بهترین فستیوال های پراگ
23 شهریور 1403
پراگ

برگزاری جشنواره‌‌های فوق‌العاده زیبا؛ یکی از دلایل محبوبیت پراگ

چه سمفونی موسیقی باشد چه نمایشگاه هنری و حتی جشنواره‌ای برای بزرگداشت سوغات گرانبها، پراگ همیشه راهی برای شاداب کردن حال و هوای مردم محلی و گردشگران پیدا می‌کند. با افزایش تعداد گردشگرانی که به جاذبه‌های شگفت‌انگیز این شهر پی می‌برند، این جشنواره‌ها هر ساله نامی بزرگ برای خود در این بهشت بوهمیایی دست و پا می‌کند. باور نمی‌کنید؟ ادامه مطلب را بخوانید و خودتان ببینید. 

جالب ترین و بهترین فستیوال های پراگ، فرصتی است که هر مسافری را به وجد می‌آورد. به هر حال با وجود این ‌همه فرهنگ و زیبایی طبیعی که در این شهر جای گرفته است، راه‌های دیگری نیز برای لذت بردن وجود دارد. جشنواره‌ها یکی دیگر از دلایلی است که پایتخت چک را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل می‌کند؛ زیرا افرادی هستند که فقط برای جشن‌های موسیقی، هنر و فرهنگ به پراگ می‌آیند. این شهر، فضایی پرجنب‌وجوش و پرانرژی دارد و در طول سال میزبان جشنواره‌های فرهنگی متعددی است که مخاطبان گسترده‌ای را به خود جذب می‌کند. بهترین فستیوال های پراگ، نمادی برای حفظ فرهنگ این شهر است و مردم محلی به‌ طور فعال، سالانه به دنبال راه‌هایی برای ارتقاء سطح این جشن‌ها هستند. در اینجا چند مورد از پرشورترین و شادترین جشنواره‌ها را معرفی می‌کنیم که نباید آن‌ها را از دست بدهید. پس با مجله گردشگری سه‌کلیک همراه شوید. 

رزرو بلیط هواپیما به راحتی !

یکی از بهترین فستیوال های پراگ؛ جشنواره بین‌المللی موسیقی بهار

بهترین فستیوال های پراگ

در بسیاری از شهرهای جهان، موسیقی به‌عنوان یک منبع اصلی مورداستفاده قرار گرفته است که مردم از طریق آن توانسته‌اند در برابر ناملایمات ایستادگی کنند، در فرهنگ خود غرق شوند و حس جامعه و همبستگی را تقویت کنند. 

در پراگ نیز موسیقی، بخشی جدایی‌ناپذیر از تاریخ و هویت فرهنگی این شهر است. یکی از بهترین فستیوال های پراگ، جشنواره‌های موسیقی است. مردم محلی به‌طور ویژه‌ای به ارکسترهای فرهنگی توجه دارند و همین باعث شده است که موسیقی با گذر زمان در تار و پود این شهر تنیده شود. جشنواره بین‌المللی موسیقی بهار پراگ، یکی از این رویدادهای فرهنگی برجسته است که برای نخستین بار در سال 1946 یعنی بلافاصله پس از پایان جنگ جهانی دوم، آغاز به کار کرد. 

هدف از این جشنواره، کمک به بازسازی جامعه و تقویت حس همبستگی در میان مردم بود. در طول دهه‌های گذشته، این جشنواره به یکی از برجسته‌ترین نمایشگاه‌های موسیقی معاصر تبدیل شده و هر ساله هزاران نفر از علاقه‌مندان به موسیقی را به خود جذب می‌کند. این جشنواره که یکی از جالب ترین و بهترین فستیوال های پراگ به شمار می‌رود، در تاریخ 12 می تا 3 ژوئن برگزار می‌شود.

پراگ به چی معروفه؟ پیشنهاد 3 کلیک
پراگ به چی معروفه؟ از معماری تا بازارهای کریسمس

یکی از بهترین فستیوال های پراگ؛ جشنواره بین‌المللی جاز

جشنواره بین‌المللی جاز

جشنواره بین‌المللی جاز که یکی از بهترین فستیوال های پراگ محسوب می‌شود، یک رویداد برجسته به شمار می‌رود که به‌طور خاص برای دوستداران جاز طراحی شده است. این جشنواره هر ساله به میزبانی نوازندگان و گروه‌های معتبر جاز از سراسر جهان برگزار می‌شود. این فستیوال یک فرصت استثنائی برای تجربه اجراهای زنده، با کیفیت بالا و لذت بردن از موسیقی جاز به بهترین شکل ممکن است. با ترکیب سبک‌های مختلف جاز و ارائه برنامه‌های متنوع، این جشنواره به مهمانان این امکان را می‌دهد تا از یک تجربه موسیقی غنی و هیجان‌انگیز بهره‌مند شوند. 

