بهترین زمان سفر به برزیل

بهترین زمان سفر به برزیل؛ از آب‌وهوا تا هزینه‌ها

اگر قصد سفر به برزیل دارید، زمانی از سال را برای رفتن انتخاب ‌کنید که بیشترین خاطرات را برای شما رقم بزند. البته ناگفته نماند؛ شما هر زمانی از سال که به برزیل سفر کنید، جاذبه‌هایی وجود دارد، اما شرایط آب‌وهوا، مناظر و موارد دیگر در فصول مختلف متفاوت است. در ادامه، به بررسی بهترین زمان سفر به برزیل از نظر آب‌وهوا، قیمت و تراکم جمعیت خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

رزرو تور برزیل

رزرو بهترین تور خارجی با سه کلیک!

بهار 

بهترین زمان سفر به برزیل

یکی از بهترین زمان‌های مسافرت به برزیل، فصل بهار است. بهار در برزیل از سپتامبر شروع شده و تا نوامبر ادامه دارد. آب‌وهوای برزیل در بهار تقریبا خشک بوده، بارندگی کم و با آسمان آفتابی همراه است. به عبارت دیگر، دمای هوا از 16 تا 31 درجه سانتی‌گراد متغیر است. این فصل آرامش قبل از شلوغی و ازدحام ورود گردشگران به برزیل در تابستان محسوب می‌شود. چرا که فرصتی ایده‌آل برای بازدید از جاهای مختلف را فراهم می‌کند؛ بدون اینکه نیاز باشد در صف‌های طولانی بایستید و یا منتظر خالی شدن صندلی‌های کافه‌ها و رستوران‌ها باشید. همچنین این فصل، فرصت مناسبی برای گذراندن وقت در سواحل برزیل را فراهم می‌کند. فراموش نکنید به‌دلیل کم بودن تعداد گردشگران در فصل بهار برزیل، هزینه اقامتگاه‌ها و بلیط هواپیما مناسب خواهد بود. 

تابستان 

بهترین زمان سفر به برزیل

یکی دیگر از بهترین زمان‌ها برای سفر به برزیل تابستان است. تابستان برزیل از اواسط دسامبر شروع شده و تا اواسط مارس ادامه دارد. دمای هوا از 21 تا 32 درجه سانتی‌گراد متغیر است. در این زمان، بیشتر روزهای برزیل آب‌وهوای گرم تابستانی، کم‌باران و آفتابی دارند. در این زمان از سال فضا سرسبز بوده و دما برای گذراندن وقت با بازی‌های آبی و گشت‌وگذار در ساحل و فضای باز مناسب است. جشنواره‌های معروفی مانند کارناوال، جشن عید پاک و نیز جشنواره‌ها و رویدادهای کوچکی در تمام مناطق این کشور در تابستان برزیل برگزار می‌شود. همچنین بسیاری از مسافران نیز با برنامه‌ریزی از‌پیش‌تعیین‌شده برای وقت‌گذرانی در سواحل بکر، به اینجا می‌آیند. چرا که با افزایش گرمای تابستان، آفتاب گرفتن روی شن‌های ساحل با استقبال زیادی روبه‌رو است. بنابراین، با افزایش تعداد گردشگران در فصل تابستان برزیل، قیمت‌ پروازها و هتل‌ها افزایش می‌یابد.

پاییز 

بهترین زمان سفر به برزیل

یکی دیگر ازبهترین زمان‌های سفر به برزیل در پاییز است که ماه‌های مارس، آپریل و مه را در بر می‌گیرد. این فصل، بارانی‌ترین آب‌وهوا و به‌دنبال آن بالاترین رطوبت را در بین سایر فصول شامل می‌شود. به عبارت دیگر دمای هوا در پاییز برزیل از 22 تا 27 درجه سانتی‌گراد متغیر است. هم‌چنین در پاییز، رویدادها و جشن‌های زیادی مانند  Círio de Nazaré برگزار می‌شود. در پاییز برزیل، تعداد گردشگران به‌مرور افزایش می‌یابد؛ در نتیجه قیمت‌ پروازها و هتل‌ها نیز بالاتر می‌رود. 

زمستان

بهترین زمان سفر به برزیل

یکی دیگر از بهترین زمان‌های مسافرت به برزیل در زمستان، ماه‌های ژوئن تا آگوست است که ارزان‌ترین زمان برای بازدید به شمار می‌رود. درحالی‌که زمستان بوده، اما بیشتر کشور در این زمان از سال دارای آب‌وهوای معتدل و مناسب است. این آب‌وهوا برای گذراندن وقت در خارج از هتل، گشت‌وگذار و عبور از شهرهای معروف برزیل عالی است. در زمستان برزیل، میزان بارندگی در بخش‌هایی از این کشور افزایش می‌یابد که اگرعلاقه‌مند به پیاده‌روی، قدم زدن و هم‌چنین تماشای آب‌وهوای بارانی برزیل باشید، می‌توانید از خانه بیرون زده و از هوای بارانی نهایت لذت را ببرید. در فصل زمستان در برزیل، قیمت بلیط هواپیماها و هتل‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

چند نکته مهم که در بهترین زمان سفر به برزیل باید در نظر بگیرید

بهترین زمان سفر به برزیل
  • ازآن‌جایی که پرتغالی زبان رسمی برزیل است، مردم محلی زیادی را در سراسر این کشور پیدا نخواهید کرد که انگلیسی صحبت کنند. بسیاری از برزیلی‌ها دو یا چندزبانه هستند، اما زبان‌های رایج‌تر در این کشور ایتالیایی، آلمانی و ژاپنی هستند. قبل از بازدید، عبارات و کلمات اصلی پرتغالی را بیاموزید و یا از برنامه‌های ترجمه برای برقراری ارتباط آسان با کارکنان هتل، رستوران و افراد محلی استفاده کنید.
  • برزیل کشور بزرگی است؛ بنابراین متناسب با اهداف سفر خود باید بهترین منطقه را برای بازدید در نظر بگیرید. آیا علاقه‌مند به گشت‌وگذار در جنگل‌های بارانی متراکم آمازون و تالاب‌های پانتانال هستید؟ آیا به‌دنبال تماشای کارناوال کلاسیک در ریو دو ژانیرو هستید؟ شاید هم بخواهید به سواحل برزیل بروید و سفری تابستانه داشته باشید. ابتدا هدف خود از سفر را بشناسید تا متناسب با اهدافتان برنامه‌ریزی کرده و متناسب‌ترین تفریحات و فعالیت‌ها را برگزینید.
  •  پیش از سفر به مسکو در بهار و تابستان کرم ضدآفتاب، اسپری حشرات و لباس‌های سبک همراه خود ببرید. همچنین اگر تصمیم دارید در فصل پاییز یا زمستان به برزیل سفر کنید، حتما ژاکت، چتر و چکمه همراهتان ببرید.
  • جنگل‌های بارانی آمازون منظره‌ای باورنکردنی دارند؛ به‌طوری‌که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند، اما می‌توانند خطرناک نیز باشند. بنابراین به‌همراه یک راهنمای آگاه از این مکان دیدن کنید. گزینه‌های زیادی برای تورهای راهنما وجود دارد؛ از سفرهای دریایی و تورهای رودخانه آمازون گرفته تا تورهای جنگل‌های بارانی. 

در آخر

در این مقاله، با بهترین زمان‌های سفر به برزیل آشنا شدید. از جاذبه‌ها و امکانات گرفته تا آب‌وهوا را مورد بررسی قرار دادیم. حال که با تمام ویژگی‌های هر فصل آشنا شده‌اید، با خیال آسوده‌تری می‌توانید بهترین زمان مسافرت به برزیل را انتخاب کنید. شما علاقه‌مند به سفر در کدام فصل از سال هستید؟ نظرتان را برای ما بنویسید.

نظرات کاربران