قلعه های برزیل

13 تا از بهترین قلعه های برزیل؛ به تاریخ سفر کنید!

وقتی از اهمیت تاریخی یک کشور صحبت می‌کنیم، قلعه‌ها جزو منابع مهم به حساب می‌آیند. قلعه‌ های برزیل دارای معماری زیبا و منحصربه‌فرد هستند که تعدادی از آن‌ها همچنان پابرجا هستند و برخی از آن‌ها به ویرانه تبدیل شده‌اند. محیط‌های سرسبز موجود در اطراف این کاخ‌ها هم، باعث چندبرابر شدن جذابیت این مکان‌ها شده است. این کاخ‌ها، طی دهه‌ها و قرن‌های مختلف توسط دولت این کشور و یا صاحبان آن‌ها ساخته شده و به‌خوبی حفظ شده‌اند. اکنون این قلعه‌ها به یک مکان تاریخی تبدیل شده که گردشگران و افراد زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با کاخ ‌های برزیل آشنا کنیم.

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

Castle of the Baron of Itaipava

قلعه های برزیل

یکی دیگر از برج ‌های برزیل Castle of the Baron of Itaipava یا Itaipava de Castelo نام دارد. این قلعه در شهر Petropolis در ریودوژانیرو واقع شده و توسط Rodolfo Smith که یک اشراف‌زاده انگلیسی-هندی بود، ساخته شده است. این مکان جزو بهترین قلعه‌ های برزیل است که اوایل دهه 1900 ساخته شده و ساخت آن نیز 5 سال به طول انجامید. در این کاخ زیبا جاذبه‌های زیادی وجود دارد که باعث جلب‌توجه گردشگران زیادی می‌شود. در ساخت این برج شگفت‌انگیز تقریبا 20 سبک اروپایی به کار رفته است. ازجمله زیبایی‌های این کاخ هم می‌توان به سنگ‌تراشی‌های صنعتگران فرانسوی، سقف‌های تخته‌سنگی ایتالیایی، سنگ‌های مرمر کارارا، پنجره‌های چوبی، درهای انگلیسی و شیشه‌های رنگی اتریشی اشاره کرد. این برج سال‌هاست به محلی برای برگزاری جشن‌های مجلل تبدیل شده است. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، حتما از این قلعه دیدن کنید و از جاذبه‌های آن لذت ببرید.

آدرس:

Petropolis, Rio de Janerio

شماره تلفن:

2599 799 800 55+

Castelo Lacave

از دیگر کاخ‌ های برزیل می‌توان به Castelo Lacave اشاره کرد. این قلعه، در سال 1978 توسط شخصی ساخته شد که قصد داشت قلعه‌ای متعلق به قرن ششم در محدوده شهر Caxias do Sul بسازد. جالب است بدانید در ساخت این قلعه از سیمان استفاده نشده، بلکه تنها ماده استفاده‌شده برای ساخت آن سنگ بازالت است. همچنین در سال 1987، مالک اصلی آن درگذشت و پس ‌از آن، طی سال‌ها مالکان آن تغییر کردند. هم‌اکنون Castelo Lacave جزو یکی از بهترین قلعه‌ های برزیل است که به‌عنوان یک کارخانه شراب‌سازی شناخته می‌شود و مردم می‌توانند از مراحل تولید شراب در آن دیدن کنند. به شما پیشنهاد می‌کنیم به برزیل سفر کنید تا علاوه‌بر بازدید از یک مکان تاریخی و زیبا، با مراحل تولید شراب در این کشور نیز آشنا شوید.

آدرس:

Rodovia BR-116, KM 143 S/N – São Cristovao, Caxias do Sul – RS, 95059-525, Brazil

Castle Of Batel

Castle Of Batel

یکی دیگر از باشکوه‌ترین کاخ های برزیل Castle Of Batel است. این کاخ زیبا در شهر کوریتیبا در پایتخت ایالت پارانا قرار دارد و جزو مقصدهای مهم تاریخی این کشور است؛ زیرا رویداد‌های مهمی در آن برگزار می‌شود. ساخت قلعه در سال 1928 به پایان رسید و بسیاری آن را یک طرح خاص و منحصربه‌فرد می‌دانستند که پنجره‌ها و طاق‌های زیادی داشت. در ابتدا صاحب این قلعه یک قهوه‌چی هلندی بود، اما در سال 1947 به فرماندار پارانا فروخته شد. پس از آن در فهرست میراث‌های تاریخی قرار گرفت و در نهایت این برج در سال 2003 تبدیل به مرکز رویدادهای برزیل شد.

این مکان از جمله بهترین قلعه‌ های برزیل بوده که در ساخت آن از معماری فرانسوی مانند سقف‌های تخته‌سنگی الهام گرفته شده و اطراف این قلعه، محوطه‌ای بزرگ و سرسبز قرار دارد که امروزه به مکانی برای برگزاری جشن‌های عروسی اشرافی تبدیل شده است. Castle Of Batel تا 60 نفر ظرفیت دارد و مکان کافی برای پارک وسایل نقلیه نیز به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این مکان یکی از برج ‌های برزیل است که بهترین زمان برای بازدید از آن در کریسمس است؛ زیرا نورپردازی و تزئینات آن حال‌وهوای خوبی به بازدیدکننگان می‌دهد. برای یک‌بار هم که شده طوری برنامه‌ریزی کنید که زمان برگزاری جشن کریسمس به‌همراه دوستانتان در این مکان باشید تا لذت ببرید.

آدرس:

Curitiba, Parana

شماره تلفن:

4332-5932 41 55+

Ilha Fiscal Castle

قلعه های برزیل

از دیگر قلعه‌ های برزیل می‌توان به Ilha Fiscal Castle اشاره کرد. این برج باشکوه در همسایگی شهر تاریخی ریودوژانیرو در جزیره Ilha Fiscal در خلیج Guanabara قرار دارد که توسط اروپایی‌ها، به جزیره موش‌ها معروف شده است. بااین‌حال، این قلعه به‌دلیل‌ نیروی نظامی ویژه پرتغال، Ilha Fiscal Castle نام گرفت. اکنون این مکان، یکی از کاخ های برزیل است که تحت سلطه نیروی دریایی این کشور قرار دارد و به موزه‌ای تبدیل شده که در آن تاریخ و فرهنگ قلعه و تاریخچه برزیلی‌ها نگهداری می‌شود و برای مردم این کشور بسیار بااهمیت است. بلیط ورود به این کاخ زیبا را باید از موزه نیروی دریایی تهیه کنید. اگر علاقه‌مند به آشنایی با تاریخچه و فرهنگ مردم برزیل هستید، از این موزه دیدن کنید.

آدس:

Ilha Fiscal Castle, Guanabara Bay, Southeast Brazil

Castelo da Torre de Garcia D’Avila

در برزیل برج ‌های زیبا و جذاب زیادی وجود دارد که یکی دیگر از آن‌ها Castelo da Torre de Garcia D’Avila است. این قلعه، تنها 1200 متر از خط ساحلی بندر اقیانوس اطلس فاصله دارد و در قرن هفدهم ساخته شده است. اولین فرماندار کل برزیل Tome de Sousa بود که پسرش Garcia d’Avila را برای ساختن قلعه منصوب کرد. دلیل نام‌گذاری این قلعه نیز همین موضوع است. ناگفته نماند که این مکان یکی از قلعه ‌های برزیل است که به ویرانه تبدیل شده و از سال 1938، به‌عنوان میراث تاریخی ملی این کشور شناخته شده است. اگر به برزیل سفر کردید، با دیدن این قلعه خاطره‌ای به یادماندنی از این کشور در ذهن‌تان ثبت کنید.

آدرس:

 Rua Direto do Castelo, Castelo Garcia D’avila,s/n, Mata de São João – BA, 48280-000, Brazil

شماره تلفن:

9178-7051 71 55+

Castelo Arautos de Evanghelo

Castelo Arautos de Evanghelo

یکی دیگر از قلعه ‌های برزیل Castelo Arautos de Evanghelo نام دارد. این قلعه نزدیک به 9هزار مترمربع وسعت دارد. در سرتاسر این قلعه، کلیسایی با جزئیات گرافیکی چندرنگ و زیبا وجود دارد که از دیدن آن لذت می‌برید. این مکان جزو یکی از کاخ های برزیل است که مردم این کشور از آن به‌عنوان یک مکان مذهبی یاد می‌کنند و معمولا به‌عنوان منادیان انجیل شناخته می‌شود. در ساخت این قلعه از سبک معماری قرون وسطی استفاده شده و زمانی که وارد این مجموعه زیبا شوید می‌توانید لوسترهای زیبا، هنر مذهبی و شیشه‌های رنگی که در آن قرار دارند را مشاهده کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هدف از ساخت این قلعه تشویق کردن مومنان برای انجام عبادت و نزدیک شدن به خدا بود. به شما پیشنهاد می‌کنیم که همراه با دوستانتان از این قلعه زیبا دیدن کنید؛ زیرا امکان بازدید دسته‌جمعی از آن نیز وجود دارد.

Castelinho da Havan

از جمله کاخ ‌های برزیل Castelinho da Havan را می‌توان نام برد. این برج زیبا و هنری در منطقه Blumenau این کشور قرار دارد. همچنین یکی از جاذبه‌های جنوب برزیل است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. Castelinho da Havan، به‌عنوان مکان دیدنی این کشور شناخته شده و دارای معماری سبک آلمانی است. نمای بیرونی این قلعه طوری طراحی شده که کاملا شبیه به تالار شهر Michelstadt آلمان جنوبی است. داخل ساختمان نیز یک فروشگاه بزرگ دارد. این مکان از بهترین قلعه ‌های برزیل است که همه‌روزه باز بوده و عموم مردم امکان خرید انواع مواد و وسایل مورد نیاز خود را از این مکان دارند. پس اگر به برزیل سفر کردید، به شما توصیه می‌کنیم از این قلعه باشکوه خرید کرده تا یک سوغاتی خاص و زیبا برای دوستان و آشنایان خود ببرید.

آدرس:

 R. XV de Novembro, 1050 – Centro, Blumenau – SC, 89010-003, Brazil

شماره تلفن:

5240-8094 47 55+

Castle of Pedra Altas

قلعه های برزیل

از دیگر قلعه ‌های برزیل Castle of Pedra Altas بوده که اطراف آن را نیز محیطی سرسبز و زیبا پوشانده و همین موضوع باعث دوچندان شدن زیبایی این مکان شده است. این بنا که معماری قرون وسطی دارد، توسط شخصی به‌نام Joaquim Francisco de Assis Brasil که فردی دیپلماتی بود و می‌خواست مزرعه خودش را تبدیل به یک ملک روستایی کند، ساخته شد. این مکان یکی از برج‌ های برزیل است که ساخت آن از سال 1909 شروع شد و سال 1913 نیز به پایان رسید.

این قلعه امروزه در فهرست میراث فرهنگی این کشور، به‌عنوان یک مکان تاریخی به ثبت رسیده است. در حال حاضر این کاخ زیبا به دو دلیل مشهور است؛ یکی کتابخانه بزرگ آن که در پشت دیوار‌های آن قرار دارد و تبدیل به یک مکان فرهنگی شده و دیگری، محیط آن. این مکان جزو آن دسته از کاخ ‌های برزیل است که با تاسف باید بگوییم درب آن به روی گردشگران باز نیست و امکان مشاهده حضوری آن وجود ندارد. 

آدرس:

Pedra Altas, Rio Grande do Sul

Catete Palace

یکی دیگر از کاخ‌ های برزیل Catete Palace نام دارد. این مکان در محله Flamengo در ریودوژانیرو قرار گرفته و از سال 1897 تا سال 1960 به‌عنوان کاخ ریاست‌جمهوری شناخته می‌شد. همچنین یک قلعه بین‌شهری است که ساخت آن از سال 1858 تا 1867 به طول انجامید. ازجمله اتفاقاتی که در Catete Palace افتاده می‌توان به خودکشی Getulio Vargas، رئیس‌جمهور برزیل، در سال 1954 اشاره کرد. این مکان یکی از قلعه ‌های برزیل است که از آن به‌عنوان مکانی برای برگزاری تئاتر هم استفاده می‌کنند و در آن، یادگاری‌ها و آثار هنری دوره ریاست‌جمهوری به نمایش گذاشته شده است. بازدید از این مکان برای عموم مردم آزاد است و با استفاده از ایستگاه قطار زیرزمینی Catete به‌راحتی می‌توانید از این مکان دیدن کنید. اگر به برزیل سفر کردید، از تماشای یک نمایش تئاتر با زبان اصلی و بازدید از جاذبه‌های هنری آن غافل نشوید.

آدرس:

 R. do Catete, 153 – Catete, Rio de Janeiro – RJ, 22220-000, Brazil

Sao Marcelo do Mar Fort

Sao Marcelo do Mar Fort

از جمله دیگر برج ‌های برزیل می‌توانیم به Sao Marcelo do Mar Fort اشاره کنیم. این قلعه در جزیره کوچکی در سواحل Baia de Todos os Santos قرار دارد و طراحی آن برگرفته از دو قلعه Angelo در ایتالیا و Sao Lourenco do Bugio در پرتغال است. شاید برایتان جالب باشد بدانید این مکان یکی از قلعه‌ های برزیل است که توسط آب‌ها از سرزمین اصلی این کشور جدا شده و دلیل ساخت آن محافظت از شهر بندری سالوادور در برابر هرگونه تهدیدات و خطر‌های خارجی بوده است. اگر به‌دنبال بازدید و تحقیق در رابطه با مکانی تاریخی در برزیل هستید، مشاهده این قلعه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

