چهارده جاذبه گردشگری شارجه

شارجه به عنوان پایتخت هنر در امارات متحده عربی شناخته می‌شود. این شهر در سال 1998 توسط یونسکو، لقب پایتخت هنر جهان عرب را از آن خود کرد. برای دوستداران موزه و هنر، شارجه مملو از فرصت‌های عالی گشت‌وگذار است. موزه تمدن اسلامی و موزه هنر از مهم‌ترین جاذبه گردشگری شارجه هستند، که معمولاً در اولویت لیست توریست‌های این شهر قرار می‌گیرند. شارجه پر از ساختمان‌هایی است، که به معرفی تاریخ امارات متحده عربی اختصاصا داده شده‌اند. این شهر، همچنین مکانی مناسب برای خانواده‌ها و سرگرم کردن کودکان است. در این مقاله همراه ما باشید.تا قبل از تهیه بلیط هواپیمای خود و انتخاب تور بیشترین اطلاعات را دریافت کنید.

موزه تمدن اسلامی شارجه از جاذبه گردشگری شارجه

موزه تمدن اسلامی شارجه مکان خوبی برای غوطه‌ور شدن در ریشه‌های عمیق فرهنگ عربی و اسلامی است. تعدادی نسخه خطی علمی و مذهبی و همچنین مجموعه‌ای از هنرهای اسلامی و صنایع دستی مربوط به قرن 7 تا 19 در این موزه به نمایش گذاشته شده است. از مجموعه‌های موجود در این جاذبه گردشگری شارجه، می‌توان به نمایشگاه گل، سفال و شیشه و همچنین صنایع دستی فلزی منبت کاری شده با نقره، طلا و برنج و مجموعه اسطرلاب‌ها اشاره کرد.

در این موزه اقلامی مربوط به دوران عباسی و اموی از جمله مجموعه‌ای از سکه‌های دینار نقره و درهم نگهداری می‌شود، همچنین ریشه‌های بسیار وسیع فرهنگ اسلامی را با نمایش آثار صنایع دستی مغول و عثمانی دنبال می‌کند.

یکی دیگر از جاذبه گردشگری شارجه موزه هنر شارجه

این مجموعه یکی از بزرگترین موزه‌های هنر در امارات متحده عربی است، که در سال 1977 افتتاح شده است. این جاذبه گردشگری شارجه، دارای بخشی دائمی و یک نمایشگاه موقت است. مجموعه دائمی شامل آثار هنری ارزشمندی از مجموعه‌های شیخ دکتر سلطان بن محمد القاسمی است. در سه طبقه از این موزه، 72 گالری وجود دارد، که بر نمایش آثار هنرمندان عرب از سراسر جهان تمرکز کرده است. سایر آثار هنری مربوط به نقاشان قرن هجدهم است که از خاورمیانه بازدید کرده و مجذوب محیط طبیعی، معماری و فرهنگ این منطقه شده‌اند. بخش معاصر شامل بیش از 300 اثر از هنرمندان داخلی، عرب و خارجی است.

منطقه میراث شارجه

منطقه میراث شارجه ترکیبی از چندین موزه است، که شامل موزه میراث شارجه به همراه نمایشگاه‌هایی است که تمام جنبه‌های زندگی سنتی اماراتی را پوشش می‌دهد. از سایر اماکن موجود در این جاذبه گردشگری شارجه، می‌توان به موزه خوشنویسی که این هنر را در جوامع عربی نشان می‌دهد و همچنین بیت‌النبوده که خانه‌ای سنتی است که به زیبایی مرمت شده و پیش‌تر محل زندگی خانواده الشمسی بوده است اشاره کرد. این‌ها اماکنی عالی برای عمیق شدن در فرهنگ سنتی امارات و کسب اطلاعات درمورد سبک زندگی مردم پیش از صنعت نفت است.

قلعه شارجه از دیدنی ترین جاذبه گردشگری شارجه

این قلعه حدود 200 سال پیش به منظور حفظ امنیت شارجه ساخته شده و زمانی محل زندگی حاکم شارجه بوده است. در داخل این جاذبه گردشگری شارجه، اتاق‌ها دارای نمایشگرهای مضمونی هستند که تاریخ شارجه و همچنین اهمیت این شهر را به عنوان بخشی از شبکه‌های تجاری خلیج فارس ردیابی می‌کنند.

بازار مرکزی از مکان های تفریحی و جاذبه گردشگری شارجه

بازار مرکزی شارجه، مشهورترین نقطه عطف در شهر است. به دلیل وجود کاشی‌های آبی در نمای ساختمان این بازار، لقب «سوق آبی» به آن داده شده است. بیش از 600 مغازه در این جاذبه گردشگری شارجه وجود دارد، جایی که خریداران مشغول به فروش طلا و جواهرات، عطر، لباس، غذا، وسایل برقی و سوغات هستند. در طبقه بالایی، عتیقه‌جات، فرش، جواهرات عمان و یمن و سوغات به فروش می‌رسد. این منطقه کافه‌های زیادی نیز دارد، که می‌توانید بعد از گشت‌وگذار و خرید برای استراحت به آن‌ها سری بزنید.

جزیره النورخیره کننده ترین جاذبه گردشگری شارجه

این جاذبه گردشگری شارجه، پارکی است که در داخل تالاب خالد ایجاد شده است و شما می‌توانید از طریق پلی در خیابان کورنیش به آن برسید. این جزیره هنر و طبیعت را در طراحی خود با هم آمیخته است. مجسمه‌ها و آثار هنری بسیاری در این مجموعه وجود دارد، که توسط هنرمندانی از سراسر جهان ساخته شده‌اند.

آکواریوم شارجه و موزه دریایی متفاوت ترین جاذبه گردشگری شارجه

به عنوان یک زیستگاه، شارجه همیشه با آب در ارتباط بوده است و وجود موزه دریایی و آکواریوم، اهمیت دریا را در توسعه این شهر برجسته می‌کند. این آکواریوم که در خود 150 گونه از جانوران دریایی را جا داده است، برای کودکان بسیار جذاب است. بنابراین اگر به دنبال گذراندن وقت در یک جاذبه گردشگری شارجه هستید که محیطی خانوادگی دارد، این مجموعه بسیار مناسب است. بخش موزه دریایی، شامل نمایشگاهی است که درمورد دکل‌های چوبی کشتی‌ها، جمع‌آوری مروارید و ماهیگیری که برای اقتصاد این منطقه مهم بودند، اطلاعات جالبی می‌دهد.

بازار الجبیل جاذبه گردشگری شارجه

این به بازار به این دلیل جاذبه گردشگری شارجه محسوب می‌شود که در قالبی مدرن، خرید و فروش‌های سنتی عربی در آن جریان دارند. در این مکان می‌توانید عکس‌های بگیرید، که نشان دهنده جنب و جوش زندگی در شارجه است، همچنین می‌توانید سوغاتی نظیر خرما و عسل عربی تهیه کنید.

موزه باستان شناسی شارجه

این موزه، نمایشگاه‌های جالبی دارد، که تاریخ زندگی بشر را در این منطقه نشان می‌دهد. نمایشگاه‌های موجود در بخش عصر حجر شامل قطعات سنگ چخماق و صدف‌های متعددی است که منعکس‌کننده فناوری آن دوره است. همچنین سنگ‌های زینتی و خرده سفال‌های مربوط به دوره اوبید وجود دارد که در الحمریه یافت شده و مبادله تجاری این عصر را با بین النهرین(عراق کنونی) تأیید می‌کند. این موزه فعالیت‌های خوبی را در زمینه ساختن نمایشگاه‌های خود انجام داده است که یکی از آن‌ها سرگرم کردن کودکان با انواع بازی‌های عملی است.

کالبا

کالبا، جنوبی‌ترین روستا در امارات متحده عربی است که مردمان آن به ماهیگیری مشغول هستند و یک بازار ماهی فروشی در سواحل خود دارد. در این روستا جنگل حرا واقع شده و برای تماشای پرندگان به ویژه در فصل‌های بهار و پاییز که زمان کوچ است مناسب است.

الکسبه مفرح ترین جاذبه گردشگری شارجه

اگر به دنبال یک جاذبه گردشگری شارجه هستید، که جایی مناسب برای گردش‌های شبانه باشد، الکسبه بهترین انتخاب است. این ناحیه برای گشت‌وگذارهای خانوادگی بسیار مناسب است و بخش‌هایی برای سرگرم کردن کودکان و نوجوانان دارد.

خور فکان

خور فکان دومین شهر بزرگ ساحل شرقی است. ویژگی اصلی این شهر، بندر پررونق آن است و همچنین برای غواصی بسیار مناسب بوده و ساحلی زیبا با شن‌های سفید دارد.

موزه علوم شارجه

موزه علوم شارجه تنها موزه عملی در امارات متحده عربی است. سالن نمایشگاه شامل عناصر پیشرفته‌ای است که برای جلب توجه کودکان به علم طراحی شده‌‌اند.

مسجد النور‌

مسجد النور، تنها مسجد شارجه است که برای غیر مسلملنان باز است. در این مسجد بازدیدکنندگان می‌توانند درمورد اعتقادات اسلامی اطلاعات زیادی کسب کنند.

سخن پایانی

در این مطلب ۱۴ جاذبه گردشگری شارجه را بررسی کردیم. آیا از این جاذبه‌های دیدنی تا کنون بازدید کرده‌اید؟ آیا جاذبه‌های دیگر از شارجه را می‌شناسید؟ در صورتی که پاسخ‌تان بله است می‌توانید تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران