جا بروید و از خوردن غذاهای خیابانی و سنتی چینی لذت ببرید. 

مزرعه چای

مزرعه چای

شهر هانگژو در سرتاسر جهان به چای خوش‌طعم خود معروف است. چای بخش مهمی از چین و هانگژو است. به شما پیشنهاد می‌کنیم از مزارع چای این شهر دیدن کنید. تورهای زیادی وجود دارد که گردشگران را برای بازدید از مزارع چای به روستاهای مختلف هانگژو می‌برد. یکی از روستاهای معروف هانگژو، روستا لانگجینگ است. شهر هانگژو به چای این روستا معروف است. جالب است بدانید هر سال نمایشگاه‌های متعددی مربوط به تولید چای در این شهر برگزار می‌شود. بازدید از این مزارع به شما این امکان را می‌دهد تا طعم چای اصیل و سنتی چین را بچشید. پس اگر به دنبال دلایل سفر به هانگژو هستید، مزارع چای می‌تواند یکی از بهترین دلایل سفر به هانگژو را به شما بدهد. 

کلام آخر

هانگژو یکی از شهرهای باستانی چین است که کمتر از شهرهای بزرگ چین مورد بازدید توریست‌ها قرار گرفته‌است. این شهر جزو معدود شهرهای چین است که بافت باستانی و مدرن را در کنار هم حفظ کرده‌است. اگر به‌دنبال مقصد جدید در چین هستید، هانگژو انتخاب مناسبی برای شما است. در بالا دلایل سفر به هانگژو را برای شما شرح دادیم تا متوجه تمایز این شهر از دیگر شهرهای چین بشوید. دلایلی مثل جاذبه‌های تاریخی و مراکز تجاری خاص، در این شهر وجود دارد که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. اگر به دنبال بهترین دلایل سفر به هانگژو هستید، اکنون آن‌ها را می‌دانید. دریاچه‌غربی، معابد بسیار زیبا، مراکز تجاری و جاذبه‌های گردشگری خاصی در این شهر وجود دارد که شما را به گذشته و چین باستانی می‌برد. امیدوارم با شنیدن این دلایل به هانگژو سفر کنید. ممنون که تا آخر مقاله با ما همراه بودید.  

نظرات کاربران