آیا دومینیکا کشور ثروتمندی است؟

آیا دومینیکا کشور ثروتمندی است؟

آیا دومینیکا کشور ثروتمندی است؟ دومینیکا یکی از کشورهای حوزه کارائیب است که در نزدیکی گوادلوپ و مارتینیک قرار دارد. دریکی از یکشنبه­های سال ۱۴۹۳، کریستف کلمب این جزیره را کشف کرد و نام “روز یکشنبه” (Dominica) را روی این جزیره گذاشت. کشف این جزیره در تاریخ ۳ نوامبر ۱۴۹۳ اتفاق افتاد.

در دوره‌های اخیر، این کشور به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای خارجی شناخته‌شده است. این انتخاب به طبیعت زیبا و بکر این منطقه بازمی‌گردد که شامل آبشارهای بی‌شمار، جنگل‌های پرآوازه و قله‌های آتش‌فشانی است. این ویژگی‌ها جزیره دومینیکا را به یکی از زیباترین و بکرترین جزایر جهان تبدیل کرده‌اند.

این جزیره که شاید تابه‌حال تنها از آن در فیلم‌های سری “دزدان دریایی کارائیب” شنیده باشید، یکی از پاسپورت‌های معتبر و قدرتمند جهان را دارد. به همین دلیل، به‌عنوان یک مقصد مقرون‌به‌صرفه برای اخذ پاسپورت دوم از طریق سرمایه‌گذاری شناخته‌شده است.

در ادامه با جزئیات اقتصاد دومینیکا آشنا شوید تا ببینید که آیا دومینیکا کشور ثروتمندی است؟ و شهروندان آن به ثروت دست‌یافته‌اند یا خیر.

اگر قصد دریافت پاسپورت دومینیکا را هم دارید، با کارشناسان ما در سه کلیک تماس بگیرید و مابقی کارها را به تیم متخصص ما بسپارید.

پایه‌های اقتصادی دومینیکا

کشاورزی اساسی‌ترین بخش اقتصاد دومینیکا است. موز به‌عنوان محصول اصلی این کشور به نرخ صادرات بالا، نقش مهمی در درآمد آن ایفا می‌کند. در کنار کشاورزی، توریسم و گردشگری نیز بخش مهمی از درآمد دومینیکا را تشکیل می‌دهند. در همین راستا زیرساخت‌های گردشگری ازجمله امکانات اقامتی و تفریحی در چند سال اخیر با تلاش دولت، توسعه‌یافته‌اند. این توسعه‌ها باعث جذب سرمایه خارجی شده و دولت از طریق اخذ سرمایه‌گذاری، به متقاضیان پاسپورت دومینیکا را ارائه می‌دهد.

 واحد پول دومینیکا دلار کارائیب شرقی است؛ اما سرمایه‌گذاری در این کشور به دلار آمریکا انجام می‌شود. دولت تلاش می‌کند تا سطح رفاه و امنیت شهروندان را در کنار اعتبار پاسپورت دومینیکا حفظ کند. به همین جهت، در اعطای پاسپورت دقت ویژه‌ای دارد. درواقع متقاضی پاسپورت اگر سابقه سوءپیشینه داشته و در لیست تحریم جهانی قرارگرفته باشد و نتواند منشأ ثروت خود را ثابت کند شانس بالایی برای دریافت پاسپورت دومینیکا ندارد. این سیاست دقیق و سخت‌گیرانه در اعطای پاسپورت سبب شده تا افرادی که تلاش در پول‌شویی دارند، نتوانند به‌راحتی پاسپورت دومینیکا را به دست آورند.

آیا دومینیکا کشور ثروتمندی است؟ ؛ اقتصاد دومینیکا

آیا دومینیکا کشور ثروتمندی است؟ ؛ اقتصاد دومینیکا

دومینیکا، جزیره‌ای کوچک و زیبا با سواحل شنی، کوه‌های سرسبز و جنگل‌های گرمسیری پربار، به‌عنوان یکی از زیباترین مناطق ساحلی جهان شناخته می‌شود. اقتصاد این کشور به دلیل سرمایه‌گذاری‌های اخیر در حال رشد است. دومینیکا از شهر نیویورک در ایالات‌متحده تنها حدود ۱۷۰۰ کیلومتر فاصله دارد. مردم دومینیکا با تنوع ملیتی از انگلیسی، فرانسوی و جمعیت بومی، در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و زبان رسمی آن‌ها انگلیسی است. این کشور با وسعت حدود ۷۵۰ کیلومترمربع، جمعیتی در حدود ۷۳۰۰۰ نفر دارد. منابع طبیعی و کشاورزی برجسته، قسمتی از اقتصاد این جزیره کوچک را تشکیل می‌دهند و درآمد دیگری که اهمیت دارد، جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی است.

صنعت در اقتصاد دومینیکا

صنعت در اقتصاد دومینیکا نقش مهمی ایفا می‌کند، اگرچه بخش کشاورزی نیز همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است. این کشور در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا بخش‌های مختلف صنعتی خود را توسعه دهد تا از تنوع اقتصادی بهره‌برداری کند. در ادامه، نقش صنعت در اقتصاد دومینیکا به‌طور خلاصه توضیح می‌دهیم تا نگاه بهتری به پرسش اصلی داشته باشیم: آیا دومینیکا کشور ثروتمندی است ؟

گردشگری

یکی از بخش‌های مهم صنعت در دومینیکا، صنعت گردشگری است. زیبایی‌های طبیعی، جزایر و سواحل زیبا، آب‌های کریستالی و تنوع فرهنگی این کشور، آن را به یک مقصد محبوب برای توریست‌ها تبدیل کرده است. این بخش درآمد زیادی را به اقتصاد دومینیکا ارائه می‌دهد و فرصت‌های شغلی فراوانی برای جمعیت محلی ایجاد کرده است.

صنایع تبدیلی

بخش‌هایی از اقتصاد دومینیکا در زمینه‌هایی مانند پردازش محصولات کشاورزی، صنایع غذایی، نساجی و تولید مواد ساختمانی فعالیت می‌کنند. تولید محصولات بر پایه منابع طبیعی مانند چوب و آگروفارستری نیز صنعت‌های مرتبط را تقویت کرده است. معادن و استخراج منابع معدنی ازجمله طلا، نقره و کائولن (یک نوع خاک رسی) نیز به اقتصاد دومینیکا کمک کرده است. این بخش نیز به‌عنوان یک منبع درآمد در این کشور شناخته می­شود.

صنعت مالی

با توجه به معافیت‌های مالیاتی و برنامه‌های اقامتی متنوع، دومینیکا به‌عنوان یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاری و تجارت شناخته می‌شود. این کشور نقش مهمی در صنعت مالی و بانکداری منطقه دارد. به‌طورکلی، صنعت در دومینیکا درحال‌توسعه است و تلاش‌های انجام‌شده برای توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی این کشور، به تقویت اقتصاد و ایجاد فرصت‌های کاری مناسب برای جمعیت محلی کمک کرده است.

تاریخچه اقتصاد دومینیکا؛ آیا دومینیکا کشور ثروتمندی است ؟

تاریخچه اقتصاد دومینیکا؛ آیا دومینیکا کشور ثروتمندی است ؟

کشور دومینیکا با اجرای سیاست‌های اقتصادی مناسب، به یکی از قطب‌های مالی بین‌المللی، به‌خصوص در منطقه کارائیب تبدیل شد. بانکداری نیز به طرز چشم‌گیری در حال پیشرفت در این کشور است. به‌این‌ترتیب، در حال حاضر، سرمایه‌های خارجی بخش اساسی از اقتصاد دومینیکا را تشکیل می‌دهند. بسیاری از مراکز مالی برجسته جهان، ازجمله بانک رویال کانادا، اسکوتیا بانک و چندین بانک بین‌المللی دیگر، در حال حاضر شعب و دفاتری در داخل کشور دومینیکا دارند. به همین دلیل، در سال‌های اخیر، تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران از سراسر جهان، به دنبال اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری، به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

