حقایق جالب درباره آمالفی

حقایق جالب درباره آمالفی ؛ شهری با قدمتی قبل از میلاد مسیح

فهرست مطالب

افسانه می‌گوید که صداهایی نزدیک ساحل به شما اشاره می‌کنند که هرگز آن را ترک نکنید و این درباره آمالفی است. آمالفی شهری زیبا و منحصربه‌فرد که در ایتالیا قرار دارد که افسانه‌ها و حقایق جالبی درباره آن وجود دارد که دانستن آن برای شما جذاب خواهد بود. در این مقاله از سه کلیک 18 تا از حقایق جالب درباره آمالفی را برای شما آورده‌اید. 

خرید بلیط هواپیما به راحتی !

شهر لیمو

آمالفی به لیموهایش شهرت دارد. لیموهای آمالفی بسیار بزرگ و آبدار هستند و برای همین نوشیدنی مشهور این شهر ساحلی Limoncello نام دارد.

تهدید فوران آتشفشان

حقایق جالب درباره آمالفی

یکی از حقایق جالب درباره آمالفی، وجود کوه آتشفشانی در بالای شهر کوچک پمپئی است. این کوه آتشفشانی Vesuvius نام دارد که احتمال فوران مجدد آن وجود دارد. اطراف این منطقه، مسکونی است و در صورت فوران آتشفشان راه فراری وجود نخواهد داشت.  

وجود منطقه Faraglioni از جمله حقایق جالب آمالفی

نمادین‌ترین مناظر کاپری، Faraglioni است که سه صخره مرتفع در نزدیکی جزیره هستند. نام Faraglioni از کلمه یونانی pharos گرفته شده است که در ایتالیایی به معنی فانوس دریایی است. در زمان‌های قدیم، برای کمک به کشتی‌ها در مسیریابی، در بالای آنها آتش روشن می‌کردند.

پنیر موزارلای بوفالو

یکی دیگر از عجایب آمالفی، پنیر موزارلای بوفالو است که از شیر بوفالوهای ایتالیایی تولید می‌شود و طعمی منحصربه‌فرد دارد. این طعم بی‌نظیر را تنها در آمالفی می‌توانید امتحان کنید؛ چرا که این پنیرها اگر در یخچال نگهداری نشوند، خراب می‌شوند.

شهر رنگ‌ها، حقایق جالب درباره آمالفی

شهر رنگ‌ها؛ آمالفی

سورنتو به‌عنوان سرزمین رنگ‌ها و سرزمین sirensها در آمالفی شناخته می‌شود. بر اساس افسانه یونانی، sirensها در دریا هستند و با آوازهای جادویی شما را مجذوب خود می‌کنند تا عاشق ساحل شوید و دوباره به شهر برگردید.

شهری به قدمت قبل از میلاد مسیح

Duomo di Amalfi یک کلیسای جامع کاتولیک رومی قرون‌وسطایی در آمالفی، در مرکز شهر است. کلیسای جامع متعلق به قرن نهم است و نمای بیرون و داخلی آن بسیار منحصربه‌فرد خواهد بود. جالب است بدانید قدمت شهر آمالفی به قرن ششم قبل از میلاد برمی‌گردد!

رزرو تور ارزان به راحتی !

قبرستانی منحصربه‌فرد

Chiostro del Paradiso یا صومعه بهشت، به کلیسای جامع متصل است و در ابتدا برای قبرستانی برای خانواده‌های نجیب ساخته شد که یکی از عجایب دیدنی آمالفی خواهد بود. این صومعه شامل یک باغ زیبا به سبک فرهنگ عربی است، 120 ستون دارد و باغ‌ها پر از درختان نخل است.

بزرگداشت سنت اندرو

حقایق جالب درباره آمالفی

۲۷ ژوئن هر سال جشنواره‌ای در آمالفی برای بزرگداشت سنت اندرو، معجزه آمالفی، برگزار می‌شود. در همان روز در سال 1544، اندرو آمالفی را از حمله ناوگان Saracen نجات داد. در طول جشنواره، مجسمه نقره‌ای سنت اندرو در خیابان‌ها حمل می‌شود و او را از پله‌های سنگی به داخل کلیسا می‌آورند.

باغ‌های منحصربه‌فرد آمالفی

Ravello به‌خاطر باغ‌های زیبایش معروف است. باغ رمانتیک Rufolo الهام‌بخش اپرای «پارسیفال» ریچارد واگنر شناخته می‌شود. همچنین ویلا Cimbrone با باغ‌های فوق‌العاده‌اش که توسط نویسنده معروف گور ویدال به شهرت رسید، از زیباترین باغ‌های آمالفی است که نمایی منحصربه‌فرد از دریا در کنار درختان را به شما نشان می‌‌دهد.

قایق‌های چوبی رنگی

مارینا گرانده یک روستای کوچک ماهیگیری در سورنتو است که به خاطر قایق‌های چوبی رنگارنگش معروف است. شما می‌توانید این قایق‌ها را در حال حرکت و ایستاده در بندر مشاهده کنید. 

جاهای دیدنی آمالفی پیشنهاد 3 کلیک
11 تا از بهترین جاهای دیدنی آمالفی ؛ از سواحل زیبا تا باغ‌های سرسبز در ارتفاع

وجود شهری عمودی در آمالفی از حقایق جالب درباره آمالفی

 شهری عمودی در آمالفی

پوزیتانو به‌عنوان “شهر عمودی” در آمالفی شناخته می‌شود؛ چراکه ساختمان‌های شهر در تپه‌ها سرسبز ساخته شده‌اند و منظره‌ای منحصربه‌فرد را خلق می‌کنند. پوزیتانو ابتدا به‌عنوان یک دهکده ماهیگیری شناخته می‌شد، سپس به‌خاطر نویسندگان و هنرمندانش به شهرت رسید و اکنون به‌عنوان یک مقصدی لوکس و محبوب برای گذراندن تعطیلات است.  

صندل‌های زیبا

در یکی از شهرهای آمالفی خرید صندل را فراموش نکنید. کاپری جزیره‌ای در آمالفی است که افراد مشهور بی‌شماری چون جکی کندی، آدری هپبورن و سوفیا لورن از اینجا صندل خریده‌اند. در سطح جزیره شما بوتیک‌های مخصوص صندل‌های کاپری را خواهید دید. معروف‌ترین بوتیک Amedeo Canfora است. جکی کندی نیمه‌شب با صندل‌ساز این بوتیک ملاقات کرد و چند جفت سفارش داد. اما برای او یک جفت خاص ساخت شده که آن را “K” نامید، شما هنوز هم می‌توانید آن را خریداری کنید.

کوچک‌ترین شهر ایتالیا در آمالفی

آترانی کوچک‌ترین میدان ایتالیا و یکی از بهترین مکان‌ها برای فرار از جمعیت است. آترانی تنها 0.12 کیلومتر مساحت دارد که کوچک‌ترین منطقه در ایتالیا است!

روستای قدیمی در آمالفی

حقایق جالب درباره آمالفی

اسکالا قدیمی‌ترین روستای ساحل آمالفی و مکانی عالی برای پیاده‌روی است. در این روستا، بقایای دیوارهای قرون‌وسطایی را خواهید دید که در آم زمان از روستا محافظت می‌کردند. این ساحل برای قرن‌ها توسط دزدان دریایی مورد حمله قرار می‌گرفت، به همین دلیل است که برج‌هایی را در سراسر ساحل می‌بینید که در آن زمان در مورد حملات احتمالی دزدان دریایی هشدار می‌دادند.

خدای یونانی پوزیتانو، شهری در آمالفی را خلق کرده

افسانه‌ها می‌گوید پوزیتانو در آمالفی توسط Poseidon، خدای یونانی دریاها خلق شده است. همچنین گنبدهای بالای ساختمان‌ها در پوزیتانو پر از شن بوده و این گنبدهای سفید با ماسه پر شده‌اند؛ زیرا در عایق‌کاری خانه‌ها عالی است.

غارهای روشن آبی

جزیره کاپری به‌خاطر غارهای زیبایش در آمالفی معروف است. معروف‌ترین آنها Blue Grotto نام دارد، غار دریایی با نور خورشید که از حفره زیر آب می‌گذرد و رنگی تقریباً زمردی و فیروزه‌ای است. برای دیدن آنها باید با قایق‌سواری کنید. 

کلیساهای قدیمی

کلیساهای قدیمی

قدمت کلیسای S. Maria della Lobra و کلیسای جامع Annunziata آمالفی به سال 1512 بازمی‌گردد. واقع در Massa Lubrense، درست در نزدیکی سورنتو و یک نقطه عالی و دیدنی است.

Tiberius امپراتور روم

یکی از حقایق جالب درباره آمالفی، Tiberius، دومین امپراتور روم، از کاپری است که به مدت 11 سال بر امپراتوری روم حکومت کرد. ویلای او هنوز روی صخره باقی‌مانده است!

کلام آخر درباره حقایق جالب درباره آمالفی

در این مقاله از نوشیدنی معروف آمالفی، کلیساهای قدیمی و افسانه‌های منحصربه‌فرد آمالفی حرف زده‌ایم. برخی از این حقایق جالب درباره آمالفی ممکن است برای شما شنیدنی و خواندنی باشد. برای مثال دانستن این حقایق از جمله امپراتور رومی که از جزیره کاپری 11 سال حکومت کرد یا غارهای زمردی و فیروزه‌ای‌رنگ آن و حتی طعم پنیر موزارلا بوفالو، می‌تواند سفر شما را هیجان‌انگیز کند. کدام یک از حقایق برای شما جالب بود؟

رزرو هتل ارزان به راحتی !

نظرات کاربران