25 بهمن 1402
چین

بهترین زمان سفر به هانگژو + نکات سفر در هر فصل

اگر برای خواندن این مقاله کلیک کرده‌اید، حتما قصد دارید به هانگژو سفر کنید و فقط به‌دنبال فصلی مناسب می‌گردید.  هانگژو شهری با آب‌وهوای معتدل است که سفر را در هر زمانی آسان می‌کند. این شهر در تمام طول سال برای سفر مناسب است، اما خوش‌آب‌وهواترین و پرطرفدارترین فصل‌ها و بهترین زمان سفر به هانگژو، بهار و پاییز است. فصل بهار، امکان تماشای زیباترین مناظر در کنار دریاچه‌غربی را برای شما فراهم می‌کند. در فصل بهار، هانگژو پر از شکوفه‌های زیبا است. هانگژو در فصل پاییز، بهترین آب‌وهوا را دارد. هوا نسبتا خنک است و تجربه لذت‌بخشی را برای گردشگران رقم خواهد زد. اگر به‌دنبال بهترین زمان سفر به هانگژو هستید، بهار و پاییز انتخاب خوبی است. در ادامه شرایط آب‌وهوای هانگژو در هر فصل را برای شما شرح می‌دهیم پس با ما همراه باشید. 

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

بهترین زمان سفر به هانگژو

بهترین زمان سفر به هانگژو

هانگژو شهری با آب‌وهوای نیمه گرمسیری موسمی، معتدل و مرطوب است. در این شهر تابستان‌ها، گرم و بارانی است، بهار، گرم و مرطوب، پاییز، خنک و زمستان‌ها هوایی سرد و خشک و برفی دارد. میانگین دمای سالانه در هانگژو 17 درجه سانتیگراد (62 درجه فارنهایت) است. کیفیت هوا یشهر هانگژو به نسبتا خوب به‌شمار می‌رود. شاخص آلودگی هوای شهر هانگژو حدودا 66 است. این عدد نشان‌دهنده هوای سالم در هانگژو است.  (مقدار شاخص بین 0 تا 100 به معنای خوب است؛ بیش از 100 به معنای آلوده است.) سردترین ماه در هانگژو ژانویه(11 دی تا 11 بهمن) است و میانگین دما روزانه آن به 8 درجه سانتیگراد (46 درجه فارنهایت) می‌رسد. گرم‌ترین ماه جولای(11 تیر تا 10 مرداد) با میانگین دما روزانه 34 درجه سانتیگراد (92 درجه فارنهایت) است. خشک‌ترین و بارانی‌ترین ماه‌ها در شهر هانگژو به ترتیب دسامبر(11آذر تا 11 دی) و ژوئن( 12 خرداد تا 10 تیر) است.

بهترین زمان سفر به هانگژو؛ بهار

بهترین زمان سفر به هانگژو بهار است. اگر به‌دنبال آب‌وهوا معتدل و کمی خنک هستید، فصل بهار انتخاب درستی برای سفر به هانگژو است. هانگژو در فصل بهار به تدریج گرم می‌شود. همینطور که هوا به سمت گرما می‌رود، رطوبت نیز افزایش می‌یابد. در این فصل، آب‌وهوای شهر هانگژو تغییرات بسیار زیادی دارد. میانگین دمای بالا و پایین روزانه به ترتیب 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) و 14 درجه سانتیگراد (57 درجه فارنهایت) است. فصل بهار در این شهر، مرطوب و نیمه بارانی است. بهار یکی از آن فصل‌ها است که هوا یبسیار تمیزی را در هانگژو پدیدار می‌کند. شاخص آلودگی هوا در این فصل 67 است. بهتر است لباس‌های خیلی خنک برندارید؛ زیرا تغییرات دما بسیار زیاد است. حتما برای وقتی که هوا خنک‌تر می‌شود، پلیور و سویشرت همراه خود داشته‌باشید. دمای هوا به‌گونه‌ای است که در گرم‌ترین حالت آن باید با بلوز آستین بلند به جاهای دیدنی بروید. 

