چلوکباب رفتاری

بهترین کبابی‌های تهران همراه با ریحان و گوجه!

کباب همیشه یکی از بهترین و محبوب‌ترین غذاها بین ایرانی‌ها بوده است. کبابی‌ها را می‌توان جزو پرفروش‌ترین رستوران‌ها در نظر گرفت. اولین کبابی‌های ایران در شهر تهران دایر شدند. تهران به عنوان پایتخت ایران بهترین کبابی‌ها را در خود جای می‌دهد. اگر پایتخت نشین هستید احتمالا به محض شنیدن اسم کباب نام یکی دو کبابی خوب به ذهن شما خطور می‌کند. اما شاید فرصت شناختن بهترین‌ کبابی‌های تهران را پیدا نکرده باشید. در صورتی که قصد دارید از شهر دیگری به تهران سفر کنید و در این سفر یک پرس کباب خوب را هم امتحان کنید با ما همراه باشید تا سری به گوشه و کنار این شهر شلوغ بزنیم و با بهترین کبابی‌های تهران آشنا شویم.

رزرو بلیط هواپیما تهران با سه کلیک خوبه!

بهترین کبابی‌های تهران در محدوده‌ی بازار بزرگ

چلوکبابی مسلم از معروف‌ترین کبابی‌های تهران

چلوکبابی مسلم

اگر برای خرید بازار بزرگ را انتخاب کردید به یاد داشته باشید که بعضی از بهترین کبابی‌های تهران در این منطقه واقع شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم حین خرید حتما برای صرف نهار و یک استراحت کوتاه سری به کبابی مسلم بزنید. این رستوران یکی از شلوغ‌ترین و بهترین کبابی‌های تهران است که در طول روز و نزدیک به زمان نهار صف طویلی از مشتریان را مقابل آن می‌بینید. این رستوران به کباب‌های لذیذ و اصیل ایرانی‌اش معروف است. از جمله غذاهای معروف این رستوران می‌توان به کباب سلطانی، شیشلیک، برگ، جوجه کباب، سبزی پلو با ماهی، ته‌چین، کشک بادمجان، کوفته، آش شله قلمکار و آش رشته اشاره کرد.

آدرس: بازار بزرگ تهران، ضلع غربی سبزه‌ میدان

کبابی شمشیری، از بهترین کبابی‌های تهران

رستوران شمشیری یکی از معروف‌ترین و بهترین کبابی‌های تهران است که قدمت آن به دوره‌ی اول پهلوی برمی‌گردد. صاحب این رستوران حاج محمد حسن شمشیری از بزرگان صنف قهوه در بازار بود. حاج محمد حسن شمشیری در ابتدای خیابان بوذرجمهر قهوه‌خانه داشت و بعدها قهوه‌خانه‌ی بزرگتری روبروی مسجد شاه تاسیس کرد. این قهوه‌خانه در سال 1320 تخریب و به چلوکبابی تبدیل شد. پس از مرگ وی رستوران به وارثان او که خواهرانش بودند رسید و آنها آن را به فردی به نام عابدی حیاتی فروختند. حیاتی رستوران را به فروشگاه پوشاک تبدیل کرد.

بعدها در دهه 80 فرزند عابدی حیاتی مجددا رستوران شمشیری را راه‌اندازی کرد. کبابی شمشیری در حال حاضر در دو شعبه کار می‌کند و یکی از قدیمی‌ترین کبابی‌های تهران به شمار می‌رود. از غذاهای معروف این رستوران می‌توان به چلوکباب کاری، چلوکباب سلطانی، چلوکباب لقمه زعفرانی، برگ مخصوص و غذاهای دیگری چون باقالاپلو با ماهیچه، شیرین‌ پلو، زرشک پلو و انواع خورش‌های اصیل ایرانی اشاره کرد.

آدرس شعبه یک: بازار بزرگ تهران، سبزه میدان

آدرس شعبه دو: خیابان اندرزگو، بین بلوار کاوه و بلوار قیطریه

کبابی نایب، یکی از معروف‌ترین کبابی‌های تهران

کبابی نایب

یکی از نام‌های آشنا درمیان فهرست بهترین کبابی‌های تهران رستوران نایب است. نایب یکی از معروف‌ترین رستوران‌های تهران به شما می‌آید. قدمت این رستوران به دوره‌ی قاجار برمی‌گردد. این رستوران را حاج علی سرآشپز، سرآشپز مخصوص ناصرالدین شاه، تاسیس کرد و می‌توان آن را یکی از اولین کبابی‌های تهران نیز به شمار آورد. چندین سال بعد در دهه‌ی پنجاه شمسی نایب غلامحسین از نوادگان حاج علی سرآشپز این رستوران را به شکل رستوران‌های مدرن اروپایی درآورد. این کبابی علاوه بر سرو انواع کباب‌های ایرانی غذاهای دیگری نظیر باقلا پلو با ماهیچه، چلو گردن و ته‌چین نیز سرو می‌کند.

