Hamburg Airport

معرفی شهر هامبورگ؛ کار، تفریح یا زندگی!

در معرفی شهر هامبورگ شما را با یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای آلمان آشنا خواهیم کرد. شهری که از همه لحاظ پیشرفت‌های زیادی داشته و توانسته به یک مقصد محبوب برای تفریح و زندگی تبدیل شود. همین ویژگی‌های خاص موجب شده تا بلیط هواپیما هامبورگ چه برای گذراندن تعطیلات و چه برای مهاجرت، یکی از پرطرفدارترین بلیط‌های هواپیمایی به شمار می‌آید. اگر برای شما نیز چنین است، در ادامه جزئیات کامل‌تری درباره این شهر را ارائه می‌کنیم که حتما به دردتان می‌خورد. 

هامبورگ در کدام کشور قرار دارد؟

Hamburg

شهر هامبورگ یکی از معروف‌ترین، شگفت‌انگیزترین، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نقاط توریستی در شمال کشور آلمان است. این شهر که در سواحل رودخانه البه واقع شده‌است، در درجه اول یک بندر کلیدی و یکی از مراکز ارتباط بین قاره اروپا و منطقه اسکاندیناوی است. 

در معرفی شهر هامبورگ باید بگوییم که این شهر به عنوان دومین شهر پرجمعیت آلمان شناخته می‌شود. مقام اول متعلق به پایتخت یعنی برلین است. البته شهرهای مهم آلمان به این دو مورد ختم نمی‌شوند و شهرهای دیگر هم هستند که آلمان را به کشور قدرتمند و مهم تبدیل کرده‌اند. 

برلین: پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آلمان است. پس از جدا شدن به آلمان شرقی و غربی در طول جنگ سرد، برلین در سال 1990 دوباره متحد شد. این شهر به‌سرعت توانست به یک شهر جهانی و بین‌ا‌لمللی که به دلیل هنر آوانگارد، موزه‌ها، معماری، تاریخ و زندگی شبانه‌اش محبوب بود، ظاهر شود. 

مونیخ: این شهر پایتخت بایرن و دروازه‌ای به کوه‌های آلپ است. این شهر با تولید ناخالص داخلی 19 درصد یکی از قطب‌های اقتصادی کشور آلمان به حساب می‌آید و از اقتصادی پویا برخوردار است. همین باعث شده تا هزینه‌های زندگی و اجاره خانه در آن بالا باشد. 

فرانکفورت: این شهر به لطف فرودگاه بین‌المللی خود، قطب اصلی مسافرت آلمان و بسیاری از مقاصد اروپا است. همین باعث شده تا مسافران زیادی به این شهر مدرن در رفت‌وآمد باشند. به عبارتی دیگر، فرانکفورت مرکز مالی کشور با بازار سهام خود (دویچه بورس) و آسمان‌خراش‌های درخشان است. 

کلن: شهری که توسط رومی‌ها تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آلمان است. کلیساهای سربه‌فلک کشیده کلن با برج‌های دوتایی که به ارتفاع 157 متری آسمان می‌رسند و از سراسر شهر قابل مشاهده هستند، مرکز اصلی آن است. درواقع کلن را به خاطر 12 کلیسای قدیمی‌اش می‌شناسند. 

معرفی شهر هامبورگ

شهر بندری هامبورگ که در محل تلاقی رودخانه البه و دریای شمال قرار دارد، سنت دیرینه‌ای در پذیرایی از مردم از سرتاسر جهان دارد. در واقع، 180 ملیت از نقاط مختلف جهان در این شهر زندگی‌ می‌کنند و همین نشان‌دهنده میزان مهاجرپذیر بودن هامبورگ است و آن را با عنوان “دروازه جهان” می‌شناسند.

شهری زیبا که در میان صدها کانال و با بیش از 2500 پل (بیش از مجموع آمستردام و ونیز) از هر طرف با آب احاطه شده‌ و هر روز شما را با فضاهای زیبا و منظره‌های رویایی روبرو می‌کند. وجود بیش از 104 منطقه متفاوت در هامبورگ موجب شده تا این شهر چند فرهنگی باشد. در هر منطقه از آن شاهد حال‌وهوای خاصی خواهید بود. 

امروزه هامبورگ به دلیل داشتن بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین بندر آلمان همچنان موقعیت خود را به عنوان یک پست تجاری حیاتی حفظ کرده و از طرفی با داشتن قدیمی‌ترین بورس اوراق بهادار آلمان و مراکز مالی متعدد، می‌توان آن را یک قطب اقتصادی برای این کشور در نظر گرفت. اما این‌ها همه چیز درباره هامبورگ نیست و در ادامه توضیحات بیشتری درباره این شهر مهم و دوست‌داشتنی ارائه می‌کنیم. 

