رستوران های ایتالیایی تهران

رستوران های ایتالیایی تهران | مزه ای از فلورانس!

تهران پایتخت ایران همیشه میزبان فرهنگ ملت‌های دیگر بوده است. از کشورهای آسیایی تا کشورهای اروپایی مثل ایتالیا. شهر تهران پیشینه‌ای طولانی دارد تا جایی که باستان‌شناسان معتقدند که مردمی از سه هزار و دویست سال پیش در آن زندگی می‌کردند. تهران با این پیشینه تاریخی می‌تواند میزبان خوبی برای غذاهای ملل دیگر باشد. یکی از محبوب‌ترین غذاهای ملل در تهران غذای ایتالیایی است. پیدا کردن رستوران های ایتالیایی در تهران کار دشواری نیست اما بیایید بهترین رستوران‌ها را از نظر کیفیت غذا و دسترسی و امکانات بررسی کنیم. در این مقاله سراغ بهترین رستوران های ایتالیایی تهران می‌رویم که انتظار شما از یک رستوران بین‌المللی را برآورده می‌کند.

رزرو بلیط هواپیما تهران با سه کلیک خوبه!

بهترین غذاهای ایتالیایی

ایتالیا کشوری است که به خاطر غذاهای خوش‌رنگ و بی‌نظیرش شناخته می‌شود. 350 نوع پیتزا که هر کدام سس مخصوص به خودش را دارد نشان می‌دهد که تنوع غذایی ایتالیا چقدر بالاست. از طرفی آمار نشان می‌دهد هر ایتالیایی در طول یک سال حدود 23 کیلو پاستا می‌خورد. این آمار نشان می‌دهد که ایتالیایی‌ها چقدر غذاهای سنتی خودشان را دوست دارند، که البته حق دارند. مردم ایتالیا هیچ آخر هفته‌ای را بدون رفتن به رستوران و خوردن غذا به اتمام نمی‌رسانند. بودن در این کشور باشکوه و تاریخی و چشیدن طعم غذاهای محبوبشان خاطره‌ای زیبا و خوشمزه خواهد بود. اما بهترین غذاهای ایتالیایی که باید حداقل یک‌بار امتحان کنیم کدامند؟ 

پیتزا مارگاریتا

Margherita pizza

می‌توان گفت پیتزا مارگاریتا مشهورترین غذای ایتالیایی است. اگر اولین بار است سراغ غذاهای ایتالیایی می‌روید پیتزای کلاسیک مارگاریتا بهترین انتخاب است. این پیتزا با سس گوجه‌فرنگی و پنیر موزارلا تهیه می‌شود. 

لازانیا

یکی از غذاهایی که کوچک و بزرگ در ایران طرفدارش هستند لازانیاست. لازانیا در واقع گونه‌ای از پاستاست که به شکل ورقه‌های پهن آماده می‌شود. مواد اولیه لازانیا شامل خمیر مخصوص، پنیر موزارلا، گوشت  و سس گوجه‌فرنگی است.

پاستا فتوچینی

Fettuccine pasta

فتوچینی همان پاستای نواری و معروف ایتالیایی است که معمولا ایتالیایی‌ها در خانه یا رستوران به صورت تازه تهیه می‌کنند. فتوچینی آلفردو و فتوچینی گوجه‌فرنگی از خوشمزه‌ترین غذاهای کلاسیک ایتالیایی است. 

گنوکی یا نوکی

گنوکی یا نوکی از آن غذاهای ایتالیایی است که مادربزرگ‌ها در خانه می‌پزند و شبیه به پاستا است اما از نوع گلوله‌ای. نوکی مزه‌ای شبیه به پاستا دارد و دستورهای متفاوتی هم برای تهیه آن وجود دارد. این غذا را با سس پاستا میل می‌کنند. 

پولو آلا کاچیاتورا

رستوران های ایتالیایی تهران

این غذا معادل خورشت مرغ مجلسی خودمان است اما به سبک ایتالیایی. برای تهیه این غذای کلاسیک مرغ را سرخ می‌کنند و ادویه‌های سنتی ایتالیایی و فلفل اضافه می‌کنند. بعد از سرخ شدن مرغ را به همراه روغن زیتون، گوجه‌فرنگی و آب می‌پزند و اجازه می‌دهند تا خوب جا بیفتد. 

کاپرزه

کاپرزه یک پیش غذای ایتالیایی است که گاهی به عنوان غذای اصلی هم سرو می‌شود. برای تهیه این خوراک سرد از پنیر موزارلا ورقه‌ای، گوجه‌فرنگی و برگ ریحان استفاده می‌کنند و با روغن زیتون و نمک طعم‌دارش می‌کنند. 

سالتیمبوکا 

Saltimbuca

سالتیمبوکا یک خوراک ایتالیایی است و با مرغ یا گوشت گوساله تهیه می‌شود. گوشت گوساله، کالباس و یا مرغ را به برش‌های نازکی درمی‌آورند و به سیخ‌های کوچک چوبی می‌کشند و با برگ مریم گلی تزیین می‌کنند. سالتیمبوکا به شکل لقمه‌ای کوچک تهیه می‌شود و خوردنش آسان است.

بهترین رستوران های ایتالیایی تهران

اگر پایتخت‌نشین هستید و به غذاهای ایتالیایی علاقه دارید برای امتحان کردن بهترین غذاهای این کشور می‌توانید سراغ معروف ترین رستوران های ایتالیایی تهران بروید. رستوران‌هایی که انتظار شما از یک رستوران ایتالیایی را برآورده می‌کنند. در ادامه با بهترین رستوران های ایتالیایی تهران آشنا می‌شوید. 

رستوران بلامونیکا

رستوران های ایتالیایی تهران

یکی از معروف ترین رستوران های ایتالیایی تهران بلامونیکا است. رستورانی در دو طبقه با دکوراسیونی ساده و محیطی دنج و آرام که آخر هفته‌ها بسیار شلوغ است و احتمالا باید چند دقیقه‌ای منتظر بمانید تا میز خالی شود. با این حال مشتریان ثابت بلامونیکا می‌گویند به دلیل طعم و کیفیت غذا باز هم به بلامونیکا می‌روند. 

آدرس: تهران، خیابان وزرا، خیابان یازدهم، پلاک 32

ساعت کاری: 12 تا 23

اینستاگرام: bellamonica.ir@

کافه رستوران جنارو

کافه رستوران جنارو در 4 شعبه یکی از معروف‌ترین رستوران های ایتالیایی تهران است. این رستوران فضایی مدرن دارد و غذاهای ایتالیایی را با کیفیت بالا و طعم و مزه نزدیک به طعم اصلی آن سرو می‌کند. کافه رستوران جنارو را در مرزداران، پاسداران، زعفرانیه و کوروش‌مال پیدا خواهید کرد. در شعبه کوروش‌مال علاوه بر سالن غذاخوری اصلی یک سالن سینمای اختصاصی هم تعبیه شده است. در این سالن می‌توانید هم غذا بخورید هم فیلم درخواستی‌تان را تماشا کنید. برای رزرو این سالن ویژه باید از قبل با شعبه کوروش‌مال در تماس باشید.

آدرس شعبه 1: تهران، مرزداران، نبش ناهید.

آدرس شعبه 2: پاسداران، پایدارفر، نبش بوستان 4.

آدرس شعبه 3: زعفرانیه، بالاتر از میدان الف.

آدرس شعبه 4: کوروش‌مال.

ساعت کاری: 12 تا 23:59

اینستاگرام: gennaro__restaurants@

کافه رستوران فنو

رستوران بوکا

کافه رستوران فنو یکی دیگر از رستوران های ایتالیایی این لیست است. کافه رستورانی با فضایی دو طبقه و صمیمی که برای دورهمی‌های دوستانه یا قرارهای عاشقانه مناسب است. به خصوص اگر در منطقه تهرانپارس تهران دنبال یک رستوران ایتالیایی خوب می‌گردید. چیزی که در نگاه اول در سالن این رستوران توجه شما را جلب خواهد کرد گیاهان سبز است که در گوشه گوشه سالن وجود دارد.

آدرس: تهران، تهرانپارس، شهرک امید، مجتمع تجاری، واحد 4   

ساعت کاری: 8 تا 23:59

اینستاگرام: fano.restaurant@

رستوران بوکا

بوکا رستورانی با غذاهای ایتالیایی و دریایی است. این رستوران برخلاف سایر رستوران های ایتالیایی تهران علاوه بر سالن غذاخوری سرپوشیده سالن فضای باز هم دارد. در بوکا انواع پیتزا، پاستا و غذاهای دریایی را می‌توانید سفارش بدهید.

آدرس: تهران، نیاوران، شمال کاخ نیاوران، خیابان پورابتهاج، پلاک 303

ساعت کاری: 11 تا 23

اینستاگرام: boca_restaurant@

رستوران شایلی

رستوران های ایتالیایی تهران

شایلی رستورانی ایتالیایی با فضایی ساده و دوست‌داشتنی است که برای قرارهای دوستانه یا خوردن یک وعده غذای ایتالیایی بعد از کار و خستگی روزانه است. می‌توانید جشن تولد بعدی را در رستوران شایلی برگزار کنید. یکی از محبوب‌ترین غذاهای رستوران شایلی استافدکراست است.

آدرس: حدفاصل میدان لاله و میدان غدیر، 200 متر قبل از میدان غدیر.

ساعت کاری: دوشنبه تا شنبه 19:30 تا 00:15 

 اینستاگرام: lanima.restaurant@

کدام رستوران را امتحان می‌کنید؟

اگر شما طرفدار پروپاقرص غذاهای ایتالیایی هستید این مقاله راهنمای خوبی برای شما است. احتمالا تا الان به چند تا از رستوران های ایتالیایی تهران که در این مقاله معرفی کردیم رفته باشید. شما دوست دارید کدام رستوران را امتحان کنید؟ برای ما بنویسید.

نظرات کاربران