رستوران مونسون لانژ

بهترین رستوران های چینی تهران؛ سفر به چین در یک لقمه!

یکی از مهم‌ترین هدف‌های هر مسافری امتحان کردن غذاهای جدید و مزه‌های خاص است. تهران هم برای امتحان کردن غذاهای جدید شهر مناسبی است. تهران پایتخت پرهیاهو ایران خانه‌ای برای غذاهای فرهنگ‌های ملل دیگر است. میان تمام دیدنی‌های تهران از تاریخی تا مدرن و رستوران‌های سنتی ایرانی، غذای چینی طرفداران زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل تعداد رستوران های چینی تهران افزایش یافته است. اگر اهل امتحان کردن غذاهای ملل دیگر باشید باید از بین تمام رستوران‌های بین‌المللی بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله بهترین رستوران های چینی تهران را از نظر کیفیت غذا و خدمات بررسی می‌کنیم. 

رزرو بلیط هواپیما تهران با سه کلیک خوبه!

4 غذای چینی که اگر نخورید سرتان کلاه رفته!

بخش جدایی‌ناپذیر هر فرهنگی غذا است. در فرهنگ چینی نیز غذا نقش مهمی ایفا می‌کند. غذای چینی تاریخچه‌ای طولانی و ویژگی‌های خاص خودش را دارد. غذاهای چینی به دلیل ظاهر، رنگ، عطر و طعم متفاوت و خاص خود معروف شده است. اما معروف ترین غذاهای چینی کدامند؟ در این قسمت با معروف ترین غذاهای چینی که باید در رستوران های چینی تهران امتحان کنیم آشنا می‌شویم.

اردک سوخاری

Roast duck

اردک سوخاری از معروف‌ترین غذاهای پکن، پایتخت چین، است. این غذا در فهرست غذاهای ملی چین قرار گرفته است و یک غذای سلطنتی و شاهانه محسوب می‌شود. مسئولان کشور چین برای پذیرایی از روسای جمهور کشورهای دیگر و مهمانان خارجی این غذای گران‌قیمت را سفارش می‌دهند. 

مرغ کونگ پائو

این مرغ چینی خوشمزه بین مسافران و گردشگران محبوبیت زیادی دارد. برای تهیه این غذا از مرغ، فلفل قرمز، خیار و بادام سرخ شده استفاده می‌کنند. مرغ کونگ پائو دستورهای دیگری هم دارد که با دستور کلاسیک متفاوت است. 

هات پات یا دیگ داغ

رستوران های چینی تهران

یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرو غذا بین مردم چین هات پات است. وقتی تاریخچه این نوع سرو را بررسی می‌کنیم به این نکته می‌رسیم که هات پات یا دیگ داغ یکی از انواع غذاهای زمستانی این کشور بوده است که در فصل سرد سال برای گرم شدن و دور هم جمع شدن استفاده می‌شد. در واقع همان دیگ بزرگ و داغ را روی میز قرار می‌دهند. 

دامپلینگ 

دامپلینگ را می‌توان کوفته و یا پیراشکی چینی دانست. این غذا نه تنها در چین بلکه در سایر کشورهای آسیایی هم طرفدار دارد. دامپلینگ‌ها را با گوشت چرخ‌کرده، سبزیجات یا میگو و مرغ خردشده پر می‌کنند. بعد دامپلینگ‌ها را بر حسب سلیقه آبپز، بخارپز و یا سرخ می‌کنند. مردم چین معتقدند اگر دامپلینگ‌های بیشتری در جشن سال نو بخورند بر درآمد سال آینده‌شان افزوده می‌شود. 

فهرست بهترین رستوران های چینی تهران

لیست بهترین رستوران های چینی تهران را در ادامه برای شما آورده‌ایم. رستوران TBI، رستوران چینی تهران، رستوران اژدهای طلایی، رستوران ستاره ونک، رستوران دیوار چین و رستوران مونسون لانژ را در این مقاله معرفی خواهیم کرد.

رستوران TBI

رستوران دیوار چین

رستوران TBI را مهاجران چینی اداره می‌کنند. غذاهای این رستوران عمدتا شامل غذاهای سنتی کشور چین می‌شود مانند نودل و برنج است. کارکنان این رستوران به زبان فارس مسلط نیستند پس اگر این رستوران را برای امتحان کردن غذاهای چینی انتخاب می‌کنید از مترجم آنلاین کمک بگیرید. این رستوران دو شعبه در تهران دارد. شعبه اول در منطقه اقدسیه و شعبه دوم در خیابان انقلاب قرار دارد. غذاهای این رستوران شامل سوپ‌ها، سالاد، برنج‌ سرخ‌شده یا چاوفن، دامپلینگ‌های دست‌ساز، نودل، اسنک، باوزه و چای چینی است. همچنین در این رستوران غذاهای چینی مخصوص گیاهخواران نیز سرو می‌شود.

آدرس شعبه 1: تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، مجتمع آوا سنتر، فود کورت آوا سنتر.

آدرس شعبه 2: تهران، خیابان انقلاب، خیابان موسوی، بن بست سهیل، هتل فردیس.