جشنواره بین‌المللی جاز پراگ، فضایی گرم و دلپذیر را برای عاشقان موسیقی، از نوازندگان مشهور گرفته تا هنرمندان نوظهور فراهم می‌کند. این مراسم که یکی از بهترین جشنواره ها و فستیوال های پراگ است، معمولا در پاییز و در مناطق مختلف این شهر برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که بگوییم اخیرا شاهد احیای جاز در سراسر جهان بوده‌ایم. این روند منجر به ظهور گروه‌های جاز جدید و هنرمندان نوین شده است تا این سبک از خطر انقراض دور شود. 

پراگ نیز از این پدیده جهانی مستثنی نبوده، تا جایی که تعداد شنوندگان جاز در این شهر به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. به‌ همین دلیل، جشنواره‌های جاز به یکی از بهترین فستیوال های پراگ تبدیل شده که سالانه برگزار می‌شود و طرفداران زیادی دارد. این جشنواره که امسال وارد پنجاه‌وپنجمین سالگردش می‌شود، شاهد افزایش تعداد شنوندگان جوان و حتی سنین پایین‌تر نیز است و از 2 تا 24 ژوئیه برگزار می‌شود.

کارناوال بوهمی؛ یک جشنواره باشکوه در پراگ

بهترین فستیوال های پراگ

کارناوال بوهمی یا کارناوال پراگ یکی از جشنواره‌های برجسته و رنگارنگ در این شهر است که به‌خاطر جشن‌های زیبا و باشکوهش شناخته می‌شود. این کارناوال که به‌طور معمول در روزهای پایانی زمستان و آغاز بهار برگزار می‌شود، با ترکیبی از رقص‌ها، موسیقی، لباس‌های پر زرق و برق و اجرای‌های هنری، فضایی شاد و هیجان‌انگیز ایجاد می‌کند. 

مهم‌ترین ویژگی‌های این جشنواره شامل ماسک‌ها و لباس‌های جذاب، نمایش‌های خیابانی و برنامه‌های فرهنگی است که فرهنگ و تاریخ بوهم را به نمایش می‌گذارد. کارناوال بوهمی که یکی از جالب ترین و بهترین فستیوال های پراگ محسوب می‌شود، یک فرصت منحصربه‌فرد برای تجربه جشن‌های محلی و آشنایی با سنت‌های این شهر است. 

می‌توان گفت به احتمال زیاد طولانی‌ترین تاریخچه در میان جشنواره‌های پراگ، متعلق به کارناوال بوهمی است. گردشگرانی که به پراگ سفر کرده‌اند، با دیدن این مراسم، می‌توانند اروپای قرون وسطی را ببینند و با سنت‌های آن آشنا شوند. جاذبه اصلی کارناوال بوهمی که یکی از بهترین فستیوال های پراگ به شمار می‌رود، رژه ماسک‌پوشان است که مشابه آن هر سال در ونیز برگزار می‌شود. این رژه از میدان شهر قدیم پراگ آغاز شده و از کنار تمام بناهای مشهور، موزه‌ها و گالری‌های هنری عبور می‌کند. همچنین رستوران‌های پراگ به مناسبت برگزاری این جشنواره که چند روزی طول می‌کشد، یک منوی غذایی ویژه به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. همانطور که گفتیم، این رویداد در تاریخ 25 فوریه تا 1 مارس، در کنار میدان شهر قدیم و سایر نقاط معروف پراگ برگزار می‌شود.

رزرو تور ارزان به راحتی !

یکی از بهترین فستیوال های پراگ؛ جشنواره زمستانی

جشنواره زمستانی

جشنواره زمستانی پراگ یکی از جشنواره‌های جذاب و دلپذیر است که زیبایی‌های فصل زمستان را به نمایش می‌گذارد. این جشنواره که یکی از جالب ترین و بهترین فستیوال های پراگ است، در دل زمستان برگزار می‌شود. 

این فرصت مناسبی برای لذت بردن از جاذبه‌های زمستانی و تجربه یک فضای شگفت‌انگیز در فصل سرد است. جشنواره زمستانی پراگ با برنامه‌های متنوعی از جمله کنسرت‌های زنده، نمایش‌های خیابانی، بازارهای کریسمس و نمایشگاه‌های هنری، فضایی گرم و دلپذیر را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. همچنین فعالیت‌هایی مانند اسکیت روی یخ و بازدید از زیباترین تزئینات نورانی شهر، به جذابیت‌های این جشنواره افزوده است. 

این جشنواره که یکی از بهترین فستیوال های پراگ است، در مکان‌های مختلف این شهر برگزار می‌شود. این رویداد فرصت مناسبی برای تجربه فرهنگ و سنت‌های محلی پایتخت چک، در فصل زمستان است. در واقع این مراسم زیبا در سال 1972 برای استقبال از سال نو آغاز شد و به تدریج به یکی از جشنواره‌های سالانه پراگ تبدیل شد. 

زمانی که این جشنواره آغاز شد، اروپا عمدتاً بر اساس خطوط ایدئولوژیک تقسیم شده بود و جمهوری چک تحت حکومت کمونیستی بود. با وجود چنین شرایط دشواری، شرکت در این مراسم فرصتی بود تا فارغ از ایدئولوژی‌ها، مسافرانی از سایر شهرهای اروپا به پراگ آمده و از زیبایی‌های این شهر لذت ببرند. این رویداد زیبا که یکی از بهترین جشنواره ها و فستیوال های پراگ محسوب می‌شود، شامل اجراهایی از گروه‌های اپرا، رقاصان باله و هنرمندان موسیقی کلاسیک است. این مراسم، فرهنگ استثنائی و غنی قرون وسطی در قلب بوهم را به نمایش می‌گذارد. با وجود جشنواره‌های هیجان‌انگیز و جالبی که در پراگ برگزار می‌شود، گردشگران مطمئناً خواهند دید که پولشان به خوبی صرف شده است.

توصیه‌هایی برای سفر به قلب اروپا

پراگ یکی از مقاصد محبوب میان گردشگران است. با وجود مکان‌های دیدنی و تجربیات شگفت‌انگیز فراوان، این مقصد در نوع خود منحصربه‌فرد است؛ از بهترین جشنواره ها و فستیوال های پراگ گرفته تا نمایشگاه‌های هنری فوق‌العاده. توصیه می‌کنیم در ماه اکتبر به این شهر بروید؛ زیرا از زنده‌ترین و شاداب‌ترین زمان‌های سال به شمار می‌آید. 

اگر پراگ را با سایر مقاصد محبوب در اروپا مقایسه کنیم، می‌توان دید که نرخ‌ها در پراگ نسبتاً متوسط است. با وجود شرایط خوب این شهر، از هر نظر که فکر کنید سفر به پراگ بهتر و ایده‌آل‌تر به شمار می‌رود. قطعا با وجود بناهای مسحورکننده و قلعه‌های باشکوه، از رفتن به این شهر پشیمان نخواهید شد. با برنامه‌ریزی و به راحتی، پروازها و اقامتگاه‌های خود را نزدیک به تاریخ برگزاری جشنواره‌ها هماهنگ کنید تا از این فرصت‌ها استفاده کنید. در ضمن یورو در پراگ به طور گسترده‌ای پذیرفته نمی‌شود و واحد پول این شهر، کرون چک است.

رزرو هتل ارزان به راحتی !

سخن پایانی

در این مقاله چندتا از جالب ترین و بهترین فستیوال های پراگ را به شما معرفی کردیم تا با سنت، فرهنگ و تاریخ کشور چک آشنا شوید. از جشنواره بین‌المللی موسیقی بهار گفتیم که بخش جدایی‌ناپذیر این شهر و دلیلی برای همبستگی مردم است. درمورد جشنواره بین‌المللی جاز و حضور نوازندگان مشهور از سراسر جهان گفتیم تا به کارناوال طولانی و چند روزه بوهمی رسیدیم؛ کارناوالی که نمادی از سنت‌های اروپا در قرون وسطی است و جاذبه‌های آن شما را به وجد می‌آورد. جشنواره زمستانی پراگ نیز برای استقبال از سال نو برگزار می‌شود و از دیگر رویدادهای این شهر است. در پایان از شما می‌خواهیم اگر تجربه شرکت در هر کدام از این جشنواره‌ها را دارید، نظرتان را با مجله گردشگری سه‌کلیک به‌ اشتراک بگذارید. 

نظرات کاربران