بازارهای کیپ‌ تاون

بازارهای کیپ‌ تاون؛ از صنایع‌دستی و سوغات تا غذاهای رنگارنگ 

نام دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی بعد از ژوهانسبورگ، کیپ‌تاون است. شهر کیپ‌تاون، پایتخت کیپ‌غربی نیز هست. همچنین ساختمان پارلمان آفریقای جنوبی در این شهر قرار دارد. کیپ‌تاون که اولین اقامتگاه‌های سفید پوستان است، در سال 1652 به‌وسیله کمپانی هند شرقی ساخت شد. این شهر با مساحتی بالغ‌بر 2,454/72 کیلومتر مربع و 947/77 مایل مربع، دارای جمعیتی در حدود 3,497,097 با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری مانند اسکله‌های زیبای ویکتوریا، سواحل زیبا و باغ‌های گل ‌و گیاهی که دارد، یک شهر توریستی است که همه‌ساله مسافران زیادی را از سراسر دنیا به‌سوی خود می‌کشاند‌. وقتی این حجم از مسافر به این منطقه منحصربه‌فرد آفریقای جنوبی می‌آیند، نیازهای بسیاری مانند لباس، پوشاک، خوراک و بسیاری لوازم ضروری دیگر هم دارند. به همین علت در کیپ‌تاون یکسری فروشگاه‌، بازارها و بهترین مراکز خرید قرار گرفته است. در ادامه با چند‌ تا از بهترین بازارهای کیپ تاون آشنا می‌شوید.

پاسپورت دومینیکا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

Oranjezicht City Farm Market .1

بازارهای کیپ‌ تاون

یکی از بهترین بازار‌های کیپ‌ تاون در آفریقای جنوبی،Oranjezicht City Farm Market نام دارد. هدف از تشکیل این بازار آن هم در روز‌های خاص، به‌علت این است که کشاورزان محصولات ارگانیک خود را در این بازار برای فروش، به تماشا بگذارند. محصولاتی که عموما در بازار Oranjezicht City Farm Market در معرض دید عموم قرار می‌گیرد از این قرار است: رنگین‌کمانی از میوه‌ها به‌همراه سبزیجات تازه در کنار نان و پنیر، کیک، ماهی‌های تن و دودی و بسیاری خوراکی‌های تازه دیگر. همچنین غرفه‌ها و رستوران‌هایی با محیط‌های دنج و آرام در این بازار کیپ تاون هستند که انواع غذاها و نوشیدنی‌های بین‌المللی را برای تمامی رژیم‌های غذایی با سلیقه‌های متفاوت سرو می‌کنند.

آدرس بازار:

Haul Road, off Granger Bay Boulevard, V&A Waterfront, Cape Town

بلیط هواپیما

ساعت کاری:

شنبه از ساعت 8:15 صبح تا 2 بعدازظهر

یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر

از اکتبر تا مارس؛ چهارشنبه از ساعت 5 بعدازظهر تا 9 شب

آدرس سایت:

market@ozcf.co.za 

شماره تلفن:

0836283426

2. Neighbourgoods Market 

یکی دیگر از بهترین بازارهای کیپ ‌تاون در آفریقای جنوبی، بازاری به نام Neighbourgoods Market است. این بازار در سال 2006 در یک کارخانه بیسکوییت‌سازی قدیمی در کیپ‌تاون تاسیس شد. این بازار با گذشت زمان مثل یک پل ارتباطی بین کشاورزان و طرفداران سبک غذاهای خیابانی عمل کرد. همچنین با طراحی خاص و موسیقی زنده به پاتوقی برای گرفتن جشن‌های آخر هفته نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بازار کیپ تاون انواع غذاهایی مانند Cape Malay، tuck into tacos، West African jollof، paella، curry، انواع غذاهای دریایی، استیک، کیک و نان‌های خوشمزه به‌همراه نوشیدنی‌های بی‌نظیر، سرو می‌شود. 

یکی از امتیازات دیگر این بازار کیپ تاون هم این است که اگر مراجعه‌کنندگان برای جشن خاصی بخواهند از امکانات این بازار استفاده کنند؛ تم لباس، طراحی دکوراسیون وسبک موسیقی زنده به‌همراه نوازنده‌ها را به سلیقه خود انتخاب می‌کنند.همچنین وجود یک پارکینگ امن در جاده‌ روبه‌روی این بازار کیپ تاون با قیمت مناسب، آرامش بیشتری را برای افرادی که با ماشین می‌آیند، به ارمغان آورده است.

آدرس بازار:

373 Albert Road, Woodstock

ساعت کاری:

شنبه از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر

یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر 

آدرس سایت:

info@neighbourgoodsmarket.co.za

شماره تلفن:

0214481438

3. Greenmarket Square

بازارهای کیپ‌ تاون

یکی دیگر از بهترین فروشگاه‌ های کیپ ‌تاون، بازار روز Greenmarket Square نام دارد که درست در مرکز شهر قرار گرفته است. قدمت این بازار که در یکی از قدیمی‌ترین فضاهای شهری بنا شده است، به سال 1696 برمی‌گردد. این بازارچه از زمان‌های دور محلی برای تجارت مردم محلی و شهرهای اطراف بوده است. وسایلی که در این بازارچه زیاد به چشم ‌می‌خورد، از مجسمه‌ها و زیورآلات مخصوص آفریقای جنوبی گرفته تا هزاران اقلام و وسایل مورد نیاز مردم است. Greenmarket Square هر روز باز بوده و مراجعه‌کنندگان می‌توانند صبح زود بعد از صرف صبحانه در کافه‌های این بازار کیپ تاون به گشت‌وگذار در این مکان تاریخی بپردازند و با تاجران محلی و غیرمحلی آشنا شوند. 

آدرس بازار:

Green Market Square,Cape Town, South Africa

ساعت کاری:

همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 6 بعدازظهر

آدرس سایت:

triple clicks.Com/16795122

شماره تلفن:

840489577

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

4. Cape Point Vineyards Community Market 

یکی دیگر از بهترین بازارهای کیپ تاون در آفریقای جنوبی، بازاری به‌نام Cape Point Vineyards Community Market است. این بازار که در شبه‌جزیره جنوبی در کیپ ‌تاون، در کنار دریاچه در املاک کشاورزی باغ انگور برگزار می‌شود، تا پاسی از شب زیر نور ماه در فصل تابستان برپا بوده و فذصت ایجاد یک پیک‌نیک فوق‌العاده را برای خانواده‌ها و طرفداران بازار در دل طبیعت بکر و زیبا با لذتی بی‌نهایت به ارمغان می‌آورد. این بازار کیپ تاون که در فاصله 1.2 کیلومتری با اقیانوس اطلس واقع‌ شده، منظره زیبایی را در پیش دیدگان مسافران به تصویر می‌کشد. تصور کنید این همه مناظر طبیعی در کنار غذاهای لذیذی چون گوشت بره نرم، پیتزاهایی که روی هیزم پخته می‌شود، یا غذای‌های دریایی مثل سوشی، ساندویج، اسنک، نودل، مرغ سوخاری و بسیاری از غذا‌های خوشمزه دیگر، تور شکم‌گردی فوق‌العاده‌ای را برای غذا‌دوستان فراهم می‌کند. همچنین از دیگر امکانات رفاهی این بازار کیپ تاون می‌توان به یک پارکینگ وسیع و امن، زمین‌های چمن ورزشی همراه با باشگاه‌های ورزشی جنگلی نیز اشاره کرد.

آدرس بازار:

Cape Point Vineyards Estate, Silvermine Road, Noordhoek

ساعت کار:

از اکتبر تا آوریل؛ پنجشنبه‌ها از ساعت 4:30 بعدازظهر تا 20:30 شب 

آدرس سایت:

info@cape-point.com

شماره تلفن:

0217890900

5. The Watershed at the V&A

بازارهای کیپ‌ تاون

یکی دیگر از بهترین فروشگاه ‌های کیپ تاون در آفریقای جنوبی، The Watershed at the V&A نام دارد. این بازار سنتی که در آن بیش از 150 تاجر در غرفه‌های آن به تجارت مشغول هستند، مکان بسیار خوبی برای خرید سوغاتی می‌تواند باشد. از محصولاتی که می‌توان در این بازارچه دید، می‌توان به لباس‌ها، جواهرات، لوازم خانگی، صنایع‌دستی، وسایل سرامیکی و انواع هدایای ریز و درشت اشاره کرد. به‌علاوه از عجایب این بازار کیپ تاون می‌توان به جواهراتی که از گیاهی به‌نام fynbos ساخته شده، اشاره کرد.

