قوانین عجیب شهرهای اسپانیا

قوانین عجیب کشور اسپانیا؛ حوصله شما سر نمی رود!

اسپانیا

سفر به کشور غذا، موسیقی، گاوبازی، رقص فلامینگو، هنر و ادبیات، معماری، سواحل مدیترانه، جزایر، میوه و سبزیجات تازه و فوتبال؛ هیجان‌انگیز خواهد بود. شاید با دیدن واژه گاو بازی متوجه شده باشید که در مورد چه کشوری صحبت می‌کنیم؛ بله! اسپانیا سرزمین شگفتی‌ها و زیبایی‌ها. در اینجا به هیچ وجه خسته نمی‌شوید و حوصله‌تان سر نمی‌رود. چیزهای جالب و عجیب و غریب زیادی را خواهید دید که شاید از تعجب شاخ درآورید. همانند هر کشور دیگر، یک سری قوانین در کشور اسپانیا وجود دارد که احتمالا برای من یا شما منطقی به نظر نرسد. با این حال، اگر قصد رزرو بلیط هواپیما به این کشور را دارید؛ بهتر این قوانین عجیب کشور اسپانیا را بشناسید. البته، که اگر نمی‌خواهید در نهایت جریمه سنگینی بپردازید یا خود را در مقابل مردم محلی شرمنده نکنید، باید آنها را بشناسید و رعایت کنید.

Tour europe

8 مورد از قوانین عجیب کشور اسپانیا

برای سفر به یک کشور شناخت فرهنگ و آداب و رسوم ان، هر چند کم ضروری است. با این کار شما با اطلاعات کامل‌تر و با خیال راحت‌تری به سفر خواهید رفت. برای مثال، با دیدن یک رفتار عجیب شگفت‌زده نمی‌شوید؛ چون از قبل درباره آن کشور اطلاعات مختصری را مطالعه کرده‌اید. اسپانیا هم به همین صورت است؛ برخی قوانین عجیب دارد که دانستن آنها در هنگام سفر به دردتان می‌خورد.

1) رانندگی با صندل ممنوع

رانندگی با صندل ممنوع

از قوانین عجیب کشور اسپانیا که شاید دلیلی هم برای آن وجود نداشته باشد؛ نپوشیدن دمپایی انگشتی درحین رانندگی است. حواستان باشد که اگر در سفر به اسپانیا ماشین کرایه می‌کنید، برای رانندگی کفش بپوشید. رانندگی با دمپایی یا صندل انگشتی ممکن است شما را در دردسر بیاندازد. در کل، کفش کاملا پوشیده هنگام رانندگی گزینه عاقلانه‌ای خواهد بود.

2) فقط یک سگ را بیرون ببرید.

فقط یک سگ را بیرون ببرید

از دیگر قوانین عجیب کشور اسپانیا، محدودیت بیرون بردن چند سگ است. به هر حال، در صورتی که قصد اقامت و زندگی در این کشور را دارید؛ حواستان باشد که نباید چند سگ را با هم بیرون ببرید، وگرنه جریمه خواهید شد.

3) از دیگران ساعت نپرسید.

در مادرید

اگر در مادرید هستید، به یاد داشته باشید که از ساعت 3:39 بعد از ظهر تا 6:47 بعد از ظهر سوال نکنید.این قطعا یکی از قوانین کشور اسپانیا است که دلیل آن را هیچ وقت متوجه نمی‌شوید؛ با این حال به آن عمل کنید.

4) در عروسی برنج نپاشید.

در عروسی برنج نپاشید

اصلا چرا باید برنج پاشید که بعد آن را ممنوع کرد. به هر حال، یکی از قوانین عجیب کشور اسپانیا به خصوص در شهر کادیز ممنوعیت پاشیدن برنج بر روی عروس و داماد است. یکی از رسم‌ها و آداب و رسوم مردم اسپانیا پاشیدن برنج بر وی زوج‌ها پس از ازدواج است که به خاطر جلوگیری از زمین خوردن و سقوط زوج‌ها و حتی جلوگیری از هجوم پرندگان آن را ممنوع اعلام کرده‌اند.

5) نامگذاری بچه‌ها

قوانین عجیب کشور اسپانیا

همانند هر کشور دیگر، اسپانیا هم برخی از اسامی را برای بچه‌ها ممنوع کرده است. برای مثال، یهودا، قابیل، لنین یا اسامی میوه‌ها.

6) در مرکز شهر پیراهن بپوشید.

قوانین عجیب کشور اسپانیا

هنگامی که در پالما د مایورکا هستید، نباید بدون پیراهن در مرکز شهر پرسه بزنید وگرنه ممکن است جریمه سنگین 800 دلاری بپردازید. با این حال، این قانون به عنوان یکی از قوانین عجیب اسپانیا در سواحل اعمال نمی‌شود.

چند تا از قوانین عجیب شهرهای اسپانیا

قوانین عجیب کشور اسپانیا
  • در مادرید، قانون شما را ملزم می‌کند قبل از اینکه بتوانید یک نوازنده خیابانی شوید، یک آزمون را بگذرانید.
  • در مادرید، آواز خواندن در خیابان خلاف قانون است.
  • در بیلبائو، خوابیدن در ماشین مجاز نیست.
  • در مالاگا، بازی کردن پینگ پنگ در ساحل جرم است؛ این مورد حقیقتا از قوانین عجیب کشور اسپانیا است.
  • در مادرید، گدایی با همراه داشتن سگ ممنوع است؛ البته غیر از آن مشکلی ندارد.
  • در سویا، بازی دومینو یا دارت در کافه‌ها خلاف قانون است.
  • در سویا، نباید در زباله شخصی افراد جستجو کرد و کاملا غیرقانونی است.
  • در تنریف، ساختن قلعه‌های شنی در ساحل به لحاظ قانونی، قابل قبول نیست.
  • در اسپانیا، پادشاه ممکن است هر قانونی را نقض کند و شخص او مصون از تعرض است.
  • در مالاگا بازی با بیل یا بازی‌های مشابه ممنوع است و در بسیاری از جاها حیوانات خانگی مجاز نیستند.

در آخر

کشور اسپانیا، جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی دارد. این کشور که مردمی خون گرم و مهمان نوازی آن زبانزد جهان است؛ هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. پس اگر می‌خواهید از این کشور فوق‌العاده دیدن کنید؛ در مورد جاهای دیدنی آن و حتی قوانین عجیب کشور اسپانیا بیشتر بدانید تا شگفت‌زده نشوید.

حالا وقتشه بلیط هواپیما رم را داشته باشی!

نظرات کاربران