کاپری به چی معروفه؟

کاپری به چی معروفه؟ دلایلی برای سفر به کاپری جزیره‌ای زیبا در ایتالیا

جزیره کاپری، جواهری در جنوب ایتالیا، به دلایل زیادی معروف است. از جمله زیبایی طبیعی شگفت‌انگیز، غذاهای لذیذ و سوغاتی‌هایش. قایق‌سواری و گردش در خلیج و تماشای غار آبی زمردی از دلایل هیجان‌انگیز برای سفر به کاپری خواهد بود. اگر هم به پیاده‌روی‌های چالشی علاقه دارید، کاپری برای شما مناسب است. در این مقاله 11 دلیل در پاسخ به این سوال که کاپری به چی معروفه؟ آورده‌ایم تا سفری منحصربه‌فرد به این جزیره زیبا داشته باشید. 

رزرو بلیط هواپیما ارزان به راحتی !

میدان Piazzetta از دلایل معروفیت کاپری

کاپری به چی معروفه؟

نام رسمی این میدان مشهور جهانی Piazza Umberto 1 است. در گویش کاپری، آن را chiazza می‌نامند، اما بیشتر به‌عنوان Piazzetta شناخته می‌شود. در این میدان، برج ساعت هر 15 دقیقه یکبار زنگ می‌زند. کافه‌ها و رستوران‌های اطراف آن در هر ساعت از شبانه‌روز میزبان شما خواهند بود تا از سفر به کاپری و غذاها و نوشیدنی‌های آن لذت ببرید. 

قایق‌سواری برای تماشای جزیره و غارها

کاپری را به‌خاطر قایق‌سواری، تماشای دریا، صخره‌ها و غارها می‌شناسند. در یک روز گرم تابستان، وقتی که سواحل کاپری مملو از جمعیت است؛ بهترین راه برای تجربه تماشای دریا بدون انبوه مردم، سوارشدن بر قایق است. یک کاپیتان استخدام کرده و چند ساعتی را در خلیج‌های صخره‌ای و غارهای سبز زمردی کاپری شنا کنید. 

کاپری به چی معروفه؟ غار آبی

غار آبی از زمان امپراتور روم، Tiberius، گردشگران را مجذوب خود کرده است. امپراتور آن‌قدر غار آبی را دوست داشت که مجسمه‌هایی را برای تزیین آن سفارش داد. تابش نور خورشید به آب‌های داخل غار، دیوارهای تاریک آن را روشن و به رنگ فیروزه‌ای و زمردی در می‌آورد و این یکی از دیدنی‌ترین‌های کاپری است. شما می‌توانید با قایق یا کایاک سواری از این غار دیدن کنید. 

دلایل سفر به کاپری پیشنهاد 3 کلیک
دلایل سفر به کاپری ؛ کشف جواهری پنهان در ایتالیا 

صخره Faraglioni؛ زیبایی طبیعی منحصربه‌فرد

صخره Faraglioni

از دلایل معروفیت کاپری وجود صخره‌ای عظیم در نزدیکی آن است. این صخره شامل سه‌پشته سنگ‌آهک جداگانه بوده و آن‌قدر بزرگ است که در یک روز صاف می‌توانید آن را از شهرهای Positano و Praiano در ساحل آمالفی ببینید. منظره پیشنهادی برای تماشای  Faraglioniچشم‌انداز زیبای انتهای خیابان Tragara و باغ‌های پر از گل Augustus  است.

 خرید تور مسافرتی خارجی به راحتی !

کاپری به چی معروفه؟ مناظر خیره‌کننده Anacapri

Anacapri یکی از شهرهای این جزیره است که توجه کمتری نسبت به شهرهای Piazzetta و Marina Piccola به آن شده است. با اتوبوس یا تاکسی می‌توانید به این شهر دیدنی بروید، این منطقه بزرگ‌تر از جاهای دیگر بوده و مسکونی است. مناظره خیره‌کننده از صخره و اقیانوس می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. 

سالاد خوش‌طعم Caprese

از دیگر دلایل معروفیت کاپری، سالاد Caprese است. این سالاد با گوجه‌فرنگی‌های رسیده، موزارلای شیری، برگ‌های ریحان معطر و مقداری روغن‌زیتون با طعم تند تهیه می‌شود. شما این سالاد را در هر منو از رستوران و کافه‌های کاپری پیدا خواهید کرد. در سفر به کاپری خوردن این سالاد را فراموش نکنید.

پیتزای هیزمی

کاپری به چی معروفه؟

درحالی‌که ناپل، زادگاه پیتزا، کمتر از یک ساعت با قایق با کاپری فاصله دارد، لازم نیست کاپری را برای امتحان این پیتزای خوشمزه ترک کنید. یکی از دلایل معروفیت کاپری وجود رستوران‌هایی است که اجاق هیزمی گنبدی‌شکلی دارند. در این رستوران‌ها می‌توانید پیتزای هیزمی را با نوشیدنی‌های مخصوص کاپری نوش جان کنید.  

کاپری و دسر معروفش Torta Capres

کاپری به چی معروفه؟ به دسر Torta Capres. معروف‌ترین دسر جزیره کاپری، کیک شکلاتی متراکم بدون آرد است که با بادام آسیاب شده، شکلات تلخ، شکر و تخم‌مرغ درست می‌شود. داستان‌های مختلفی پشت این کیک بدون آرد وجود دارد مثل یک رئیس جنایت‌کار که حرف خودش را می‌زد یا خواهران آشپز فراموش‌کار که اضافه‌کردن آرد را به کیک از یاد بره‌اند. درهرصورت هرچه بوده، باعث خلق کیک خوش‌طعم مخصوص کاپری شده است که می‌توانید در سفر به این جزیره آن را امتحان کنید. 

کاپری به چی معروفه؟ دیدن افراد مشهور در Marina Piccola

هر تابستان، بندر خصوصی منحصربه‌فرد در Marina Grande پر از گردشگر می‌شود. در طرف دیگر جزیره کاپری، Marina Piccola نیز میزبان گران‌ترین قایق‌های تفریحی جهان است. کاپری از روز La Dolce Vita در اواخر دهه 1950، زمانی که افراد مشهوری مانند ژاکلین کندی اوناسیس، الیزابت تیلور و سوفیا لورن جزیره را در نقشه جت ست خود قرار دادند، به مقصدی محبوب برای افراد شناخته شده تبدیل شد. یکی از دلایل معروفیت کاپری احتمال ملاقات با افراد شناخته شده در سراسر دنیا چون بیانسه، لنی کراویتز و… است.

مسیرهای زیبا برای پیاده‌روی

مسیرهای زیبا برای پیاده‌روی

کاپری مسیرهای پیاده‌روی زیبا و ناهموار زیادی دارد. یکی از این مسیرها Pizzolungo نام دارد که شامل مجموعه‌ای از پله‌ها، مسیرهای جنگلی و سنگ‌فرش شده است. این مسیر شما را از Arco Naturale (طاق طبیعی) و از میان غارهای جنگلی باستانی، عبور داده و شگفتی معماری مدرن Casa Malaparte بر فراز Faraglioni را به شما نشان می‌دهد. میری محبوب دیگر در کاپری برای پیاده‌روی، مسیر قلعه‌های کوچک در Anacapri است. یک مسیر پیاده‌روی عالی برای تماشای چشم‌انداز زیبای غروب خورشید از فانوس دریایی. اگر هم دنبال چالش بیشتری هستید، از 921 پله سنگی Phoenician که Anacapri را به Marina Grande متصل می‌کند، بالا بروید.

شب‌نشینی در کافه‌های کاپری

شب‌های کاپری شلوغ و پر جنب‌وجوش است. از ساعت 10 شب، شب‌نشینی‌های کاپری آغاز می‌شود و تا نیمه‌شب ادامه می‌یابد. نقاط معروف در کاپری برای شب‌نشینی عمدتاً در اطراف Piazzetta و Quisisana واقع شده‌اند. این برای شما می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از سفر باشد. 

کلام آخر سه کلیک درباره کاپری به چی معروفه؟

دلایل زیادی برای معروفیت کاپری وجود دارد که در این مقاله 11 تا از آنها را به شما گفتیم. علاوه بر موارد یاد شده کاپری را به‌خاطر دست‌سازهای، چرمی، حصیری و چوبی می‌شناسند و صندل‌های این جزیره جزء مشهورترین صندل‌های جهان است که به‌صورت سفارشی برای شما آماده خواهد شد. صخره‌ها و زیبایی‌های طبیعی و مسیرهای پیاده‌روی نیز می‌تواند به این پرسش که کاپری به چی معروفه؟ پاسخ دهند. امیدواریم که این مقاله در سفر به کاپری برای شما مفید باشد. کدام دلیل باعث می‌شود بخواهید به این جزیره سفر کنید؟

رزرو هتل خارجی به راحتی !

نظرات کاربران