آدرس:

V&A Waterfont,17 Dock Rd ,Victoria &, Alfred Waterfont, Cape Town , 8002

ساعت کاری:

همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر

شماره تلفن:

214087600

6. Bay Harbour Market

 یکی از بهترین بازارهای کیپ تاون، بازاری به نامBay Harbour Market است. این بازار در بندر هاوت خلیج در یک کارخانه قدیمی ماهی قرار دارد. بازار Bay Harbour Market کیپ تاون دارای 80 غرفه بوده که در این غرفه‌ها شما با محصولات متنوعی مانند هنرهای دستی و هنر‌های ترسیمی، زیورآلات، کیف‌، کفش و لباس، جواهرات، لوازم‌های دکوری، محصولات سلامتی و غیره روبه‌رو می‌شوید. همچنین بعد از یک گشت‌وگذار طولانی در میان هیا‌هوی مرغان دریایی و فروشندگان این غرفه‌ها، شما مسافران می‌توانید برای صرف غذا‌هایی مانند برگ‌های فیلیپینی، غذاهای مدیترانه‌ای و خاورمیانه‌ای، غذاهای لذیذ با طمع آسیایی و همچنین شیرینی، دسر و نوشیدنی‌های سرد و گرم خوشمزه پایان لذیذی را برای این گشت‌وگذارتان به ارمغان بیاورید. 

به‌علاوه از دیگر امکانات این بازارها می‌توان به 4 سالن بار رستوران برای سرو غذا، اتاق‌های دنج با شومینه‌های گرم برای فصل زمستان و پاسیو‌های دنج، آرام وخنک برای روزهای گرم تابستانی اشاره کرد که دکوراسیونی فوق جذاب دارند و در این بازار به چشم می‌آیند. 

آدرس بازار:

Harbor Road, Hout Bay31 

ساعت کاری:

جمعه از 5 بعدازظهر تا 9 شب

شنبه و یکشنبه‌ها از 9:30 صبح تا 4 بعدازظهر

آدرس سایت:

 info@bayharbour.co.za

شماره تلفن:

5715370084

 7. Blue Bird Garage Food and Goods Market

بازارهای کیپ‌ تاون

 یکی دیگر از بهترین بازارهای کیپ تاون،Blue Bird Garage Food and Goods Market نام دارد. این بازار در یک آشیانه هواپیمایی سابق در حومه ساحلی Muizenberg قرار گرفته است. بازار Blue Bird Garage Food and Goods Market، مواد غذایی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را ارائه می‌کند. این بازارچه پرجنب‌و‌جوش مکان مناسبی برای فعالیت صنعتگران و تولیدکنندگان مواد غذایی است. در این مکان به‌غیر از این‌که شما می‌توانید وسایل و مواد غذایی خوبی را با خود به خانه ببرید، بشقاب‌های خوشمزه‌ای را هم می‌توانید بیابید که در غرفه‌های مغازه‌داران سرو میشود.از دیگر امکاناتGarage Food and Goods Market می‌توان به یک فضای بازی مجزا برای کودکان و حیوانات خانگی اشاره کرد که گشت‌وگذار در این بازار کیپ تاون را برای شما راحت‌تر می‌کند.

