سفارت دومینیکا در ایران

سفارت دومینیکا در ایران کجاست؟

شما برای دریافت پاسپورت هر کشور، چه برای مهاجرت چه به قصد تحصیل یا تجارت باید به سفارتخانه‌ی آن کشور مراجعه کنید. کشور مشترک‌المنافع دومینیکا در سال‌های اخیر توانسته نظر بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کند. در این نوشتار تلاش شده تا اولین قدم برای دریافت ویزای شهروندی که مراجعه به سفارتخانه و آغاز روند ثبت درخواست است را بررسی کنیم. اما بیایید در ابتدا کمی با دومینیکا بیشتر آشنا شویم و بعد بپردازیم به اینکه سفارت دومینیکا در ایران کجاست؟

اگر قصد دریافت پاسپورت دومینیکا را هم دارید، با کارشناسان ما در سه کلیک تماس بگیرید و مابقی کارها را به تیم متخصص ما بسپارید.

چرا دومینیکا؟

کشور دومینیکا یکی از جزایر دریای کارائیب است که در شرق این ناحیه واقع شده. پایتخت دومینیکا شهر روسو، یکی از اصلی‌ترین بنادر این کشور است. به دلیل سیاست‌های دولت دومینیکا، راه‌های مهاجرت به این کشور بسیار ساده است و به همین جهت بسیاری از ایرانیان در سال‌های اخیر این کشور را به عنوان کشور مقصد خود انتخاب کرده‌اند. طبیعت بکر و جذاب این کشور، اقتصاد رو به رشد، آب وهوای متعادل، امکان تحصیل در کشورهای مختلف و معافیت مالیاتی در عرصه‌ی تجارت بین‌المللی، بخشی از عواملی هستند که دومینیکا را به یک مقصد ایده‌آل برای ایرانیان مهاجر تبدیل کرده‌است. اما حتی اگر قصد ندارید در این جزیره‌ی زیبا زندگی کنید، بازهم ممکن است به ویزای دومینیکا نیاز داشته باشد. زیرا این کشور، تنها کشوری است که برای ایرانیان تشکیل پرونده می‌دهد و در مدت زمانی کوتاه پاسپورت اهدا می‌کند. بنابراین برای افرادی که به منظور ارتباط با بازارهای جهانی و تجارت، قصد دارند یک پاسپورت قدرتمند دریافت کنند هم دومینیکا ایده‌آل است. پاسپورت دومینیکا در رده‌ی سی و سومین پاسپورت قدرتمند جهان قرار دارد و با دریافتش، شما می‌توانید بدون نیاز به پاسپورت به 133 کشور دنیا، از جمله آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی عضو شینگن، سفر کنید.

سفارتخانه‌ی دومینیکا در ایران کجاست؟

سفارتخانه‌ی دومینیکا در ایران کجاست؟

متاسفانه دومینیکا در ایران سفارتخانه ندارد؛ اما با توجه به اینکه عضو کشورهای مشترک‌المنافع و تحت حمایت انگلیس است، در سفارتخانه انگلیس در تهران می‌توانید کارهای مربوط به مهاجرتتان به دومینیکا را انجام دهید و نیازی نیست برای دریافت پاسپورت به کشورهای همسایه سفر کنید. بنابراین با این وجود که سفارت دومینیکا در ایران دایر نیست، مشکلی برای پیگیری کارهای اقامت و اخذ پاسپورت نخواهید داشت.

 علاوه بر مراجعه به سفارتخانه‌ی انگلیس شما می‌توانید از طریق نمایندگان رسمی کشور دومینیکا نیز اقدام به دریافت ویزای شهروندی کنید. در واقع، دولت دومینیکا برای اهدای شهروندی و شرکت در برنامه‌ی تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری نمایندگانی را برگزیده و فقط از طریق همین نمایندگان می‌شود درخواست را ثبت کرد و خود دولت به‌طور مستقیم درخواستی نمی‌پذیرد.

نزدیکترین سفارت دومینیکا به ایران

نزدیکترین سفارتخانه‌ی دومینیکا به ایران در کشور امارات متحده‌ی عربی قرار دارد. سفارتخانه دومینیکا در امارات در شهر ابوظبی واقع شده  و خدماتی مثل صدور اسناد مسافرتی اضطراری، پشتیبانی از برنامه اعطای شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری، تائید اسناد و مدارک، خدمات کنسولی به اتباع دومینیکا، مشاوره در زمینه‌ی گردشگری و سایر خدمات را ارائه میدهد. البته باید بدانید که در کل خاورمیانه، فقط کشور امارات سفارتخانه‌ی دومینیکا را دارد. شهروندان سایر کشورها اگر در سفارتخانه کار اداری داشته باشند باید به ابوظبی سفر کنند.

شرایط اخد تابعیت دومینیکا

شرایط اخد تابعیت دومینیکا

دولت دومینیکا برای بهبود اقتصادش برنامه‌ی جامعی را تدوین کرده تا بتواند سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کند. بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی که شرایط پیچیده‌ای را برای اهدای تابعیت خود وضع کرده‌اند، دومینیکا شرایط را برای متقاضیان بسیار راحت کرده‌است. برای اینکه بتوانید شهروند دومینیکا شوید فقط لازم است بالای 18 سال باشید، سوء‌پیشینه نداشته باشید، در وضعیت سلامتی مطلوبی به سر ببرید و منبع درآمد مشخصی داشته باشید. برای دریافت شهروندی این کشور، نیازی به دانش زبانی عالی، مدرک تحصیلی خاص یا سابقه‌ی مدیریتی ندارید و می‌توانید با روش سرمایه‌گذاری در سریع‌ترین زمان ممکن یک شهروند دومینیکایی شوید.

 شما از دو روش متفاوت، می‌توانید در دومینیکا سرمایه‌گذاری کنید که در اینجا به اختصار این موارد را شرح می‌دهیم.

پرداخت بلاعوض به صندوق اقتصادی (EDF) دومینیکا

صندوق تنوع اقتصادی سازمانی است که از طرح‌های دولتی و آزاد در زمینه‌های آموزشی، گردشگری، بهداشتی و ورزشی دومینیکا حمایت می‌کند. در این روش شما باید حداقل 100 هزار دلار آمریکا به این صندوق پرداخت کنید که این وجه بدون بازگشت است.

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی مورد تائید دولت دومینیکا

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی مورد تائید دولت دومینیکا

پروژه‌های عمرانی مورد تائید دولت مثل هتل‌ها، ویلاها و اسپاها روش دوم برای سرمایه‌گذاری شماست. با پرداخت حداقل 220 هزار دلار آمریکا، شما می‌توانید در یکی از این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنید و مبلغ پرداختی شما تا 5 سال قابل دسترس نیست.

البته علاوه بر مبلغی که بابت سرمایه‌گذاری پرداخت می‌شود، هزینه‌های دیگری هم باید پرداخت کنید. هزینه‌هایی مثل:

  • هزینه‌ی گواهی شهروندی: به ازای هر نفر 250 دلار
  • هزینه‌ی بررسی امنیتی: به ازای هر درخواست هزار دلار
  • هزینه‌ی بررسی پرونده : 25 هزار دلار برای متقاضی اصلی، 15 هزار دلار برای همسرش، 15 هزار دلار برای هر فرد بالای 16 سال و 10 هزار دلار بابت هر فرزند 12 الی 15 ساله‌ی متقاضی اصلی
  • هزینه‌ی صدور ویزا: به ازای هر نفر 75 دلار

متقاضیان شرکت در این برنامه با طی کردن مراحل موجود، با حداقل هزینه و طی 3 الی 6 ماه می‌توانند پاسپورت دوم خود را دریافت کنند که برای افراد بالای 16 سال به مدت 10 سال و برای افراد پایین 16 سال به مدت 5 سال معتبر است.  البته امکان تمدید و تبدیل کردن آن به اقامت دائم هم وجود دارد. پس از پایان اعتبار پاسپورت، شما می‎‌توانید برای تمدید پاسپورتتان به اداره گذرنامه و مهاجرت در کشور دومینیکا یا سفارت دومینیکا در سایر کشورها مراجعه کنید. برای تمدید پاسپورت، نیازی نیست محل اقامتتان در خود کشور دومینیکا را ارائه کنید و می‌توانید آدرس فعلی خود را برای ثبت درخواستتان ارائه نمایید. بعلاوه نیازی به سرمایه‌گذاری مجدد هم نیست فقط هزینه‌ی تمدید پاسپورت باید پرداخت شود که این هزینه به ازای هر فرد 1200 دلار می‌باشد.

کلام آخر

ما در اینجا سعی کردیم شرایط دریافت پاسپورت دومینیکا را برایتان به اختصار شرح دهیم. اگرچه دومینیکا در ایران سفارتخانه ندارد، اما اگر ساکن کشورهای اروپایی هستید کارتان بسیار ساده است؛ چراکه در اکثر کشورهای اروپایی می‌توانید سفارتخانه‌ی دومینیکا را پیدا کنید. اما در ایران هم به واسطه‌ی سفارتخانه‌ی انگلیس و نمایندگان دولت دومینیکا، ثبت درخواستتان چندان کار سختی نیست. اگر به کشورهای حوزه‌ی دریای کارائیب علاقه‌مند هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم فقط برای دیدن زیبایی‌های خدادادی این کشور هم که شده، از همین فردا برای دریافت پاسپورت دومینیکا اقدام کنید.

نظرات کاربران