جاهای دیدنی پوزیتانو

جاهای دیدنی پوزیتانو؛ از تفریحات ساحلی تا قدم‌زدن در دل تاریخ

پوزیتانو یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهر ساحلی در جنوب ایتالیا است. این شهر به‌خاطر خانه‌های رنگارنگ و خیابان‌های باریک و شیب‌دارش در بین گردشگران برای گذراندن تعطیلات محبوبیت زیادی دارد. آب‌وهوای مناسب این شهر شرایطی را برای گردش در ساحل‌های منحصربه‌فرد فراهم کرده و شما می‌توانید لذتی بی‌نهایت از تفریحات ساحلی و آبی را در پوزیتانو تجربه کنید. علاوه بر دیدنی‌های ساحل و دریا، پوزیتانو جاهای دیدنی تاریخی و فرهنگی فراوانی دارد. در این مقاله جاهای دیدنی پوزیتانو را به شما معرفی خواهیم کرد. این شهر برای هر سلیقه‌ای مناسب خواهد بود، از پیاده‌روی‌های ساحلی گرفته تا قدم‌زدن در موزه‌ها و کلیسا‌های قدیمی؛ پس تا انتها همراه سه کلیک باشید تا بتوانید برای یک سفر عالی به پوزیتانو برنامه‌ریزی کنید. 

رزرو بلیط هوایپما به راحتی !

گردش در پوزیتانو

جاهای دیدنی پوزیتانو

پوزیتانو با افسانه‌های قدیمی از جمله داستان‌های کلیسا santa maria assunta، نقاشی‌هایی از جنگ Trova و بناهایی الهام گرفته از اساطیر یونانی، مقصدی جذاب برای گردشگران است. علاوه‌برآن، این شهر، زیبا‌ترین ساحل‌ها را برای پیاده‌روی‌های روزانه دارد. در ادامه برای اینکه بتوانید انتخاب مناسب برای جاهای دیدنی پوزیتانو داشته باشید، همراه ما باشید؛ چراکه مکان‌های مختلف این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

کلیسای Santa Maria Assunta 

یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی پوزیتانو، کلیسای santa maria assunta است. این کلیسا یک گنبد کاشی‌کاری زیبا دارد. داخل محراب کلیسا نقاشی‌ها و مجسمه‌های بیزانسی از جمله تابلوی مدونا وجود دارد که قدمت آن‌ها به قرن سیزدهم برمی‌گردد. طبق افسانه قدیمی شهر پوزیتانو، ملوان‌های کشتی saracen که تابلوی دزدیده شده مدونا را جابه‌جا می‌کردند، گرفتار طوفانی شدید و ناگهانی می‌شوند و فکر می‌کنند که این طوفان به دلیل حمل این اثر هنری است، پس باعجله تابلو نقاشی را به اولین ساحل که رسیدند، تحویل دادند. باگذشت زمان اسم آن ساحل کوچک پوزیتانو شد. هرچند که این افسانه است؛ اما بازدید از این کلیسا ارزش بالایی دارد و مکان مناسبی برای گرفتن عکس‌های به‌یاد‌ماندنی خواهد بود.

پیاده‌روی در Monte Pertusa

Monte Pertus، دهکده‌ای در پوزیتانو است که روی تپه‌های بلند قرار دارد. نام این شهر در لغت به معنای “حفره‌ای در کوه” است که به فرم سنگی بزرگ آن اشاره می‌کند. طبق افسانه‌ها این دهکده مکان نبرد مریم و شیطان بوده و شکاف غول‌پیکر کوه، به‌خاطر این نبرد است. همچنین مسیر فرسوده این دهکده، راهی مناسب برای پیاده‌روی به کوه‌های lattari خواهد بود.

راهنمای سفر به پوزیتانو پیشنهاد 3 کلیک
راهنمای سفر به پوزیتانو ؛ مقصدی عالی برای تعطیلات

از پوزیتانو به کاپری؛ جاهای دیدنی پوزیتانو

از پوزیتانو به کاپری؛ جاهای دیدنی پوزیتانو

جزیره کاپری یکی از جاهای دیدنی پوزیتانو و موردعلاقه گردشگران است؛ چراکه مکانی مناسب برای سفر یک‌روزه و آسان از سورنتو یا پوزیتانو خواهد بود. زمانی که به این جزیره رسیدید می‌توانید در خیابان‌های کوچک و سنگ‌فرش‌شده آن قدم بزنید. همچنین از دیدن ویلا Jovis که خانه دو امپراتور مشهور ایتالیایی Tiberius و Caligula بوده، دیدن کنید. تورهای قایق‌سواری در کنار صخره Faraglioni و Blue Grotto را در این جزیره از دست ندهید. برای این گشت‌وگذار در کاپری می‌توانید با کشتی یا قایق سفر کنید، اما توجه داشته باشید که قبل از سفر به این جزیره بلیط خود را رزرو کنید.

از پوزیتانو به پمپئی و هرکولانیوم

در فاصله 57 کیلومتری پوزیتانو شهر تاریخی پمپئی وجود دارد. برای گشت‌وگذار در این شهر چند گزینه دارید. این شهر در سال 79 میلادی به دلیل آتشفشان نابود شد و بعد از آن با کاوش‌های باستان‌شناسان تبدیل به منطقه‌ای منحصربه‌فرد و دیدنی شد. از دیدنی‌های پمپئی می‌توان به معابد زیبای روم باستان اشاره کرد. معبد آپولون یکی از مشهورترین معابد پمپئی است که برای اساطیر رومی ساخته شده و این معبد یکی از دیدنی‌های این شهر خواهد بود. از دیگر معابد می‌توان به Venos و Isis اشاره کرد که مربوط به اساطیر رومی و مصری است. این شهر دارای آثار هنری همچون نگاره هایی بر روی دیوار های تالار سیاه که نشان دهنده جنگ Trova است که با رنگ‌هایی زنده و جزئیات کامل به نمایش گذاشته شده‌ است. می‌توانید از موزه ناپل که نشان دهنده بزرگترین اثر‌ی هنری مربوط به پمپئی و هرکولانیوم است و آثاری از مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و ظروف سفالی دیدن کنید. هرکولانیوم نیز کمی دورتر از پوزیتانو قرار دارد و کوچکتر از پمپئی است. هرکولانیوم نیز هنگام آتشفشان پمپئی نابود شد. این شهر به طور کامل مدفون شده بود اما با کاوش باستان‌شناسان کشف گردید و تبدیل به یکی از آثار باستان‌شناسی ثبت شده در یونسکو شد. در سفر به پوزیتانو تماشای شگفتی‌های این دو شهر کوچک را از دست ندهید.

خرید تور ارزان به راحتی !

ساحل Spiaggia Grande

ساحل Spiaggia Grande

یکی از جاهای دیدنی پوزیتانو ساحل Spiaggia Grande است که به‌عنوان ساحل Marina Grande نیز شناخته می‌شود. Mariana Grande ساحل اصلی پوزیتانو است. این مکان به دلیل موقعیت مکانی مناسب خود در کنار صخره‌ها یکی از بهترین و پرگردشگر‌ترین سواحل در پوزیتانو خواهد بود. ساحل Spiaggia Grande به غروب تماشایی خود مشهور است و مکانی مناسب برای ساختن خاطراتی منحصربه‌فرد از پوزیتانو خواهد بود.

ساحل Laurite؛ جاهای دیدنی پوزیتانو

اگر می‌خواهید در ساحلی آرام قدم بزنید پیشنهاد ما به شما ساحل Laurite است. برای رسیدن به این ساحل آرام و خلوت باید 450 پله را در خیابانی شیب‌دار در پوزیتانو طی کنید. همچنین به دلیل وجود رستوران های متنوع در بالای این ساحل نیاز نیست برای یافتن غذا نگران باشید. غذاهای این رستوران‌ها تازه و عالی است؛ بنابراین می‌توانید با خیال راحت به تفریح و تماشای زیبایی‌های پوزیتانو برسید. 

ساحل Arienzo 

این ساحل یکی از سواحل کوچک پوزیتانو است که به آن ساحل “300 پله” نیز می‌گویند. دلیل این نام به‌خاطر 300 پله شیب‌دار است که باید برای رسیدن به ساحل طی کرد. به دلیل زیبایی این ساحل کوچک بهتر است قبل از رفتن، صندلی، چتر و البته میز در رستوران آن رزرو کنید تا بتوانید به‌جای ایستادن در صف‌های طولانی، از استراحت ساحل زیبای پوزیتانو لذت ببرید. 

ساحل Fornillo

جاهای دیدنی پوزیتانو

یکی از جاهای دیدنی پوزیتانو ساحل Fornillo است. ساحل Fornillo به‌عنوان ساحلی کوچک و بسیار ساکت در پوزیتانو شناخته می‌شود؛ اما در ماه‌های تابستانی به دلیل آب‌وهوای مناسب پوزیتانو این ساحل کمی شلوغ خواهد شد. نکته مهم برای رسیدن به این ساحل این است که باید پله‌های زیادی را طی کنید، پس کفش‌های راحتی خود را فراموش نکنید. برای راحتی سفر شما به این ساحل جذاب، یک صندلی و چتر از قبل کرایه کنید تا بتوانید با خیال راحت از اوقات فراغت خود لذت ببرید. 

کلام آخر سه کلیک درباره جاهای دیدنی پوزیتانو

پوزیتانو یکی از شهر‌های موردعلاقه گردشگران است. این شهر تاریخ باستانی خود را به‌خوبی حفظ کرده است. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با جاهای دیدنی پوزیتانو آشنا کنیم؛ چرا که لازمه یک سفر خوب، داشتن اطلاعات لازم درباره آن شهر خواهد بود. شهر پوزیتانو برای همه سلیقه‌ها، جذابیت‌های خاص و جالبی دارد. اگر شما هم تجربه سفر به این شهر را دارید، خوشحال می‌شویم تا آن را با ما به اشتراک بگذارید.

رزرو هتل خارجی به راحتی !

نظرات کاربران