کلیسای جامع سائوپائولو در برزیل؛ کلیسای آبی شهر

سائوپائولو یکی از شهرهای زیبای برزیل است که دیدنی‌های زیادی را در خود جای داده است. یکی از این دیدنی‌ها کلیسای جامع سائوپائولو است. این کلیسا به عنوان قدیمی‌ترین کلیسای جامع جهان نیز شناخته می‌شود که با نام کلیسای جامع دا سه نیز میان بومیان سائوپائولو شهرت دارد. چنانچه قصد دارید راهی سائوپائولو شوید و بازدید از این کلیسای زیبا را در برنامه خود قرار دهید، با این مقاله از مجله سه کلیک همراه باشید.

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

سائوپائولو کجاست؟ 

کلیسای جامع سائوپائولو

یکی از شهرهای کشور برزیل سائوپائولو است که در جنوب شرقی برزیل قرار دارد. نام دیگر این شهر در میان عامه مردم سامپا است. سائوپائولو در رتبه هفتم از فهرست بزرگ‌ترین شهرهای جهان قرار دارد. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این شهر کلیسای جامع است که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.   

تاریخچه کلیسای جامع سائوپائولو

اولین کلیسای سائوپائولو در سال 1589 در یک روستای کوچک بنا شد. کلیسای کوچک اولیه در سال 1764 تخریب شد. سپس ساخت کلیسای جامع در سال 1913 آغاز شد و بعد از یکسال با شروع جنگ جهانی اول در 28 ژانویه 1914 سرعت ساخت کلیسا کاهش یافت زیرا وارد کردن مواد اولیه مانند موزاییک از ایتالیا دشوار بود. سرانجام این کلیسا در سال 1954 حدود نه سال پس از پایان جنگ جهانی دوم و در سالگرد 400 سالگی سائوپائولو افتتاح شد. هرچند در زمان افتتاح هنوز کلیسا کامل نشده بود و تکمیل آن‌ها تا سال 1967 طول کشید. همچنین در سال 2000 تا 2002 کلیسای جامع سائوپائولو به علت پوسیدگی و تخریب تحت بازسازی قرار گرفت.

معماری کلیسای جامع سائوپائولو برزیل

کلیسای جامع سائوپائولو

بنای این کلیسای باشکوه به سبک معماری نئوگوتیک و گنبد آن به سبک رنسانس ساخته شده است. این سبک معماری از انگلستان به سایر نقاط جهان منتقل شده است. این سبک فقط در معماری تاثیر نداشت و روی لوازم خانه و آثار هنری هم تاثیر زیادی داشت. این سبک معماری تحت تاثیر معماری قرون وسطی رواج یافت و سپس در ساخت کلیساها استفاده شد. نکته جالب درباره این کلیسا الهام گرفتن معماری آن از کلیسای جامع فلورانس، بزرگترین کلیسای آجری جهان، است. 

برای ساخت کلیسای جامع سائوپائولو از 800 تن سنگ مرمر بسیار کمیاب استفاده شد که به شکوه و عظمت این کلیسا افزود. همچنین تمام مواد اولیه مثل موزاییک‌ها، مجسمه‌ها و لوازمی مثل مبلمان از ایتالیا وارد شد. شاید جالب باشد که بدانید این کلیسا زیر نظر اولین اسقف اعظم سائوپائولو و معمار آلمانی، ماکسیمیلیان امیل هل که پروفسور دانشکده پلی تکنیک آلمان بود طراحی شده است. 

ساختمان کلیسا شامل دو برج 300 فوتی و یک گنبد سبز رنگ به ارتفاع 30 متر است و ستون‌های داخلی با مجسمه‌های گیاه قهوه، آناناس و مجسمه حیوانات بومی برزیل که به پستاندار ضد گلوله شهرت یافته تزیین شده است. همچنین در ورودی کلیسا تزییناتی به شکل گیاه کاکائو، انگور و گندم خواهید دید که هر یک در برزیل نماد خاصی است. دیوارهای کلیسا هم با نقاشی صحنه‌هایی از انجیل، چهره حیوانات بومی برزیل پر شده است. به طور کلی این کلیسا 61 ناقوس دارد که 35 تا از این ناقوس‌ها به صورت دیجیتالی فعال می‌شود. 

بخش‌های مختلف کلیسای جامع سائوپائولو

کلیسای جامع سائوپائولو

اگر راهی شهر سائوپائولو شوید یکی از دیدنی‌های این شهر کلیسای جامع است. بازدید از کلیسای جامع می‌تواند جذاب باشد زیرا این کلیسا بخش‌های مختلفی دارد از جمله؛ زیرزمین یا سرداب و ارگ.

زیرزمین یا سرداب کلیسا در زیر محراب اصلی واقع شده است و با سنگ مرمر تزیین شده است. دلیل شهرت سرداب کلیسای جامع سائوپائولو وجود مقبره و سنگ قبر افراد معروف مسیحی همچون پدر دیوگو فیجو، بارتولومئو لورنکو د گوسمائو و اسقف اعظم سائوپائولو است. بر روی دیوارهای سرداب نقاشی‌هایی برگرفته از داستان‌های از کتاب مقدس نقش بسته که بسیار دیدنی است. 

