افسانه های ژاپن
16 مرداد 1403
ژاپن

6 تا از افسانه های ژاپن؛ وحشتناک‌ترین داستان‌های ژاپنی

آیا آماده هستید با افسانه های ژاپنی آشنا شوید؟ چه عاشق داستان‌های ترسناک باشید چه طرفدار هالووین، افسانه های ژاپن برای شما جذاب خواهد بود. البته این افسانه های ژاپنی منشا مبهمی دارند و اغلب توسط مردم به عنوان حقیقت پذیرفته می‌شود. داستان‌هایی از اونریو (ارواح بدخواه)، یورئی (ارواح مدرن) تا یوکای که داستان ارواح در فولکلور ژاپنی‌ست. این داستان‌ها سینه به سینه و نسل به نسل به صورت شفاهی منتقل شده و حالا گونه‌های مختلفی از هر یک از این داستان‌ها بین مردم وجود دارد. در این مقاله به چند مورد از پرتکرارترین افسانه های ژاپن اشاره خواهیم کرد. پس چراغ‌ها را خاموش کنید و از این افسانه های ژاپنی و ترسناک لذت ببرید. 

رزرو تور ژاپن

فرصت رزرو بلیط ارزان هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

1.آکا مانتو یا شنل قرمز

اولین افسانه ژاپنی از حمام شروع می‌شود. حمام یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در افسانه های ژاپنی است. آکا مانتو (Aka Manto) یک روح مذکر است که شنل و ماسک قرمز رنگ دارد و قربانیانش را در حمام‌ زنانه، مدارس و دستشویی‌های عمومی تسخیر می‌کند. می‌گویند آکا مانتو با صدای مردانه و ترسناک از قربانی یک سوال می‌پرسد؛ کاغذ قرمز می‌خواهید یا آبی؟ 

این‌جا باید قربانی روی کلماتش حساس باشد چون اگر کاغذ قرمز را انتخاب کند به عاقبتی خونین دچار خواهید شد و اگر کارت انتخابی شما آبی باشد در آب خفه خواهید شد. البته اگر فکر کرده‌اید با بازی دادن روح و خواستن کارت‌ به رنگ‌های دیگر می‌توانید او را دست به سر کنید سخت در اشتباهید، عاقبت چنین فردی جهنم است. تنها راه فرار این است که هیچ کارتی نخواهید و فرار کنید. تنها در این صورت آکا مانتو هیچ کاری با شما نخواهد داشت. 

2.کوچیساکه اونا یا زن دهان بریده

افسانه های ژاپن

کوچیساکه اونا (Kuchisake-onna) یکی از محبوب‌ترین و در عین حال بدنام‌ترین افسانه های ژاپنی است. کوچیساکه اونا یک روح انتقام‌جوست که در ظاهری زیبا و زنانه خودش را نشان می‌دهد و شبانه در خیابان‌ها پرسه می‌زند. دو ویژگی خاص دارد؛ یکی ماسک روی صورتش که دهان بریده‌اش را پنهان می‌کند و دیگری قیچی مخفی. اگر آن‌‌قدر بدشانس باشید که موقع قدم زدن شبانه در خیابان‌های ژاپن به کوچیساکه اونا بربخورید او از شما یک سوال خواهد پرسید؛ آیا فکر می‌کنید من زیبا هستم یا نه؟ 

پاسپورت دومینیکا

مردم می‌گویند اگر در جواب سوالش بگویید نه بی‌درنگ شما را با قیچی مخفی‌اش خواهد کشت. اگر هم بگویید بله، تو زیبا هستی ماسک صورتش را برمی‌دارد و دهان چاک خورده‌اش را با یک لبخند ترسناک تحویلتان خواهد داد. در همین حال او دوباره سوالش را خواهد پرسید و اگر دوباره جواب شما مثبت باشد دهانتان را مثل دهان خودش از گوش تا گوش می‌برد. اما تنها راه فرار این است که در جواب بگویید “متوسط به نظر می‌رسی”. 

3.تکه تکه

تکه تکه (Teke Teke) یک روح خطرناک است که می‌گویند وقتی روی ریل راه‌آهن افتاد و قطار از روی او رد شد و بدنش به دو نیم تقسیم شد طوری که روح او پا ندارد و خودش را روی دست‌هایش می‌کشد. طبق افسانه های ژاپنی مردم معتقدند او ایستگاه‌های قطار را تسخیر می‌کند و خودش را روی دست‌ها و آرنج‌هایش می‌کشد و صدایی شبیه به “تکه تکه” تولید می‌کند. 