اطلاعات کلی شهر هامبورگ

Hamburg

نام شهر: Hamburg

استان: ایالت هامبورگ

زبان: آلمانی

مذهب: مسیحیت (کاتولیک و پروتستان)

جمعیت: 1.8 میلیون

واحد پول: یورو با کد اختصاری EUR

اختلاف ساعت با شهر هامبورگ آلمان:  2 ساعت و 30 دقیقه از ساعت ایران عقب‌تر است.

طول پروازهای تهران هامبورگ: 5 ساعت و 30 دقیقه

آب و هوای شهر هامبورگ

یکی از مهم‌ترین موارد برای رزرو بلیط هواپیما هامبورگ و سفر به این شهر، شناخت آب‌وهوای آن است. هامبورگ، در سواحل شمالی آلمان، آب و هوای اقیانوسی دارد. قرار گرفتن آن روی آب به این معنی است که باد و باران در تمام طول سال می‌تواند باعث تندبادهای شدید شود. به عبارتی دیگر، این شهر چهار فصل متمایز دارد که تابستان‌ها و گرم زمستان‌ها سرد است. پاییز و بهار هم هوای نسبتا خنک و بهترین زمان برای فستیوال‌های بی‌نظیر این شهر است. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های هامبورگ

University of Hamburg

هامبورگ به عنوان یکی از کلان شهرهای آلمان و امکانات رفاهی ایده آل، بهترین مقصد برای ادامه تحصیل شناخته می‌شود. در این شهر کالج‌ها و دانشگاه‌های متعددی وجود دارند که برخی از آن‌ها در سطح جهانی نیز معتبر و پرطرفدار هستند.

دانشگاه هامبورگ: این دانشگاه بزرگ‌ترین موسسه تحقیقاتی و آموزشی در شمال کشور و سومین دانشگاه بزرگ آلمان است. در حال حاضر بیش از 40000 دانشجو در حدود 170 رشته مختلف در دانشگاه هامبورگ تحصیل می‌کنند. اگر به دنبال دانشگاهی هستید که بر تحقیق تمرکز دارد، دانشگاه هامبورگ همان چیزی است که می‌خواهید.

دانشگاه فنی هامبورگ: دومین دانشگاه بزرگ شهر در مقابل بندر دانشگاه هامبورگ واقع شده‌است. این دانشگاه به دلیل رشته‌های خود در کشتی‌سازی، مهندسی، برنامه‌ریزی شهری و مهندسی برق معروف است و همواره رویکردی آینده‌نگر دارد.  

دانشگاه هافن سیتی: یک دانشگاه منحصربه‌فرد است زیرا فقط بر معماری و توسعه شهری تمرکز دارد و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های اروپا شناخته می‌شود. هر رشته‌ای که می‌تواند زیرمجموعه معماری و توسعه شهری قرار گیرد در HCU وجود دارد.

رفت‌وآمد و گردش در شهر هامبورگ

در معرفی شهر هامبورگ به سیستم حمل‌ونقل یکپارچه و کامل آن می‌رسیم. بهترین راه برای رفت‌و‌آمد در این شهر پیاده‌روی و حمل‌و نقل عمومی آن است. خطوط اتوبوس‌های شهری در تمامی شهر گسترده شدند و در هر کجا که باشید می‌توانید از این وسایل استفاده کنید. یک قطار حومه‌ای (S-Bahn) نیز وجود دارد که شما را به شهرهای اطراف و نقاط دیگر کشور می‌برد. علاوه‌براین‌ها، مترو، دوچرخه و تاکسی هم در دسترس هستند. 

از آنجایی که هامبورگ در کنار رودخانه قرار گرفته، یکی‌دیگر از راه‌های رفت‌وآمد استفاده از کشتی و قایق خواهد بود. این سیستم موجب شده تا زندگی در شهر هامبورگ حتی بدون داشتن وسیله نقلیه هم راحت و آسان به نظر برسد. 

هزینه های زندگی در شهر هامبورگ

Hamburg

هزینه زندگی در هامبورگ، آن را در رتبه هفتم در بین 10 شهر گران‌قیمت آلمان قرار می‌دهد. درست است که این شهر به لحاظ اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و کیفیت زندگی در جایگاه بالایی قرار دارد، اما همین موارد موجب شده تا به یکی از گران‌ترین شهرهای بزرگ آلمان تبدیل شود. اما شاید این سوال برای شما پیش آید که این شهر چرا واقعا اینقدر گران است؟ در جواب باید بگوییم که هامبورگ دارای بالاترین تراکم میلیونرها در آلمان است و شرکت‌های چند ملیتی زیادی در این شهر تجارت می‌کنند. 

