چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟

چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟ 20 دلیل برای اینکه …

احتمالا از ما می‌پرسید که «چرا سفر به ژاپن؟» در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم. ژاپن یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌هاست و تاریخ زیبا و متنوعی دارد. تجربه‌های منحصربه‌فردی که در سفر به ژاپن می‌توانید کسب کنید، در هیچ ‌جای جهان وجود ندارد. فرهنگ این کشور تلفیقی جالب از سنت‌های شرقی و مدرنیته غربی است. همچنین دارای مناظر خیره‌کننده و سرسبزی است که اطراف آن‌ را کو‌ه‌‌های بلند و مرتفع پوشانده است. هرساله تعداد زیادی گردشگر برای دیدن جاذبه‌های این کشور به آن سفر می‌کنند و علاوه‌بر کسب‌تجربه، یک خاطره فراموش‌نشدنی را برای خود رقم می‌زنند. اگر شما هم دوست دارید بدانید که «چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟» در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با تعدادی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز و باورنکردنی این کشور آشنا می‌کنیم.

رزرو تور ژاپن

رزرو تور لوکس ژاپن با سه کلیک خوبه!

اولین علت سفر به ژاپن: مناظر طبیعی بکر

چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟

یکی از دلایل سفر به ژاپن، بازدید از زیبایی‌های طبیعی این کشور است. اگرچه بسیاری از مردم ژاپن ‌را  کشوری مدرن، دارای فناوری پیشرفته و مراکز خرید سطح بالا می‌دانند، اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که در میان این‌همه زرق‌وبرق در کشور ژاپن مناظر طبیعی بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی وجود دارد که از آن‌ها به‌عنوان بهشت یاد می‌کنند.

 این کشور بهترین مناظر طبیعی سطح جهان را در خود جای ‌داده؛ از طبیعت وحشی در هوکایدو گرفته تا سواحل سفید بکر اوکیناوا. بعضی از این زیبایی‌های طبیعی شامل کوه‌های ناهموار، خطوط ساحلی صخره‌ای، سواحل سفید بکر، جنگل‌های بامبو و آبشار‌هایی هستند که در تمام طول سال می‌توان آن‌ها را تماشا کرد و از زیبایی‌شان لذت برد. اگر به ژاپن سفر کردید، روزی را به دیدن این مناظر طبیعی اختصاص دهید و از تماشای ‌آن‌ها لذت ببرید.

کوه فوجی

دومین پاسخ در جواب سوال «چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟» وجود کوه‌ فوجی در این کشور است. کوه فوجی در سراسر جهان مشهور بوده و مکانی است که امکان بازدید از آن در هر فصلی از سال وجود دارد. نکته قابل ‌توجه این است که ژاپنی‌ها کوه‌فوجی را تنها یک کوه نمی‌دانند؛ بلکه برای‌شان یک جایگاه بسیار ویژه و مقدسی دارد و از قرن هفتم این مکان مقدس برای شینتوئیسم، مذهب بومی ژاپن بوده است. کوه ‌فوجی همیشه در قلب ژاپنی‌ها جای دارد. این کوه در بسیاری از آثار هنری از جمله سفالگری (باستانی)، خوشنویسی، نقاشی‌ و چاپ‌های چوبی به نمایش گذاشته می‌شود و در وسایل دست‌ساز این کشور به وضوح قابل ‌مشاهده است.

پاسپورت دومینیکا

 بسیاری از مردم علاقه‌مندند به mount fuji صعود کنند و بسیاری از کوهنوردان تنها به همین دلیل به ژاپن ‌می‌روند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که سالانه بیش‌از 400 هزار نفر از این کوه آتشفشانی بالا می‌روند. بنابراین وجود کوه ‌فوجی در ژاپن می‌تواند از جمله دلایل سفر به ژاپن باشد. حتی اگر به کوهنوردی علاقه‌ای ندارید، برای لذت بردن از منظره زیبای ‌آن حتما از کوه فوجی دیدن کنید.

سومین علت سفر به ژاپن: امنیت بالا

سومین علت سفر به ژاپن: امنیت بالا

در پاسخی دیگر در جواب سوال «چرا سفر به ژاپن؟» باید بگوییم که این کشور جزو امن‌ترین کشورهای جهان است. نرخ جرم‌وجنایت در آن بسیار پایین بوده و این همان چیزی‌ است که ژاپنی‌ها به آن افتخار می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که ژاپنی‌ها اکثرا درهای خانه و مغازه‌هایشان را باز می‌گذارند، بچه‌ها به‌تنهایی در مترو و مکان‌های عمومی تردد می‌کنند، دزدی در این شهر به‌شدت کم اتفاق می‌افتد و مسافران به‌راحتی می‌توانند شب‌هنگام در خیابان‌ها قدم بزنند. پس به ‌یاد داشته باشید یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به ژاپن امنیت آن است و اگر به این کشور سفر کردید و یکی از وسیله‌هایتان مثل کیف‌ پول یا تلفن همراه‌تان را در رستوران یا مکان دیگری جا گذاشتید، حتما به سراغش بروید؛ زیرا شخصی آن را برایتان نگه‌داشته یا تا آن موقع تحویل پلیس داده است.
غذاهای خوشمزه

یکی دیگر از دلایلی که «چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟»، تنوع و طعم‌ومزه بی‌نظیر غذاهای این کشور است. سالانه میلیون‌ها گردشگر تنها برای خوردن غذاهای ژاپنی به این کشور سفر می‌کنند. شاید بتوانید غذاهای ژاپنی را در کشورهای دیگر هم نوش ‌جان کنید اما در ژاپن طعم این غذاها چیز دیگری است. سبک کایسکی سنتی که ژاپنی‌ها در آشپزی از آن استفاده می‌کنند، طی هزاران سال تکامل یافته است و از موادی در پخت غذا استفاده می‌کنند که در هیچ نقطه دیگری از جهان یافت نمی‌شود. فراموش نکنید اگر در کشور ژاپن هوس سوشی کردید، سری به بازار ماهی Tsukiji بزنید تا یک سوشی تازه و خوش‌مزه را نوش ‌جان کنید. همچنین به یاد داشته باشید که شهر توکیو دارای بیشترین رستوران‌های 3ستاره در جهان است و اگر خواستید به رستوران بروید، حتما به این ‌شهر سری بزنید. با سفر به ژاپن، این امکان برایتان فراهم شده تا طعم غذاهای بی‌نظیر این کشور را بچشید؛ پس فرصت را از دست ندهید.

پنجمین علت سفر به ژاپن: معابد، زیارتگاه‌ها و باغ‌ها 

پاسخ بعدی به سوال «چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟» وجود معابد زیبا، زیارتگاه‌ها و باغ‌های ذن در این کشور است. در کشور ژاپن بیش‌از 8 هزار معبد و زیارتگاه در اندازه‌های مختلف وجود دارد که بعضی از آنها حدود هزار سال قدمت دارند. معابد بودایی و باغ‌های ذن زیبایی فوق‌العاده چشم‌گیری دارند و اگر وارد آن‌ها شوید، دل‌کندن از آن همه زیبایی وصف‌نشدنی برایتان سخت است. آشناترین زیارتگاه‌ها برای مردم ژاپن، زیارتگاه‌های ایناری هستند که به آن‌ها «o-inari-san» نیز می‌گویند. یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های ایناری، فوشیمی ایناری در کیوتو است که به ایناری، خدای برنج شینتو اختصاص دارد. همچنین این شهر هزاران دروازه توری سرخ‌رنگ دارد که زیبایی بسیار عجیبی دارند و تا با چشمان خودتان نبینید، متوجه زیبایی آن نمی‌شوید. وجود این همه مکان‌های‌دیدنی می‌تواند از جمله دلایل سفر به ژاپن باشد. به این کشور سفر کنید و دیدن این همه زیبایی را از دست ندهید.

مردم‌دوست‌بودن 

چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟

از دیگر پاسخ‌های سوال «چرا سفر به ژاپن؟» می‌توان به مردم‌دوست‌بودن ژاپنی‌ها اشاره کرد. زمانی که وارد کشور ژاپن شوید، متوجه میزان تفاوت رفتار ژاپنی‌ها با دیگر مردم کشورهای غربی می‌شوید. مردم ژاپن اصلا دوست ندارند کسانی که به کشور ژاپن سفر می‌کنند را مورد آزار و اذیت قرار دهند. زمانی که وارد قطارهای ژاپن شوید، متوجه سکوتی می‌شوید که شاید باورش برایتان سخت باشد. مردم ژاپن به این دلیل سکوت می‌کنند که مزاحم شخص دیگری در جمع نشوند. اگر در مورد مسئله‌ای به مشکل خوردید و یا سوالی دارید، قطعا کسی را پیدا می‌کنید که شما را راهنمایی کند. توصیف چنین احساساتی با کلمات دشوار است، به شما توصیه می‌کنیم به این کشور سفر کنید و از نزدیک این همه احترام را تجربه کنید.

هفتمین علت سفر به ژاپن: حمل‌ونقل عمومی کارآمد

پاسخ دیگری که در جواب سوال «چرا سفر به ژاپن؟» می‌توان داد، حمل‌ونقل عمومی آن است. شبکه حمل‌ونقلی که در کشور ژاپن وجود دارد، بسیار شگفت‌انگیز و باورنکردنی است. در کشور ژاپن با وسایل حمل‌ونقل عمومی با سرعت غیرقابل باوری می‌توانید از یک نقطه به نقطه دیگری سفر کنید و زمان را از دست ندهید. شما با استفاده از قطارهای شینکانسن در کشور ژاپن که به قطار گلوله معروف است، می‌توانید به تمام نقاط این کشور سفر کنید و لذت ببرید. شبکه گسترده قطارهای ژاپنی، شهرهای هوکایدو، هونشو و کیوشو را به هم متصل می‌کند. جالب است بدانید شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین خط ژاپن Tokaido Shinkansen نام داشته که سرعت بسیار بالایی دارد و 370 بار در روز حرکت می‌کند. مطمئنا راحت‌ترین، مطمئن‌ترین و سریع‌ترین راه برای گشتن در ژاپن، استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی این کشور است.

تجربیات هیجان‌انگیز

تجربیات هیجان‌انگیز

یکی دیگر از پاسخ‌های سوال «چرا سفر به ژاپن؟»، کسب تجربیات هیجان‌انگیز در این کشور است. ازجمله این هیجان‌ها می‌توان به اسنوبرد یا اسکی در هوکایدو یا ناگانو، دوچرخه‌سواری در امتداد دریای داخلی seto، تماشای کوه فوجی از ترن هوایی کوهستانی فوجی‌کیو و ماشین‌سواری در صحرای Toturi ژاپن اشاره کرد. علاوه‌بر این‌ها گزینه‌های بسیار زیادی برای تجربه هیجان در کشور ژاپن وجود دارد. حدود 75 درصد از کشور ژاپن مناظری کوهستانی بسیار زیبایی دارد که می‌توانید در این ‌مکان‌ها پیاده‌روی کنید و لذت ببرید. همچنین می‌توانید در مسیرهای زیارتی باستانی مانند مسیر Kuman  و  Kuro یا زیارت معابد شیکوکو را پیاده‌روی کنید و شاهد ترکیبی عالی از طبیعت و فرهنگ ژاپن باشید. اگر به ژاپن سفر کردید، حتما به این مکان‌ها بروید و به‌همراه عزیزان‌تان چندساعتی هیجان را تجربه کنید و لذت ببرید.

نهمین علت سفر به ژاپن: جشنواره‌ها

پاسخ بعدی که در جواب سوال «چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟» می توان داد، برگزاری جشنواره‌های سنتی در این کشور است. هر زمانی از سال که به ژاپن سفر کنید، می‌توانید از نزدیک شاهد برگزاری جشن‌هایی در این کشور باشید. ماتسوری یک جشن سنتی ژاپنی است که طی این مراسم، شناورهایی به نام میکوشی توسط افرادی بین معابد و زیارتگاه‌ها حمل می‌شوند. این مراسم‌ها بیشتر در تابستان برگزار می‌شود و میلیون‌ها نفر برای بازدید از این جشنواره به خیابان‌ها می‌آیند. در فصل زمستان نیز شاهد جشن‌ها و مراسمات منحصربه‌فرد دیگری هستید؛ از جمله این مراسم‌ها می‌توان به جشنواره‌های کلبه برفی کاماکورا که در سراسر کشور برگزار می‌شود، اشاره کرد.

همچنین چندین جشنواره نورپردازی دیگر با نمایش‌های نور و تزئینات دیدنی وجود دارند که برخی از آن‌ها فقط در دوره کریسمس و برخی دیگر تا بهار نیز ادامه دارند. علاوه‌بر آن لازم است بدانید جشنواره برف ساپورو، یکی از جشنواره‌های معروف جهان است که هرساله میلیون‌ها بازدیدکننده دارد و از نمادهای این جشن مجسمه‌های یخی و صحنه‌های خلوت و آرام زمستانی هستند. شرکت در این جشنواره‌ها می‌تواند از علت‌های سفر به ژاپن باشد و در هر زمانی که به ژاپن سفر کردید، می‌توانید در این جشنواره‌ها شرکت کنید و خوش بگذرانید؛ زیرا سفر کردن به ژاپن بدون شرکت در این مراسم‌ها لذتی ندارد.

پاکی‌ و تمیزی شهر

چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟

یکی دیگر از دلایل اینکه «چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟»، تمیزی این کشور است. بلافاصله بعد از اینکه وارد کشور ژاپن شوید، تمیزی این کشور توجه شما را جلب می‌کند. ژاپن کشوری فوق‌العاده تمیز است؛ حتی زمانی که در خیابان‌ کلان‌شهرهای این کشور قدم می‌زنید هیچ زباله و ته‌سیگاری را مشاهده نمی‌کنید که در گوشه خیابان رها شده باشد. به عبارت دیگر شهر بوی خوبی می‌دهد. شاید برایتان جالب باشد بدانید در ژاپن هیچ سطل زباله‌ای وجود ندارد؛ زیرا مردم به شهر خودشان احترام می‌گذارند و زباله‌هایشان را با خودشان به خانه می‌برند. Mottainai یک اصل فرهنگی در ژاپن است که تمامی مردم آن را رعایت می‌کنند. رعایت کردن این اصل به این معنا است که اگر وسیله‌ای خراب شود، آن را دور نمی‌اندازند، بلکه بارهاوبارها آن ‌را تعمیر می‌کنند تا از آن استفاده کنند. این میزان از فرهنگ اجتماعی یک کشور، از نزدیک دیدن دارد.

یازدهمین علت سفر به ژاپن: مراکز خرید

یکی از مهم‌ترین پاسخ‌های سوال «چرا سفر به ژاپن؟»، خرید کردن است. توکیو و سایر شهرهای بزرگ این کشور دارای مراکز خرید در سطح جهانی و همچنین بازارهای سنتی هستند که می‌توانید در آن‌جا صنایع‌دستی و سوغاتی‌های محلی را خریداری کنید. تمامی شهرهای کوچک‌و‌بزرگ ژاپن یک بازار یا خیابان محلی برای خرید روزمره خودشان دارند که پر از غرفه‌های کوچک هستند و فروشندگان آن‌جا به‌نام shotengai شناخته می‌شوند. اگر قصد خرید از توکیو را دارید، حتما سری به مناطق محبوب هاراجوکو، گینزا و آکیهابارا بزنید. همچنین اگر به اوزاکا سفر کردید و قصد خرید دارید، Umeda و Shinsaibashi گزینه‌های بسیار مناسبی برای خرید کردن در این شهر هستند. قطعا خرید کردن در کشور ژاپن، یک تجربه فراموش‌نشدنی خواهد بود.

 وجود عجایب

 وجود عجایب

در پاسخ بعدی به سوال «چرا سفر به ژاپن؟» می‌توان به موارد منحصربه‌فرد و عجیبی اشاره کرد که تنها در این کشور وجود دارند. از جمله این عجایب می‌توان به هندوانه‌های مربعی‌شکل، منوهای پلاستیکی غذا، نسخه‌های کارتنی، طلسم و کافه خدمتکارها اشاره کرد. زمانی که در هاراجوکو قدم بزنید، به‌وضوح متوجه فرهنگ معروف کاوایی ژاپنی می‌شوید؛ این فرهنگ در واقع همه‌جا هست. یکی دیگر از فرهنگ‌های محبوب و منحصربه‌فرد، فرهنگ اوتاکو یا گیک ژاپن است. اوتاکو به طرفداران فرهنگ پاپ اطلاق می‌شود که شیفته مانگا یا انیمه هستند. بهترین مکان‌ها برای تجربه فرهنگ اوتاکو ژاپن، آکیهابارا و ناکانو در توکیو هستند. بنابراین هرگاه به توکیو سفر کردید، حتما به این شهرها بروید و از نزدیک فرهنگ و آداب و رسوم آن‌جا را مشاهده کنید.

سیزدهمین علت سفر به ژاپن: شکوفه‌های گیلاس یا ساکورا

یکی دیگر از دلایل سفر به ژاپن در فصل بهار ساکورا است. زمانی که در فصل بهار به ژاپن سفر کنید، به‌مدت دو هفته همه‌جا غرق در شکوفه‌های گیلاس است و می‌توانید صحنه‌‌هایی بهشتی را تماشا کنید. میلیون‌ها نفر می‌خواهند این صحنه را ببینند و در مراسم هانامی یا همان پارتی‌های تماشای شکوفه‌های گیلاس شرکت کنند. ساکورا در واقع خبر از رسیدن فصل بهار می‌دهد. شکوفه‌های گیلاس در واقع نمادی از گذرا بودن زندگی است؛ زیرا عمر کوتاهی دارد و تنها دو هفته می‌شود از منظره آن‌ها لذت برد. اگر در فصل بهار به ژاپن سفر کردید، دیدن این مناظر زیبا و به‌یاد ماندنی را از دست ندهید.

استودیو جیبلی

چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟

پاسخ بعدی به سوال «چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟» وجود استودیو جیبلی در این کشور است. فیلم‌های این استودیو یکی از بزرگترین مشارکت‌کنندگان در فرهنگ انیمیشن معروف ژاپن به‌شمار می‌آید. از مشهورترین فیلم‌های جهان که در استودیو جیبلی تهیه شده می‌توان به My Neighbor Totoro و Spirited Away اشاره کرد. اگر به توکیو سفر کردید، می‌توانید از موزه جیبلی دیدن کنید؛ این موزه در واقع خانه نقاشی‌های فیلم‌های استودیو جیبلی و مدل‌هایی از نحوه ساخت انیمیشن‌های این استودیو است. همچنین یک سالن نمایش کوچک دارد که در آن یک فیلم‌ کوتاه و خاص به نمایش گذاشته می‌شود. لازم به ذکر است؛ کشور ژاپن در سال 2022 یک پارک با تم استودیو جیبلی در استان آیچی افتتاح کرد که بسیار جذاب و زیباست. اگر به ژاپن سفر کردید، حتما از این مکان‌های شگفت‌انگیز دیدن کرده و علاوه‌بر کسب تجربه، تفریح کنید.

