Qatar Airways

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز | از هواپیمایی قطر چه می‌دانید؟

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز یکی از بهترین و جوان‌ترین خطوط هوایی بین‌المللی در جهان است. قطر ایرلاین (QR) در طی سال‌ها فعالیت خود به خوبی توانسته پیشرفت کند. برای مثال در سال 2017 جایزه “ایرلاین سال” را دریافت کرد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر دوحه قرار گرفته و با ناوگانی متشکل از 180 فروند هواپیما در فرودگاه بین المللی حمد مشغول به فعالیت است. 

آغاز کار و مسیر پیشرفت قطر ایرلاین 

Qatar Airways

1993: قطر ایرویز تاسیس شد، اما در سال 1994 فعالیت خودش را شروع کرد.

2003: اولین شرکت هواپیمایی در جهان بود که IOSA یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) را تصویب کرد. 

2004: در این سال قطر ایرلاین رتبه پنج ستاره معتبر را برای خدمات برتر و رتبه‌بندی 5 ستاره خطوط هوایی توسط Skytrax به دست آورد.

 2005: قطر ایرویز شرکت هواپیمایی رسمی بازی‌های آسیایی ۲۰۰۵ بود که در دوحه برگزار شد.

 2006: اولین ترمینال لوکس در جهان که مختص کلاس‌های پروازی بیزینس و فرست کلاس است را افتتاح کرد.

2007: پروازهای خود به ایالات متحده آمریکا را (نیویورک) آغاز کرد. البته از طریق طریق ژنو و واشنگتن دی سی.

2009: آغاز مسیر هوایی به سمت استرالیا و ملبورن.

2010: جزو معدود خطوط هوایی شد که شش قاره جهان پرواز دارد. در همین سال اولین مسیرهای خود را به آمریکای جنوبی، بوئنوس آیرس و سائوپائولو راه‌اندازی کرد.

2011: شروع یکصدمین مسیر خود از دوحه به سوریه و همچنین دریافت صدمین هواپیمای خود که یک جت بلندبرد بوئینگ 777-200 بود. 

2012: تبدیل به مشتری دائم بوئینگ 787، در این سال 3 فروند از این بوئینگ را خرید.

آنچه در ادامه در اوایل دهه 2000 رخ داد!

2013: ایرلاین قطر ایرویز اپلیکیشن موبایل خود را برای اندروید، آیفون و بلک بری راه اندازی کرد. در همان سال، اولین شرکت هواپیمایی خلیج فارس شد که پس از انتخاب شدن برای عضویت در سال 2012، به اتحاد oneworld پیوست.

2014: یک سرویس بیزینس کلاس فوق‌العاده را از دوحه به لندن ایجاد کرد.

 2015: تقاضای ساخت چهار فروند بوئینگ را ارائه کرد. 

2016: سالن پرمیوم جدید خود را در فرودگاه بین‌المللی دبی افتتاح و همچنین سومین سالن استراحت بین‌المللی خود را در فرودگاه شارل دوگل تاسیس کرد. 

2017: طولانی‌تری پرواز خود را بین قطر – دوحه و نیوزیلند – اوکلند انجام داد.

2018: قطر ایرویز 14 مقصد جدید را راه‌اندازی کرد. 200 هواپیمای جدید خرید و کلاس بیزینس خود را به شکل بی‌نظیری گسترش داد. 

2019: پس از حدود 16 سال خدمت، قطر ایرلاین آخرین ایرباس 340 600 A خود را از خدمت بازنشسته کرد تا بتواند سن ناوگان خود را کاهش دهد. ناوگان این شرکت با میانگین سنی شش سال، یکی از جوان‌ترین و مدرن‌ترین هواپیماها در جهان است. 

2020: هشت مقصد جدید مانند سانتورینی، دوبرونیک، نورسلطان، آلماتی، آکرا، لیون و غیره به خطوط هوایی آن اضافه شد تا مسیرهای هوایی خود را به 177 مقصد برساند. در همین سال توانست رتبه‌بندی ایمنی 5 ستاره COVID-19 Skytrax را به دست آورد.