بهترین زمان سفر به هانگژو؛ بهار

نکاتی برای سفر در بهار 

بهار بهترین فصل برای بازدید از دریاچه‌غربی است. در این فصل، دریاچه‌غربی پر از شکوفه‌های هلو می‌شود. گاهی اوقات، باران بهاری می‌بارد و فضای دریاچه را بسیار عاشقانه می‌کند. به سبب بارش باران، بیشتر مناطق در مه فرو می‌رود. اگر از باران و مه خوشتان نمی‌آید، بهار انتخاب درستی برای شما نیست، اما با وجه به نظر گردشگران زیادی که به هانگژو سفر کرده‌اند، بهترین زمان سفر به هانگژو، بهار است. شما می‌توانید بیدار شدن درختان از خواب زمستانی و جوانه‌های تازه شکوفاشده آن‌ها را ببینید و از طراوت طبیعت لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به هانگژو؛ تابستان

برخلاف تصور عموم، تابستان‌ها در هانگژو هم گرم است هم بارانی. همین بارندگی از گرمای طاقت‌فرسا هوا می‌کاهد و این فصل را در هانگژو لذت‌بخش می‌کند. به همین دلیل بهترین زمان سفر به هانگژو فصل تابستان است. بیشترین بارندگی در این فصل، اواسط ژوئن و اواسط جولای اتفاق می‌افتد. شاید فکر کنید باران گشت‌وگذار را سخت می‌کند، اما زمانی که بارندگی در اوج خود است، دمای هوا معمولاً بالای 34 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) است. این دما گاهی اوقات تا 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) نیز می‌رسد. ژوئن و سپتامبر بارانی‌ترین ماه‌های هانگژو است. بعد از این ماه‌ها، بارندگی به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. در ماه آگوست یا سپتامبر گاهی اوقات هانگژو موردحمله طوفان‌هایی قرار می‌گیرد. تابستان، مرطوب‌ترین فصل در هانگژو به‌شمار می‌رود. شاخص آلودگی در این فصل 54 است و هانگژو بهترین کیفیت هوا را در ماه جولای تجربه می‌کند. بهترین انتخاب لباس در این فصل، لباس‌های تابستانی همراه با عینک و چتر است. بهتر است همراه خود کلاه هم بیاورید، اما چتر را فراموش نکنید. تابستان همیشه با باران همراه است. 

بهترین زمان سفر به هانگژو؛ تابستان

نکاتی برای سفر در تابستان 

بهترین زمان برای سفر به هانگژو، تابستان است، اما به دلیل تعطیلی مدارس ممکن است صف‌های طولانی‌ای را در مکان‌های دیدنی تجربه کنید. فصل تابستان طبیعت زیبایی را در هانگژو به‌وجود می‌اورد، شکوفه‌ها، عطر گل‌ها و نم باران فضای بسیار مطبوعی را برای گشت‌وگذار در دریاچه‌غربی و طبیعت را به ارمغان می‌آورد. اگر به دنبال تجربه‌ای دلنشین هستید، به شهرها و جزایر اطراف هانگژو بروید. جشنواره‌های بسیار زیادی نیز در این فصل برگذار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. 

بهترین زمان سفر به هانگژو؛ پاییز

فصل پاییز در هانگژو بسیار کوتاه است. آب و هوای مطبوع خشک و خنک، فصل پاییز را به بهترین زمان از سال برای بازدید از هانگژو تبدیل کرده‌است. میانگین دمای بالا و پایین در این فصل، به ترتیب 23 درجه سانتیگراد (73 درجه فارنهایت) و 9 درجه سانت گراد (48 درجه فارنهایت) است. یکی از دیدنی‌ترین جاهای دیدنی در فصل پاییز، دریاچه‌غربی است. آب‌وهوای این دریاچه در این فصل بسیار دلپذیر است. جالب است بدانید میزان بارندگی در هانگژو هنگام پاییز کاهش می‌یابد، اما رطوبت هوا به نسبت بالا است. مانند هر فصل دیگری در این شهر، شاخص آلودگی حدودا بین اعداد 50 تا 60 است. بهتر است لباس‌های زمستانی و گرم همراه خود داشته‌باشید. هوا پاییز در هانگژو همیشه در حال تغییر است. باتوجه به مناظر زیبا و هوای مطبوع، پاییز بهترین فصل برای سفر به هانگژو است؛ البته برای کسانی که از هوا گرم فراری‌اند. 