اگر با تکه تکه مواجه شدید فقط بدوید و فرار کنید چون اگر شما را بگیرد قطعا با داس دو نیم‌تان می‌کند. البته فکر نکنید که چون پا ندارد ممکن است دستش به شما نرسد سرعت یک روح انتقام‌جو همیشه زیاد است حتی اگر پا نداشته باشد و سینه‌خیز به دنبالتان بیاید. حتی برخی از محلیان معتقدند که سرعت تکه تکه با سرعت ماشین‌ها یکیست. برخی دیگر معتقدند وقتی تکه تکه به شما برسد از شما می‌پرسد که پاهایش کجاست. در این حالت برای زنده ماندن باید بگویید بزرگراه میشین و تمام. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

4.هاناکو سان توالت

هاناکو سان توالت

طبق افسانه های ژاپن این روح خبیث در حمام و توالت سراغتان می‌آید. او یک دانش‌آموزدختر بوده که برخی می‌گویند در اثر بمب‌گذاری جنگ جهانی دوم در حمام مدرسه کشته شده و برخی دیگر می‌گویند در حمام مدرسه خودکشی کرده و دلیل خودکشی‌اش قلدری بوده است. مردم می‌گویند برای اینکه روح هاناکو سان احضارشود باید به حمام طبقه سوم بروید و سه بار در بزنید و بعد بگویید: آیا آن‌جا هستی هاناکو سان؟ اگر صدایی از داخل حمام شنیدید سریع آن‌جا را ترک کنید چون اگر وارد حمام شوید هاناکو سان دخلتان را می‌آورد. 

5.عروسک اوکیکو

احتمالا افسانه‌های مربوط به عروسک‌هایی مثل آنابل را شنیده باشید. اما این یک عروسک ژاپنی است که نامش اوکیکوست. هر چند این عروسک در معبد هوکایدو ژاپن وجود دارد و کمی این افسانه را ترسناک‌تر می‌کند. داستان این عروسک به سال 1918 برمی‌گردد. طبق افسانه های ژاپنی مردم معتقدند این عروسک ابتدا توسط یک برادر برای خواهر کوچک‌تر خریده شده است. 

دختر عاشق این عروسک بود اما کمی بعد دخترک به دلیل بیماری می‌میرد. خانواده دخترک این عروسک را در محراب معبد قرار می‌دهند تا نان و یادش زنده بماند اما کمی بعد متوجه می‌شوند که موهای عروسک بلندتر شده. آن‌ها فکر می‌کردند که روح پریشان دخترکشان در این عروسک حلول کرده. این عروسک مثل یک انسان عادی هر بار موهایش کوتاه می‌شود و این باعث شده تا مردم زیادی به این افسانه از افسانه ای ژاپنی اعتقاد داشته باشند. 

6.نفرین اتاق قرمز

افسانه های ژاپن

اگر به افسانه‌های اینترنتی علاقه دارید اتاق قرمز برای شماست. نفرین اتاق قرمز با یک پاپ آپ شروع شد. پاپ آپ همان پنجره کوچکی است که موقع باز شدن سایت برای جلب توجه کاربران باز می‌شود. پس زمینه این پاپ آپ قرمز رنگ بود و روی آن یک متن سیاه رنگ نوشته شده بود؛ آیا اتاق قرمز را دوست دارید؟ 

البته این پاپ آپ فقط متن نبود بلکه با یک صدای ترسناک از پیش ضبط شده نیز همراه بود. این پنجره ان‌قدر باز می‌شود تا کل صفحه قرمز شود و اسم تمام قربانیان گذشته را نمایش می‌دهد. گفته می‌شود تمام کسانی که این پاپ آپ را دریافت کرده‌اند یا مرده‌اند یا با خونشان کل دیوارهای اتاقشان قرمز شده است. پس هرگز سراغ اتاق قرمز نروید. 

سخن پایانی درباره افسانه های ژاپنی

برخی معتقدند این داستان‌ها تخیلی هستند اما برخی دیگر معتقدند تمام این داستان‌ها از عروسک اوکیکو تا نفرین اتاق قرمز و زن دهان بریده واقعیت دارد و باید از آن‌ها پرهیز کرد. در این مقاله از مجله سه کلیک درباره 6 تا از افسانه های ژاپنی معروف صحبت کردیم. اگر عاشق فرهنگ ژاپن هستید این مقاله برای شما مفید خواهد بود البته اگر نترسید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران