غذاهای خیابانی برزیل

غذاهای خیابانی برزیل؛ لذت خوردن توپک‌های سوخاری!

برزیل ازجمله کشورهایی است که در زمینه غذایی تنوع بسیار بالایی دارد. هرساله تعداد زیادی از گردشگران برای چشیدن طعم بی‌نظیر غذاهای خیابانی برزیل به آن سفر می‌کنند. تمامی افراد گوشت‌خوار و گیاه‌خوار، با هر سبک از سلیقه‌ای می‌توانند از این غذاها نوش ‌جان کنند و از طعم و مزه آن لذت ببرند. در این مقاله تعدادی از این خوراکی های خیابانی برزیل را به شما معرفی می‌کنیم.

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

 Bolinhos de bacalhau

غذاهای خیابانی برزیل

یکی از بهترین غذاهای خیابانی برزیل  Bolinhos de bacalhau است. این غذا در واقع توپک‌های ماهی سرخ‌شده هستند که با پوره سیب‌زمینی، پیاز، جعفری، تخم‌مرغ و انواع ادویه‌ها مخلوط می‌شوند. Bolinhos de bacalhau ظاهر بسیار تردی دارد ولی داخل آن خامه‌ای‌شکل است و معمولا به‌عنوان پیش‌غذا در رستوران‌های این کشور سرو می‌شود. اگر به برزیل سفر کردید، خوردن این غذای بی‌نظیر را فراموش نکنید.

Pastel

یکی دیگر از غذاهای خیابانی برزیل Pastel نام دارد. این غذا در واقع نوعی شیرینی شبیه به پیراشکی و کلوچه است که درون آن با موادی مانند پنیر و گوشت پر شده و بعد در روغن سرخ می‌شود. Pastel طرفداران بسیار زیادی دارد و افرادی که برای خرید و گردش در خیابان‌های برزیل قدم می‌زنند، حتما آن را امتحان می‌کنند. اگر در برزیل بودید و هوس خوردن یک غذای سرخ‌شده را کردید، Pastel بهترین گزینه است.

Coxinha

Coxinha

از دیگر خوراکی ‌های خیابانی برزیل می‌توان به Coxinha اشاره کرد. این غذا از مرغ، گوشت و پنیر خامه‌ای درست می‌شود و شکلی شبیه به ران مرغ دارد. همچنین این غذا در قرن نوزدهم در اطراف سائوپائولو پدید آمد و در دهه 1950 به ریودوژانیرو و پارانا گسترش یافت و اکنون به یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذاها در سراسر کشور تبدیل شده است. براساس داستان‌هایی که وجود دارد گفته می‌شود این غذا اولین بار برای پسر ایزابل، پسر شاهزاده خانم برزیلی، ساخته شد که فقط گوشت ران مرغ را دوست داشته؛ سپس به‌عنوان جایگزینی ارزان‌تر و ماندگارتر از مرغ مورد استفاده قرار گرفت. Coxinha بسیار ترد و خوشمزه است و در هر زمانی از روز می‌توانید آن را نوش ‌جان کنید.

Picanha

یکی دیگر از معروف ‌ترین غذاهای خیابانی برزیل Picanha است. این غذا برشی از گوشت فیله گاو بوده که بافتی نرم دارد و بسیار لذیذ و خوشمزه است. طرز تهیه این غذا به این صورت است که گوشت گاو چربی‌دار را گریل و به‌طور آب‌دار سرو می‌کنند. اگر علاقه‌مند به خوردن غذاهای گوشتی و کبابی هستید، این غذای منحصربه‌فرد را امتحان کنید.

Pão de queijo

غذاهای خیابانی برزیل

کسانی که به خوردن پنیر علاقه‌مندند، خوردن این غذای خیابانی برزیلی را دوست دارند. Pão de queijo از معروف ‌ترین غذاهای خیابانی برزیل است که شکلی شبیه به رولت دارد و داخل آن پرشده از پنیر پخته‌شده است. برزیلی‌ها این غذا را در وعده صبحانه میل می‌کنند اما شما می‌توانید آن را در هر زمانی که دوست دارید نوش‌جان کنید و لذت ببرید. در سفر به برزیل امتحان کردن این خوراکی خیابانی جذاب را از یاد نبرید.

