31 خرداد 1400
راهنمای سفر

یادتان باشد هیچ وقت این غذاها را قبل از پرواز نخورید!

انواع سفرهای هوایی ممکن است برای بسیاری از مسافران استرس و اضطراب‌های بسیاری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل توصیه ما به شما عزیزان این است که از غذاهای ممنوعه قبل از پرواز آگاهی کامل داشته باشید. بدین شکل در حین پرواز مشکل خاصی برای شما به وجود نخواهد آمد؛ چرا که بسیاری از مسافران به این نکته متاسفانه توجهی ندارند و با مشکلات خاص جسمی و شدیدا فوق‌العاده دردسرساز در حین پرواز و یا حتی بعد از آن مواجه می‌شوند؛

البته کادر پزشکی در حین پرواز مراقب شما است و نباید نگرانی خاصی داشته باشید. اما عقل انسان حکم می‌کند که شما نیز به عنوان یک انسان بالغ به این نکته توجه داشته باشید که قبل از پرواز از چه غذاهای به هیچ وجه نباید استفاده کنید، تا مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید.

بدون شک، شناخت غذاهای ممنوعه قبل از پرواز به کیفیت پرواز شما کمک خواهد کرد، تا به صورت استاندارد و بسیار اصولی بدون وجود هیچ گونه مشکل بتوانید پس از خرید بلیط هواپیما یک پرواز عالی، راحت و بدون استرس را تجربه کنید.

معرفی غذاهای ممنوعه قبل از پرواز

غذاهای ممنوعه قبل از پرواز را ما در ابتدا با عنوان غذاهای نفخ دار و یا غذاهایی که باعث نفخ معده می‌شوند شروع می‌کنیم؛ چرا که صددرصد این غذاها در حین پرواز باعث می‌شوند که معده شما احساس خوبی نداشته باشد و با یک حالت سنگینی خاص شما را رو‌به‌رو خواهد کرد.

اصولا غذاهایی مانند لوبیا و یا بسیاری از محصولات لبنی از جمله بستنی صددرصد باید قبل از پرواز از آن پرهیز شود؛ البته سبزیجات به واسطه ایجاد نفخ در بین غذاهای ممنوعه قبل از پرواز قرار دارد. اما بدون هیچ اغراقی سعی کنید به هیچ عنوان از غذاهای فست فودی استفاده نکنید؛ چرا که نفخ این غذاها بسیار بالاست و به راحتی باعث می‌شود که شما مدام در درون هواپیما مسیر سرویس بهداشتی را دنبال کنید.

توجه به نخوردن غذاهایی که به هیچ عنوان قبل از پرواز مناسب نیست، به هیچ عنوان به کلاس کار ربطی ندارد و مستقیما به سلامتی شما مربوط است. به این علت که اصولا سفرهای هوایی به خودی خود می‌تواند به واسطه استرسی که برای افراد به وجود می‌آورد فعل و انفعالات خاصی را در جسم و بدن شما ایجاد کند.

در این بین، شما چنانچه به نوع خوراک خود قبل از پرواز نیز توجهی نداشته باشید. تمام این موارد دست به دست هم خواهد داد و پرواز شما را با یک خاطره تلخ رو‌به‌رو خواهد کرد.

با توجه به زمان پرواز غذاهای ممنوعه را اولویت‌بندی کنید

پیتزا از غذاهای ممنوعه قبل از پرواز

توصیه ما به شما مسافرین عزیز این است که برای آشنایی با غذاهای ممنوعه قبل از پرواز علاوه‌بر نخوردن غذا‌های گازدار سعی کنید از غذاهایی که پروتئین خاصی دارند نیز دوری کنید. به این دلیل که برخی از مسافران با خوردن انواع گوشت و خصوص مرغ سوخاری معده خود را در حین پرواز با مشکلات و آسیب‌های خاصی مواجه سازند.

