نوشیدنی ‌های معروف برزیل

نوشیدنی ‌های معروف برزیل؛ 24 طعم متفاوت!

برزیل، بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی با غذاهای فوق‌العاده، سواحل زیبا، نوشیدنی‌های خوشمزه و شهرهای پرجنب‌وجوشی دارد. این کشور غذاهای محلی و نوشیدنی‌های مخصوص خودش را داشته که نشان‌دهنده سنت و فرهنگ مردمان این کشور است. افراد زیادی علاقه‌مندند نوشیدنی ‌های معروف برزیل را امتحان کنند. بنابراین در این مقاله همراه ما باشید تا با تعدادی از نوشیدنی ‌های محبوب برزیل آشنا شوید.

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

Cachaça

نوشیدنی ‌های معروف برزیل

یکی از نوشیدنی ‌های معروف برزیل Cachaça نام دارد. ماده اصلی استفاده‌شده در این نوشیدنی، آب نیشکر تخمیرشده، لیموترش و شکر است. Cachaça از انواع کوکتل ‌های برزیلی است که در اوایل قرن هفدهم تولید شد. این نوشیدنی با نام‌های دیگری مانند pinga، caninha و Marvada نیز شناخته می‌شود. جالب است بدانید در ابتدا فقط بردگان برزیلی از این نوشیدنی استفاده می‌کردند ولی پس‌از گذر زمان، تبدیل به یک گزینه محبوب در بین تمام طبقات اجتماعی و نماد ملی کشور برزیل شد. این کوکتل جزو نوشیدنی ‌های کلاسیک برزیل است که در دو رنگ سفید و زرد فروخته ‌می‌شود. رنگ سفید آن ارزان‌تر است، کهنه نشده و در همه‌جای کشور برزیل یافت می‌شود. رنگ زرد آن کیفیت بسیار بالا و طعم و مزه بی‌نظیری دارد که به‌راحتی یافت نمی‌شود. اگر به برزیل سفر کردید، طعم بهشتی این نوشیدنی معروف را امتحان کنید.

Cajuína

Cajuína

یکی از نوشیدنی ‌های غیرالکلی برزیل Cajuína نام دارد. این نوشیدنی گازدار در شمال شرقی کشور برزیل بسیار محبوب است و از آب بادام‌هندی تهیه می‌شود. از جمله مواردی که باعث جلب‌توجه این نوشیدنی معروف برزیلی می‌شود می‌توان به رنگ کهربایی و زیبای آن اشاره کرد که ناشی از کاراملی‌شدن قندهای طبیعی بادام هندی است. جالب است بدانید این نوشیدنی توسط یک دکتر داروساز به‌عنوان جایگزینی برای نوشیدنی‌های الکلی ساخته شده است. اگر به برزیل سفر کردید، زمانی که در خیابان‌های شلوغ و زیبای آن قدم می‌زنید، خودتان را به نوشیدن Cajuína دعوت کنید و از طعم شیرین و لطیف آن لذت ببرید.

Mate

یکی دیگر از نوشیدنی‌ های معروف برزیل Mate نام دارد. این نوشیدنی سرشار از کافئین بوده و بخش مهمی از فرهنگ بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین و شیلی است. در تهیه Mate از برگ تازه درخت ماته استفاده می‌شود؛ به این صورت که برگ‌ها را آسیاب می‌کنند تا اندازه آن‌ها بسیار ریز شود سپس، با آب سرد یا گرم مخلوط می‌شود و با نی‌های فلزی مخصوصی که بومبیلا نام دارد خورده می‌شود. اگر زمان کریسمس در برزیل بودید، حتما این نوشیدنی خوشمزه را میل کنید؛ چرا که Mate جزو نوشیدنی ‌‌های محبوب برزیل در زمان کریسمس است.

Quentão

نوشیدنی ‌های معروف برزیل

در فصل زمستان با خوردن Quentão که یکی از کوکتل ‌های برزیلی است، گرم شوید. این نوشیدنی سنتی با زنجبیل تازه، سیب قرمز، شکر، میخک، دارچین، آب، Cachaça درست می‌شود. طرز تهیه آن به این صورت است که ابتدا زنجبیل و سیب و شکر باهم کاراملی شده، سپس با میخک و دارچین ترکیب می‌شود و پس از آن آب، Cachaça اضافه می‌شود. کل این ترکیب چند دقیقه‌ای می‌جوشد و بعد از آن آماده است. معمولا این نوشیدنی در لیوان‌های سفالی سرو می‌شود که با تکه‌های پرتقال و لیمو تزئین شده است. بی‌شک خوردن این نوشیدنی معروف در فصل زمستان، تبدیل به یک تجربه فراموش‌نشدنی از سفر به برزیل می‌شود. 

Batida

یکی دیگر از نوشیدنی ‌های معروف برزیل Batida نام دارد. این نوشیدنی نارنجی‌رنگ و غلیظ از ترکیب کوکتل ملی، میوه و شیر تهیه می‌شود و طعم بسیار جالبی دارد. از جمله میوه‌های محبوبی که در آن استفاده می‌شود می‌توان به لیمو، آناناس، انبه و نارگیل اشاره کرد. به‌طور کلی این نوشیدنی شیرین است و با یخ مخلوط می‌شود که مناسب فصل تابستان بوده و معمولا همراه با غذای ملی کشور برزیل یعنی feijoada سرو می‌شود. Batida را علاوه‌بر کشور برزیل، در بسیاری از کشورهای دیگر می‌توانید میل کنید و از طعم بی‌نظیر و خنک آن لذت ببرید.

  Alua

Alua

یکی دیگر از نوشیدنی‌ های غیرالکلی برزیل Alua است. عده‌ای معتقدند این نوشیدنی قبل از ورود پرتغالی‌ها توسط برزیلی‌های بومی تهیه می‌شد. مواد اولیه این نوشیدنی شامل موارد مختلفی بوده ولی رایج‌ترین آن‌ها ذرت خردشده، پوست آناناس، نان و سایر میوه‌ها است. Alua به این صورت تهیه می‌شود که ابتدا آب، شکرقهوه‌ای، زنجبیل رنده‌شده و میخک با هم مخلوط شده و تخمیر می‌شوند. مدت‌زمان تخمیر این ترکیب بر مزه‌ نوشیدنی تاثیر می‌گذارد؛ هرچه مدت بیشتری بگذرد، نوشیدنی ترش‌تر و گازدارتر می‌شود.

Limonada suíça 

یکی از نوشیدنی ‌های غیرالکلی برزیل Limonada suíça است. شاید همه شما تجربه چشیدن طعم این نوشیدنی را داشته‌اید، زیرا لیموناد در سایر کشورهای دیگر ازجمله ایران طرفداران زیادی دارد. این نوشیدنی با لیموترش، شکر، یخ و آب درست می‌شود و در فصل تابستان می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی باشد. در تهیه لیموناد معمولا لیموتر‌ش‌ به‌همراه پوست به قطعات کوچک تقسیم و با سایر مواد مخلوط می‌شود. عده‌ای در این ترکیب به‌جای آب از شیر غلیظ استفاده می‌کنند که باعث می‌شود نوشیدنی بافتی خامه‌ای و نرم داشته باشد. تابه‌حال به‌طور دقیق مشخص نشده که این نوشیدنی برای اولین بار توسط چه کسی ساخته شده اما، چندین نظریه وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است توسط یک رستوران‌دار سوئیسی و یا در یک مدرسه Swiss hospitality اختراع شده باشد. با نوشیدن این نوشیدنی عطر و طعم واقعی لیمو را بچشید و خنک شوید.

