دریاچه های مسکو

دریاچه ‌های مسکو؛ کشف زیبایی‌های پنهان در قلب روسیه!

روسیه یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان است. زیبایی‌های طبیعی و منحصربه‌فرد این کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. یکی از این جاذبه ‌ها که در قلب روسیه قرار گرفته، دریاچه‌ های مسکو هستند. آن‌ها با چشم‌اندازهای خیره‌کننده و شگفتی‌های طبیعی خود مسافران را می فریبند. دریاچه‌های مسکو که به عنوان جواهرهایی در آغوش طبیعت قرار گرفته‌اند، زیستگاه گونه‌های جانوری متنوعی به شمار می‌روند. هم‌چنین بهترین مکان برای ریلکس کردن و خلوت کردن با خود به حساب می‌‌آیند. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با 7 جواهر پنهان  در قلب روسیه، یا به عبارتی دیگر دریاچه‌ های زیبای مسکو آشنا کنیم.

رزرو تور لوکس روسیه فقط با سه کلیک خوبه!

Lake Baikal

یکی از دریاچه ‌های مسکو Lake Baikal است. این دریاچه، در سیبری و در نزدیکی مرز مغولستان قرار دارد. Baikal، عمیق‌ترین دریاچه آب شیرین جهان به شمار می‌رود. این دریاچه، توسط کوه‌های مرتفع و جنگل‌های معروف تایگای سیبری احاطه شده است. عمق دریاچه بایکال به 1641 متر می‌رسد. این دریاچه، محل زندگی حیواناتی مانند فوک و بیش‌از 300 گونه پرنده است. شما  با استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند قطار می‌توانید به این‌جا بروید و از این مناظر زیبا دیدن کنید.

Lake Imandra

Lake Imandra

یکی دیگر از بهترین دریاچه‌ های مسکو Lake Imandra است. این دریاچه، در منطقه مورمانسک، در جنوب غربی شبه‌جزیره کولا قرار دارد. دریاچه Lake Imandra، 109 کیلومتر طول داشته و دارای آب‌های شور و شیرین است. این دریاچه، توسط دو تنگه به نام‌های Ecostrovsky و Zayachya Salma به‌هم متصل می‌شود. این دریاچه که به‌عنوان دومین دریاچه بزرگ اروپا به شمار می‌رود، محل زندگی انواع ماهی‌هاست. فراموش نکنید که وسایل و تجهیزات ماهیگیری بخرید و یک مسابقه ماهیگیری کوچک با دوستان‌تان برگزار کنید.

Lake Beloye

یکی دیگر از معروف ‌ترین دریاچه‌ های مسکو Lake Beloye است. این دریاچه، در منطقه ولوگدای روسیه قرار دارد. بهترین ویژگی دریاچه Beloye، کیفیت آب آن است. علاوه‌بر آن، گونه‌های عجیب و غریب ماهی‌ها در آن زندگی می‌کنند. جنگل‌های زیبای کاج نیز، سراسر منطقه شمال غربی دریاچه را پوشانده است. وسط آب نیز، کلیسای عروج مریم مقدس قرار دارد. در نزدیکی این مکان دیدنی، هتل‌هایی وجود دارد. می‌توانید در یکی از این هتل‌ها اقامت کرده تا هر روز صبح، چشمان‌تان را به‌ روی این بهشت زیبا بگشایید.

Lake Nero

یکی دیگر از دریاچه ‌های مسکو Lake Nero است. این دریاچه، در استان یاروسلاول، در نزدیکی مسکو قرار دارد. یکی از دلایل شهرت‌یافتن دریاچه Nero، قدمت آن است؛ چرا که پیشینه این دریاچه به 500هزار سال پیش می‌رسد. یکی دیگر از دلایل، وجود دو جزیره بهشت‌‌گونه Lvovsky و Gorodskoj است. دریاچه زیبای Nero، 54.4 کیلومتر وسعت دارد. اگر در ماه ژانویه به این مکان دیدنی سفر می‌کنید، همراه‌بردن لباس گرم، جوراب و کفش‌های مخصوص پیاده‌روی را فراموش نکنید.

Lake Ladoga

Lake Ladoga

یکی دیگر از بهترین دریاچه‌ های مسکو Lake Ladoga است. این دریاچه آب شیرین، در منطقه معروف جمهوری کارلیا و حومه سن‌پترزبورگ قرار دارد. مساحت دریاچه Ladoga به 219 کیلومتر طول و 83 کیلومتر عرض می‌رسد. درختان بلند، نقش زیادی در زیبایی منظره دریاچه ایفا کرده‌اند. یک مرکز نمایشگاهی فرهنگی معروف نیز در نزدیکی برپا شده است. در این مرکز، مجموعه آثار مجسمه‌ای بی‌نظیر کرونید گوگولف –هنرمند معروف روسیه‌ای- در معرض نمایش قرار دارند. هم‌چنین کارگاه‌های آموزشی ساخت مجسمه نیز در این مکان برگزار می‌شود. علاوه‌بر این نمایشگاه، چندین مغازه سوغاتی‌فروشی نیز اطراف Ladoga یافت می‌شود؛ می‌توانید از آن‌جا سوغاتی بخرید.

Lake Onega

یکی دیگر از دریاچه‌ های مسکو Lake Onega است. این دریاچه، بزرگ‌ترین دریاچه شمال غربی روسیه به حساب می‌آید. دریاچه Onega با 245 کیلومتر، هجدهمین دریاچه بزرگ جهان به شمار می‌رود. این دریاچه با جزیره‌های سرسبز و پراکنده پر شده است. پیشنهاد می‌کنیم ابزار و تجهیزات ماهیگیری را بخرید و همراه با دوست‌تان به این‌جا بروید. حتی اگر ماهیگیری بلد نیستید امتحانش کنید؛ چرا که به تماشای زیبایی‌های آن می‌ارزد!

Senezh Lake

Senezh Lake

آخرین مکان دیدنی که آن را در فهرست دریاچه‌ های مسکو می‌آوریم، Senezh Lake است. این دریاچه، در 60 کیلومتری شمال غربی مسکو قرار دارد. دریاچه Senezh به‌قدری شفاف بوده که نمی‌توان مرزی میان زمین و آسمان قائل شد. این دریاچه، مکانی دیدنی و ایده‌آل برای قایق‌سواری و عکاسی به شمار می‌آید؛ چرا که علاوه‌بر آب زلال آن، با جنگل‌های سرسبز و کاج‌های بلند محصور شده است. هم‌چنین شما می‌توانید روی نیمکت‌ها یا چمن‌های آن‌جا بنشینید، پیک‌نیک کنید و یا ساندویچ موردعلاقه‌تان را از اغذیه‌فروشی‌های اطراف بخرید و نوش جان کنید. مواظب زنبورهای آن‌جا باشید که نیش‌تان نزنند؛ چرا که پیرامون دریاچه پر از زنبور است.

در آخر

در این مقاله به بررسی زیبایی‌ها و جاذبه‌های منحصربه‌فرد دریاچه‌ های زیبای مسکو پرداختیم. این دریاچه‌ها، با جنگل‌های طبیعی، کوه‌ها و زیست‌های جانوری احاطه شده است. فوک‌های دریایی، گونه‌های متنوع پرندگان و ماهی‌های رنگارنگ در شمار این جانورانند. پیشنهاد می‌کنیم یکی از دریاچه‌ های مسکو را انتخاب کرده، به آن‌جا بروید و خاطرات خوشی را برای خودتان رقم بزنید. فرصت را غنیمت شمرده و تا می‌توانید در آن زیستگاه‌های طبیعی نفس بکشید؛ چرا که در بهشتی حقیقی قرار دارید. سفرتان خوش!

نظرات کاربران