در مورد هزینه‌ها اگر بخواهیم توضیح دهیم، برای هر فرد در هامبورگ در ماه میزان 1000 یورو نیاز است. البته این هزینه به استثنای اجاره خانه است. 

میانگین اجاره ماهانه در هامبورگ (به یورو)

اتاق خصوصی 750 یورو

استودیو 1300 یورو

آپارتمان 1350 یورو

شرایط دریافت ویزا شهر هامبورگ

تجربه زندگی در شهر هامبورگ نشان می‌دهد که این شهر با داشتن ثبات اقتصادی، امکانات رفاهی و تفریحی فراوان، فرصت‌های شغلی و تحصیلی، می‌تواند یکی از بهترین شهرهای اروپایی برای مهاجرت و زندگی‌کردن است. شاید هزینه‌های زندگی گران باشد، اما در مقابل فرصت‌هایی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد، زمینه پیشرفت و ترقی را در مقابل آن‌ها قرار خواهد داد. 

به همین منظور ویزای هامبورگ برای خیلی از افرادی که قصد دارند در این شهر زندگی یا تحصیل کنند، از اهمیت بسیار برخوردار است. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، باید بدانید که برای دریافت این ویزا، ابتدا انواع آن را در نظر بگیرید. ویزای تحصیلی، تجاری، کاری، سرمایه‌گذاری از جمله ویزاهایی هستند که با توجه به نوع شرایط و درخواست شما صادر می‌شوند. 

چگونه ویزای توریستی هامبورگ را بگیریم؟

Hamburg tourist visa

طبیعت زیبای شهر هامبورگ، مکان‌های دیدنی و تاریخی آن و تفریحاتی بی‌پایانش، این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در اروپا تبدیل کرده‌است. هر ساله گردشگران زیادی برای گذراندن تعطیلات خود این شهر را انتخاب می‌کنند. شاید وجود پل‌ها زیاد این شهر باشد که آن را از ونیز هم جذاب‌تر کرده ولی به‌هرحال شما باید قبل از هر چیز به دنبال ویزای توریستی هامبورگ باشید. 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی

  • دریافت وقت از سفارت آلمان
  • پر کردن فرم درخواست 
  • ارائه مدارک شخصی مانند گذرنامه
  • مراجعه به کنسولگری آلمان و انجام مصاحبه

فرودگاه‌ های شهر هامبورگ

Hamburg Airport

فرودگاه‌ بین‌المللی هامبورگ یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های آلمان است که به لحاظ وسعت و بزرگی جایگاه دوم را داراست. این فرودگاه در حدود 9 کیلومتری شهر قرارگرفته و با تاکسی در 25 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد. درحال‌حاضر فرودگاه هامبورگ به بیش از 130 مقصد جهان پرواز دارد و در سال 16 میلیون مسافر را جابجا می‌کند. از دیگر مقاصد خطوط هواپیمایی هامبورگ می‌توان به تهران و تبریز اشاره کرد که معمولا پروازهای بسیار باکیفیتی را ارائه می‌دهد و ارزش قیمت بلیط هواپیما تهران به هامبورگ را دارد.

قوانین و فرهنگ شهر هامبورگ

  • در یک محیط کاری و رسمی، افراد را با عنوان و نام خانوادگی خطاب کنید.
  • قوانین را رعایت کنید، حتی قوانینی که ممکن است برای شما منطقی نباشد. آلمانی‌ها برای برابری قانون ارزش زیادی قائل هستند.
  • از دستگاه خودپرداز پول نقد بگیرید، بسیاری از مغازه‌ها، رستوران‌ها و… کارت‌های اعتباری دریافت نمی‌کنند.
  • وقتی برای معاشرت و مهمانی به خانه شخصی دعوت می‌شوید، شکلات، گل یا یک هدیه کوچک همراه خود بیاورید. 
  • مردم شهر هامبورگ بسیار رُک هستند که ممکن است در ابتدا شما را شگفت‌زده کند. 
  • تفکیک زباله‌ها و اهمیت به انرژی‌های تجدیدپذیر در این شهر بسیار مهم تلقی می‌شود. 

معرفی هامبورگ در یک کلام

از شهرهای دوست‌داشتنی، گران و بی‌نظیر در آلمان، می‌توان به هامبورگ اشاره کرد. شهری که با خصوصیات منحصربفرد خود موجب شده تا به یکی از مقاصد مهم برای سفر و زندگی تبدیل شود. ما در معرفی شهر هامبورگ سعی کردیم شما را به صورت مختصر با این ویژگی‌ها آشنا کنیم.     

نظرات کاربران