اقتصاد دومینیکا از آغاز تا استعمار فرانسه

تا ابتدای قرن 17 میلادی، جزیره دومینیکا تنها از جمعیت بومی تشکیل‌شده بود که به کشاورزی و ماهیگیری مشغول بودند. این افراد بومی به فعالیت‌های زراعی و شکار و ماهیگیری می‌پرداختند. در اوایل قرن 17، فرانسه به دنبال منابع طبیعی و غنی دومینیکا بود و تعدادی از شهروندان خود را به این جزیره فرستاد. فرانسوی‌ها کنترل اقتصادی جزیره را به دست گرفته و دومینیکا را تا حدودی به مستعمره‌ی فرانسوی تبدیل کردند. علاوه بر کشاورزی و ماهیگیری که در دومینیکا معمول بود، فرانسوی‌ها با آوردن برده‌های آفریقایی، کشت قهوه را در این جزیره آغاز کردند. قهوه به‌عنوان محصول جدیدی که در دومینیکا کشت می‌شد، به‌تدریج به‌عنوان کالای صادراتی مهم مطرح شد. به‌این‌ترتیب، تغییرات اقتصادی در دومینیکا به دست فرانسه، منجر به تحول در ساختار اقتصادی این جزیره شد. این تغییرات شامل کشت قهوه و بهره‌برداری از منابع طبیعی موجود در این منطقه بود که درنتیجه آن دومینیکا به‌طور کامل به مستعمره فرانسه تبدیل شد.

آغاز استعمار بریتانیا

در سال ۱۷۶۳ میلادی، در طی جنگ هفت‌ساله بین بریتانیا و فرانسه، جزیره دومینیکا به دست بریتانیا درآمد و تحت استعمار این کشور قرار گرفت. بریتانیا نیز با واردکردن برده‌ها، تولید نیشکر و قهوه را در جزیره گسترش داد و این محصولات را به بازارهای اروپایی صادر کرد. اقتصاد دومینیکا تا زمانی که تحت سلطنت بریتانیا بود، به‌طور اصلی به محصولات کشاورزی وابستگی داشت. این دوره از تاریخ دومینیکا نشان‌دهنده تغییرات چشم‌گیری در ساختار اقتصادی این منطقه است، زیرا تحت استعمار بریتانیا، کشت نیشکر و قهوه به میزان بیشتری توسعه یافت و این محصولات به منابع درآمدی مهم تبدیل شدند.

قرن بیستم تا قبل از استقلال

در طول قرن بیستم تا ابتدای قرن بیست‌ویک، سایه استعمار بریتانیا همچنان بر روی قامت دومینیکا سنگینی می­کرد و تأثیرات این استعمار بر اقتصاد ادامه داشت؛ اما این دوران نیز تحت تأثیر جنگ‌های جهانی اول و دوم قرار گرفت و اقتصاد دومینیکا به دلیل شرایط جنگی و اشتغال افراد بومی در جبهه‌های جنگی، کاهش یافت. درنتیجه صادرات محصولات کشاورزی کاهش پیدا کرد. در طول دوران جنگ جهانی‌، گروهی از فرانسوی‌ها که از اروپا به دومینیکا گریخته بودند، در این جزیره پناه یافتند و روزئا به‌عنوان پایتخت جزیره، به پناهگاه آن‌ها تبدیل شد. بعد از پایان جنگ جهانی دوم، نشانه‌هایی از انگیزه به استقلال در دومینیکا مشاهده می‌شد. در دهه 60 میلادی، شورش‌ها و حرکت‌های مردمی علیه انگلیس آغاز شد. درنهایت، در نوامبر ۱۹۷۸، دومینیکا استقلال خود را به­دست آورد. با این‌حال، این کشور همچنان تحت حمایت بریتانیا باقی مانده است.

اقتصاد دومینیکا در سال ۲۰۲۱

اقتصاد دومینیکا در سال ۲۰۲۱

در سال 2021، اقتصاد دومینیکا همانند بسیاری از کشورها در سراسر جهان، تحت تأثیر قرارگرفته و تغییراتی را به دنبال داشته است. شیوع ویروس کووید-19 و اجرای تدابیر مرتبط با آن تأثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد جهانی، ازجمله اقتصاد دومینیکا، گذاشت. در ادامه به بررسی وضعیت اقتصاد دومینیکا در سال 2021 و تأثیرات کووید-19 بر آن پرداخته­ایم.

تأثیرات کووید-19 بر گردشگری

دومینیکا تا قبل از شیوع کووید-19 درآمد زیادی از سرمایه­گذاران خارجی و صنعت گردشگری داشت. با شیوع کووید-19 و اجرای محدودیت‌های سفر، تعداد زیادی از توریست‌ها نتوانستند به این جزیره سفر کنند که منجر به کاهش چشمگیر درآمدهای گردشگری و تأثیر منفی بر صنعت توریسم و اقتصاد کلان دومینیکا شد.

صادرات محصولات کشاورزی و تولیدات محلی نیز تحت تأثیر قرار گرفتند. کاهش تقاضا و محدودیت‌های منابع به‌ویژه در اوج شیوع ویروس، موجب کاهش درآمدهای صادراتی شده و به بخش کشاورزی ضربه زده است.

بحران اقتصادی و بیکاری؛ آیا دومینیکا کشور ثروتمندی است ؟

مانند کشورهای دیگر، دومینیکا نیز با بحران اقتصادی مواجه شد که منجر به افزایش نرخ بیکاری و کاهش تقاضا در بازار داخلی شد. این موضوع تأثیر مستقیمی بر توانایی مردم برای مصرف داشت.

اهمیت معافیت‌های مالیاتی و سرمایه‌گذاری خارجی

به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های سفر در دوره کووید-19، تلاش‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فعال شدن تجارت اهمیت بیشتری پیدا کرد. برنامه‌های سرمایه‌گذاری و اخذ پاسپورت دوم جزو استراتژی‌هایی بودند که دومینیکا برای تحریک اقتصاد خود در شرایط سخت اجرا کرد. به‌طورکلی، سال 2021 برای اقتصاد دومینیکا یک سال چالش‌برانگیز بود که تحت تأثیرات بسیاری از عوامل، ازجمله شیوع ویروس کووید-19، قرار گرفت. این تأثیرات منجر به کاهش درآمدها، افزایش بیکاری و نیاز به تلاش‌های بیشتر برای جذب سرمایه‌گذاری و ترمیم اقتصادی شد.

آیا دومینیکا کشور ثروتمندی است ؟ وضعیت کسب‌وکارها در دومینیکا

اگرچه بدنه اقتصادی دومینیکا از جنبه‌های مختلف به کشاورزی تکیه‌ دارد، اما در چند سال اخیر با تبدیل‌شدن این جزیره به یک مرکز مالی و بانکداری مهم در منطقه کارائیب، بخش مشاغل مالی و بانکداری نیز به مشاغل پرطرفدار و سودآور در این کشور تبدیل شد.

بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده توسط سازمان‌های اقتصادی بین‌المللی، در سال ۲۰۲۱، متوسط درآمد ماهیانه یک کارگر در دومینیکا حدود ۱۴۹۰ دلار شرق کارائیب (معادل ۵۵۰ دلار آمریکا) است. بد نیست بدانید در این کشور، حقوق حداقلی ماهیانه حدود ۳۸۰ دلار شرق کارائیب (معادل ۱۴۰ دلار آمریکا) تعیین شده است.

متوسط دستمزد در کشور دومینیکا نسبت به پنج سال قبل با رشدی حدود ۳۲ درصدی افزایش یافته است. اینکه در دومینیکا متوسط حقوق یک مرد حدود دو برابر حقوق یک زن تعیین‌شده، به تفاوت‌های جنسیتی در حوزه اقتصادی اشاره می‌کند. طبق آخرین آمار منتشرشده، پردرآمدترین شغل در کشور دومینیکا کار در حوزه مالی و بانکداری است که سالیانه تقریباً ۱۹۰ هزار دلار شرق کارائیب (حدود ۷۰ هزار دلار آمریکا) درآمد دارد. پس‌ازآن، مشاغل مهندسی و فنی بیشترین درآمد را در دومینیکا دارند. افرادی که در این حوزه‌ها کار می‌کنند و مدارک تحصیلی معتبر دارند، سالانه حدود ۱۴۵ هزار دلار شرق کارائیب (حدود ۵۲ هزار دلار آمریکا) حقوق خواهند داشت.

وضعیت ثروت مردم دومینیکا چطور است؟ آیا دومینیکا کشور ثروتمندی است ؟

وضعیت ثروت مردم دومینیکا چطور است؟ آیا دومینیکا کشور ثروتمندی است ؟

مردم دومینیکا اکثراً درزمینه کشاورزی فعالیت می‌کنند و برخی هم به کارهای معمول در جزیره مانند ماهیگیری مشغول هستند. با گسترش صنعت گردشگری و افزایش درآمد ارزی، تعداد زیادی از افراد به بخش‌های خصوصی، شرکت‌ها و صنایع مرتبط با گردشگری پیوسته‌اند و درآمد خوبی را از این جزیره­ی زیبا و کوچک به دست آورده‌اند؛ اما بااین‌همه، دومینیکا جزو کشورهای ثروتمند جهان محسوب نمی‌شود. اگرچه دومینیکا در فهرست کشورهای ثروتمند دنیا قرار ندارد، اما به‌عنوان یک مقصد محبوب برای ثروتمندان شناخته می‌شود. بسیاری از مشاهیر و سلبریتی‌ها برای تعطیلات یا مراسم‌های ویژه به سواحل زیبا و طبیعت بکر دومینیکا می‌آیند. همچنین، تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران از امنیت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دومینیکا بهره می‌برند، زیرا این جزیره را به‌عنوان یک محیط امن، ایمن و پرسود برای سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند. به‌طوری‌که شرکت هتل‌های بزرگ هیلتون نیز در حال افتتاح یک شعبه از زنجیره هتل‌های خود به نام “هتل هیلتون دومینیکا” در این جزیره است. این نشان می‌دهد که آینده سرمایه‌گذاری در دومینیکا به‌طور امن و سودآور ترسیم‌شده است. وضعیت ثروت مردم در دومینیکا نیازمند توجه به چندین جنبه است. این جزیره به‌عنوان یک کشور کوچک با اقتصادی بر پایه کشاورزی و توریسم شناخته می‌شود و درزمینه ثروت هم تصویری گوناگون دارد:

تنوع در ثروت

مانند بسیاری از کشورها، تنوع در ثروت مردم دومینیکا نیز وجود دارد. بخشی از جمعیت به‌عنوان کشاورزان و ماهیگیران در ارتباط با زمین و منابع طبیعی کشور فعالیت می‌کنند. در عوض، صنعت توریسم نیز بخشی از اقتصاد را تشکیل داده و برای برخی از افراد ثروت زیادی آورده است.

میزان درآمد

میزان درآمد متوسط در دومینیکا به نسبت سایر کشورها پایین‌تر است. از طرفی، توریسم و فعالیت‌های مرتبط با آن ممکن است به برخی از افراد فرصت‌های کاری و درآمد بالاتری را ارائه کند، اما مشاغل در بخش‌های دیگر نیز به علت محدودیت منابع و تقسیم‌بندی ثروت، ممکن است به درآمد پایین‌تری منجر شود.

تفاوت‌های اجتماعی

در بسیاری از جوامع، تفاوت‌های اجتماعی و اقتصادی وجود دارد که می‌تواند تأثیری بر توزیع ثروت داشته باشد. در دومینیکا نیز احتمالاً تفاوت‌هایی در توزیع ثروت وجود دارد که ممکن است به دلیل عوامل مختلفی نظیر تحصیلات، مهارت‌ها، فرصت‌های کاری و… باشد.

تأثیر توریسم

با افزایش توریسم و جذب گردشگران، بخشی از جمعیت دومینیکا ممکن است به‌عنوان کارگران در صنعت گردشگری فعالیت کنند و از این طریق به درآمد بیشتری دست یابند؛ اما این صنعت نیز در مواجهه با تغییرات موقتی مانند شرایط همه­گیری کووید-19 می‌تواند آسیب ببیند.

بهشت مالیاتی

بهشت مالیاتی

دومینیکا به‌عنوان یک بهشت مالیاتی شناخته می‌شود. این کشور امکاناتی فراوان را برای کسانی که به دنبال کاهش مالیات و دسترسی به فرصت‌های تجاری جهانی هستند، فراهم می‌کند. ازاین‌رو، اخذ پاسپورت دومینیکا برای اشخاصی که تمایل دارند از مزایای مالیاتی و تجاری این کشور استفاده کنند، جذابیت زیادی دارد. به دلیل توافق‌های مالیاتی متعدد با بیش از ۹۰ کشور، شرکت‌هایی که در دومینیکا ثبت می­شوند و در کشورهای مختلف شعبه‌های خارجی ایجاد می‌کنند، می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی و کاهش بار مالیاتی بهره‌ ببرند. این وضعیت باعث شده که دومینیکا به‌عنوان یک مقصد مناسب برای سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارهایی که به دنبال بهره‌برداری از مزایای مالیاتی و ارتقاء جایگاه تجاری خود هستند، شناخته شود.

20 سال بدون مالیات

شرکت‌هایی که در خارج از کشور ثبت می‌شوند، می‌توانند از معافیت مالیاتی به مدت ۲۰ سال بهره‌مند شوند. این امر یک انگیزه دولتی برای کاهش مالیات یا معافیت از پرداخت مالیات است که منجر به عدم پرداخت مالیات بر درآمد، سود شرکت و ثروت می‌شود.

معافیت‌های مالیاتی برای شهروندان جدید

افرادی که شهروندی دومینیکا را به دست می‌آورند، اگر از منابع خارجی دومینیکا درآمدی داشته باشند مالیاتی پرداخت نمی­کنند و از معافیت مالیاتی بر دارایی‌ها، مالیات بر ارث و همچنین مالیات بر سود سرمایه بهره‌مند می‌شوند. این مزایای مالیاتی به افراد این امکان را می‌دهد تا دارایی‌ها و درآمدهای خود را بدون بار مالیاتی زیاد مدیریت کنند و بهره‌برداری‌های مالی خود را به حداکثر برسانند.

مزایای مالیاتی برای افراد غیرمقیم

افراد مقیم در دومینیکا باید از درآمد خود در سطح جهانی مالیات بپردازند، اما افراد غیرمقیم که دارای پاسپورت دومینیکا هستند هیچ‌گونه وجه مالیاتی را پرداخت نمی‌کنند و تنها در صورت کسب درآمد در کشور دومینیکا، مکلف به پرداخت مالیات بر اساس سود حاصل از منابع داخل جزیره می‌شوند. تعداد زیادی از افراد ثروتمند در سراسر جهان، ازجمله تجار، کارآفرینان و حتی شخصیت‌های معروف در صنعت سینما و هنر، از این روش به‌منظور افزایش سرمایه خود استفاده می­کنند.

مالیات افراد حقوقی

اشخاص حقوقی با اقامت در دومینیکا از درآمد خود ۳۰ درصد مالیات بپردازند؛ اما افراد غیر مقیم فقط بر اساس سود دریافتی خود مالیات پرداخت می‌کنند و نرخ این مالیات برای آن‌ها ۱۵ درصد تعیین‌شده است. در برنامه معافیت‌های مالیاتی دومینیکا، هیچ‌گونه مالیاتی بر سود و سرمایه اعمال نمی‌شود. شرکت‌های دریایی که در دومینیکا ثبت می­شوند از معافیت مالیاتی ۲۰ ساله برخوردار هستند و از پرداخت مالیات بر درآمد، مالیات بر سود شرکت و مالیات بر ارث و ثروت معاف هستند. این نوع شرکت‌ها تنها موظف به پرداخت هزینه‌های ثبت‌ و عوارض دولتی هستند که به‌صورت سالانه تسویه می‌شود.

روش­های سرمایه‌گذاری و دریافت شهروندی اقتصادی در دومینیکا

روش­های سرمایه‌گذاری و دریافت شهروندی اقتصادی در دومینیکا

کمک بلاعوض به دولت

در این روش، شما با پرداخت حداقل ۱۰۰ هزار دلار به‌عنوان کمک بلاعوض به دولت دومینیکا، امکان درخواست شهروندی اقتصادی و دریافت پاسپورت را پیدا می‌کنید. این مبلغ برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی و درمانی کشور استفاده می‌شود.

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مورد تأیید دولت

در این روش، شما با سرمایه‌گذاری حداقل ۲۲۰ هزار دلار در پروژه‌هایی که توسط دولت دومینیکا تأییدشده‌اند، امکان دریافت شهروندی و پاسپورت را دارید. این روش به شما امکان سوددهی از سرمایه‌گذاری هم می‌دهد. در هر دو روش، شما می‌توانید همسر و فرزندان وابسته‌تان را نیز به همراه خود ببرید تا مسیر دریافت پاسپورت برای آن‌ها نیز آسان شود. همچنین، نیازی به مدرک زبان برای این روش‌ها نیست و تنها با کمک نماینده‌های رسمی دولت می‌توانید مراحل را طی کرده و درنهایت پاسپورت مادام‌العمر دومینیکا را دریافت کنید.

فراموش نکنید قبل از هرگونه تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری، مهم است که با مشاوران حقوقی و مالی در این زمینه مشورت کنید تا اطلاعات دقیق‌تری در مورد شرایط و مزایا به دست آورید و تصمیم بهتری بگیرید. همچنین، توجه به قوانین و مقررات دومینیکا و هرگونه تغییراتی که در آن‌ها ایجاد می‌شود، ضروری است.

کلام آخر

در این گزارش، به بررسی وضعیت اقتصادی و مالی دومینیکا پرداختیم تا به پرسش اصلی ” آیا دومینیکا کشور ثروتمندی است؟ ” پاسخ دهیم. از تحلیل اطلاعات به‌دست‌آمده، مشخص می‌شود که اگرچه دومینیکا در حال حاضر به‌عنوان یک کشور ثروتمند مطرح نیست، اما با توجه به ورود صنعت توریسم و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، درآمد ارزی آن افزایش‌یافته و میزان مشاغل مرتبط با این صنعت نیز بیشتر شده‌است.

باوجوداین پیشرفت‌ها، دومینیکا هنوز در لیست کشورهای ثروتمند جهان قرار ندارد، اما به دلیل جذابیت‌های طبیعی و تسهیلات مالیاتی، توریست‌ها و سرمایه‌گذاران متعددی را جذب کرده است.

نظرات کاربران