آدرس شعبه بازار: بازار بزرگ تهران، بازار صحاف‌ها پلاک 31

شعبه ساعی: خیابان ولیعصر، بعد از از پارک ساعی، پلاک1030

شعبه سهروردی: سهروردی شمالی، بعد از آپادانا

شعبه زعفرانیه: ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، پلاک 1719

شعبه عباس‌آباد: عباس‌آباد، وزرا، کوچه 11

شعبه وزرا: وزرا، خیابان خالد اسلامبولی، بعد از سینما آزادی، کوچه سوم

شعبه فرجام: خیابان فرجام، قبل از خیابان سراج، پلاک 573

شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد، میدان کاج، مرکز خرید ابریشم، طبقه سوم

رستوران شرف ‌الاسلامی

رستوران شرف الاسلامی یکی از معروف‌ترین و بهترین کبابی‌های تهران در محدوده‌ی بازار است. قطعا اگر سری به بازار بزرگ تهران زده باشید از مقابل این رستوران گذشته‌اید. کبابی شرف‌ الاسلامی یکی از قدیمی‌ترین کبابی‌های تهران نیز به شمار می‌رود و در بین بازاریان و مشتریان محبوبیت بسیاری دارد. این رستوران را حاج علی شرف‌ الاسلامی از بازرگانان دوره‌ی قاجار و پهلوی در سال 1317 تاسیس کرد و در حال حاضر توسط فرزند وی اداره می‌شود. این رستوران در حال حاضر دو شعبه در محدوده ی بازار دارد. دلیل قرار گرفتن این رستوران در فهرست بهترین کبابی‌های تهران کباب‌های لذیذ و خوش طعم آن است. از غذاهای معروف این رستوران می‌توان به انواع کباب‌ها مثل کباب کوبیده، شیشلیک ممتاز، کباب برگ، کباب تیکه مخصوص و غذاهای متنوع دیگر مثل ته‌چین، زرشک پلو با مرغ، باقلاپلو با ماهیچه اشاره کرد.

آدرس شعبه‌ یک: بازار بزرگ تهران، جنب مسجد امام

آدرس شعبه دو: بازار بزرگ تهران، سبزه میدان، پلام 806

تجربه‌ای متفاوت در کبابی مرشد، یکی از بهترین کبابی‌های تهران

کبابی مرشد

کبابی مرشد یکی دیگر از مشهورترین رستوران‌های محدوده‌ی بازار و از بهترین کبابی‌های تهران است. مالک این کبابی حاج میرزا احمد عابد نهاوندی مشهور به مرشد چلویی بود. وی در میان بازاریان کاسبی منصف و خیر معروف بود و او را به نام کاسب قرن می‌شناختند. می‌گویند در قدیم دو صف در جلوی این کبابی تشکیل می‌شد، یک صف برای مشتریان و صف دیگر برای مستمندان بود. کبابی مرشد همچنان مشغول به کار است و با کباب‌های لذیذ جای خود را میان بهترین کبابی‌های تهران باز کرده است. از معروف‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به کباب اصیل ایرانی و خورش قیمه اشاره کرد. 

آدرس: بازار بزرگ تهران، بازار نوروز خان، پشت مسجد جامع، پلاک 43

شکم‌گردی در بهترین کبابی‌های شمال تهران

خانه کباب شمرون

خانه کباب شمرون

یکی دیگر از بهترین کبابی‌های تهران خانه کباب شمرون است. اگر دوست دارید طعم و ظاهری متفاوت از کباب را امتحان کنید حتما به این رستوران سر بزنید. کبابی شمرون در سال 1385 تاسیس شد و اولین ساندویچ کباب ایران را سرو کرد. کبابی شمرون در حال حاضر اولین رستوران در صنف رستوران‌داران به شمار می‌رود که از سال 1394 اقدام به ثبت سفارش به صورت آنلاین کرده است. مساحت این کبابی به 50 متر می‌رسد و ساختمان آن 3 طبقه دارد. اگر در زمان خلوت به این رستوران بروید می‌توانید در تراس طبقات بالا بنشینید و از طعم لذیذ کباب‌های آن با منظره‌ای زیبا از میدان تجریش لذت ببرید.

در خانه کباب شمرون تجریش انوع کباب‌ها مثل کباب لقمه گوسفندی، کباب بره، شیشلیک، جوجه کباب طبخ می‌شود. ساندویچ فیله‌ سلطانی، ساندویچ لقمه و ساندویچ جوجه نیز از غذاهای پرطرفدار این رستوران هستند. اگر تصمیم گرفتید کباب را به صورت ساندویچ امتحان کنید حتما به این رستوران که از بهترین کبابی‌های تهران به شمار می‌رود سر بزنید.