10. Tucupi

یکی دیگر از نوشیدنی ‌های معروف برزیل Tucupi  است. این نوشیدنی در واقع یک ماده سنتی برزیلی است که در آشپزی منطقه آمازون، به‌ویژه در ایالت پارا استفاده می‌شود. این ماده در واقع آب زردرنگی است که از ریشه‌های مانیوک؛ یک درخت استوایی که ارزش غذایی بالایی دارد و ریشه‌های آن دارای طعم و مزه بی‌نظیری است؛ استخراج می‌شود. تهیه این نوشیدنی فرایند تخمیری را پشت‌سر می‌گذارد تا ترکیبات شیمیایی طبیعی موجود در مانیوک خام به‌طور کامل از بین برود. به‌منظور ازبین‌رفتن این ترکیبات شیمیایی، ریشه‌ها را پوست می‌کنند و چند روز در آب خیس می‌کنند تا تخمیر شود. اگر دوست دارید زمانی که در برزیل هستید یک نوشیدنی انرژی‌زا و مقوی را امتحان کنید، Tucupi انتخابی عالی است.

Rabo-de-Galo

Rabo-de-Galo

یکی از کوکتل ‌های برزیلی Rabo-de-Galo نام دارد. پایه اصلی این نوشیدنی Cachaça بوده که با شراب شیرین یا تلخ مخلوط می‌شود و طعم‌ومزه بی‌نظیری را خلق می‌کند. طرزتهیه Rabo-de-Galo به این صورت است که تمامی مواد را با یخ مخلوط کرده سپس در لیوان ریختنه و در صورت تمایل آن را با پوست پرتقال تزیین می‌کنند. برزیلی‌ها این نوشیدنی را بیشتر در مهمانی‌ها سرو می‌کنند. پس اگر به یک مهمانی در برزیل دعوت شدید می‌توانید با خوردن این نوشیدنی یک طعم جدید و بی‌نظیر را تجربه کنید.

Guaraná

یکی دیگر از نوشیدنی ‌های معروف برزیل Guaraná است. این نوشیدنی دارای طعم بسیار خاص و بی‌نظیری بوده و فقط در کشور برزیل وجود دارد. گوارانا یک میوه کوچک قرمزرنگ است که در وسط آن یک نقطه سیاه وجود دارد؛ درست همانند یک چشم که به شما نگاه می‌کند. این میوه در جنگل‌های آمازون وجود دارد و در کنار غذا مانند نوشابه سرو می‌شود. البته در برخی مناطق شمالی آن را به‌عنوان آبمیوه میل می‌کنند. این نوشیدنی طعم عجیب‌وغریبی دارد و جزو نوشیدنی‌هایی است که از خوردن آن سیر نمی‌شوید.

Café (Coffee)

نوشیدنی ‌های معروف برزیل

یکی دیگر از نوشیدنی‌ های معروف برزیل Coffee است. برزیلی‌ها خوردن یک فنجان قهوه در صبحانه، یک قهوه برای استراحت بعد از ناهار و یک فنجان قهوه کوچک قبل از خواب را ضروری می‌دانند و می‌توان گفت قهوه یکی از مهم‌ترین نوشیدنی ‌های این کشور است؛ چرا که تا یک قرن کل اقتصاد این کشور مبتنی بر قهوه بود. مردم برزیل دوست دارند قهوه را داغ‌داغ میل کنند و اکثر آن‌ها قهوه را با شیر مخلوط می‌کنند. Café com leite نیز از دیگر نوشیدنی‌های محبوب این کشور است و بچه‌ها به دلیل شیرین بودن طعم شیر می‌توانند آن را بخورند.

Água de Coco (Coconut Water)

یکی دیگر از نوشیدنی‌ های غیرالکلی برزیل Coconut Water است. این نوشیدنی، آب نارگیل خنک است که بین مردم برزیل از محبوبیت بالایی برخوردار است. نحوه سرو این نوشیدنی به این‌صورت است که روی میوه نارگیل یک سوراخ به اندازه نی ایجاد می‌کنند و بعد نی را درون آن قرار می‌دهند و نوش‌ جان می‌کنند. شما می‌توانید Coconut Water را از غرفه‌های کنار پارک و ساحل برزیل خریداری کنید. بعد از سپری کردن یک روز گرم و خسته‌کننده، این نوشیدنی می‌تواند جانی دوباره به شما ببخشد.

Caldo de Cana (Sugarcane Juice)

Caldo de Cana (Sugarcane Juice)

از دیگر نوشیدنی ‌های معروف برزیل می‌توان به Caldo de Cana اشاره کرد. این نوشیدنی طعم بسیار شیرینی دارد و از آب طبیعی استخراج‌شده از نیشکر تولید می‌شود. همچنین در غرفه‌های مدارس و دانشگاه‌های کشور برزیل فروخته می‌شود و طرفداران زیادی دارد. اگر در روزهای گرم برزیل به‌دنبال نوشیدنی خنک و نشاط‌آور هستید، این نوشیدنی می‌تواند یک گزینه ارزان و خوشمزه باشد.

Açai

حس خنکی را با نوشیدن Açai که یکی از نوشیدنی ‌های غیرالکلی برزیل است، تجربه کنید. این نوشیدنی علاوه‌بر ظاهر زیبا، بسیار مقوی و خوش‌طعم بوده و به‌صورت خنک سرو می‌شود. همچنین پر از مواد مغذی، تکه‌های موز و آناناس بوده و به دلیل کالری بالایی که دارد می‌توانید آن را به‌عنوان یک وعده کامل غذایی میل کنید. این نوشیدنی طعم تلخ و خاصی دارد و ممکن است برای برخی از کسانی که برای اولین بار بدون افزودن شکر آن را میل می‌کنند، طعم جالبی نداشته باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم در یک روز گرم تابستانی، خودتان را یک Açai مهمان کنید و لذت ببرید.

Suco de Cupuaçu (Cupuaçu Juice)

نوشیدنی ‌های معروف برزیل

یکی دیگر از نوشیدنی ‌های معروف برزیل Suco de Cupuaçu است. این نوشیدنی زردرنگ، گازدار و ترش است و از میوه cupuaçu درست می‌شود.  این میوه برزیلی پوست قهوه‌ای‌رنگی دارد، درون آن سفید و گوشتی است، در جنگل‌های آمازون یافت می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. این نوشیدنی معمولا همراه‌با مقدار زیادی شکر سرو می‌شود تا طعم بسیار ترش آن کمی متعادل شود. اگر جزو افراد علاقه‌مند به ترشیجات هستید، خوردن این نوشیدنی را از دست ندهید.

Chimarrão

با خوردن Chimarrão که یکی دیگر از نوشیدنی ‌های غیرالکلی برزیل است در زمستان گرم شوید. این نوشیدنی ترش و داغ زمستانی در مناطق جنوبی برزیل پدید آمد و به همین دلیل در این مناطق محبوبیت بالایی دارد. مواد اولیه برای تهیه این نوشیدنی شامل کدوحلوایی، cuia و برگ درخت ماته است. طرز تهیه این نوشیدنی به این صورت است که تمامی این موارد را با آب جوش مخلوط کرده و بعد برای چند ساعت دم می‌کشد. بعد از اینکه دم کشید با یک نی فلزی آن را می‌خورند. این یک نوشیدنی موثر در درمان سرماخوردگی و بیماری‌های عفونی بوده که طعم‌ومزه بی‌نظیری دارد؛ در فصل زمستان از خوردن آن غافل نشوید.

Axé de Fala

Axé de Fala

از دیگر نوشیدنی ‌های محبوب برزیل Axé de Fala است. پایه اصلی این نوشیدنی cachaça بوده و طعم خاص و متفاوتی دارد. میخک، دارچین، عسل، پودر گوارانا؛ میوه قرمزرنگ جنگل‌های آمازون؛ و الکل از جمله مواردی است که در تهیه این نوشیدنی استفاده می‌شود. این نوشیدنی بیشتر در مناطق شمال ‌شرقی در جشن week-long Carnival استفاده ‌می‌شود. شیرینی‌ها و طعم‌دهنده‌هایی که در تهیه این نوشیدنی استفاده می‌شوند، طعم الکل را پوشش می‌دهد. اگر به مناطق شمال‌شرقی برزیل سفر کردید، طعم واقعی این نوشیدنی را امتحان کنید.

