فستیوال های برزیل

فستیوال‌ های برزیل؛ از Carnival تا Opera

وقتی صحبت از برزیل می‌شود، به یاد طبیعت بی‌نظیر آن می‌افتیم. کوه‌‌های استوار، آبشارهای نیلگون و سواحل همیشه درخشان این را تایید می‌کند. به‌علاوه سنت‌ها و آداب‌ورسوم به این زیبایی پیوسته و مردم را هیجان‌زده می‌کند. برای تجربه‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندنی در این حال‌وهوا بهترین انتخاب حضور در جشنواره‌ های برزیل است. این جشنواره‌ها محبوبیت خاص خود را داشته و جنبه‌های فرهنگی مختلفی از این کشور را به نمایش می‌گذارد. آماده باشید تا در ادامه وارد دنیای هیجان‌انگیز فستیوال‌ های برزیل شویم.

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

1.  Carnival

فستیوال های برزیل

بی‌شک یکی ازعظیم‌ترین، قدیمی‌ترین و دل‌انگیزترین فستیوال ‌های برزیل کارناوال است که در ریودو ژانیرو برگزار می‌شود. این جشن در شهرهای دیگری مانند سالوادور نیز شکل می‌گیرد. کارناوال برای اولین بار در سال 1830 برپا شده است. در این جشن، رژه‌های خیابانی جذاب توسط افراد شکل می‌گیرد، رقص سامبا توسط مردم محلی با لباس‌های رنگارنگ اجرا می‌شود، موسیقی محلی پخش شده و مسابقات رقص شکل می‌گیرد. در فستیوال Carnival چنان شور و هیجانی برپاست که توریست‌ها هم به میان آمده و پابه‌پای مردم محلی در بهترین جشنواره برزیل شرکت می‌کنند. 

آدرس: 

Rio de Generio

تاریخ برگزاری:

25 فوریه تا 5 مارس 

2. Cachaça

یکی دیگر از فستیوال ‌های زمستانی برزیل کاچاچا است که به جشن نوشیدنی هم معروف است. این جشن، به افتخار نوشیدنی ملی یعنی Cachaça که از نیشکر ساخته شده، برپا می‌شود. در فستیوال Cachaça، عده‌ای با لباس‌های رنگارنگ در خیابان رقص‌های سامبا، فورو و رگی انجام می‌دهند، عده‌ای دیگر طبل می‌نوازند و برخی نیز در رستوران‌های سیار ماشینی خود، با غذاهای محلی و انواع نوشیدنی از شرکت‌کنندگان پذیرایی می‌کنند. هم‌چنین، برخی از مغازه‌داران نیز، انواع سوغاتی‌های محلی و صنایع‌دستی را می‌فروشند. بنابراین، اگر می‌خواهید با یک تیر چند نشان بزنید و علاوه‌بر تماشای رقص و شادی، از غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه محلی برزیل نیز بهره‌مند شوید، به جشنواره Cachaça بروید. 

آدرس:

Paraty

تاریخ برگزاری:

اواسط آگوست 

3. Semana Santa 

Semana Santa 

یکی دیگر از مهم‌ترین فستیوال‌ های بهاری برزیل سمانا سانتا است. این جشن، به هفته مقدس یا عید پاک برزیل نیز معروف است. در این فستیوال، خیابان‌های شهر با گل‌های زیبا، متنوع و رنگی تزیین می‌شوند. در این جشن موسیقی‌های مذهبی پخش می‌شود که طرف‌داران بسیاری را به خود جذب می‌کند. بابانوئل به دیدوبازدید و احوال‌پرسی با مردم می‌رود و با تخم‌مرغ‌های رنگی و شکلات کودکان را شاد می‌کند. 

آدرس:

Ouro Preto

تاریخ برگزاری:

16 و17 آپریل

4. Bonfim Stairs Washing

یکی از دیگر فستیوال های تابستانی برزیل بنفیم است. این جشن، از سال 1754 همه‌ساله برگزار می‌شود. در این جشن همه شرکت‌کنندگان لباس سفید پوشیده و در مقابل کلیسای bonfim جمع می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. در بخشی از این مراسم، زنان محلی لباس بایانا پوشیده، برای تطهیر روی پله‌های کلیسا می‌ایستند و بر سر مردم آب تمیز می‌ریزند و شعارهای امیدبخش نیز سر می‌دهند. مردم پس از پایان مراسم نیز، غذای سنتی یا همان آکاراجه میل می‌کنند. این غذا نوعی کوفته است که با لوبیا ساخته شده که داخل آن با میگو، فلفل و پیاز پر شده و در روغن سرخ می‌شود. 

آدرس:

Salvador

تاریخ برگزاری:

14 ژانویه

5. Folklore

فستیوال های برزیل

یکی دیگر از فستیوال ‌های زمستانی برزیل، فولکلور است که با نام do Boi Bumba نیز شناخته می‌شود. در این جشنواره، آداب‌ورسوم ایالت Amazonas در ایالت پارینتیس نشان داده می‌شود. در این جشن، داستان افسانه‌ای گاو زنده به نمایش گذاشته می‌شود. در فستیوال فولکلور، علاوه‌بر پخش موسیقی و رقص‌های محلی، مسابقات داستان‌سرایی هم برگزار می‌شود که بین دو تیم Garantido و Caprichoso صورت می‌گیرد.

آدرس:

Parintins, Amazonas

تاریخ برگزاری:

24 تا 26 ژوئن 

6.  Lollapalooza

کسانی‌که علاقه‌مند به شرکت در فستیوال ‌های پاییزی برزیل باشند، بدون شک لولاپالوزا یکی از جشنواره‌هایی است که نباید از دست بدهند. افرادی که استعداد موسیقی دارند، به‌همراه مربی‌های خود از سراسر جهان به این جشنواره فرا خوانده می‌شوند. هم‌چنین هنرمندان مشهور، موسیقی‌‌های جذاب و شنیدنی خود را اجرا می‌کنند. این جشنواره برزیلی، فرصت خوبی برای جوانان است تا مهارت موسیقی خود را به نمایش بگذارند.

آدرس:

São Paulo

تاریخ برگزاری:

25 تا 27 مارس

7. Amazonas Festival of Opera

Amazonas Festival of Opera

یکی دیگر از بهترین فستیوال‌ های برزیل Amazonas Festival of Opera است. فستیوال اپرا آمازوناس، جشن بااقتدار موسیقی به شمار می‌رود. در این جشن، نمایش‌های خاص توسط هنرمندانی از جمله ernani aguiar، بهترین موسیقی‌دان برزیلی، بنجامین بریتن، نقش اول اپرای پیتر گرایمز، Jean-Baptiste، از نخبگان اپرای برزیل و به‌طور ویژه‌ لودویگ ون بتهوون، یکی از بزرگ‌ترین آهنگ‌سازان اروپایی، برای مردم اجرا می‌شود. علاقه‌مندان به این اپرا از هر نقطه‌ای از جهان خود را به این جشن می‌رسانند. 

آدرس:

Manaus

تاریخ برگزاری:

ماه‌های آوریل، مه، ژوئن

8. Círio de Nazaré

یکی از بزرگترین جشنواره‌ های مذهبی برزیل سیریو دو نازاره است. در این جشنواره، میلیون‌ها نفر از مردم مذهبی از نقاط مختلف برزیل به‌سمت این کشور می‌آیند. این فستیوال پیاده‌روی و راهپیمایی گسترده‌ای را شکل می‌دهد. در ادامه باید افزود مردم مجسمه‌ای از مریم مقدس را با خود حمل کرده، دعا خوانده، می‌رقصند و شادی می‌کنند. بنابراین اگر تمایل دارید با آیین مذهبی این کشور آشنا شوید، در بهترین جشنواره برزیل شرکت کنید.

آدرس:

 Pará

تاریخ برگزاری:

دومین یکشنبه ماه اکتبر

9. de Iemanjá

فستیوال های برزیل

از دیگر فستیوال‌ های محبوب برزیل، باید به ایمانجا اشاره کرد. تفاوت آن با سایر فستیوال‌ها این است که در مناطق ساحلی برپا می‌شود. مردم هدایایی مانند گل، جواهرات و قایق‌های کوچک که به‌عنوان نمادی از فداکاری ا‌ست را به این جشن می‌آورند. در اینجا سنت و فرهنگ آفریقایی بسیار نمایان است و موسیقی و آیین‌های مذهبی به‌گونه‌ای اجرا می‌شود تا به قدرت اقیانوس احترام  گذاشته شود.

در آخر

فستیوال ‌های برزیل شما را با فرهنگ، آداب و تنوع سبک زندگی این کشور آشنا می‌کنند. در این مقاله، به نحوه برگزاری این فستیوال‌ها پرداختیم و از رژه‌های خیابانی و انواع رقص و موسیقی که در این جشنواره‌ها اجرا می‌شود، مطلع شدیم. با مطالعه این مقاله علاقه‌مند به شرکت در کدام فستیوال شدید؟ نظرتان را برای ما بنویسید.

نظرات کاربران