Kibe

یکی دیگر از غذاهای خیابانی برزیل Kibe نام دارد. این غذا در واقع بخش مهمی از فرهنگ این کشور است که بیشتر توسط فروشندگان خیابانی فروخته می‌شود. موارد مورد استفاده در این غذا شامل گوشت چرخ‌کرده گاو یا گوسفند و بلغور گندم است که ممکن است سرخ‌شده، پخته‌شده و یا به شکل خام سرو شود. اگر به برزیل سفر کردید، حتما این غذا را امتحان کنید؛ زیرا سفر به برزیل بدون خوردن این غذا ارزشی ندارد.

Açai na tigela

Açai na tigela

یکی دیگر از غذا‌های خیابانی برزیل که به معرفی آن می‌پردازیم Açai na tigela است. این غذا از میوه درخت نخل آسای درست می‌شود و در فصل تابستان طرفداران زیادی دارد. می‌توانید این غذای خوشمزه را در وعده صبحانه نوش‌جان کنید و از طعم و مزه آن لذت ببرید. این غذا شکل خامه‌ای دارد و به‌همراه میوه‌های متنوع سرو می‌شود. اگر به برزیل سفر کردید و دوست داشتید یک غذای گیاهی و سالم را امتحان کنید، Açai na tigela یک انتخاب عالی است.

 Aipim frito

یکی دیگر از خوشمزه ‌ترین غذاهای خیابانی برزیل  Aipim frito نام دارد. این غذا در واقع سیب‌زمینی سرخ‌شده با آرد یوکا است که قبل از سرخ کردن، سیب‌زمینی‌های آن را آبپز می‌کنند.  Aipim frito بسیار ترد و خوشمزه است و تمامی افراد در گروه‌های سنی مختلف‌ به‌خصوص بچه‌ها به آن علاقه دارند. طعم بی‌نظیر این میان‌وعده خوشمزه را همراه با سس قرمز و تند از دست ندهید.

Brazilian acarajé with vatapá

غذاهای خیابانی برزیل

یکی دیگر از معروف ‌ترین غذاهای خیابانی برزیل Brazilian acarajé with vatapá است. غذایی که ریشه آن به کشور آفریقا برمی‌گردد و از مخلوط پوره لوبیا چشم‌بلبلی، پیاز، نان، میگو، بادام‌زمینی و شیره نارگیل درست می‌شود. این مواد را به شکل توپک‌های گرد درمی‌آورند و در روغن درخت نخل سرخ می‌کنند. پس ‌از سرخ‌شدن، آن‌ها را از وسط نصف می‌کنند و میان آن را با خمیرهای طعم‌دار و تند ساخته‌شده از مواد متعددی مانند بادام هندی، روغن نخل و میگو پر می‌کنند. معمولا این غذا همراه ‌با سالاد گوجه‌فرنگی و سس تند سرو می‌شود. جالب است بدانید دستور پخت این خوراکی خیابانی در دوران استعمار کشور، از بردگان نیجریه‌ای آغاز شد که برای اولین بار فروش آن را در خیابان‌های برزیل شروع کردند.

Brigadeiro

یکی دیگر از خوراکی ‌های خیابانی برزیل Brigadeiro نام دارد. این غذا در واقع نوعی شیرینی است که در مهمانی‌ها و جشن تولدها طرفداران بسیار زیادی دارد. این شیرینی ترکیبی از شیر غلیظ‌شده و شکلات است که با ترافل‌های شکلاتی و رنگی تزیین می‌شود. در رستوران‌های برزیل از این شیرینی به‌عنوان یک دسر استفاده می‌کنند. اگر به برزیل رفتید، این شیرینی خوش‌طعم را به‌عنوان یک دسر امتحان کنید و لذت ببرید.

Arrumadinho

Arrumadinho

یکی دیگر از بهترین غذاهای خیابانی برزیل Arrumadinho است. این غذا دارای چهار عنصر بوده و ترکیبی از گوشت گاو خشک‌شده در آفتاب، سبزیجات خرد‌شده، لوبیا چشم‌بلبلی و آرد کاساوا برشته‌شده است که طعم بسیار خاص و متفاوتی دارد. تمامی موارد گفته‌شده به‌خوبی باهم مخلوط می‌شوند و در آخر با کره، مزه‌دار می‌شود. مردم برزیل Arrumadinho را به‌عنوان پیش‌غذا و یا غذای‌کامل همراه با یک لیوان آبجو خنک سرو می‌کنند. با خوردن این غذا، طعم‌ومزه متفاوتی را تجربه کنید.

Cachorro quente

یکی دیگر از غذاهای خیابانی برزیل که به معرفی آن می‌پردازیم Cachorro quente است. این غذا در واقع نوعی هات‌داگ است که به سبک برزیلی درست می‌شود.  Cachorro quente یک رول نان پرشده از موادی شامل سوسیس، گوشت چرخ‌کرده، سس گوجه‌فرنگی، فلفل‌سبز، پیاز و پنیر ذوب‌شده است که به‌طور سنتی با پوره سیب‌زمینی، ذرت، هویج رنده‌شده، سیب‌زمینی سرخ‌شده و نخود فرنگی نیز مخلوط می‌شود. طرز تهیه این غذا در هر منطقه از برزیل متفاوت است و هرجا دستور خاص خودشان را دارند. اگر به برزیل سفر کردید، زمانی که در خیابان‌های رنگارنگ آن قدم می‌زنید این غذا را نوش‌ جان کرده و لذت ببرید.

Pamonha

غذاهای خیابانی برزیل

یکی دیگر از خوراکی‌ های خیابانی برزیل Pamonha نام دارد. این غذا در واقع نوعی خمیر پخته‌ است که از ذرت شیرین مخلوطشده در شیر درست می‌شود. بسته‌بندی جذاب این خمیر باعث جلب‌توجه افراد زیادی می‌شود؛ چرا که در پوست بلال پیچیده‌شده به فروش می‌رسد. این غذا با توجه به مواد تشکیل‌دهنده‌ آن می‌تواند شور یا شیرین باشد و میان آن پرشده از گوشت خردشده، سوسیس یا پنیر است. Pamonha از خوراکی ‌های خیابانی برزیل است که معمولا در جشن آغاز زمستان در برزیل پخش می‌شود. اگر در این جشن برزیلی شرکت کردید، حتما این غذا را نوش ‌جان کنید.

Acarajé

یکی دیگر از معروف ‌ترین غذاهای خیابانی برزیل Acarajé نام دارد. این غذا در شمال‌شرقی برزیل محبوبیت بالایی دارد و اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده آن لوبیا چشم‌بلبلی است. به این‌صورت که لوبیا جشم‌بلبلی را آسیاب می‌کنند و بعد به شکل توپ‌هایی در روغن داغ نخل سرخ می‌کنند؛ پس‌از اینکه سرخ شد از وسط به دو قسمت تقسیم می‌شود و داخل آن پرشده از خمیرهای خوش‌طعم و تند ساخته شده از مواد متعددی مانند بادام‌هندی، روغن نخل و میگو است. این غذا همراه با سالاد گوجه‌فرنگی و سس تند سرو می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. سفر به برزیل بدون چشیدن طعم این غذا، بی‌فایده است.

X-Tudo

X-Tudo

یکی دیگر از خوشمزه ‌ترین غذاهای خیابانی برزیل که به معرفی آن می‌پردازیم X-Tudo است. این غذا یک همبرگر است که ارتفاع زیادی دارد و مواد میانی آن در مقایسه با همبرگرهای دیگر بسیار زیادتر است. جالب است بدانید این همبرگر مواد اولیه ثابتی ندارد و با مواد اولیه زیادی می‌توان آن را درست کرد. این مواد میانی بیشتر شامل گوشت گاو، گوشت خوک، کاهو، گوجه‌فرنگی، ذرت، پنیر ذوب‌شده، سوسیس و سیب‌زمینی سرخ‌شده است. X-Tudo معمولا در سینی کاغذی سرو می‌شود و به‌خاطر اندازه غیرطبیعی که دارد، خوردن آن کار هرکسی نیست. اگر دوست دارید تجربه‌ای متفاوت از خوردن همبرگر داشته باشید، این غذا را امتحان کنید.

درآخر

در این مقاله کوشیدیم به معرفی تعدادی از خوشمزه ‌ترین غذاهای خیابانی برزیل بپردازیم. این غذاها طعم بسیار لذیذی دارند و از خوردن آن‌ها سیر نمی‌شوید. افراد گوشت‌خوار و گیاه‌خوار می‌توانند این غذاها را نوش‌ جان کنند و از طعم‌ومزه آن لذت ببرند. جالب است بدانید تعداد زیادی از مردم تنها برای خوردن این غذاها به برزیل سفر می‌کنند. آیا پس‌از خواندن این مقاله وسوسه نشده‌اید که این غذاها را امتحان کنید؟ 

نظرات کاربران