شیرینی و دسرهای کریسمس در برزیل

کریسمس در برزیل؛ با خوردن شیرینی و دسرهای جادویی!

جشن‌های کریسمس در برزیل شباهت زیادی به برگزاری این جشن‌‌ در اروپای غربی دارد. برجسته‌ترین نمادهای این مراسم بابانوئل، درخت کریسمس، شام خانوادگی و مراسمات بومی هستند. نحوه برگزاری جشن کریسمس به این صورت است که بچه‌ها یک جوراب را نزدیک پنجره می‌گذارند و اگر بابانوئل از کنار آن رد شود، آن را با یک هدیه عوض می‌‎کند. برای روشن کردن راه او، مردم درخت‌های کریسمس را با چراغ‌های رنگی بزرگ روشن‌شده تزئین می‌کنند تا این مراسم آغاز شود. علاوه‌بر این‌ها، شیرینی و دسرهایی در ایام کریسمس در برزیل درست می‌شود که طعم‌ومزه بی‌نظیری دارند و زیبایی این مراسم را دوچندان می‌کنند. در این مقاله تعدادی از این شیرینی و دسرهای مخصوص کریسمس در برزیل را به شما معرفی می‌کنیم.

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

Rabanada

شیرینی و دسرهای کریسمس در برزیل

یکی از شیرینی ‌های مخصوص کریسمس در برزیل Rabanada است. این دسر ظاهری شبیه به نان ‌تست فرانسوی دارد. طرز تهیه این دسر خوشمزه به این‌صورت است که تکه‌های نان آغشته‌شده به تخم‌مرغ و شیر را در روغن داغ سرخ می‌کنند، سپس با ظاهری ترد به‌همراه شربت شیرینی سرو می‌شود که طعم بی‌نظیری دارد. مردم برزیل برای تهیه این شربت از شراب برزیلی استفاده می‌کنند. زمانی که در ایام کریسمس در برزیل بودید، این شیرینی جذاب را امتحان کنید.

Brigadeiro

یکی دیگر از دسر‌های مخصوص کریسمس در برزیل Brigadeiro نام دارد. این دسر علاوه‌بر ظاهر زیبا، بافتی نرم و کاراملی دارد و بسیار خوشمزه است. مواد استفاده‌شده در این دسر شامل شیر غلیظ‌شده، پودر کاکائو و کره است؛ تمامی این مواد با هم مخلوط شده و روی حرارت قرار می‌گیرند تا یک مایع غلیظ به دست آید. مایع به‌دست‌آمده را بعد از خنک‌شدن به شکل توپک‌های گرد درمی‌آورند و با ترافل‌های رنگی، آجیل و پودر نارگیل تزئین می‌کنند. اگر به برزیل سفر کردید، Brigadeiro را به‌عنوان یک دسر قبل‌ از غذا میل کنید و از طعم کاکائویی آن لذت ببرید.

Cicada

Cicada

از دیگر دسرهای مخصوص کریسمس در برزیل می‌توان به Cicada اشاره کرد. طعم این دسر شیرین بوده، بافت سبکی دارد و در رنگ‌های مختلف مانند قهوه‌ای و طلایی ب ه‌فروش می‌رسد. مواد اولیه برای درست کردن این دسر، نارگیل خردشده و تخم‌مرغ است و در فر پخته می‌شود. در نهایت می‌توانید آن را با شکلات خردشده یا بادام تزئین کرده و نوش‌جان کنید.

Romeu & Julieta

یکی دیگر از دسرهای مخصوص کریسمس در برزیل  Romeu & Julieta نام دارد. این دسر خوشمزه از ترکیب Goiabada و پنیر سفید درست می‌شود و بافت نرمی دارد. طرز تهیه این دسر به این‌صورت است که پنیر و گواوا؛ نوعی میوه مغذی که در مناطق گرمسیر وجو دارد؛ به شکل لایه‌لایه روی ‌هم قرار می‌گیرند تا درنهایت قالب یا ظرف را پر کنند. حتما این دسر برزیلی منحصربه‌فرد را در کریسمس امتحان کنید.

Pacoca

شیرینی و دسرهای کریسمس در برزیل

یکی دیگر از دسرهای مخصوص کریسمس در برزیل که به معرفی آن می‌پردازیم Pacoca است. این دسر ترکیبی از بادام‌زمینی، آرد کاساوا، شکر و نمک است که ظاهری پودری دارد. Pacoca یکی از محبوب‌ترین دسرهای برزیل است که درست کردن آن بسیار راحت است. در سفر خود به برزیل خوردن این دسر شگفت‌انگیز را از یاد نبرید.

Quindim

یکی دیگر از دسرهای مخصوص کریسمس در برزیل Quindim است. مواد اصلی تشکیل‌دهنده این دسر شامل شکر، زرده تخم‌مرغ و نارگیل است که به‌خوبی با هم میکس می‌شوند. این دسر زردرنگ بوده، نمای براقی دارد و به شکل دونات فروخته می‌شود که طعم فوق‌العاده بی‌نظیری دارد. با خوردن این دسر در کریسمس، یک جشن به‌یادماندنی را تجربه کنید.

Torta Holandesa

Torta Holandesa

از دیگر دسرهای شیرینی ‌های کریسمس در برزیل Torta Holandesa است. این دسر در واقع نوعی تارت است که روی آن را خامه سفیدرنگ که از شیر غلیظ، خامه غلیظ، زرده تخم‌مرغ و ژلاتین تشکیل شده، پوشانده و در نهایت با گاناش و تکه‌های شکلات تزئین شده است. این دسر برای اولین‌بار در سائوپائولو توسط آشپزی معروف به‌نام Silvia Leite درست شد. اگر به برزیل سفر کردید، در ایام کریسمس از خوردن این شیرینی لذت ببرید.

Mousse de Maracuja

یکی دیگر از دسرهای مخصوص کریسمس در برزیل Mousse de Maracuja نام دارد. درست کردن این دسر بسیار ساده و آسان است و تنها از سه ماده تشکیل می‌شود. این مواد عبارتند از شیر غلیظ، خامه غلیظ و میوه شور که به‌خوبی با هم مخلوط می‌شوند، سپس آن‌هارا در یخچال استراحت می‌دهند. این دسر در ایام برزیل طرفداران زیادی دارد و طعم‌ومزه آن بی‌نظیر است.

Pudim de Leite Condensado

شیرینی و دسرهای کریسمس در برزیل

یکی دیگر از شیرینی ‌های مخصوص کریسمس در برزیل که به‌ معرفی آن می‌پردازیم Pudim de Leite Condensado است. این دسر از شیر غلیظ‌شده و تخم‌مرغ تشکیل شده است و بافتی شبیه به کیک دارد. این دسر در آمریکای جنوبی طرفداران زیادی دارد و روش درست کردن آن در هر کشوری متفاوت است. قطعا در کریسمس، خوردن این شیرینی برای شما لذت‌بخش خواهد بود.

Beijinho

یکی دیگر از دسرهای مخصوص کریسمس در برزیل Beijinho نام دارد. بافت این دسر شباهت زیادی به Brigadeiro دارد که پیش‌تر به شما معرفی کردیم. این دسر تشکیل‌شده از شیر غلیظ، نارگیل و کره است که به‌خوبی با هم مخلوط می‌شوند و به شکل گلوله‌های کوچک درمی‌آیند. درنهایت این توپک‌ها را با نارگیل رنده‌شده پوشش می‌دهند. تنها تفاوت Beijinho با Brigadeiro این است که اولی با نارگیل پوشش داده می‌شود و دومی با شکلات. اگر به برزیل سفر کردید، چشیدن طعم بهشتی این دسر را از دست ندهید.

Brazilian Chocolate Pavê (Chocolate Trifle)

Brazilian Chocolate Pavê (Chocolate Trifle)

از دیگر دسرهای مخصوص کریسمس در برزیل می‌توان به Chocolate Trifle اشاره کرد. این دسر ترکیبی از تیرامیسو و ترافل است که با بیسکوییت و شیر غلیظ‌شده درست می‌شود. این دسر طعم‌های متنوع و زیادی دارد که طعم شکلاتی آن برای جشن‌های کریسمس بی‌نظیر است. طعم‌دهنده اصلی این دسر، پودرکاکائو است و در صورت تمایل می‌توانید کمی پودر قهوه نیز به آن اضافه کنید. در جشن‌های کریسمس، درست کردن این دسر را فراموش نکنید؛ زیرا جشن شما بدون این دسر جذابیتی ندارد.