Suco de Graviola (Soursop Juice) 

یکی دیگر از نوشیدنی ‌های معروف برزیل Suco de Graviola نام دارد. این نوشیدنی ترش و انرژی‌زا از میوه جنگل‌های آمازون درست می‌شود. همچنین طعم استوایی و منحصربه‌فردی دارد و سفیدرنگ و خامه‌ای است. این نوشیدنی به‌دلیل خنک بودنش، در گرم‌ترین مناطق شمالی برزیل طرفداران زیادی دارد. بنابراین پس از گذراندن یک روز گرم تابستانی با نوشیدن Suco de Graviola عطش خود را رفع کنید.

Chá de Ayhuasca (Ayhuasca Tea)

نوشیدنی ‌های معروف برزیل

یکی دیگر از نوشیدنی ‌های غیرالکلی برزیل Ayhuasca Tea نام دارد. این نوشیدنی از درختان انگور و بوته‌های آمازونی تهیه می‌شود و جزو نوشیدنی‌هایی است که تاثیرات توهم‌زا دارد. دستور این نوشیدنی جنبه درمانی دارد که توسط قبایل بومی آمازون طی قرن‌ها منتقل شده و همچنان پابرجا است. باتوجه‌به اثرات توهم‌زاییChá de Ayhuasca  که به‌ندرت برای تفریح استفاده می‌شود و بیشتر جنبه معنوی دارد؛ گفته می‌شود خوردن این نوشیدنی معروف، انسان را از شر انرژی‌های مضر و ارواح خلاص می‌کند.

Vitamina de Banana (literally translated as Banana Vitamin)

یکی دیگر از نوشیدنی ‌های غیرالکلی برزیل Vitamina de Banana است. این نوشیدنی بسیار مقوی بوده و از مخلوط شیر، موز رسیده و شکر درست می‌شود. از این نوشیدنی به‌عنوان یک ویتامین یاد می‌شود که تاثیر زیادی در تقویت بدن دارد. به همین دلیل به افرادی که تازه یک بیماری را پشت‌سر گذاشته‌اند خوردن آن توصیه می‌شود. اگر فکر می‌کنید بدن‌تان ضعیف شده و یا تازه یک بیماری را پشت‌سر گذاشته‌اید، این نوشیدنی را میل کنید و متوجه تاثیرات شگفت‌انگیز آن شوید.

Mate Leão

Mate Leão

حس خنکی را با نوشیدن Mate Leão که یکی از نوشیدنی‌ های محبوب برزیل است، تجربه کنید. این نوشیدنی نوعی چای است که در قوطی‌های نوشابه فروخته می‌شود. Mate Leão طعم دلپذیری دارد و فروشندگان سرگردان به کسانی که در سواحل شنی آفتاب می گیرند، می فروشند؛ به‌طوری که هرگاه به یکی از سواحل برزیل بروید، مطمئنا صدای فروشندگانی را می‌شنوید که می‌گویند «یک مات بخر، مات لئو سرد یخی!». اگر به ساحل‌های برزیل رفتید، خوردن این نوشیدنی معروف را زیر نور خورشید فراموش نکنید.

Cobogó

آخرین نوشیدنی محبوب برزیلی که به شما معرفی می‌کنیم Cobogó نام دارد. این نوشیدنی بر پایه cachaça درست می‌شود و طعم خاص و بی‌نظیری دارد. از دیگر موارد استفاده‌شده در این نوشیدنی می‌توان به لیموترش، زردچوبه، کمی نمک سیاه و مربای توت بنفش برزیلی اشاره کرد. طعم منحصربه‌فرد این نوشیدنی همزمان شیرین و شور است و با خوردن آن یک طعم متفاوت را تجربه می‌کنید.

درآخر

در این مقاله به شما تعدادی از نوشیدنی ‌های معروف برزیل را معرفی کردیم که طعم و مزه خاص و متفاوتی دارند. این نوشیدنی‌ها برخاسته‌ از سنت و فرهنگ مردمان این کشور بوده که طی قرن‌ها از نسلی ‌به ‌نسل دیگر منتقل شده است. آیا تابه‌حال تجربه خوردن این نوشیدنی‌ها را داشته‌اید؟ پس از خواندن این مقاله دوست دارید خوردن این نوشیدنی‌ها را تجربه کنید؟

نظرات کاربران