ساعت کاری: 10 تا 22

سایت www.tbichinese.ir

اینستاگرام: tbi_chinese_restaurant@

رستوران چینی تهران

می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین رستوران های چینی تهران همین رستوران است. این رستوران را یک خانواده مهاجر چینی تاسیس شد و تا الان به همان شیوه سنتی و خانوادگی اداره می‌شود و از نسلی به نسل دیگر ارث می‌رسد. غذاهای این رستوران شامل غذاهای چینی به سبک اروپایی است. بنابراین هماهنگی بیشتری با ذائقه‌های اروپایی دارد. در طول فصل تابستان این رستوران دارای حیاطی است که برای خوردن یک غذای چینی خوشمزه در فضای باز بهترین انتخاب است. 

آدرس: خیابان ولیعصر، روبروی فاطمی، کوچه عبده، پلاک ۶۴

ساعت کاری: 12 تا 14 و 19 تا 23

رستوران اژدهای طلایی

رستوران های چینی تهران

رستوران های اژدهای طلایی برای ایرانیان علاقه‌مند به غذاهای چینی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. زیرا در این رستوران غذاهای چینی با ادویه‌های اصیل ایرانی مثل زعفران تلفیق می‌شود و ترکیبی بی‌نظیر ایجاد می‌کند. به طور مثال برنج سرخ‌شده چینی را با زعفران تهیه می‌کنند. در یک کلام منوی رستوران اژدهای طلایی بسیار خلاقانه است. 

دکوراسیون داخلی رستوران شیک و برگرفته از فرهنگ چینی است. رنگ غالب در این رستوران قرمز است. سرآشپزان این رستوران های چینی تهران اهل چین هستند و طعم‌های بی‌نظیری از غذاهای سنتی این کشور را برای شما تهیه می‌کنند. این رستوران از سال 1347 در تهران فعال است و حالا به یکی از بهترین رستوران های چینی تهران تبدیل شده است. 

آدرس: خیابان شریعتی، پل رومی، ابتدای بلوار اندرزگو.

ساعت کاری: 11:30 تا 23

سایت: www.ejdehayetalaee.com

اینستاگرام: restooranchini@

رستوران چینی ستاره ونک

این رستوران یکی از رستوران های چینی تهران با قیمت مناسب است که در خیابان سئول واقع شده است. اگر در محله ونک زندگی می‌کنید و به دنبال یک رستوران چینی مقرون‌به‌صرفه می‌گردید ستاره ونک انتخاب خوبی است. البته پایین بودن قیمت به معنای کیفیت پایین غذا نیست. البته یادتان باشد که در این رستوران فقط غذاهای چینی عرضه نمی‌شود بلکه غذاهای ژاپن و مغولستان نیز تهیه و سرو می‌شود. بنابراین اگر به غذاهای آسیای شرقی علاقه دارید بهترین انتخاب خواهد بود. دکوراسیون داخلی رستوران شبیه به رستوران های چینی اروپاست، کلاسیک و دوست‌داستنی. 

آدرس: میدان ونک، انتهای خیابان ونک، ابتدای خیابان سئول، پلاک 12.

ساعت کاری: 11:30 تا 15 و 18:30 تا 23:30

رستوران دیوار چین

رستوران دیوار چین

رستوران دیوار چین یکی دیگر از رستوران های چینی تهران است که به تازگی افتتاح شده است.. این رستوران منوی متنوع از غذاهای سنتی چینی دارد. این رستوران فضایی عالی و زیبا دارد که با ورودی نمادین و الهام گرفته از فرهنگ چینی توجه افراد را جلب می‌کند. این رستوران در بلوار میرداماد واقع شده است. 

آدرس: خیابان شریعتی، بلوار میرداماد، میدان مادر، پلاک 62.

رستوران مونسون لانژ

رستوران های چینی تهران

مونسون لانژ یکی از لوکس ترین رستوران های چینی تهران است که منویی متنوع، خوشمزه و گران‌قیمت دارد. در منوی رستوران مونسون لانژ انواع غذاهای چینی، ژاپنی و تایلندی وجود دارد. همچنین در این رستوران می‌توانید غذاهای دریایی چینی را هم سفارش بدهید. شاید بتوان گفت بهترین ویژگی این رستوران تراس جذاب آن است که بسیار شیک است و برای دورهمی‌های دوستانه مناسب است. 

آدرس: بلوار نلسون ماندلا ( خیابان جردن)، کوچه گلدان، پلاک 2.

سایت: www.monsonlounge.com

اینستاگرام: monsoonloungeofficial@

این بار به رستوران های چینی تهران برویم

آیا شما طرفدار غذاهای خوش‌طعم چینی هستید؟ طعم غذاهای چینی بسیار گسترده است، شیرین، تلخ، تند و ترش. برای مزه‌دار کردن غذاهای چینی از سس سویا، شکر و سرکه بیشترین بهره را می‌برند تا طعم‌هایی جدید خلق کنند. پس اگر طرفدار طعم‌های چینی هستید یکی از رستوران های چینی تهران که در این مقاله معرفی کردیم را انتخاب کنید. اگر سراغ رستوران‌های این فهرست رفتید نظر‌تان را برای ما بنویسید. 

نظرات کاربران