بهترین زمان سفر به هانگژو؛ پاییز

نکاتی برای سفر در پاییز

بهترین زمان سفر به هانگژو، پاییز است و بهترین کار در پاییز هانگژو، قایق‌سواری روی دریاچه‌غربی. در این فصل جشنواره‌ها و فستیوال‌های بسیار شگفت‌انگیزی در هانگژو برگذار می‌شود. همچنین می‌توانید تصویر ماه کامل را در دریاچه‌غربی بینید و از تماشا آن لذت ببرید. 

فصل زمستان و سفر به هانگژو

هانگژو زمستانی سرد را سپری می‌کند. این فصل برای افرادی که عاشق سرما و برف هستند، بهترین زمان سفر به هانگژو به‌شمار می‌رود. در فصل زمستان نمی‌توانید دمایی بالاتر از 11 درجه سانتی‌گراد(51 درجه فارنهایت)  را در هانگژو تجربه کنید. پایین‌ترین دمای ممکن نیز منفی 3 درجه سانتی‌گراد(26 درجه فارنهایت) است. زمستان‌های هانگژو اغلب برفی است و مناظر بسیار باشکوه و دیدنی‌ای را به نمایش در می‌آورد. ناگفته نماند که دمای هوا چیزی از رطوبت هوای این شهر کم نمی‌کند و هانگژو در اغلب فصل‌ها، هوایی مرطوب دارد، اما دسامبر خشک‌ترین ماه سال در هانگژو است. این خشکی هوا، روی کیفیت هوا اثر می‌گذارد و میانگین شاخص آلودگی را تا 86 درصد افزایش می‌دهد. اگر عاشق سرما و برف هستید، این فصل بهترین انتخاب برای مسافرت است. مناظری که با برف‌ها سفیدپوش شده‌اند، یک تجربه فوق‌العاده زیبا را برای هر گردشگری رقم می‌زند. نیازی به گفتن نیست، اما حتما لباس گرم و زمستانی همراه خود ببرید چون هانگژو در فصل زمستان واقعا سرد است. 

فصل زمستان و سفر به هانگژو

نکاتی برای سفر در زمستان 

اگر در فصل زمستان که بهترین زمان سفر به هانگژو است به آن‌جا سفر کردید، حتما از مناظر دریاچه‌غربی دیدن کنید. این دریاچه در هر فصلی زیبایی‌های خاص خودش را دارد. در فصل زمستان زمانی که برف می‌بارد، دریاچه‌غربی در یکی از دیدنی‌ترین حالت‌های خود قرار دارد. یکی از خوبی‌های سفر در فصل زمستان، خلوتی شهر و آرامشی است که شهر را فرا گرفته. اگر به دنبال سفری آرام و دور از هرج‌ومرج هستید، این فصل بهترین زمان سفر به هانگژو است. 

کلام پایانی 

هانگژو در هر فصلی دیدنی است. بهترین زمان سفر به هانگژو با توجه به سلیقه و انتخاب هر فردی متفاوت است، اما اگر تمیزی هوا هم مدنظر شما است، بهترین زمان سفر به هانگژو تابستان است. این فصل تمیزترین هوا را در هانگژو دارد. شاخص آلودگی در این شهر با سرد شد هوا افزایش می‌یابد. با توجه به تمام این مسائل، می‌تواند گفت هانگژو در هر فصلی زیبا است. اگر هوای سرد زمستان را دوست‌دارید، بهتر است در فصل‌های پاییز و زمستان به هانگژو بروید. فصل تابستان برای افرادی مناسب است که از شلوغی شهر لذت می‌برند و فصل پاییز مناسب توریست‌هایی است که عاشق باران‌اند. در این مقاله سعی کردیم بهترین زمان سفر به هانگژو را برای شما پیدا کنیم. در آخر این شما هستید که بهترین فصل را با توجه به علایق و سلیقه خود انتخاب می‌کنید. امیدواریم که انتخاب را برای شما آسان‌تر کرده‌باشیم. ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید.

نظرات کاربران