قایقرانی با کاتاماران شرایط خاصی دارد؟
14 شهریور 1401
کیش

قایق بادبانی کاتاماران کیش؛ رها در میان امواج

قایق بادبانی کاتاماران کیش

قبل از سفر به جزیره کیش و خرید بلیط هواپیما تهران کیش؛ باید بدانید که قرار است انواع تفریحات آبی را در سفری چند روزه تجربه کنید. دلیل این حجم از تنوع در امکانات و تفریحات آبی در کیش، آب و هوای شرجی و گرم جزیره است. در حقیقت مسافران برای فرار از گرمای روز در جزیره بیشتر زمان خود را در اسکله های تفریحی کنار ساحل می گذرانند. در کلوپ های ورزش های آبی کیش، می توانید هیجان سواری بر روی جت اسکی، فلای بورد، شاتل، پاراسل، بنانا سواری، غواصی، قایق های بادبانی و موتوری، اسکوتر زیردریایی و شنا در ساحل را تجربه کنید. یکی از محبوب ترین و لذت بخش ترین تفریحات آبی، قایق بادبانی کاتاماران کیش است که با نیروی باد حرکت می کند.

رزرو تور کیش

رقص این قایق های بادبانی رنگی بر روی موج های دریا چشم انداز بی نظیری را ایجاد می کنند. همچنین به دلیل بادبانی بودن و عدم وجود موتور، بدون هیچ صدای اضافه ای می توانید به صدای امواج دریا گوش دهید.

کمی درباره قایق بادبانی کاتاماران

قایق بادبانی کاتاماران کیش

اگر نام قایق بادبانی کاتاماران کیش، شما را به یاد دزدان دریایی کارائیب انداخته است؛ منتهی در وسعت بسیار بسیار کوچک شده؛ پس بگذارید داستانی درباره یک دزددریایی زن برایتان تعریف کنیم! اچینگ شی (که در معنای واقعی یعنی بیوه) قدرتمندترین دزد دریایی بود که تا کنون زندگی کرده است. او بیش از 300 قایق بادبانی را تحت فرمان خود داشت و با قدرت های بزرگ دریایی مانند امپراتوری بریتانیا، پرتغالی ها و سلسله چینگ جنگید. او بدون شک موفق ترین دزد دریایی تاریخ است و بر خلاف بسیاری دیگر، او اعدام نشد و در خانه خود درگذشت.

گذشته از این داستان جالب، باید بدانید که به صورت کلی قایق های بادبانی, علی الخصوص قایق بادبانی کاتاماران کیش، برای حرکت وابسته به امواج دریا و سرعت وزش باد هستند. همچنین ویژگی اصلی آنها دوام و ایمنی آنها است. در روزهایی که شرایط آب و هوایی برای هیچ شناوری در آب مناسب نیست، می توان از دریانوردی با این این قایق های بادبانی در دریا لذت برد.

برای تجربه قایقرانی کاتاماران می توانید خودتان یا همراه با مربی دل به موج های دریا بزنید و با وزش باد همراه شوید. همچنین اگر مهارتی در قایقرانی ندارید نیازی نیست از هیجان قایق سواری صرف نظر کنید. بلکه کافیست با یک ناخدا همراه شوید و در قسمت اختصاصی قایق بنشینید و از حرکت بر روی جزر و مد دریا لذت ببرید.

اگر همیشه آرزو ناخدا بودن را داشتید؛ با خرید بلیط هواپیما کیش و قایق کاتاماران؛ به رویای خود برسید!

نام قایق بادبانی کاتاماران کیش از کجا آمد!؟

قایق بادبانی کاتاماران کیش

این قایق هایی که امروز با بادبان های جذاب و رنگی در جزیره کیش بر روی دریای خلیج فارس میزبان مسافران هستند، برای نخستین بار در کرانه تامیل نادو هند توسط ماهیگیران پاراوایی استفاده گردید. آنها در زبان محلی این قایق های بادبانی را “کاتاماران” یا “کاتامرن” می نامند که این نام گذاری در حقیقت به علت شکل ساختاری دو بدنه ای قایق بوده است.

قایق بادبانی کاتامارن کیش را کدام کلوپ دارد؟

قایق بادبانی کاتاماران کیش

مجموعه مارینا کیش با پرسنل مجرب و قایق های بادبانی برند هوبی کت فرانسه (برند سازنده قایق های المپیک)، آماده ارائه خدمت به مسافرین هستند. راندن قایق کاتاماران نیاز به گذراندن دوره آموزشی دارد که می توانید طی چند جلسه زیرنظر مربیان رسمی کلوپ دریایی مارینا آموزش ببینید تا دفعات بعدی به تنهایی دریانوردی کنید.

بهتر است اگر قصد دارید به صورت رسمی این ورزش را آموزش ببینید، اقامت خود را در هتل مارینا سپری کنید تا علاوه بر استفاده از امکانات اسکله مارینا فاصله کمی با کلوپ برای دوره آموزشی داشته باشید.

تفریحات دیگر کلوپ دریایی مارینا کیش:

غواصی

غواصی

شنا زیر آب با تجهیزات مخصوص و لذت بردن از دنیای زیر آب برای دیدن موجودات دریایی خاص مثل سفره ماهی، لاک پشن پوزه عقابی، ستاره دریایی و …

پدل بورد

پدل بورد

یکی از شاخه های موج سواری، که نیاز به تعادل و آرامش بسیاری دارد. یک تخته موج سواری که بر روی آن می ایستید و به سمت دریا شروع به پارو زدن می کنید.

کایاک سواری

 کایاک سواری

قایق های برگرفته از قایق کانو که سرخ پوستان کانادایی در گذشته برای جا به جایی مسافر از آنها استفاده می کردند. به این صورت که قایقران نشسته در کایاک قرار می گیرد و برای به حرکت درآوردن آن از یک پاروی دو طرفه استفاده می کند.

چتر پاراسل

چتر پاراسل

یکی از تفریحات هیجان انگیز دریایی که با چندین کمربند ایمنی به یک چتر بزرگ که به قایق متصل است، بسته می شوید. با حرکت قایق باد به درون چتر پیچیده و باعث بلند شدن آن می گردد و کم کم به ارتفاع می روید.

پاسپورت دومینیکا

شاتل

شاتل

یک سرگرمی چند نفره که با نشستن بر روی یک تیوپ بزرگ شروع می گردد. سپس این تیوپ توسط یک قایق تندرو کشیده می شود و تکان های تیوپ بر روی آب اوج هیجان و ترشح آدرنالین است.

فلای بورد

فلای بورد

انجام حرکات نمایشی در ارتفاع بر روی آب که با اتصال به جت اسکی که با پمپاژ و فشار آب، شما را روی سطح آب نگه می دارد انجام می گردد.

بنانا

بنانا

یک تفریح خانوادگی آبی دیگر، که بر روی یک تیوپ موزی بزرگ متصل به قایق تندرو سوار می شوید و سرعت زیاد قایق پس از شروع حرکت آن، سبب می شود شما و سایرین یک به یک به درون آب پرتاب شوید.

در آخر…

از آنجایی که جزیره کیش یکی از مقاصد گردشگری خاص و ویژه در ایران است که تفریحات آبی و غیر آبی فراوانی دارد، در برنامه سفر خود به این جزیره حتما یک تا یک و نیم روز را برای تجربه تفریحات آبی و هیجان گردشگری خیس اختصاص دهید. اکثر این امکانات تفریحی نیاز به مهارت خاصی ندارند و با یک آموزش چند دقیقه ای در کلوپ ورزش های دریایی یا نهایت با همراهی یک مربی امکان پذیر خواهند بود. همچنین ساحل های تفریحی کیش به گونه ای طراحی و تجهیز شده اند تا بتوانید در طول روز ساعات طولانی را به خوشگذرانی و تفریح و استراحت در آنها بگذرانید. در نهایت برای حسن ختام باید گفت فرصت و لذت دریانوردی خصوصا با قایق بادبانی کاتاماران کیش ار در آب های خلیج فارس به هیچ عنوان از دست ندهید.

آماده تور کیش هستید؟

سوالات متداول

میزان زمان استفاده از قایق بادبانی کاتاماران چقدر است؟

30 دقیقه

آیا باید بلیط را از قبل رزرو کنم ؟ هزینه بلیط قایق بادبانی کاتاماران چقدر است؟

بله، بهتر است از قبل رزرو کنید تا دچار مشکل نشوید- همچنین هزینه ها با توجه به زمان دچار تغییر هستند. برای اطلاعات بیشتر می توانید تماس بگیرید.

شرایط سنی استفاده از قایق بادبانی کاتاماران به چه صورت است؟

آقاین و خانم ها باید بیشتر از 18 سال سن داشته باشند.

نظرات کاربران