شعبه‌ی اصلی در ضلع شرقی میدان تجریش قرار دارد.

آدرس شعبه نیاوران: خیابان نیاوران، خیابان باهنر، چهارراه مژده، پلام 455

آدرس شعبه دشت بهشت: محله‌ی اوین درکه، ابتدای خیابان کچویی، خیابان دشت بهشت

کبابی ریحون جردن، یکی از گران‌ترین کبابی‌های تهران

یکی دیگر از بهترین کبابی‌های تهران در منطقه‌ی شما کبابی ریحون جردن است که در فهرست گران‌ترین کبابی‌های تهران هم قرار دارد. این رستوران در خیابان جردن تهران واقع شده است و قیمت غذاهای آن بالاست. نکته‌ای که در منوی کبابی ریحون توجه را به خود جلب می‌کند این است که تمام غذاها به همراه نان سرو می‌شوند و خبری از برنج نیست. فضای داخلی این رستوران با وجود طاق‌های متعدد و میزهایی که فاصله‌ی کمی از هم دارند کبابی‌های قدیمی دوران پهلوی را به ذهن می‌آورد. نکته‌ی جالب دیگر این رستوران پذیرایی از مهمانان با نان سنگک تازه و پنیر و ریحون پیش از سفارش غذاست. فراموش نکنید که پرطرفدارترین غذای این رستوران کباب کوبیده ریحون است و اگر به این کبابی سر زدید حتما این غذا را امتحان کنید. شاید این کبابی یکی از لاکچری‌ترین کبابی‌های تهران باشد اما طعم کباب‌های آن فراموش نشدنی است.

آدرس: خیابان جردن، بعد از تونل نیایش، خیابان کاج‌آبادی، پلاک 18

کباب‌سرای منصور 

کباب‌سرای منصور 

کباب سرای منصور یکی دیگر از معروف‌ترین کبابی‌های تهران است. این رستوران به اندازه‌ی دیگر نام‌هایی که در فهرست بهترین کبابی‌های تهران قرار دارند شیک نیست اما مزه‌ی بینظیر کباب‌های آن هر روز مشتریان بسیاری را به این کبابی می‌کشاند. یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده این کباب‌سرا در میان بهترین کبابی‌های تهران قرار بگیرد پخت کباب‌ها بر روی زغال است. علاوه بر این کبابی منصور کباب‌هایش را با نان تافتون تازه و داغ تنوری سرو می‌کند. گاهی چنان صف طولانی می‌شود که مشتریان مجبورند بلافاصله بعد از صرف غذا میز را ترک کنند تا دیگر مشتریان بنشینند. این کبابی تنها یک شعبه در خیابان ولیعصر تهران دارد و چون برند آن به ثبت نرسیده ممکن است رستوران‌های دیگری هم با این نام در سطح شهر ببینید؛ بنابراین حتما آدرس را به درستی بررسی کنید.

آدرس: خیابان ولیعصر، بعد از پارک ساعی، جنب آجیل تواضع

وعده‌ای به یادماندنی در کاسه کباب سنتی اردبیل، یکی از بهترین کبابی‌های تهران

اولین و تنها کاسه کباب سنتی اردبیل را می‌توانید در رستورانی به همین نام در خیابان ولیعصر پیدا کنید. کاسه کباب سنتی اردبیل یکی از بهترین کبابی‌های تهران است و طعم متفاوت کباب با کره‌ی محلی اردبیل هوش از سر می‌برد. این رستوران در گذشته جگرسرای ساعی نام داشت. در کاسه کباب سنتی اردبیل گوشت گوسفندی را با کره‌ی گوسفندی تازه طبخ می‌کنند که طعم لذیذ آن را هرگز از یاد نخواهید برد. این روش طبخ در کنار استفاده از بهترین مواد اولیه باعث شده این رستوران یکی از بهترین کبابی‌های تهران باشد. در کاسه‌ای که پس از سفارش بر سر میز می‌آید یک سیخ فیله، یک سیخ کوبیده، گوجه و فلفل کبابی سرو می‌شود.

در صورتی که زمان کافی برای رفتن به این رستوران را ندارید می‌‌توانید به صورت آنلاین غذا سفارش دهید. در منوی کاسه کباب سنتی اردبیل علاوه بر غذا صبحانه‌ی محلی اردبیل هم سرو می‌شود. این صبحانه شامل عسل سبلان، کره‌ی محلی و قیماق ییلاق سبلان است که هر روز از ساعت 6 صبح تا 10 صبح سرو می‌شود. رستوران کاسه کباب در روزهای ماه رمضان آش و حلیم سرو می‌کند که طرفداران بسیاری دارد. اگر دوست دارید کباب را به شکلی متفاوت در یکی از خاص‌ترین کبابی‌های تهران تجربه کنید نام این رستوران را به خاطر داشته باشید.

آدرس: خیابان ولیعصر، بعد از خیابان ساعی، ابتدای کوچه مردوخی

شکم‌گردی در بعضی دیگر از قدیمی‌ترین کبابی‌های تهران

کبابی جوان

کبابی جوان

نام کبابی جوان در فهرست بهترین کبابی‌های تهران برای بسیاری از مردم تهران به خصوص ساکنان محدوده‌ی خیابان 17 شهریور نامی آشناست. این رستوران که یکی از قدیمی‌ترین کبابی‌های تهران به شمار می‌رود از سال 1339 شروع به کار کرده و یکی از لذیذترین کباب‌های تهران را می‌توانید در آن امتحان کنید. از جمله غذاهای محبوب این کبابی می‌توان به چلوکباب شیشلیک، کوبیده، کباب برگ، ته‌چین، زرشک‌ پلو با مرغ، جوجه کباب و خورش قیمه اشاره کرد.

آدرس: میدان شهدا، خیابان هفده شهریور، پلاک 1449

چلوکباب رفتاری، یکی از قدیمی‌ترین کبابی‌های تهران

کبابی رفتاری را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین کبابی‌های‌ تهران به شمار آورد. این کبابی که در حال حاضر یکی از بهترین کبابی‌های تهران به شمار می‌رود در سال 1290 توسط حاج علی اکبر رفتاری در بازارچه قوام‌الدوله در میدان شاپور تاسیس شد. در سال 1344 رفتاری با راه‌اندازی شعبه‌ی دیگری در همان محدوده کسب و کار خود را گسترش داد. پس از فوت حاج علی اکبر فرزندان او به نام‌های حاج محمود و حاج ابوالقاسم اداره‌ی آن را به دست گرفتند. آنها آشپزخانه‌ی این رستوران را به شکلی تغییر دادند که مشتریان بتوانند به راحتی از آن بازدید کنند. در سال 1354 پس از یک بازسازی مفصل طبقات ساختمان افزایش پیدا کرد و امکان برگزاری جشن و مهمانی در آن فراهم شد.

در حال حاضر چلوکباب رفتاری یکی از معروف‌ترین کبابی‌های تهران به شمار می‌رود و هم به صورت حضوری و هم به صورت بیرون بر به مشتریان سرویس می‌دهد. از جمله غذاهای محبوب و لذیذ این کبابی می‌توان به چلوکباب ممتاز، چلوکباب مخصوص، چلوکباب سلطانی، چلوکباب کوبیده مخصوص، شیشلیک، باقلاپلو با ماهیچه، ته‌چین، لوبیاپلو با گوشت و آبگوشت اشاره کرد. این رستوران در حال حاضر شش شعبه در شهر تهران دارد.

آدرس شعبه بازار: خیابان وحدت اسلامی، بعد از میدان حسن آباد

آدرس شعبه سعادت آباد: سعادت آباد، انتهای خیابان علامه طباطبایی جنوبی، مجتمع تجاری طوس، طبقه‌ی هشتم

آدرس شعبه دولت: خیابان پاسداران، خیابان دولت، بلوار کافه، جنب داروخانه دکتر مقدم، پلاک 336

آدرس شعبه انقلاب: خیابان انقلاب، ابتدای خیابان کارگر جنوبی، قبل از کوچه مهدیزاده، پلاک 950

آدرس شعبه باملند: انتهای اتوبان همت، دریاچه‌ی خلیج فارس، انتهای خیابان موج، مرکز خرید باملند

آدرس شعبه دروازه طهرون: انتهای اتوبان همت، دریاچه‌ی خلیج فارس، انتهای خیابان موج، مرکز خرید باملند

کلام پایانی

کباب از دیرباز به عنوان یکی از غذاهای اصیل و محبوب ایرانی شناخته می‌شد و به علت قیمت بالایی که داشت در زمان‌های قدیم آن را به عنوان یک غذای اعیانی می‌شناختند. اولین کباب‌سراهای تهران در محدوده‌ی بازار بزرگ دایر شدند و کبابی‌هایی مثل شرف‌ الاسلامی، نایب و رفتاری از اولین کبابی‌های پایتخت هستند. در متن کوتاهی که خواندید تلاش کردیم تعدادی از بهترین کبابی‌های تهران را به شما معرفی کنیم. چه ساکن تهران باشید، چه برای سفر تهران را انتخاب کرده باشید بد نیست سری به یکی از این کبابی‌ها بزنید و طعم لذیذ و واقعی کباب را امتحان کنید.

نظرات کاربران