Cranberry, Pistachio, and White Chocolate Panettone

یکی دیگر از شیرینی ‌های مخصوص کریسمس در برزیل Cranberry, Pistachio, and White Chocolate Panettone است. این شیرینی در جشن‌های کریسمس طرفداران زیادی دارد و داخل آن از آجیل، میوه و خوراکی‌های خوشمزه پر شده است. اندازه این شیرینی بزرگ بوده و پخت آن زمان زیادی لازم دارد؛ به همین دلیل است که کمی گران‌تر از بقیه شیرینی‌ها فروخته می‌شود. در جش کریسمس خودتان را به خوردن برشی از این شیرینی دلچسب دعوت کنید.

Brazilian Carrot Cake

شیرینی و دسرهای کریسمس در برزیل

یکی دیگر از شیرینی ‌های مخصوص کریسمس در برزیل Carrot Cake نام دارد. این شیرینی یک کیک هویج فوق‌العاده خوشمزه با عطروطعم خاصی است که تنها در برزیل می‌توانید آن را امتحان کنید. هویج رنده‌شده در این کیک، رنگ زرد و ملیحی به آن ‌می‌دهد که باعث زیبایی و نرمی بافت آن می‌شود. در نهایت این کیک با یک گاناش تشکیل‌شده از شیر و خامه غلیظ پوشانده می‌شود. در جشن کریسمس خوردن این کیک خوش‌طعم و بی‌نظیر را از یاد نبرید؛ زیرا بدون آن کریسمس معنایی ندارد.

Passion Fruit Mousse

یکی دیگر از دسرهای مخصوص کریسمس در برزیل Passion Fruit Mousse نام دارد. این دسر به میوه‌های شوری معروف است که در برزیل طرفداران زیادی دارد. این دسر با رنگ ملیح و طعم استوایی‌اش در پایان جشن کریسمس و بعد از شام سرو می‌شود. ازآنجایی‌که در ایام کریسمس پیدا کردن میوه‌های تازه در برزیل سخت است، معمولا برای درست کردن این دسر از میوه‌های یخ‌زده یا کنسرو میوه استفاده می‌کنند. در پایان جشن کریسمس این دسر را نوش ‌جان کنید و از طعم خاص و عالی آن لذت ببرید.

Manjar Branco (Brazilian Coconut Flan with Plum Sauce)

Manjar Branco (Brazilian Coconut Flan with Plum Sauce)

یکی دیگر از دسرهای مخصوص کریسمس در برزیل که به ‌معرفی آن می‌پردازیم Manjar Branco است. طرز تهیه این دسر بسیار آسان است و زمان زیادی نیاز ندارد. این پودینگ با شیر-نارگیل و نشاسته ‌ذرت درست می‌شود، باید به خوبی با هم مخلوط شوند و بعد روی حرارت قرار می‌گیرند تا سفت شود. سپس آلو یا گیلاس طعم‌دار را به آن اضافه می‌کنند و اجازه می‌دهند تا استراحت کند. این دسر پای‌ثابت جشن‌های کریسمس بوده و طرفداران زیادی دارد.

در آخر

در این مقاله به معرفی تعدادی از شیرینی و دسرهای مخصوص کریسمس در برزیل پرداختیم. این دسرها طعم‌و‌مزه خاص و بی‌نظیری دارند و وجود آن‌ها در جشن کریسمس از واجبات است. هرکدام از این موارد به‌تنهایی می‌توانند جشن کریسمس را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل شوند. آیا تابه‌حال طعم این دسرها را چشیده‌اید؟ پس از خواندن این مقاله دوست دارید طعم‌ومزه آن‌ها را امتحان کنید؟

نظرات کاربران