آدرس بازار:

Albertyn Rd, Muizenberg,Cape Town,39

ساعت کاری:

پنجشنبه و جمعه از ساعت 4 بعدازظهر تا 10 شب

شماره تلفن:

829204285

8. Willowbridge Slow Market

یکی دیگر از بهترین بازارهای کیپ تاون در آفریقای جنوبی، مرکز خرید Willowbridge Slow Market نام دارد. این مرکز خرید سرپوشیده در آخر هفته‌ها برپا می‌شود. در غرفه‌های این بازار با تولید‌کنندگان مختلفی آشنا خواهید شد. از محصولاتی که در این غرفه‌های این مرکز خرید نیز وجو دارد، می‌توان به انواع لباس و زیورآلات، وسایل کوچک دکوری، گل‌ و‌ گیاه، نان، شیرینی و کیک، ترشی‌جات، ادویه‌جات و پنیر و محصولات تازه ارگانیک اشاره کرد. همچنین فضایی برای استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوه گرم به‌همراه یک موسیقی دلنشین در این بازار کیپ تاون فراهم شده که فضای آرام و دنجی را برای خریداران این مرکز ایجاد کرده است.

آدرس بازار:

Willowbridge Lifestyle Centre, Tygervalley

ساعت کاری:

شنبه‌ها از 9 صبح تا 4 بعدازظهر

یکشنبه‌ها از 9 صبح تا 2 بعدازظهر

آدرس سایت:

accounts@slowmarket.co.za 

شماره تلفن:

0818313011

9. Kuier@TheCastle Market 

بازارهای کیپ‌ تاون

یکی دیگر از بهترین بازارهای کیپ تاون، Kuier@TheCastle Market نام دارد. این بازار که کاملا جدید و در محدوده شهری در یک قلعه زیبا واقع شده است؛ دارای یک حیاط با چمن‌زارهای سرسبز بوده و فقط ماهی یکبار روی عموم بازگشایی می‌شود. در آن روز صنعتگران، سازندگان و نوازندگان محلی به گرد هم می‌آیند و در این قلعه در تاریخ دوران غرق می‌شوند. شما بازدیدکنندگان در این بازار منحصربه‌فرد کیپ تاون می‌توانید محصولاتی مانند جواهرات، سرامیک، منسوجات، صنایع‌دستی، کارهای چوبی زیبا و هنرهای دیگر که مستقیما توسط تولیدکنندگان تهیه می‌شود را بخرید.همچنین می‌توانید از غرفه‌ها و کامیون‌های مخصوص، غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه بخرید و لذت گشتن در این بازار کیپ تاون را چندین برابر کنید. همچنین این بازار دارای یک پارکینگ امن در داخل محیط قلعه نیز هست. لازم به ذکر است؛ هزینه ورود به بازار Kuier@TheCastle Market برای تمامی افراد به‌جز کودکان زیر 7 سال که رایگان است، 83 دلار خواهد بود.

آدرس بازار:

Castle of Good Hope, Cape Town 

ساعت کاری:

آخرین شنبه هر ماه از ساعت 9 صبح تا ۴بعدازظهر 

آدرس سایت:

fran.stewart@thecdi.org.za

10. Earth Fair Market 

 یکی دیگر از بهترین بازارهای کیپ تاون، Earth Fair Market است. این بازار که در باغ‌های زیبای Timour Hall Villa قرار دارد، مکانی فوق‌العاده مناسب برای تولیدکنندگان صنایع‌دستی و کامیون‌های حمل مواد غذایی به شمار می‌رود. برای این‌که یک محل دنج و آرام در گوشه سرسبز شهر بیابید که بتوانید همراه با خرید از غرفه‌های صنایع‌دستی، در مراکز غذایی که در آن‌جا هست نهایت لذت را ببرید، حتما به این بازار کیپ تاون بروید. از جمله غذاهایی که در این رستوران‌ها می‌توانید میل کنید، می‌توان به پیتزاهای با ابعاد شگفت‌انگیز و همبرگرهای خارق‌العاده و خوشمزه آن اشاره کرد. علاوه‌بر این، Earth Fair Market دارای یک فضای دلنشین با موسیقی زنده بوده که همراه با خوردن نوشیدنی‌های سرد و گرم بعد از یک خرید به‌یادماندنی می‌توانید به آن گوش بسپارید.