Palace of the Dawn

یکی دیگر از برج‌ های برزیل Palace of the Dawn نام دارد. این قلعه، در پایتخت Brasilia بوده و رئیس‌جمهور برزیل به‌طور رسمی در این مکان اقامت دارد. وقتی از کلمه «قلعه» استفاده می‌کنیم شاید در ذهنتان مکانی قدیمی با معماری سنتی شکل بگیرد، اما این کاخ در کشور برزیل دارای ظاهری زیبا، لاکچری و مدرن است. معماری به‌کارگرفته شده در ساخت این مکان، توسط Oscar Niemeyer که یک معمار برزیلی بوده، بین سال‌های 1957 و 1958 طراحی شده است. این مکان یکی ‌از بهترین قلعه‌ های برزیل است که تمامی ‌رئیس‌جمهورهای این کشور از زمان Juscelino Kubitschek در این مکان زندگی می‌کردند. هم‌اکنون این مکان جزو میراث فرهنگی این کشور به حساب می‌آید و مردم می‌توانند، فقط از بیرون این کاخ دیدن کنند و امکان ورود به آن وجود ندارد. اگر علاقه‌مندید قطعه‌ای تاریخی با ظاهری متفاوت و مدرن ببینید Palace of the Dawn می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

Santa Cruz da Barra Fortress

قلعه های برزیل

یکی دیگر از قلعه‌ های برزیل Santa Cruz da Barra Fortress است. این کاخ زیبا در منطقه Jurujuba در ر ریودوژانیرو قرار دارد. برجSanta Cruz da Barra Fortress  دربرگیرنده تعداد زیادی ساختمان است. این مکان از بهترین قلعه ‌های برزیل است که حدود 300 سال پیش به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های دفاع ساحلی در خلیج Guanabana شناخته می‌شد. این قلعه برزیلی، نامش در سال 1612 تغییر کرد و اکنون تعداد قابل توجهی مصنوعات نظامی و یادگاری‌های مختلف از توپ‌های باتری تا گلوله‌های برنزی در آن نگهداری می‌شود. یک ساعت آفتابی معروف نیز در محوطه این قلعه زیبا قرار دارد که در سال 1820 به این مکان اضافه شده است. در برزیل تورهایی وجود دارند که به‌کمک آن می‌توانید از کلیسای santa barra، سلول‌های سیاه‌چال، برج‌های دیده‌بانی و حتی فانوس دریایی دیدن کنید. 

آدرس:

Estr. Gen. Eurico Gaspar Dutra – Jurujuba, Niterói – RJ, 24370-375, Brazil

Tax Island Castle

از دیگر برج‌ های برزیل Tax Island Castle است. این کاخ زیبا و منحصربه‌فرد، داخل خلیج Guanabara، در مرز ریودوژانیرو قرار دارد. Tax Island Castle در سال 1800 ساخته شده که یکی از قدیمی‌ترین‌ مکان‌های تاریخی این کشور به‌حساب می‌آید. Tax Island Castle جزو بهترین قلعه ‌های برزیل بوده که به دو دلیل مشهور است؛ یکی به دلیل اینکه در کنار آب واقع شده و طاق‌های زیادی دارد و دیگری اینکه محل اعلام امپراتوری جدید قبل از کودتای دولت در نوامبر 1889 است. اگر جزو گردشگرانی هستید که به کشورهای مختلف سفر و از مکان‌های تاریخی دیدن می‌کنید، دیدن این قلعه زیبا را از دست ندهید.

Fortress of Three Wise Men

آخرین مکای دیدنی که از آن به‌عنوان یکی از قلعه ‌های برزیل در شهر Natal یاد می‌کنیم، Fortress of Three Wise Men است. هرچند امروزه این مکان جزو کاخ ‌های برزیل است که به ویرانه تبدیل شده، ولی همچنان برخی از آثار هنری به‌کاررفته در معماری آن قابل مشاهده است و مردم علاقه‌مندند، از این مکان دیدن کنند. این قلعه برزیلی که ساخت آن از سال 1599 آغاز شد و اولین نقاط عطف شهر Natal به حساب می‌آید؛ به همین دلیل برای مردم این شهر بسیار باارزش است. بسیاری از اجزای این کاخ تاریخی همچنان پابرجا هستند و مناظری خیره‌کننده از برخی از شهرهای مجاور را به گردشگران ارائه می‌کنند.

در آخر

در این مقاله به معرفی تعدادی از مکان‌های تاریخی پرداختیم که جزو بهترین قلعه ‌های برزیل هستند. همچنین سعی کردیم شما را با جاذبه‌های فرهنگی‌وهنری به کار رفته در معماری آن‌ها آشنا کنیم. تعدادی از این کاخ‌‌ها به ویرانه تبدیل شده‌اند و برخی از آن‌ها همچنان پابرجا هستند. همچنین محیط‌های سرسبز اطراف این قلعه‌ها باعث چندبرابر شدن جذابیت این مکان‌ها شده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم سفری به برزیل داشته باشد و از این قلعه‌های زیبا دیدن کنید. آیا پس از مطالعه این مقاله دوست دارید از آن‌ها دیدن کنید؟

نظرات کاربران