مقاصد پروازی قطر ایرلاین

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز از پایگاه و مرکز اصلی خود در فرودگاه ‌المللی حمد به بسیاری از مقاصد جهانی پرواز دارد. این شرکت هر ساله مقاصد زیادی را به مسیرهای هوایی خود اضافه کرده، برای مثال در سال 2012، پروازهای بلگراد، آدیس آبابا، بغداد، ماپوتو، پرت، اربیل، ورشو، سن پترزبورگ، کلیمانجارو، زاگرب، یانگون، مومباسا و کیگالی انجام داد و در سال 2014 این تعداد را به 146 نقطه در سراسر جهان رساند. امروزه این عذذذ به بیش از 170 مقصد جهانی رسیده است. 

ناوگان شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

این شرکت برترین و بهترین هواپیماهای دنیا را در اختیار دارد و همین باعث شده تا پروازهایی باکیفیت عالی و ایمن داشته باشد. ناوگان قطر غالبا از مدل‌های ایرباس و بوئینگ هستند. برخی از ناوگان اجرایی قطر ایرویز شامل Bombardier Challenger 605، Bombardier Global Express XRS، Bombardier Global 5000، Gulfstream G500/G600 و Gulfstream G650ER است.

کلاس های پروازی ایرلاین قطر ایرویز

این شرکت هواپیمایی خدمات خود را در قالب سه کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس ارائه می‌کند. 

کلاس پروازی فرست کلاس قطر ایرلاین

کابین مجزا فرست کلاس فضای بسیار زیادی دارد و صندلی‌ها نیز قابلیت تخت‌شو هستند. این صندلی‌ها مجهز به سیستم ماساژ و سرگرمی (مانیتور لمسی) بوده و محیطی آرام و راحت را برای مسافرین ایجاد می‌کنند. خدمات رسانی و منو غذاها نیز از کیفیت بالا برخوردار هستند و سطح لوکس و مجللی را به شما اراده می‌کنند.

کلاس پروازی بیزینس قطر ایرلاین

بیزینس کلاس در قطر ایرویز سطحی فراتر از تصور شما دارد. صندلی‌ها راحت و قابلیت تخت‌شو دارند. مسافرین مستقیما از راهرو به صندلی خود دسترسی خواهند داشت و فضای کابین بسیار شیک است. از طرفی منو غذاها با طعم‌های بین‌المللی، سرگرمی‌ها (مانیتور، پورت‌های شارژ موبایل و…) و خدمات‌رسانی به مسافرین در بالاترین سطح خود قرار دارد. 

کلاس پروازی اکونومی قطر ایرلاین

Qatar Airways fleet

کلاس اکونومی برخلاف دیگر شرکت‌های هواپیمایی در قطر ایرویز از امکانات خوبی برخوردار است. صندلی دارای فضای کافی هستند، مانیتورهای لمسی نیز در پشت هر صندلی تعبیه شده و غذاها نیز دارای کیفیت بالایی هستند. بدین ترتیب اکونومی قطر می‌تواند یک سفر راحت، خوب و البته ارزان‌تر را برای شما به همراه داشته باشد.

حقایقی درباره قطر ایرلاین که باید بدانید

قطر ایرویز همواره درحال توسعه خدمات و ناوگان خود است

قطر ایرلاین در‌حال‌حاضر دارای بیش از 250 هواپیما است که به بیش از 170 مقصد جهان پرواز می‌کنند. این شرکت همواره در حال برنامه‌ریزی برای پیشرفت و توسعه ناوگان خود است. این به  معنای مقاصد جدید و هواپیماهای بیشتر است.

قار است 11 مقصد جدید به شرکت هواپیمایی ملی قطر اضافه شود که شامل: اوزاکا، ژاپن- سانتورینی، یونان-دوبرونیک، کرواسی- آلماتی و نورسلطان، قزاقستان- آکرا، غنا؛ سبو، فیلیپین- ترابزون، ترکیه- لیون، فرانسه-سیم ریپ، کامبوج و لواندا، آنگولا.

این شرکت همچنین تقاضای ساخت 40 هواپیمای جدید را در دستور کار خود قرار داده‌است که در سال جاری یعنی 2023 به آن اضافه شدند. 

قطر ایرویز تمام نقاط جهان را پوشش می دهد

قطر ایرویز یکی از معدود خطوط هوایی جهان است که مستقیماً از فرودگاه‌های تعیین شده خود به تمام هفت قاره جهان پرواز دارد. هرچند که این شرکت دارای پنج فرودگاه بین‌المللی است، اما بیشتر پروازها از فرودگاه بین‌المللی حمد قطر انجام می‌شود.

قطر ایرویز و وان ورلد

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

قطر ایرویز اولین شرکت هواپیمایی در منطقه خلیج فارس بود که به اتحاد جهانی خطوط هوایی «OneWorld» پیوست. با این اتحاد، مسافران اکنون می‌توانند به بیشتر کشورهای جهان (بیش از 160 کشور) پرواز داشته باشند. 

Qsuite قطر ایرویز شگفت‌انگیز است

این سوئیت که برای کلاس بیزینس ارائه می‌شود، خدمات ارزنده‌ای را به مسافرین ارائه می‌کند. هر Qsuite در کابین کلاس تجاری دارای فضای بزرگ، نورپردازی محیطی، تخت‌های کاملاً مسطح، یک پنل رسانه‌ای که می‌توانید تقریباً هر چیزی را که می‌خواهید به آن وصل کنید، یک سیستم سرگرمی، یک تجربه ناهارخوری فراموش‌نشدنی است که استانداردهای ویژه‌ای را داراست. 

قطر ایرویز اسپانسر رسمی فیفا است

قطر ایرلاین تا سال 2022 یک قرارداد رسمی با فیفا بست که مطابق با آن اسپانسر رسمی فیفا بود. 

قطر ایرلاین اسپانسرهای ورزشی جهانی 

قطر ایرویز مفتخر است که طیف گسترده ای از حمایت های مالی ورزشی جهانی در اختیار داشته، از رویدادهای ورزشی سطح بالا و برخی از بزرگترین باشگاه‌های فوتبال جهان حمایت می‌کند. خطوط هوایی در حال حاضر حامی مالی AS Roma، CA Boca Juniors و FC Bayern Munich هستند و همچنین چند تیم فوتبال دیگر را به سقف حمایت‌های ورزشی خود مانند تیم فوتبال پاریس سن ژرمن فرانسه اضافه کرده‌است. 

تعهد قطر ایرویز به محیط زیست

قطر ایرویز به عنوان یکی از خطوط هوایی پیشرو در جهان، به بیش از 160 مقصد پرواز می‌کند و یکی از جوان‌ترین ناوگان هوایی در آسمان را داراست. این شرکت با داشتن بیش از 200 هواپیمای جدید یک ناوگان کم‌مصرف را اداره می‌کند که نشان‌دهنده تعهد آن به محیط‌زیست است. 

در آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با یکی از محبوب‌ترین و بهترین شرکت‌هواپیمایی خاورمیانه و دنیا یعنی قطر ایرلاین آشنا کنیم. شما با رزرو بلیط هواپیما این ایرلاین یک پرواز ایده‌آل و با کیفیت عالی دریافت خواهید کرد و تجربه‌ای فراموش نشدنی از سفر هوایی برای خودتان و عزیزانتان رقم خواهید زد.  

سوالات متداول

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز متعلق به چه کسی است؟

قطر ایرویز که در اصل متعلق به خانواده سلطنتی قطر بود، در سال 1997 با یک تیم مدیریتی جدید راه‌اندازی شد. امروز دولت قطر 50 درصد از سهام آن را در اختیار دارد و مابقی متعلق به سرمایه‌گذاران خصوصی مختلف است.

قطر ایرلاین چند کلاس پروازی را ارائه می‌دهد؟

سه کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس

نظرات کاربران