آدرس بازار:

Corner St Joans Road & Timour Hall Road, Constantia

Timour Hall Villa Estate, Constantia

ساعت کاری:

چهارشنبه‌ها از 4 بعدازظهر تا 9 شب

شنبه‌ها از 9 صبح تا  2 بعدازظهر

آدرس سایت:

info@eartfairmarket.co.za 

شماره تلفن:

671081530

11. Milnerton Flea Market

بازارهای کیپ‌ تاون

یکی دیگر از بهترین بازارهای کیپ تاون در آفریقای جنوبی Milnerton Flea Market نام دارد. این بازار، مکانی بسیار جذاب و پر از عتیقه‌فروشی و ظرف‌های آجری است. در این بازار شما با محصولات باکیفیت و قیمت بالایی روبه‌روی می‌شوید. بازارMilnerton Flea Market که یکی از محبوب‌ترین بازار‌های آفریقای جنوبی به شمار می‌رود، در پارکینگی کنار دریا در نزدیکی‌های کوه Table قرار گرفته است. این بازار، مکانی بسیار عالی برای شکارچیان دنیای هنر خواهد بود؛ زیرا در این بازار کیپ تاون نقاشی‌های بسیار زیبا، ماسک‌های جنگ ‌جهانی دوم، کارد و چنگال‌های قدیمی، سرامیک‌ها و انواع قطعات آن و بسیاری از وسایل دیگر برای ایده گرفتن و خرید وجود دارد.

آدرس بازار:

Marin Dr,Paarden Eiland,Cape Town 1267405

ساعت کاری: 

شنبه‌ها از 8 صبح تا 2 بعدازظهر

یکشنبه‌ها از 8 صبح تا 3 بعدازظهر

و همچنین در برخی تعطیلات رسمی هم باز است.

شماره تلفن:

215517879

12. Adderley Street Flower Market 

یکی دیگر از بازارهای کیپ تاون در آفریقای جنوبی Adderley Street Flower Market نام دارد. Adderley Street Flower Market، بازار منحصربه‌فرد گل است. از سال 1880 فروشندگان گل در بازار گل خیابان Adderley تجارت گل‌های را انجام می‌دادند. این بازار سنتی کیپ تاون در زیر سایه‌بان سرپوشیده Trafalgar Place در کنار گل‌های پرورش‌یافته رنگارنگ، ساعاتی بسیار زیبا و لطیف را برای بازدیدکنندگان این مجموعه سرسبز به ارمغان می‌آورد. در این بازار رویایی  در کیپ تاون، گلی منصوب به آفریقای جنوبی به‌نام king protea نیز وجود دارد.

آدرس بازار:

Adderley St, Cape Town Centre,13,Cape Town,8000

ساعت کاری:

همه‌روزه از 6 صبح تا 6 بعدازظهر

کلام آخر سه کلیک در مورد بهترین بازارهای کیپ تاون 

کیپ‌تاون، دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی، با داشتن جاذبه‌های گردشگری متعدد، هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. بازارهای این شهر نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات، از جمله غذا، لباس، صنایع‌دستی و سوغاتی، به یکی از بخش‌های جذاب این شهر تبدیل شده‌اند. در این مقاله به معرفی 12 مورد از بهترین بازارهای کیپ ‌تاون پرداختیم. این بازارها هر کدام ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارند و می‌توانند تجربه‌ای متفاوت از خرید را برای شما رقم بزنند. انتخاب بهترین بازار کیپ ‌تاون به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. اگر به‌دنبال غذاهای خیابانی و محلی هستید، بازار Neighbourgoods Marketگزینه مناسبی برای شماست. اگر به‌دنبال صنایع‌دستی و سوغاتی هستید، بازار Greenmarket Square و The Watershed at the V&A می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند. همچنین اگر به‌دنبال خرید عتیقه‌جات و اجناس خاص هستید، بازدید از بازار Milnerton Flea Market را از دست ندهید. به‌علاوه بازدید از بازارهای کیپ ‌تاون فرصتی عالی برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهر را برای شما فراهم می‌کند. اگر به کیپ‌تاون سفر کردید و به این بازارها رفتید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران