Namaste

6 تا از بهترین رستوران های هندی در سن پترزبورگ!

روسیه معروف است به شهر غذاهای خوشمزه و مکان‌های تاریخی باشکوه. شهری که بسیاری از گردشگران را نه برای یک بار بلکه برای چند بار به سمت روسیه می‌کشاند. بیشتر مسافران روسیه معتقدند سن پترزبورگ بهترین شهر این کشور است. رستوران‌های متعدد با تنوع غذایی بالا باعث شده تا هر سلیقه‌ای یک سفر خوشمزه را تجربه کند. از غذاهای روسی تا غذاهای ملل دیگر مثل غذاهای هندی و آسیایی. بازار غذای ملل در سن پترزبورگ داغ است. اگر مسافر سن پترزبورگ باشید باید انتظار این را داشته باشید که در خیابان‌های شهر به رستوران های هندی بر بخورید. 

در این مقاله قرار است سراغ رستوران های هندی در سن پترزبورگ برویم. رستوران‌هایی که عطر ادویه‌های تند هندی را مهمان شما می‌کند. اگر به زودی راهی سن پترزبورگ می‌شوید و به غذاهای هندی علاقه دارید این مقاله برای شما مناسب خواهد بود. 

رزرو تور لوکس روسیه فقط با سه کلیک خوبه!

دلایلی که باید بهترین غذاهای هندی را در رستوران بخورید

وقتی اسم غذای هندی را می‌شنویم به کاری و فلفل قرمز فکر می‌کنیم. اما مردم هند معتقدند همه چیز کاری نیست، بلکه بازی با ادویه‌های مختلف است که غذای هندی را متمایز می‌کند و این به هنر سرآشپز بستگی دارد. از طرفی آماده کردن غذای هندی کار مشکلی است پس چه بهتر برای خوردن یک وعده هندی به رستوران های مخصوص برویم. اما انتخاب از بین غذاهای هندی سخت است. در رستوران های هندی در سن پترزبورگ چه غذایی سفارش بدهیم؟ بیایید با بهترین غذاهای هندی که باید حداقل یک بار امتحان کنیم آشنا شویم.

بریانی

بهترین رستوران های هندی در سن پترزبورگ

بریانی یک غذای کلاسیک هندی است. البته شاید جالب باشد که بدانید این غذا توسط مغول‌ها از ایران باستان وارد هند شده است. در دستور بریانی هندی، اول گوشت را در ماست ترش می‌خوابانند و بعد با برنج و سبزیجات پخته ترکیب می‌شود و در فر قرار می‌گیرد. البته نباید نقش دارچین، جوز هندی و هل را در طعم این غذای خوشمزه نادیده گرفت. 

مرغ کره‌ای

یکی دیگر از محبوب‌ترین غذاهای هندی که برای اولین سفارش پیشنهاد می‌شود، مرغ کره‌ای است. در این غذای خوشمزه و لطیف از پیاز، کره و خامه استفاده می‌شود. ترکیب مرغ با همچین سسی را تصور کنید. مرغ کره‌ای را در رستوران های هندی در سن پترزبورگ می‌توانید سفارش بدهید. 

کورما

Korma

منشا کورما به شمال هند برمی‌گردد. این غذا گوشتی است، گوشت قرمز یا گوشت مرغ و در آن از سبزیجات و سس کاری شامل خامه، شیر نارگیل و بادام پخته استفاده می‌شود. ادویه‌های طعم‌دهنده این غذا گشنیز، زعفران، زنجبیل، هل و فلفل سیاه است. 

مرغ مَدرَس

مرغ مدرس نوعی غذای هندی خوشمزه است که به خاطر نوع کاری آن به این نام شهرت یافته است. این نوع کاری بسیار تند است. پس اگر غذای تند هندی دوست دارید مرغ مدرس انتخاب خوبی خواهد بود. مرغ مدرس نسبت به مرغ کره‌ای تندتر است و خامه کمتری دارد. مرغ مدرس رنگی قرمز دارد که به خاطر فلفل قرمز تند است. 

ماترِ پنیر

cheese mater

اگر گیاه‌خوار هستید بهتر است این غذای هندی را امتحان کنید. ماترِ پنیر با سس گوجه، نخودفرنگی و ادویه ماسالا تهیه می‌شود و با نان یا برنج خورده می‌شود. ماتر پنیر و در رستوران های هندی در سن پترزبورگ یکی از پرطرفدارهای منو است. 

روغن جوش

گوشت بره یا گاو را تصور کنید که با فلفل چیلی طعم‌دار شده و حسابی تند است. علاقه‌مندان به تاریخ غذا می‌گویند این غذا از ایران وارد هند شده است اما حالا بیشتر در شمال هند طبخ می‌شود. برای تهیه روغن جوش گوشت را سرخ می‌کنند و در سس غلیظ سیر، پیاز، زنجبیل، فلفل چیلی و ادویه ترش می‌پزند. این غذای تند را معمولا با برنج ساده و یا نان میل می‌کنند. 

مرغ تنوری

بهترین رستوران های هندی در سن پترزبورگ

یکی دیگر از بهترین غذاهای هندی که طرفداران زیادی دارد مرغ تنوی است. مرغ را با ادویه‌هایی مثل زردچوبه، هل، گشنیز، زنجبیل، سیر، فلفل چیلی قرمز، ماست غلیظ و آبلیمو مزه‌دار می‌کنند و در تنور کباب می‌کنند. مرغ تنوری را در یکی از رستوران های هندی در سن پترزبورگ به نام رستوران تندوری می‌توانید سفارش بدهید. در ادامه با این رستوران بیشتر آشنا می‌شویم.

امتحان بهترین رستوران های هندی در سن پترزبورگ

سن پترزبورگ دومین شهر روسیه از نظر وسعت است. این شهر باشکوه سال‌ها قبل پایتخت کشور روسیه بود. اما حالا پایتخت غذا و مهمان‌نوازی است. رستوران‌های مجلل، امکانات ویژه رستوران‌ها و تنوع غذاهای ملل سن پترزبورگ را به پایتخت غذا و خوشمزگی بدل کرده است. در این بین رستوران های هندی هم زیاد دیده می‌شود. اگر تا الان غذاهای هندی را امتحان نکرده‌اید همراه ما باشید تا در ادامه بهترین رستوران های هندی در سن پترزبورگ را به شما معرفی کنیم. در این رستوران‌ها طوری از شما پذیرایی می‌شود که احساس می‌کنید به هند رفته‌اید.

رستوران هندی تندوری

Indian tandoori restaurant

یکی از بهترین رستوران های هندی در سن پترزبورگ، رستوران تندوری است که غذاهای تند هندی تهیه می‌کند. این رستوران با غذاها و آشپزهای هندی توانسته مردم را به غذاهای این سرزمین علاقه‌مند کند. از طرفی کشور روسیه از گذشته تا امروز میزبان طعم‌های آسیایی بوده است و پیدا کردن رستوران های هندی در سن پترزبورگ کار دشواری نیست. قدمت این رستوران بیش از 15 سال است و تا به امروز چندین بار توسط مشتریان به عنوان یکی از بهترین رستوران های هندی در سن پترزبورگ انتخاب شده است. 

تمام کارکنان این رستوران اهل هندوستان هستند، از سرآشپز تا مهمان‌دارها. غذاهای این رستوران با دستور سنتی تهیه می‌شود. غذاهای رستوران تندوری که یکی از بهترین رستوران های هندی در سن پترزبورگ است، شامل غذاهای آسیایی و هندی است که برای گیاهخواران و افراد حساس به گلوتن هم مناسب است. موسیقی زنده و اجرا نقش حنا روی دست مشتریان از برنامه‌های ویژه رستوران تندوری در سن پترزبورگ است. 

آدرس: سن پترزبورگ، خیابان ادمیرالتی اسکای، پلاک 10. 

سایت: www.mytandoor.ru

به دروازه هند خوش آمدید

دروازه هند بنایی عظیم است که اوایل قرن بیستم در بمبئی ساخته شد. این دروازه عظیم برای یادبود اولین دیدار پادشاه بریتانیایی، جورج پنجم، از هند در محل فرود آمدن شاه بنا شد. همچنین بعد از استقلال هند، در فوریه 1948، آخرین سربازان بریتانیایی که قرار بود هند را ترک کنند طی یک مراسم مخصوص، از این دروازه عبور کردند و به این شکل دروازه هند به یکی از عناصر تاریخی هندوستان بدل شد و همیشه در خاطره مردم با آزادی گره خورد. 

حالا در شهر سن پترزبورگ رستورانی با نام به دروازه هند خوش آمدید دایر شده است که توانسته توجه گروه زیادی از علاقه‌مندان به غذاهای هندی را جلب کند. علاوه بر غذاهای هندی لذیذ و تند می‌توانید از دکوراسیون این رستوران که از فرهنگ هندوستان الهام گرفته نیز لذت ببرید. مرغ کره‌ای و بریانی دو تا از بهترین غذاهای این رستوران است.

آدرس: سن پترزبورگ، بلوار بِی پاینز. 

ساعت کاری: هر روز 11:30 تا 2:30 بعدازظهر و 5 عصر تا 10 شب

سایت: www.gatewaytoindiasaintpete.com

کافه رستوران ماسالا

Cafe Masala Restaurant

برای کسانی که می‌خواهند از غذاهای هندی لذت ببرند اما هزینه کمتری متقبل شوند این رستوران یک پیشنهاد ویژه است. کافه رستورانی خودمانی و صمیمی به سبک هندی با منوی ناهار و شام. کافه رستوران ماسالا را برای چشیدن طعم غذای هندی به سبک خانگی پیشنهاد می‌کنیم. قدمت این زنجیره کافه رستوران های هندی در سن پترزبورگ به 26 سال می‌رسد. 

