آبشار ایگواسو؛ بزرگ‌ترین آبشار جهان

آبشار ایگواسو؛ بزرگ‌ترین آبشار جهان

آبشار ایگواسو مرز بین کشورهای آرژانتین و برزیل است، یکی در شهر پورتو ایگواسو و دیگری در فوز دو ایگواسو قرار دارد. این آبشار در سال 1984 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. هزاران بازدیدکننده به آمریکای جنوبی سفر می‌کنند تا شاهد این جاذبه منحصربه‌فرد طبیعت باشند. پارکهای اطراف این آبشار به پارک ملی ایگواسو معروف است. در هر پارک، مسیرهای اصلی وجود دارد که می‌توانید قدم بزنید یا کنج دنجی برای خود پیدا کنید و از مناظر جذاب آبشارها لذت ببرید. هر دو طرف پارک مکمل یک‌دیگربوده و اگر زمان کافی دارید می‌توانید از هر دو طرف بازدید کنید. پس برای آشنایی با این آبشار همراه ما باشید.

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

آبشار ایگواسو از سمت آرژانتین

آبشار ایگواسو

مسیر آبشار ایگواسو از طرف آرژانتین جاذبه اصلی پارک ملی ایگواسو است. از آن‌جا شاهد جذاب‌ترین منظره سقوط آب از آبشار خواهید بود. برای رسیدن به اینجا، باید سوار قطار شده و به آخرین ایستگاه بروید. سپس، مسیر تقریبا 2200 متری را پیاده‌روی کنید. نگران خستگی‌تان نباشید؛ در طی این مسیر چندین توقفگاه با صندلی برای استراحت وجود دارد.

 تور بزرگ ماجراجویی در آبشار ایگواسو

در طول بازدید از پارک ملی، می‌توانید ماجراجویی را در برنامه خود بگنجانید. پارک ملی ایگواسو چشم‌اندازهای زیبا و جذابی داشته که ترکیبی از جنگل و آبشار ایگواسو را نمایش می‌دهد. در این تور با ماشین به‌سمت جنگل می‌روید، یک راهنمای دوزبانه تخصصی همراه‌تان خواهد بود و با شما در مورد حیوانات و گیاهان جنگل‌های بارانی، صحبت خواهد کرد. این ماشین‌‌ها وقتی به مقصد می‌رسند، شما بازدیدکنندگان را پیاده کرده و به‌سمت قایق‌ها راهنمایی می‌کنند تا از این تجربه تکرارنشدنی لذت ببرید. قایق، شما را از زیر آبشار ایگواسو آرژانتین عبور می‌دهد و همین باعث می‌شود تا همه شما مسافران خیس شوید و لذت قطرات آبی که به صورت پودر روی‌ سروصورتتان می‌ریزد را حس کنید. این گردش حدود 2 ساعت طول می کشد.

 تجربه‌ای زیر نور ماه 

در شب‌های خاص هر ماه، آبشار ایگواسو آرژانتین در طول شب این امکان را به ‌شما می‌دهد تا شاهد تجربه‌ای منحصربه‌فرد در زیر نور ماه باشید. ماه کاملی که نمایان می‌شود، در کنار صدای آبی که از آبشار به پایین می‌ریزد، آرامش را برای‌تان به ارمغان می‌آورد. نوری که از ماه کامل روی رودخانه می‌افتد، چنان دل‌نواز است که شما را ترغیب می‌کند تا گوشه‌ای بشینید و از این طبیعیت بی‌نظیر نهایت لذت را ببرید. اگر در روزهایی که ماه کامل است به آبشار ایگواسو می‌روید، توصیه می‌کنیم این تجربه را از دست ندهید. هم‌چنین می‌توانید در کنار صدای گوش‌نواز طبیعت در کنار بزرگ‌ترین آبشار جهان مدیتیشن کنید.

آبشار ایگواسو از سمت برزیل

آبشار ایگواسو

آبشار ایگواسو برزیل منظره‌ای باورنکردنی دارد. مسیر شما با اتوبوس در ورودی پارک ملی شروع خواهد شد. سپس با رسیدن به ایستگاه دوم، مسیر بعدی که حدود 1500 متر است  را شروع خواهید کرد که در آخرین ایستگاه به پایان می‌رسد. وقتی به مقصد مورد نظر یعنی نزدیک‌ترین مکان به آبشار ایگواسو برسید، مِه تمام اطراف را پر کرده و آب آبشار ایگواسو که به پایین می‌ریزد، شما را نیز خیس می‌کند.

 تجربه ماکوکو سافاری

یکی دیگر از جاذبه ‌های آبشار ایگواسو، ماکوکو سافاری است که در مسیر رسیدن به آبشار قرار دارد. بعد از اولین توقف اتوبوس در مسیر رسیدن به آبشار ایگواسو برزیل، جایگاهی برای سافاری ماکوکو قرار دارد. اگر شما فردی ماجراجو وعلاقه‌مند به داشتن تجربه‌ای منحصربه‌فرد هستید، پیشنهاد می‌کنیم مسیر جنگل را انتخاب کرده و سپس با قایق، آبشار را از نزدیک ببینید. این مسیر حدود 2ساعت‌ونیم طول می‌کشد. هم‌چنین این قایق‌ها مجهز به جلیقه نجات هستید؛ بنابراین اگر با خانواده سفر می‌کنید نگران فرزندان کم سن‌تان نباشید.

 تجربه هلیکوپترسواری

در سمت برزیل شما امکان مشاهده آبشارها از فاصله زیاد و گرفتن بهترین عکس‌های پانوراما را دارید. در آبشار ایگواسو برزیل هلیکوپترهای رنگی بسیاری وجود دارد که با سوار شدن در آن‌ها می‌توانید تمام مسیر اطراف آبشار را از ارتفاع بالا تماشا کرده و خاطرات متفاوتی برای خود ثبت کنید. این تجربه حدود 10 دقیقه طول می‌کشد. هم‌چنین این تجربه گروهی بوده و افراد دیگری نیز همراه شما در یک هلیکوپتر خواهند بود.

 منطقه پوئرتو ایگواسو؛ نقطه عطفی مرزی

آبشار ایگواسو

شهر پوئرتو ایگواسو در آرژانتین مرز برزیل و پاراگوئه است. رودخانه‌های پارانا و ایگواسو سه کشور را تقسیم کرده‌اند و از هر طرف چشم‌اندازساحلی دارد. اگر بعدازظهر یا صبح قبل از پرواز برگشت وقت آزاد دارید، مرز بین آرژانتین و برزیل می‌تواند گزینه مناسبی باشد که در عرض چند ساعت می‌توانید از منظره شگفت‌انگیز و چشم‌انداز دو کشور دیگر لذت برده و آخرین عکس‌های زیبای‌تان را در این سفر ثبت کنید.

جاذبه‌های آریپوکا و گیرا اوگا

در شهر پوئرتو ایگواسو دو جاذبه به نام‌های آریپوکا و گیرا اوگا وجود دارد که می‌توانید با یک تور همراه با یک راهنمای دوزبانه که اطلاعات مربوطه را به شما می‌دهد، از آن‌ها بازدید کنید. پارک موضوعی Aripuca انتخابی عالی برای دوستداران طبیعت به شمار می‌آید. هدف ازتشکیل این جاذبه گردشگری ایجاد آگاهی از منابع طبیعی، تشویق به ترویج محیط‌‌‌‌زیست و گسترش فرهنگ و سنت‌های محلی برای گردشگران است. در طرف دیگر پارک، خانه پرنده Güira Oga قرار داشته که دلیل اصلی تشکیل این مکان جلوگیری از انقراض گونه‌های مختلف پرندگان و ترویج حفظ آن‌هاست. گیرا اوگا را به‌عنوان بیمارستان و مرکز توان‌بخشی حیوانات معرفی می‌شناسند.

بازدید از جامعه بومی گوارانی

برای کسانی که علاقه‌مند به آشنایی با جامعه و مردم محلی هستند، بازدید از جامعه بومی گوارانی فرصت جالب و فوق‌العاده‌ای است. در طول این بازدید شما با طب طبیعی، فرهنگ اجدادی، رقص محلی این مردمان، صنایع‌دستی و موارد دیگر آشنا خواهید شد. این فرصت منحصر‌به‌فرد برای تعامل با اعضای روستا، سنت و شیوه زندگی مردم محلی است که شما را با گروه آواز کودکان و نمایش غذاهای معمولی محلی شگفت‌زده می‌کند.

ویرانه‌های سان ایگناسیو و معادن واندا

آبشار ایگواسو

بازدید از ویرانه‌های سان ایگناسیو پیشنهادی ویژه‌ برای علاقه‌مندان‌ به تاریخ است. توری برای بازدید از این دو مکان در نظر گرفته شده است که در طول این تور، شما ابتدا در معادن واندا توقف کرده و در مورد تاریخ، اهمیت معادن و فروشگاه سنگ گران‌بها اطلاعاتی دریافت می‌کنید. سپس، این تور به سمت ویرانه‌های سان ایگناسیو ادامه خواهد یافت. راهنمای دوزبانه‌ای درباره تاریخچه ماموریت‌های Jesui، کسانی‌که از پاپ فرانسیست رهبر کاتولیک‌ها دفاع می‌کردند، در منطقه به شما می‌گوید.

پارک پرندگان فوز دو ایگواسو

اگر از آبشار ایگواسو در سمت برزیل بازدید می‌کنید، می‌توانید بازدید از پارک پرندگان را به برنامه خود اضافه کنید. پارک پرندگان، پناه‌گاه بین‌المللی شناخته‌شده صدها گونه پرنده است. هم‌چنین در حفظ و پرورش گونه‌های در معرض خطر فعالیت می‌کند. پرنده‌هایی از جمله عقاب‌ها، جغدها، طوطی‌ها، توکان‌ها، حتی پروانه‌ها و خزندگانی مانند تمساح‌ها و آناکونداها نیز در این مکان قرار دارد.‌ این بازدید حدود یک تا دو ساعت ساعت طول می‌کشد؛ بنابراین اگر با بچه‌های کوچک هم‌سفر هستید، آن‌ها را با خود به این‌جا بیاورید؛ چرا که فرصت مناسبی برای آشنایی آن‌ها با حیوانات خواهد بود.

سد ایتایپو 

آبشار ایگواسو

سد ایتایپو از جاذبه‌های اطراف آبشار ایگواسو برزیل، به‌عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه دنیای مدرن شناخته شده است. این سد بزرگترین نیروگاه تولید برق به‌شمار می‌آید که بالغ‌بر 14 هزار مگاوات برق تولید می‌کند. شما می‌توانید از بالکن مشرف به این سد، آن را ببینید. بازدید از این مکان برای علاقه‌مندان به مهندسی و ساخت‌وساز توصیه می‌شود. شما می‌توانید در مسیر بازدید از بزرگ‌ترین آبشار جهان، این سد را نیز ببینید.

Rafain Churrascaria 

اگر به‌دنبال سرگرمی در شب هستید، Rafain Churrascaria می‌تواند انتخابی عالی باشد. در Foz do Iguacu، می‌توانید هم‌زمان با سرو شام برزیلی از تماشای یک نمایش فرهنگی و رقص شگفت‌انگیز به آمریکای لاتین لذت ببرید. رستوران رافین انواع مختلف غذاها متناسب با هر ذائقه و سلیقه‌ای را سرو می‌کند. 

کلام آخر

در این مقاله، با آبشار ایگواسو که در مرز بین آرژاتین و برزیل قرار دارد، آشنا شدیم. سپس درباره تفریحاتی که در هر دو طرف آن وجود دارد؛ از جمله تور بزرگ ماجراجویی، ماکوکوسافاری و هلیکوپترسواری را مورد بررسی قرار دادیم. هم‌چنین به مکان‌های جذابی که برای عکاسی حرف اول را می‌زنند، اشاره کردیم. آیا شما نیز علاقه‌مند به تماشای این آبشار هستید؟ برای ما بنویسید.

نظرات کاربران