بدین ترتیب شما اگر پرواز طولانی‌تری داشته باشید صددرصد تجربه تلخ استفاده از غذاهای پروتئینی باعث خواهد شد، تا به طور ناخودآگاه این غذا را در گروه غذاهای ممنوعه قبل از پرواز قرار دهید و در پروازهای بعدی به هیچ عنوان به سراغ آن‌ها نروید. البته خوردن این غذاها را ما به شما با توجه به زمان پرواز توصیه می‌کنیم؛ چرا که برخی از پروازهای دو ساعت و یا کمتر شاید مشکل خاصی را برای شما ایجاد نکنند.

اما برای پروازهای طولانی خوردن این مواد غذایی باعث ایجاد دردسرهای خاصی خواهد شد. به آن جهت که ساختار سفرهای هوایی به خودی خود معده را با اختلالات خاصی روبه‌رو می‌کند و به این دلیل است که حداقل شما با یک برنامه غذایی مناسب از آسیب‌های بیشتر به معده باید بپرهیزید.

غذاهای ممنوعه قبل از پرواز ، غذاهایی با ادویه تند

غذاهای ممنوعه قبل از پرواز

در کنار پرهیز از غذاهای نفاخ مانند لوبیا که گفته شد، شما به هیچ عنوان نباید از سیر و ادویه‌های تند نیز استفاده کنید؛ چرا که این نوع خوراکی‌های فوق‌العاده خوشمزه برای وعده غذایی تنها به آسیب معده شما منجر خواهد شد. عمدتا عده‌ای از مسافران در حین پرواز تمایل بالایی برای مصرف این وعده‌های غذایی دارند.

اما بهتر است به این نکته دقت داشته باشند که بعد از مصرف و در زمان پرواز و خصوصا پروازهای طولانی شدیدا از این انتخاب خود پشیمان خواهند شد. چرا که در بین غذاهای ممنوعه قبل از پرواز اصولا خوراکی‌هایی مانند سیر و یا حتی انواع ادویه به واسطه نوع خاص مصرف می‌تواند باعث ایجاد یک نفخ بسیار شدید برای شما شود.

این چنین است که درهنگام پرواز شما تنها به دنبال یک راه چاره برای سبک کردن معده خود خواهید بود. پس بهتر است به این نکته نیز توجه داشته باشید و خوردن ادویه‌های خاصی که به هر دلیلی تند بودن یکی از شاخص‌های اصلی آن‌ها است را در دسته غذاهای ممنوعه قبل از پرواز قرار دهید.

غذاهای ممنوعه قبل از پرواز

سخن آخر

انواع سفرهای هوایی بدون هیچ اغراقی می‌تواند برای افراد لذتی بی نهایت داشته باشد. حتی در کنار استرس خاص و طبیعی پرواز جذابیت آن‌ را به هیچ عنوان نمیتوان نادیده گرفت. زمانی که شما به نکات خاصی مانند مصرف نکردن غذاهای مختلف توجه داشته باشید. بدون شک پرواز شما دلچسب‌تر خواهد بود و خاطره شیرین‌تری از پرواز خود خواهید داشت. آگاهی از غذاهای ممنوعه قبل از پرواز صددرصد به کیفیت پرواز مسافران کمک می‌کند.

انواع مشکلات جسمی و خصوصا گوارشی جزء رایج‌ترین مشکلاتی است که متأسفانه مسافران به آن دچار می‌شوند و بدین ترتیب شناخت غذاهای ممنوعه قبل از پرواز می‌تواند به مسافران کمک کند تا بتوانند در طول سفر هوایی خود بدون مشکل خاصی به پرواز خود فکر کنند. اما شما نیز شاید تا به حال در حین سفرهای هوایی و گوناگون خود به دلیل استفاده از مواد غذایی خاص با مشکلات متفاوتی مواجه شده‌اید. اگر درمورد این مشکلات به وجود آمده و دلیل آن نیز به ما کمک کنید، شاید بتوانیم اطلاعات مفید تری را در این زمینه در اختیار دیگر کاربران عزیز قرار دهیم.

نظرات کاربران