نکته مثبت کافه ماسالا این است که اگر شناخت کافی نسبت به غذاهای هندی نداشته باشید و بخواهید یک غذای ملایم و کم ادویه انتخاب کنید می‌توانید از مهمان‌داران کمک بخواهد تا با خوش‌رویی شما را در انتخاب غذای مناسب راهنمایی کنند. همچنین در این کافه رستوران غذای گیاهخواری نیز سرو می‌شود. 

آدرس: سن پترزبورگ، بلوار روزولت.

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه؛ 11 صبح تا 2 بعدازظهر و 5 عصر تا 8 شب.

شنبه‌ها از ساعت 5 عصر تا 8 شب

یکشنبه‌ها تعطیل است

سایت: www.cafemasalaflorida.com

رستوران ناماسته (Namaste)

ناماسته یکی از رستوران های هندی در سن پترزبورگ است که حسابی طرفدار پیدا کرده است. رستورانی با دکوراسیون اروپایی که غذاهای هندی می‌پزد. این رستوران میزبان روسای جمهور، نخست‌وزیران و بازیگران بالیوود زیادی بوده که به سن پترزبورگ سفر کرده‌اند. بریانی این رستوران را باید حتما امتحان کنید. رستوران ناماسته مدعی است سرآشپز آن‌ها در تهیه طیف گسترده‌ای از غذاها از نقاط مختلف هند، از جمله غذاهای تهیه شده در تنور هندی، استاد است. همچنین می‌توانید جشن‌ها و مراسم‌های رسمی خود را در این رستوران هندی در قلب روسیه برگزار کنید. برای رزرو میز از قبل کافیست به سایت این رستوران سر بزنید. 

آدرس: سن پترزبورگ، خیابان مالایا کونیوشنایا، پلاک 5.

ساعت کاری: هر روز از ساعت 12 ظهر تا 11 شب

سایت: www.namaste.ru.com

کافه رستوران کشمیر

بهترین رستوران های هندی در سن پترزبورگ

غذاهای کشمیر دهانتان را آب می‌اندازد. کشمیر منطقه‌ای در شمال غربی شبه‌قاره هند است که آب‌وهوایی کوهستانی دارد. سرآشپزهای هندی معتقدند غذاهای این کشور بر اساس جغرافیا می‌تواند مزه و طعم‌های مختلفی از غذای هندوستان را به نمایش بگذارد. در کافه رستوران کشمیر بهترین غذاهای منطقه کشمیر تهیه می‌شود. روغن جوش یکی از محبوب‌ترین غذاهای کشمیر است. 

آدرس: سن پترزبورگ، خیابان هفتم، خیابان بولشایا مسکو فسکایا. 

ساعت کاری: 11 صبح تا 12 شب

سایت: www.cafe-kashmir.ru

رستوران اوه، بمبئی!

اوه، بمبئی یکی از بهترین رستوران های هندی در سن پترزبورگ است. چای ماسالای رستوران اوه بمبئی بسیار معروف است. پس اگر به چای ماسالا علاقه دارید سراغ رستوران اوه بمبئی، به یکی از بهترین رستوران های هندی در سن پترزبورگ بروید. اوه بمبئی مدعی است غذاهای سنتی هند را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کند. 

این رستوران در نزدیکی کلیسای جامع سنت آیزاک واقع شده است. رستوران اوه، بمبئی دارای چند سالن مجزاست و در یکی از این سالن‌ها دی‌جی حضور دارد و رقص سنتی هندی اجرا می‌شود. یکی دیگر از سالن‌ها مخصوص برگزاری دورهمی‌های سازمانی است. همچنین مشتری‌های این رستوران مرغ کره‌ای را پیشنهاد می‌کنند.

آدرس: سن پترزبورگ، حاشیه رودخانه مویکا.

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه 11 صبح تا 10 شب

شنبه و یکشنبه 1 بعدازظهر تا 10 شب

سایت: www.ohmumbai.ru

به کدام رستوران هندی می‌روید؟ 

بهترین رستوران های هندی در سن پترزبورگ را به همراه غذاهای هندی معرفی کردیم. اگر اولین بار است که راهی سن پترزبورگ می‌شوید و به غذا و فرهنگ هند علاقه دارید این مقاله کار شما برای انتخاب بهترین رستوران را آسان خواهد کرد. راستی، شما به کدام یک از رستوران‌های هندی سن پترزبورگ خواهید رفت؟ 

سوالات متداول

1-بهترین غذاهای هندی کدامند؟

مرغ تنوری، روغن جوش، ماتر پنیر، کورما، مرغ کره‌ای و مرغ مَدرَس بهترین غذاهای هدی‌اند.

2-بهترین رستوران های سن پترزبورگ برای خوردن غذای هندی کدامند؟ 

رستوران تندوری، رستوران به دروازه هند خوش آمدید، رستوران ناماسته، کافه رستوران ماسالا، کافه رستوران کشمیر و رستوران اوه، بمبئی از بهترین رستوران های هندی در سن پترزبورگ است. 

3-آیا همه غذاهای هندی طعم تندی دارد؟ 

خیر، بعضی از غذاهای هندی مانند مرغ کره‌ای طعم ملایم‌تری دارد. 

نظرات کاربران