ارگ یا ساختمان اصلی نیز با تزئینات سنگ مرمر، دیوارهای طلایی و نقاشی‌هایی روی سقف دیده می‌شود. فضاسازی داخلی کلیسا بسیار زیباست و برای گردشگران غیرمسیحی بسیار جذاب است. همچنین ظرفیت کلی این کلیسا 8000 نفر است. از دیگر عوامل زیبایی سالن اصلی کلیسا استفاده از پنجره‌های رنگی است که قاب آن‌ها از جنس گرانیت است. این پنجره‌ها توسط مهاجران ایتالیایی ساخته شده است.  

بهترین زمان برای بازدید از کلیسای جامع سائوپائولو

بهترین زمان برای بازدید از این کلیسا بستگی به زمان سفر شما و علایق شما دارد اما پیشنهاد ما سفر به سائوپائولو در فصل بهار است. طی سفر به سائوپائولو حتما بازدید از کلیسای جامع سائوپائولو را در برنامه گردش‌تان قرار دهید. 

خرید سوغاتی از دکه نزدیک کلیسا

در محوطه کلیسای جامع سائوپائولو یک فروشگاه کوچک وجود دارد که مجسمه، جاکلیدی، لیوان و تسبیح برای فروش دارد. می‌توانید به عنوان سوغاتی سائوپائولو از این لوازم تهیه کنید.

کلیسای جامع سائوپائولو

رستوران‌های نزدیک کلیسا

در نزدیکی کلیسای جامع سائوپائولو چندین رستوران و دکه غذافروشی خوب وجود دارد که می‌توانید برای وعده ناهار غذاهای خوشمزه تهیه کنید. انواع غذاهای برزیلی و بین‌المللی در این رستوران‌ها قابل سفارش است. نزدیک‌ترین رستوران‌های نزدیک کلیسای جامع عبارت‌اند از:

رستوران ساراسین: سائوپائولو، خیابان المپیک

رستوران کاپیتانو: سائوپائولو، خیابان پدرو پائولا مورائس 

رستوران عربیا: سائوپائولو، خیابان هادوک ولف

رستوران براوو بیسترو: سائوپائولو، خیابان کامپیروس، پلاک 501

هتل‌های نزدیک کلیسا

اگر قصد دارید مدتی که در سائوپائولو هستید در نزدیکی کلیسای جامع و در مرکز شهر اقامت داشته باشید پیشنهاد ما رزرو یکی از هتل‌های زیر است: 

هتل 4 ستاره کوئینتینو: سائوپائولو، خیابان آر. کوئینتینو بوکایووا

WG پلازا هتل: سائوپائولو، خیابان سناتور فیجو

هتل آتلانتیس: سائوپائولو، خیابان دا لیبرداد

هتل های اطراف کلیسای جامع سائوپائولو

قیمت بلیط ورودی کلیسای جامع

کلیسای جامع یکی از دیدنی‌های مهم شهر سائوپائولو است که در مرکز شهر قرار دارد. بازدید از این جاذبه دیدنی برای تمام گردشگران رایگان است.

ساعت کاری کلیسا

اینجا هر روز از ساعت 8 صبح میزبان گردشگران است. ساعت پایان کار این کلیسا دوشنبه تا جمعه ساعت 7 عصر و شنبه‌ها ساعت 5 عصر است. همچنین یکشنبه‌ها کلیسا از ساعت 1 تا 2 بعدازظهر برای استراحت بسته است. 

مراسم عشای ربانی در کلیسای جامع سائوپائولو روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ساعت 12 و 6 عصر روزهای دوشنبه و جمعه ساعت 9 صبح، 12 ظهر و 18 روزهای شنبه ساعت 12 ظهر و یکشنبه‌ها ساعت 9 صبح، 11 صبح و 5 بعدازظهر برگزار می‌شود. 

نحوه دسترسی به کلیسا 

کلیسای جامع در مرکز شهر و در میدان کلیسای جامع واقع شده است. برای دسترسی به کلیسای جامع دا سه کافیست خودتان را به سائوپائولو برسانید. اگر قصد دارید با مترو به کلیسا بروید از خط شماره 1 مترو که روی نقشه به رنگ آبی است استفاده کنید و در ایستگاه سوم پیاده شوید. ایستگاه سوم نزدیک‌ترین ایستگاه به کلیسای جامع است.

سخن پایانی سه کلیک درباره کلیسای جامع سائوپائولو

در این مقاله با کلیسای جامع سائوپائولو یا کلیسای دا سه آشنا شدیم. بخش‌های مختلف و معماری آن را شناختیم. پس اگر قصد دارید به سائوپائولو سفر کنید بازدید از این کلیسا را هم در برنامه گردشتان قرار دهید. 

نظرات کاربران