پانزدهمین علت سفر به ژاپن: چشمه‌های آب ‌گرم 

پاسخ بعدی سوال «چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟»، وجود چشمه‌های آب ‌گرم و حمام‌های عمومی بی‌نظیر در این کشور است. onsen یک چشمه آب ‌گرم سرشار از مواد معدنی در ژاپن بوده که توسط نیروهای زمین، گرم‌ شده و حاوی چندین ماده معدنی مفید برای بدن است. چندین قانون مکتوب و نانوشته وجود دارد که در آن‌ها گفته ‌شده باید هنگام استفاده onsen، مراسمی که حداقل به قرن هشتم بازمی‌گردد، احترام گذاشت. همچنین مقاصد معروف این مراسم، Kusatsu Onsen، Hakone Onsen و Bepo Onsen  هستند.

 حمام‌های مشترکی هم در کشور ژاپن وجود دارد که به آن‌ها Sento گفته می‌شود. این حمام‌ها به ‌شکل سنتی مورد استفاده خانواده‌هایی قرار می‌گرفت که حمام اختصاصی در خانه‌هایشان وجود نداشت و برای استفاده از این حمام‌ها هزینه پرداخت می‌کردند. البته امروزه با افزایش تعداد حمام‌های اختصاصی در خانه‌ها، تعداد حمام‌های عمومی رو به کاهش است. اگر شماهم می‌خواهید در چشمه‌های آب گرم ریلکس کنید و یا در حمام‌های عمومی تنی به آب بزنید، به ژاپن سفر کنید. 

مکان‌های ثبت‌شده در یونسکو

مکان‌های ثبت‌شده در یونسکو

یکی دیگر از پاسخ‌های سوال «چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟»، وجود مکان‌های ثبت‌شده در میراث جهانی یونسکو در این کشور است. همانطور که می‌دانید ژاپن کشوری با فرهنگ غنی، تاریخ طولانی و دیدنی‌ترین مکان‌های جهان است. ژاپن 23 مکان میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده که 19 سایت مربوط به میراث‌فرهنگی و 4 سایت مربوط به میراث‌طبیعی است. از جمله میراث‌فرهنگی ژاپن می‌توان به زیارتگاه‌های مهم تاریخی مانند معبد Itsukushi و میراث‌طبیعی این کشور به کوه Fuji یا پارک ملی Shirtoku اشاره کرد. اگر به ژاپن سفر کردید، حتما از این مکان‌ها دیدن کنید تا با میراث‌فرهنگی و طبیعی این کشور آشنا شوید.

هفدهمین دلیل سفر به ژاپن: قلعه‌ها

در این کشور تعداد زیادی قلعه‌های تاریخی وجود دارد که همین موضوع می‌تواند یکی دیگر از پاسخ‌های سوال «چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟» باشد. تعدادی از این قلعه‌ها براثر حوادثی مانند جنگ و زلزله خراب شدند؛ ولی تعدادی از آن‌ها همچنان وجود دارد و گردشگران زیادی برای بازدید از آن‌ها به ژاپن سفر می‌کنند. لازم است بدانید 12 قلعه در کشور ژاپن وجود دارد که در دوره Edo یا قبل از آن ساخته شده و تعدادی از آن‌‍ها به‌عنوان مکان‌های ثبت‌شده در یونسکو معرفی شده‌اند. تماشای این قلعه‌های ژاپنی فرصتی ‌است که برای هرکسی پیش‌ نمی‌آید؛ پس اگر به ژاپن سفر کردید، از این فرصت به‌خوبی استفاده کنید.

سومو و رویدادهای ورزشی

چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟

پاسخ بعدی به سوال «چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟» برگزاری مسابقات بزرگ سومو در این کشور است که در ماه‌های فرد سال برگزار می‌شود و به‌مدت دو هفته ادامه دارد. سومو ورزش ملی ژاپن است، اما فقط یک ورزش نیست؛ در واقع، سومو پر از آیین‌های شینتو است. زمانی که به تماشای مسابقه سومو می‌روید، یک راهنما به شما کمک می‌کند تا این ورزش باستانی را بهتر بشناسید و درک کنید. بیسبال یکی دیگر از محبوب‌ترین رشته‌های ورزشی ژاپن است که اولین بار در سال 1872 توسط یک استاد کالج آمریکایی اجرا شد. بازی‌های بیسبال معمولاً از ساعت 14 یا 18 شروع می شوند و حدود 3.5 ساعت طول می کشند. تماشای بازی سومو و بیسبال، برای هرکسی یک تجربه هیجان‌انگیز خواهد بود.

نوزدهمین دلیل سفر به ژاپن: هنرهای سنتی و صنایع‌دستی

وجود هنرهای سنتی و صنایع‌دستی زیبا و چشم‌نواز یکی دیگر از پاسخ‌های سوال «چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟» به حساب می‌آید. صنایع‌دستی در ژاپن سابقه‌ای طولانی دارد و نقش ‌مهمی در فرهنگ این کشور ایفا کرده است. از جمله این صنایع‌دستی می‌توان به چاقو، سفال، یوکاتا، لباس‌های یوکاتا یا کیمونوهای تابستانی، عروسک‌های کوکشی، آتش‌بازی، بازی کنداما، اوریگامی، عروسک‌های داروما، چاپ‌های چوبی، ظروف آهنی نامبو و پنکه‌های گرد و تاشو اشاره کرد. بعضی از این صنایع قیمت بالاتری دارند؛ زیرا توسط صنعتگران حرفه‌ای درست شده و ارزش بسیار بالایی دارد. همچنین مکان‌های زیادی وجود دارند که تجربیات هنری و صنایع‌دستی مانند کارگاه‌های سفالگری و مراسم چای را برای گردشگران به اجرا می‌گذارند. اگر دوست دارید زمانی که به ژاپن سفر کردید برای عزیزانتان یک سوغاتی تهیه کنید، صنایع‌دستی ژاپنی انتخابی عالی است.‌‌‌‌‌‌‌‌

اقامتگاه‌های بی‌نظیر

اقامتگاه‌های بی‌نظیر

پاسخ بعدی به سوال «چرا سفر به ژاپن؟» اقامتگاه‌های فوق‌العاده زیبا و شگفت‌انگیزی است که در این کشور وجود دارد. ژاپن دارای تعداد زیادی هتل به سبک غربی است اما چیزی که نباید از دست بدهید، اقامت در Traditional Japanese ryokan است که جزو عناصر سنتی فرهنگ این کشور محسوب‌ می‌شود. ریوکان، نوعی مسافرخانه ژاپنی است که از قرن هشتم میلادی وجود داشته و اغلب دارای اتاق‌های کف تاتامی، اونسن و سایر مکان‌های عمومی هستند که به هنگام بازدید از آن یوکاتا و کیمونوی سنتی می‌پوشند. همچنین در این اقامتگاه صبحانه، ناهار و شام سنتی ژاپن برای مسافران وجود دارد تا در صورت تمایل نوش جان کنند.

 از دیگر اقامتگاه‌های ژاپن می‌توان به Shokobo  اشاره کرد. این اقامتگاه یک مکان فوق‌العاده عالی برای استراحت و یکی از دلایل سفر به ژاپن است. هتل‌های کپسولی که در اوزاکا قرار دارند نیز، در ژاپن پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. افرادی از این هتل‌ها استفاده می‌کنند که به‌دنبال جایگزین ارزان‌تری برای اقامت یک‌شبه در ژاپن هستند. با اقامت در مسافرخانه‌های سنتی ژاپن، می‌توانید نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

در آخر

در این مقاله کوشیدیم 20 جواب به سوال «چرا باید به ژاپن سفر کنیم؟» بدهیم. مناظر خیره‌کننده و سرسبز، کوه‌های مرتفع و جاذبه‌های گردشگری از جمله مواردی هستند که شما را تشویق می‌کنند تا به این کشور سفر کنید. با سفر به ژاپن علاوه‌بر کسب تجربه، یک خاطره فراموش‌نشدنی برای خود رقم بزنید. سفرتان خوش!

نظرات کاربران